Emberek, köszönöm - el is vettétek az eleve sem túl sok kedvem maradékát is a bojlerszereléstő ;-)
Merthogy:
- Társasházi lakás, kád nincs, csak zuhanytálca (a vegyszeres melók miatt)
- A bojler nem a fürdőben van, hanem a kamrában, így leengedni a vizet nehezebb. Meg úgy általában koszolni is.
- Alkatrészt venni itt Ausztriában, a ki tudja milyen bojlerhez - nem tudom, nehéz eset lesz szerintem.
Erre jöttem rá, még mielőtt nekikezdtem volna ;-)
Ha lenne rutinom a dologban, akkor talán nekiállnék, de így... Két 18 éves lánygyerekkel + asszonnyal a nyár közepén meleg víz nélkül maradni nem annyira aknánk ;-)
Van egy régi FÉG K18 E3 kombi kazánunk, aminek a termosztátját szeretnénk lecserélni, mivel sajnos a régi a felújítási munkák során megsérült... Egy Computherm Q7RF termosztátra gondoltam mert vezeték nélküli, és viszonylag kedvező az ára. Nézegettem a kezelési utasítását, ha jól értem a termosztátnak szüksége lesz a hálózatról egy fázisra és nullára továbbá a kazánból kell bekötni egy "NO" ÉS "COM" kábelt, amiknek a beazonosításához szeretnék segítséget kérni. Az interneten megtaláltam a kazán és termosztát útmutatóját (28 oldaltól), feltehetően ennek megfelelően van bekötve, ebben részletezik hogy az eredeti egységet hogyan kell bekötni. Kérdésem az lenne hogy ezekből a kábelekből nekem melyiket lesz szükséges bekötnöm az 1-es és 2-es csatlakozókba?
Még nem csináltam ilyet, majd keresek valamit a Youtube-on ;-)
Gondolom a vizet le kell engedni.
Tömítés: a típusszámát sem találom egyelőre a bojlernek, aztán hogy ki árul ilyeneket errefelé, arról fogalmam sincs... Nem az a barkácsolós ország ez ;-)
Megnéztem a neten, 19,2-es keménységű a víz nálunk - úgy látom, az már azért kemény.
Érdekes, hogy a mosógépünk ennek ellenére nem vízköves (Calgon nélkül sem ;-) , pedig nagyon sokat mosunk... Gondolom a mosószerekben van vízlágyító bőven.
Nyílt rendszerű tágulási tartályra lenne szükségem, kb. 45-50 Literesre.
A régi már szétrozsdásodott, le is szereltem a padlásról.
Azelőtt lehettet kapni a boltban ilyeneket. Most PP-ből készültet találni csak a neten.
Gondoltam, egy 60 Literes villanyboylert át lehetne alakítani erre a célra, végső soron.
Esetleg van-e más ötletetek, vagy tudtok-e valakit, aki gyártana vasból ilyen tartályt? vagy van-e valamelyikőtöknek ilyen elfekvőben? (3,8x3,8x3,8 dm)
Valószínűleg te is tudod vízköteleníteni a bojlert, bár lehet tömítést kell majd cserélni. Ha tudod csökkentett teljesítménnyel használd, alacsonyabb hőfokon, akkor lassabb a vízkövesedés.
Na ennek utána kellene járnom: van olyan vízlágyító, ami ekkora mennyiséghez (fürdés) is használható? És ha igen, mekkora, mennyibe kerül - és mennyibe kerül az üzemeltetése??? ;-)
Nálunk a vízforraló maximum 2-3 hetet bír napi 1-2 teával (igaz, a lányok egy teához is minimum 1l vizet melegítenek.) , akkor már leváló - úszkáló vízkőréteg van az alján, annyi, hogy eltömíti a szűrőt a kifolyó résznél.
A kérdés főleg az, hogy mennyire "kamu" a fejlesztés? Mert ez addig szép, hogy nem a fűtőbetéten rakódik le a vízkő, de akkor ez azt jelenti, hogy sehol sem lesz vízkő lerakódás, vagy azt, hogy a fűtőbetéten nem lesz? ;-)
Totál hülye vagyok ezekhez a dolgokhoz sajnos...
De Ausztriában élünk, itt nem állítanék neki inkább egy iparost sem bojlert tisztíttatni.
És ha már csere, akkor olyanra kellene cserélni, amihez a legtovább nem kell újra hozzányúlni.
Villanybojlerünk van, kb. 6 éves. Piszok kemény nálunk a víz (a vízforralót maximum kéthetente ki kell vízkőoldóznom, pedig nem is használjuk sokat, csak pár tea ;-)
2,5 éve lakunk a lakásban, de úgy veszem észre, hogy hamarabb elfogy a meleg víz, és lassabban "termelődik" újra ha átkapcsolom nappali villanyra, mint az elején. Kellene valamit kezdenem vele...
Valahol valaki egyszer azt mondta, hogy léteznek száraz fűtőbetétes bojlerek, talán nekem jobb lenne ehhez a vízhez egy olyan. Mondott egy gyártót is, hogy szerinte az jó. Csak éppen elfelejtettem, hogy melyik ismerős mondta, és azt, hogy mit ;-) Keresgélek a neten, de nem nagyon találok ilyen bojlereket, ezek szerint nem egy elterjedt dolog (az ajánlott gyártó neve meg, ha meglátnám a találati listában, biztosan beugrana, de eddig még nem jött szembe)
Van valakinek infója, tapasztalata az ilyen "modern" bojlerekkel? Ha találnék valami jót, lehet, hogy lecserélném...
