Keresés

Részletes keresés

gabor144 Creative Commons License 2006.05.17 0 0 59
Hát szerintem is a lepusztultság a jellemzőbb, legalábbis rövid ottatrtózkodásom benyomásai alapján.

A legnyomasztóbb élményem a varsói elővárosi közlekedés volt. Irinylésre méltó, gyakorlatilag S-Bahn szinvonalú kiépítettség (belváros alatt átvezető alagút, magasperonok aluljárókkal a külvárosban is, villamos motorvonatok, távolsági forgalomtól elkülönített önálló elővárosi vágányok (legalábbis egy szakaszon) különszintű elágazásokkal), de valami elképesztően lepukkant állapotban, katasztrófálisan lassan és ritkán, ütemtelenül közlekedve, tarifaszövetség nélkül. Kihalt, sivár, kopott elővárosi megállóhelyek, sehol egy hirdetés vagy egy büfé, bármi életjel. (Mindez egy olyan vonalon, amely a beépített terület súlyvonalában halad!)
Utas kevés, és közben a maszek buszok élnek és virulnak, a Centrum csomópontból szinte percenként indul valamely agglomerációs településre egy busz.
Hatalmas kihasználatlan lehetőségek.

Megvettem a menetrendkönyvet. Hát valami elképesztően ritka forgalom van szinte mindenfelé.

Katowice környékén hasonlóan kihalt, kopott szürke elővárosi megállóhelyek aluljárókkal, magasperonokkal. Pedig egy sűrűn lakott környék. A menetrend itt is elég gyér.

Az Ostrava felé átvezető vonal mentén kihalt állomások térdig érő gazzal.

Nem volt valami szívderítő. Mondjuk Csehországhoz képest ég és föld a különbség. Persze nyilván kevés élmény alapján mondom, de ha a főváros és a nagy városhalmaz, ahol a leginkább lenne utas, ilyen, akkor az már csak mond valamit. Attól persze lehetnek jó fővonali vonatok.


+1 kérdés:

Mikor épült a CMK (Varsó - Krakkó/Katowice nagysebességű fővonal)? Végig szinte nyílegyenes vezetésű, 160-nal mentünk rajta, ha jól emlékszem, településeket elkerül, állomás talán 2-3 van rajta a több száz kilométeren, az is inkább csak üzemi célból. Az volt a benyomásom, hogy a vonalvezetés alkalmas lenne 200-ra is, sőt tán többre is. Kinézetre nem tűnt vadi újnak. (Meg különben is, csak tudnék róla, ha az elmúlt 10-15 évben épült volna). Lengyel barátainknak a 70-es vagy 80-as években futotta volna ilyesmire? Vagy még régebbi lenne?


Előzmény: mestska (35)
illesf Creative Commons License 2006.05.17 0 0 58
Ja, most fogom majd feltöltögetni a bytomi kisvasutas képeket a kisvasut.hu-ra.
Előzmény: mestska (57)
mestska Creative Commons License 2006.05.17 0 0 57

hangulatos=lassan döcögünk az akácos szélén? :))

 

Az a chorzówi egyébként valami fő villamosvonal lehet. amolyan 4-es-6-os konstalokkal :)

 

meglettek a lengyel fotóid végül amúgy?

Előzmény: illesf (56)
illesf Creative Commons License 2006.05.17 0 0 56
Chorzów felé néztem, de sztem a másik vonal is gyorsabb. (Meg az hangulatosabb is, több benne az egyvágányú szakasz ;)
Előzmény: mestska (50)
mestska Creative Commons License 2006.05.17 0 0 55

na, ott nem voltam még... (ami késik, nem múlik)

Előzmény: seTTebello (54)
seTTebello Creative Commons License 2006.05.17 0 0 54
>>Apropó, hol van Lengyelországban még fejpályaudvar Łódzon kívül?

Elblag.
Előzmény: mestska (52)
seTTebello Creative Commons License 2006.05.17 0 0 53
Gondolom próbázott. Nem fordítottam le, de a szöveg is erre utal.
Előzmény: mestska (51)
mestska Creative Commons License 2006.05.17 0 0 52

Igazából Tarnobrzeg és Debica között láttam eléggé gusztustalan, lepukkant vidéket

 

Az ország legfejletlenebb vidéke.

 

Apropó, hol van Lengyelországban még fejpályaudvar Łódzon kívül? Láttunk Wrocławban is egyet, de abból színház vagy mi lett.

