Keresés

Részletes keresés

trach Creative Commons License 2008.02.10 0 0 440

A LOW DEPRESSION hibát megoldottam!

40-es lefolyókönyököt dugtam a szívócsonkra és azóta nem jelentezik a hiba ( két hete), előtte max 1.5 órát üzemelt max az ecoidro. Szerintem a burkolat mögül meleg levegőt szívott, és ez okozta a hibát!

 

üdv mindenkinek!

Freedomocska Creative Commons License 2008.02.10 0 0 439
Csak egy kérdés-honnan vannak ezek a fütőértékre vonatkozó számok? Viszlát
Előzmény: ganditeam (437)
+szólaló Creative Commons License 2008.02.07 0 0 438
A pátyi pellet szlovákiából való és sk benne a homok, ez marad "salak" formájában vissza és okoz problémát a folyamatos égésnél. A szlovákoknál a fabrikettel is ez a probléma.Összeszednek minden sz...........t és feldolgozzák.
ganditeam Creative Commons License 2008.02.06 0 0 437
Mivel a fenyőben van gyanta ezért lehet salakanyag képződés míg a keményfában nincs.

A legjobban ahoz tudom hasonlítani ha csak egy fenyő lécet,deszkát meggyújtasz az elég hamar elég míg a keményfa nehezebben ég meg sürűbb a keményfa
a fenyőnek az évgyürüi lehet 2-4 mm/év a keményfának 0.5-1mm/év


Más a pátyiakról én is ezt hallottam hogy nem valami jó minőségü pelletük van mert szállitottam én is olyan vevőnek aki mesélte hogy pátyi pelletet vett de nem tudnak vele mit kezdeni mert nem ég el rendesen nekik a pellet viszont ezzel meg vannak elégedve amit én szállitottam nekik és azóta is tőlem veszik és akár 500kg is kiszállitok míg ott raklapal lehet csak megvenni.


Nem nincs több hamuja mint a fenyőnek. igen ott volt még benne fenyő de ami már most van az 100% keményfa

Fenyő fütöérték 18MJ/kg
Kemyényfa 20-21MJ/kg
Előzmény: Jesu (435)
Noggab Creative Commons License 2008.02.05 0 0 436

A rossz pelletet Pátyon vettük, a jót meg a IV. kerületben a Vörösmarty u. 4. alatt vettük, ég és föld  a különbség tényleg és árban ez nem drágább (54 Ft egy kg, mondjuk itt csak egy raklapnyit adnak el egyszerre).

Ez amit most használunk egyáltalán nem kormoz, nem áll össze, és sokkal hatékonyabann működik vele a kazán...

Előzmény: Jesu (429)
Jesu Creative Commons License 2008.02.05 0 0 435
Azt szeretném kérdezni, hogy mennyivel jobb a keményfa pellet, mint a fenyő?

Látom, hogy ebben is van fenyő.. de a hamuja valóban több, darabossabb, mint amazé?

1 kg-ra vetítve mennyivel nagyobb a fűtőértéke? Vagy másképp nézve, adott térfogat mennyivel nehezebb?
Előzmény: ganditeam (433)
nortsen1 Creative Commons License 2008.02.05 0 0 434
Jogos, én is ezt írtam...
47 viszont már igen jó ár.
Előzmény: ganditeam (433)
ganditeam Creative Commons License 2008.02.05 0 0 433
egyébként most 47ft ért tudom ugyan ezt a minőséget pelletből
Előzmény: ganditeam (432)
ganditeam Creative Commons License 2008.02.05 0 0 432
kicsit tanulj meg számolni 56 ft az a 86 szerintem keményfa pelletést nem sok na mind1
Előzmény: Törölt nick (391)
Jesu Creative Commons License 2008.02.05 0 0 431
Mivel a készülék turbós, nem okozhat gondot. Maximum érzékeli, hogy tul nagy a nyomáscsökkenés, nembírja a venti-> hibaüzenet.

Már kiforott nálam gondolatban: kéményel fogom előmelegíteni, de átkapcsolható lesz:
Az elején szobalevegőt szív a gondmentesebb begyujtásért, majd kb. 10-20 perc mulva átkapcsol a kéményes megoldásra.
Előzmény: raycoon (430)
raycoon Creative Commons License 2008.02.05 0 0 430
Nna, mindenkinek, aki segíteni próbált! :-)

Szóval a kintről szívott levegő melegedése engem nem zavar, mármint, hogy honnan vonja el. Én csak azt vetettem fel, hogyha a kazán kapja direktbe a pl 0 fokot, az valószínűleg nagyobb hatáscsökkenéshez vezet, mintha pl a lakás előmelegített levegőjét használná, (ami végső soron mindenképp kintről van, tegyük fel nem egy hőcserélős szellőztetőn keresztül), így a hideg levegő a lakásból vonja el a hőt.. Lehet, hogy ez sem igaz?