Amit még találtam, az a távfűtéshez való bojler (távfűtésünk van, nyáron is működik ;-) , ezen is elgondolkodtam... Bár ez nagyobb átalakítás, mert a kamrában van most a villanybojler, és mellette a WC-ben jön be a fűtés két csöve, de ez még nem is akkora katasztrófa, ha megspórolom vele a vízkövesedést, stb. Ilyenről hallott már valaki?
Látom hgoy telefonról elég szarul sikerült a hozzászólásom.
Tehát lenne egy HMV rendszerem amiben egy gázbojler van, egy ki és egy bemeneti ponttal. Erre lehet kötni HMV keringető szivattyút vagy nem alkalmas rá?
Hát, a padló megemelésén nincs értelme tűnődni, mert úgy kb. 120-130 cm-t kell megoldani. Azért meg az egész fürdőszobának igencsak célszerűtlen lenne nekiugrani. A gipszkartonon, pontosabban egy a cső fölé bűvölt gipszkarton, vagy hungarocell vállon eltűnődtem már én is. Annak akkor lenne értelme, ha az egész fal csempézve lenne azon a részen a padlóig, és akkor lenne egy kiugró, aminek a teteje, meg az eleje simán csempézve lenne.
Viszont adtál egy tippet, mindjárt megnézem lehet-e elég nagy félköríves hungarocell profilt kapni, bár vannak kétségeim a méretet illetően.
Szükségem lenne némi tanácsokra. Fal és padló találkozásánál kívül vezetett szennyvízcső takarására kellene valamilyen kulturált megoldás. Van egy elgondolásom és érdekelne, hogy van-e valamilyen buktatója, de természetesen más ötleteket is szívesen fogadok.
Adott egy 1975-ös építésű tégla társasházi lakás, az a négy emeletes kocka alakú klasszikus fajta. A fürdőszoba felújításánál tartok és a szennyvízcső burkolásán tűnődök, ehhez kellene valami egyszerű és könnyen megvalósítható megoldás.
A helyiségek beosztása szerint a konyha és a fürdő falhatáros, bojler a konyha felőli közfalon van. A melegvizet mindkét helyiségben ugyanaz a bojler biztosítja, ez így rendben is van, ezt a részét nem akarom átvariálni. Pontosabban az eredeti horganyzott csövet kell majd ötrétegűre cserélni, az eredeti nyomvonalon, osztjóvan.
A fürdőben eredetileg beépített kád üzemelt, a szennyvízcső a konyhából a mosogató alól egyenesen átjön a falon, majd a beépített kád alatt/mellett el a strangvezetékek felé. A kád végétől a mosdó alatt a strangvezetékekig a fal és a padló találkozásánál halad kb. egy méteren keresztül egy 10x10-es burkolólapokból kiképzett padka alatt.
A kád röpül, helyette zuhanytálca lesz. A falakon csak annyi csempe, amennyi feltétlenül szükséges, a zuhanynál nyilván valamennyi ráhagyással kétoldalt, illetve a mosdó fölött két sornyi. A szennyvízcsövet ugyanott szeretném elvinni, ahol most is van, nem is lehetne más nyomvonalon. A zuhanytálca alatt elfér, azzal nincs is gond, de régi padkát meg kell szüntetni, ide kellene valami kulturált megoldás. Meg a zuhanytálca másik oldalán, ahol átjön a pvc cső, és ahova be kell majd rakni egy csatlakozó pontot a mosógépnek is.
A padlón vinil lesz, a burkoló szerint oda nem tudunk rögzíteni. Csempe nem lesz, így az sem jöhet szóba, hogy annyival kinntebb rakjuk, hogy elférjen a lefolyó. A falba történő bevését kizárom, mert nagyon nem tartanám egészségesnek a 7cm vastag, törékeny válaszfaltégla + 1,5cm vakolat kombinációba bevésni az 50-es csövet. Nyilván az építéskor is ezért vitték kívül.
A vizes boltban vezetékcsatornát (kábelcsatornát) ajánlottak jobb híján, így én is erre hajlok. Szóba jöhet 60x100-as, vagy 70x110-es. 60x100-as van a villanyos boltban, de én inkább a nagyobbra szavaznék, hogy maradjon mozgástér, de potyára nem rendelném meg. Nyilván a megfelelő lezáróvégekkel, T és kanyar idommal. Arra gondoltam, hogy a kád helyének feltöltése, és a vinil lerakása után felfúrnám a vezetékcsatornát, és abban lenne lerakva a PVC cső. Van ennek valami buktatója?
Persze kérdeztem a vizest, szerinte hülyeség, majd ő bevési mert úgy szoktuk. Nálam nem szokjuk úgy, de valami nagy hülyeségnek sem akarok nekiindulni. Gondolom van erre valami kialakult gyakorlat, mert ilyen kecóból igen sok lehet országszerte.
Ha ez alapján a vízóra alapján megy a fizetés, ezt olvassa le a szolgáltató és az óra le van plombálva és előtte van a szétrohadás akkor az a közöskassza dolga.
Az a gond, hogy a falban a szemcsék kemények, a kötőanyag pedig gyenge. 6-os fúróval kb. 2,5 cm mélységig lehet lyukat fúrni, utána kirobban a kráter a túloldalon. Ezután beteszem a tiplit, hátulról benedvesítem a krátert, belepacsálom a csemperagasztót, elsimítom, és amikor megkötött, akkor becsavarom a tiplibe a csavart.
Olyan mosdókagylót szereltem fel, amit alulról is tart a bútor.