Előzmény: emká48 (48)
mestska Creative Commons License 2006.05.17 0 0 51

2004 - ben már megvolt.

Igen, megtaláltam a fotóimon én is. Jól megtévesztett a tetején levő kerek bigyó, ami a város felöl egyaltán nem is válik el, sőt egyáltalán nem is kerek.

 

A CD motorvonat mit keres ott?

Előzmény: seTTebello (37)
mestska Creative Commons License 2006.05.17 0 0 50

valóban nem minden esetben rózsásak, amennyire megfigyeltem.

 

persze, biztos millió egy hely van, ahol hozzánk hasonló, vagy rosszabb állapotot lehet találni. De a fővonalaikkal meg voltam azért elégedve.

 

Katowicéból pl. gyorsabban át lehet érni vilamossal Bytomba, mint vonattal

 

A chorzówi kisvasutas park mellett, vagy a másik kerülő útvonalon, Swietochłowice felé? Ez utóbbiban erősen kételkedem :)) Meg aztán nézd csak meg a katowicei járástérképeden, hogy merre is kanyarog a vasút Katowice meg bytom között. Az összes üzemet felfűzi :)

 

 Katowice-Krakkó táv is nagyon durva

 

Nekem nem tünt fel, delhiszem bemondásra ;)

Előzmény: illesf (43)
emká48 Creative Commons License 2006.05.17 0 0 49

OFF: Drága Antonovics bácsi! Gyere csak velem. Majd én levizsgáztatlak útközben. A Józsgának állítólag úgyis én leszek a bírálója. :-)

 

Előzmény: paca664 (42)
emká48 Creative Commons License 2006.05.17 0 0 48
Igazából Tarnobrzeg és Debica között láttam eléggé gusztustalan, lepukkant vidéket, de nem is annyira a vasút, mint maga a környék volt reendkívül elhanyagolt. Nem is gondoltam, hogy náluk van ilyen.
Előzmény: mestska (35)
emká48 Creative Commons License 2006.05.17 0 0 47

ST43-hoz: Itt, Kamieniec Zabkovickiben voltam januárban. Minusz 20 fok volt és kint az udvaron volt, vagy 15-20 Sulzer és majd' mindnek járt a motorja. Szuper hangkavalkád volt.

Az utolsó kép: Wieliczkába csak nem ez viszi forda szerint a nosztalicska-vonatokat? Ezt meg kell nézni.Ezt üzemen kívül láttam 97 körül asszem Chabowkában.

Előzmény: seTTebello (33)
emká48 Creative Commons License 2006.05.17 0 0 46
Nem kell, hogy sikeres legyen, ha már néhány hasznos infot ki tud cserélni az a pár ember, aki érdeklődik e téma iránt, már megérte. Nem is baj, ha nem lesz túl sok hozzászólás, nincs nekem erre sok időm.
Előzmény: seTTebello (31)
illesf Creative Commons License 2006.05.17 0 0 45
Igen, ez igaz. Erős kontraszt volt a Krakkó - Gdansk IC-n a Varsó előtti és utáni szakaszok között.
Előzmény: emká48 (44)
emká48 Creative Commons License 2006.05.17 0 0 44

Igen, sok helyen vacak a pálya. A Báthory is Zwardon után a legtöbb helyen 20-al döcög. Nemzetközi gyorsvonat...

Ugyanakkor el kell mondani, hogy nálunk korábban kiépítették az emelt sebességű közlekedésre alkalmas vasúti pályát (sőt szinte kizárólag gyorsvonati forgalomra) a főváros és a sziléziai iparvidék között. A CMK-n 160-nal repesztenek a vonatok, megállás nélkül Varsóig...

Előzmény: illesf (43)
illesf Creative Commons License 2006.05.16 0 0 43
Azért a lengyel pályaállapotok valóban nem minden esetben rózsásak, amennyire megfigyeltem. Katowicéból pl. gyorsabban át lehet érni vilamossal Bytomba, mint vonattal, de a Katowice-Krakkó táv is nagyon durva. Valamint igencsak érezhető az, hogy mikor ér át a vonat Lengyelországba Hradek nad Nisou és Liberec között (itt van egy rövid korridor, ami nincs kapcsolatban más lengyel pályával). Legalábbis amikor ott jártam, akkor zongorázni lehetett a különbséget ezen a szakaszon.
Előzmény: mestska (35)
paca664 Creative Commons License 2006.05.16 0 0 42

A tételek közötti lazításképp:

 

Poznań Gł., 2006.I.20.

bodecsabi Creative Commons License 2006.05.16 0 0 41
Én is ezt tapasztaltam: ha távolsági (és nem csak IC, hanem a PKP Prevozi Regionalnye által üzemeltettett gyorsvonatok is!) forgalomban itt lenne a MÁV...