Amit én felvetettem nem arra vonatkozott, hogy a háztól függetlenül akarom felmelegíteni, felőlem melegítse a ház. Én a zártságról beszéltem. Lehet, hogy tele van érzékelővel, de ami el tud romlani, az lehet, hogy el is fog. Lehet, hogy én vagyok félős, és egy zárt rendszer is el tud ilyen értlemben romlani, de talán kisebb az esélye...

Vagyis zárt esetén kintről jön a hideg. Az előzőekben leírtak szerint, gondolom, hogy ez kevésbé jó a kazánnak, kandallónak. Vagyis jobb lenne, ha meleget kapna.

Most már Previatól tudom, hogy a tető hideg. :-) A kémény mellett melegítést talán Jesu vetette fel, de ha jól emlékszem ennek is vannak hátulütői. Vagy a befele jövő levegő nem hűti annyira a kiáramló füstgázt, hogy az problémát okozzon?

rc
Jesu Creative Commons License 2008.02.04 0 0 429
Leírhatnád okulásul, hogy hol és milyen pellet volt a gagyi, és hol vezitek most (és mennyiért).

Köszi, a levelet megkaptam tőled is.
Előzmény: Noggab (427)
Jesu Creative Commons License 2008.02.04 0 0 428
Megkaptam, de még nem próbáltam ki, holnap sor kerül rá, akkor jelzem, ha ok.
Köszi szépen! :)
Előzmény: nortsen1 (426)
Noggab Creative Commons License 2008.02.04 0 0 427

Sziasztok!

Mi a gyakorlatban láttuk, látjuk hogyan működik a vízteres pelletkazán: alulról forró levegőt fúj be, ami annyira felmelegíti a pelletet hogy az elkezd izzani, majd meggyullad. Folyamatosan ég, hol nagyobb, hol kisebb lánggal, a beállított vízhőmérséklet elérése a cél (azza lehet szabályozni gyakorlatilag hogy mennyire meleg akarsz csinálni a házban), a chipje folyamatosan figyeli mennyi pelletet kell ehhez adagolnia, mennyire erős lánggal kell égnie, stb.

Az egész teljesen önjáró, és ha jó minőségű a pellet elég 2-3 naponta kiszedni a hamut belőle.

Ja, és nagyon nem mindegy a pellet minősége, mi pl. az elején nagyon ráfaragtunk de végre találtunk egy nagyon jó kereskedést, az Edilkamin által hivatalosan forgalmazott pelletet árulják, ez nagyon tisztán ég, nem kormoz, nem ragad össze, és  hatékonyabb is a többinél.

 

A vízteres pelletkazán amiről lejjebb írtam Edilkamin Ecoidro, 310 légköbméter fűtésére alkalmas, itt a fotója lent.

 

Amúgy nekünk bevált ez a technológia, olcsóbb mint a gáz és nagyon hangulatos egy ilyen kazán a nappaliban!

nortsen1 Creative Commons License 2008.02.04 0 0 426
Nekem normálisnak tűnik a működése. Először mikor ténylegesen beindul a keringtetés azaz a "washing" szöveg után, akkor azt írja ki ami a valóság, pl. 35 fokos vizet lát. Ezután szépen kúszik felfelé a hőmérséklet a beállított értékre, és langyos vizet küld ki.
A "washing" számláló meg kb. 3-4 perc szokott tartani. Hogy ezalatt melegíti a vizet vagy sem, azt nem tudom, de mivel nem kering semmit, ezért max a tartályban lévő vízzel tudna csak mit kezdeni, az meg 20L. Csak arra tudok gondolni, hogy ezalatt a washing alatt előmelegíti a készülék magát is és a vizet is. Ahhoz viszont kevés az idő, hogy a víz forró legyen, szóval szerintem nálad is normális a működése meg nálam is.

Egyébként a levelem megkaptad? Működik?
Jesu Creative Commons License 2008.02.04 0 0 425
Alá tudom támasztani mindezt, még a levegő beszívó csonkban is van vmi elektronika/ érzékelő, szóval figyel ez mindent.

nortsen1: Neked begyújtás után hogy alakul az előremenő hőmérséklete?