Csabi
Előzmény: BahnScorper (23)
bodecsabi Creative Commons License 2006.05.16 0 0 40
Van egy angol nyelvű honalp pár hírrel:

http://www.railway-market.pl/

Csabi
Előzmény: seTTebello (31)
bodecsabi Creative Commons License 2006.05.16 0 0 39
"ED74-01, ez nem tudom, hogy új jármű, vagy egy EN57 szerűségből lett átalakítva."

Új jármű, a PESA építette, elvileg Lódz környékén fog közlekedni.

Csabi
Előzmény: seTTebello (33)
paca664 Creative Commons License 2006.05.16 0 0 38

Drága Jóska Pista!

 

Én is gondolkodtam még a január végi körút hevületében egy topik nyitásán, de a te tolladból valóban hitelesebb. Bárcsak ne kéne az államvizsga tételekkel pöcsölnöm, akkor én is mennék gőzösös gyorssal a tengerre.

seTTebello Creative Commons License 2006.05.16 0 0 37
Előzmény: mestska (36)
mestska Creative Commons License 2006.05.16 0 0 36

EU07-071, a szokott varsói helyen. Látványos

 

Erre a kék toronyra nem emlékszem, nagyon új lehet. ( a Lot tornya tisztán látszik a háttérben, így a kép anélkül elhelyezhető könnyen, hogy tudná az ember, mi van a kép alá írva)

 

(az első képen szerintem átalakított jármű van, mindesetre mintha rémlene pár kép az átalakításról)

Előzmény: seTTebello (33)
mestska Creative Commons License 2006.05.16 0 0 35

Lepusztultság, elhanyagoltság mindenfelé...

 

Azt a lepusztultságot azért a máv viszonyokhoz képest nagyon nem hangoztatnám, a fővonali hálózatuk szerintem messze jobban van kiépítve és normálisabb a szolgáltatási szint, mint idehaza. De persze ez csak az én párszáz* kilométeres vasutazásomból csapódott le :)

 

Magyarországon nem igazán láttam olyan kultúrált kerékpárszállító kocsit, mint amiben ott utaztam. (a vagon kerékpárszállító rsésze üvegfallal volt leválasztva az IC kialakítású másik résztől)

 

Szóval Gergő, szerintem peched volt ;)

 

* gyors számolás: 4600 km kábé

Előzmény: Andó Gergely (20)
seTTebello Creative Commons License 2006.05.16 0 0 34
Előzmény: seTTebello (32)
seTTebello Creative Commons License 2006.05.16 0 0 33
Nézzük a képeket.
ED74-01, ez nem tudom, hogy új jármű, vagy egy EN57 szerűségből lett átalakítva.
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/1-13646.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=13552
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=13535
EN57-119, új festéssel.
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=13612
ST43-325, nagyon szép kép.
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=13512
EU07-071, a szokott varsói helyen. Látványos.
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=13513
EP03-01, ez volt az első villamos mozdonyuk, ASEA gyártmány.
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=13460
seTTebello Creative Commons License 2006.05.16 0 0 32
Ez még nem Lengyelország, túl kevés a gaz a vágányok között.
Egyszer láttam a veben, hogy a 15 kV 17 Hz - es hálózat elég sokáig megmaradt. De a járműveket nem láttam PKP - s állományban, sem fényképen, sem listákon sehol. Az is érdekes, hogy miért tértek át a 3kV - ra a 15 kV 17 Hz - ról.
Előzmény: emká48 (4)
seTTebello Creative Commons License 2006.05.16 0 0 31
Nem nagyon bízom a topik sikerében. Régebben rákerestem Lengyelországra vasutastopikban, de nem nagyon volt adat. Pedig érdekes, de szinte csak lengyelül vannak veblapok, ezt a nyelvet meg nem sokan beszélik mifelénk.
Előzmény: emká48 (-)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.16 0 0 30

Ezzel a képpel Üdv.

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!