Azt vettem észre, hogy felnyomja először a vizet a kandallóban, utána indul el csak a keringtető, de olyan, mintha nem direktben a forróvizet nyomná ki magából a rendszer felé, hanem mintha keverné a visszatérővel, mert sokáig csak langyos az előremenő, hiába ír ki 50-60 fokokat a készülék. Ezt nemértem...
Előzmény: nortsen1 (424)
nortsen1 Creative Commons License 2008.02.04 0 0 424
A levegőbefújás 10mp, ezt a kéményre értettem mint visszafújás.
nortsen1 Creative Commons License 2008.02.04 0 0 423
Még annyit a belső levegő beszíváshoz, hogy szerintem ezzel a készülékkel biztonságosnak mondható, ugyanis ha nincs kiáramló füst, lekapcsol, ha nincs bemenő levegő, akkor is, és ha levegőbefújás 10mp-nél tovább tart, akkor is.
Ezért írtam, hogy rengeteg érzékelő van benne.
Arra kicsit az esély, hogy az érzékelők egyszerre mondják fel a szolgálatot. Max áramszünetnél lehet egy kicsi beszivárgás, de az meg jelentéktelen mennyiség mivel nincs pellet utántöltés sem.
Ja van még egy lehetőség, ha eltörne az edzett üveg. Ez utóbbi a rémálmom, mert néha akkorákat "robban" mikor begyújt, hogy volt olyan amikor komolyan féltem, hogy nem bírja az üveg.
nortsen1 Creative Commons License 2008.02.04 0 0 422
Idézek a használati utasításból:

"MŰKÖDÉSI ELV
A kályha pelletet használ tüzelőanyagként, mely faszerű anyagból készült apró, sajtolt hengerekből áll és gyújtása elektromos úton történik.
Az égés során keletkezett hő nagyrészt a víznek adódik le, valamint kisebb mértékben, hősugárzás által a helyiségnek.
A pellettartály (A) a kályha felső részén található. A tartály feltöltése a fedlap hátsó részén keresztül történik.
A tüzelőanyagot (pelletet) a pellettartályból (A) a csiga (B) emeli ki, melyet a hajtómű (C) üzemel, és juttatja az égetődobozba (D).
A pellet begyújtása egy elektromos ellenállás (E) által felmelegített levegő útján történik és egy centrifugális ventilátor (F) szívja be az égetődobozba.
Az égéshez elhasznált levegőt a helyiségből (melyben kell, hogy legyen egy szellőzőnyílás) a centrifugális ventilátor (F) egy csövön (G) keresztül vezeti el.
Az égés során keletkezett füstöt ugyanez a centrifugális ventilátor (F) szívja ki tűztérből és vezeti ki a kályha hátlapjának alsó részén megtalálható nyíláson át (H).
A hamu a hamuládába (I) hullik, ahonnan azt el kell távolítani.

A kályhában lévő víz felmelegszik, és a keringetőszivattyú által a fűtésrendszerbe távozik.
A kályha zárt tágulási tartállyal és biztonsági nyomásszeleppel rendelkezik.
A tüzelőanyag mennyiségét, a füst és az égetési levegő elszívását és a keringetőszivattyú aktiválását a magas hatásfokú égetés érdekében az elektronikus vezérlőegység szabályozza."

Én idáig kétféle pelletet használtam, az egyik fenyő, a másik vegyes, tölgy, bükk. Ez utóbbi hagy maga után egy keményebb anyagot. A fenyő is produkál ilyen anyagot ám az sokkal puhább és kevesebb. Mivel azonban a beszívott levegő hőmérséklete is befolyásolja az égés minőséget, és a fenyőt csak pár napja használom, azóta meg rendszerint 0-10 fok van, így nagy hidegben biztos több felesleg marad a perselyben.
Ebbe a kandallóba "terményfajtát" nem lehet használni, legalább is ezt mondják. Hozzáteszem, hogy én még láttam ilyen pelletet, és nem is hallottam róla, hogy valahol kapható lenne itthon.
Az egyelőre biztos, hogy kormol, és szinte ugyanolyan hatásfokkal ég a két pellet.
Én most már arra gondolok, hogy tényleg a beszívott levegő hőmérséklete függvényében változik a kormolódás mértéke, és a felesleges maradék anyag képződése.

Aztán.
- Képnek és infónak szerintem ez is megteszi. http://www.edilkamin.com/hu/termostufa_ecoidro_tecnologia.aspx
- Edilkamin Ecoidro, és nem Eccoidro, elírtam.
- A képen jól látszik, hogy a füstöt és vizet cirkuláltatják.
- Számomra nem derül ki, hogy a pelletadagoló nyíláson és a csiga azon végén mi védi a készüléket a nagy hőtől, de miért is okozna a csigának problémát? Lefelé úgy sem áramlik, szóval csak a csiga vége lehet kissé felhevült, de az meg szerintem nem számít + a ferde nyílás is segít.
Végül is engem az is érdekelne, hogy milyen csapágyak vannak a ventilátoron, mert szegény nem valami makulátlan levegőt kap, és ha valamit, azt el tudom képzelni, hogy hamar tönkremegy.

Mára elég is volt :)
Előzmény: ballazs58 (419)
ballazs58 Creative Commons License 2008.02.03 0 0 421
bocs hogy szólok, konkrét értékeket tudok mondani, mire próbál belőni a kémény/belépő levegő előmelegítést. én is csináltam egy duplacsöves előmelegítőt a régi kályhacsöbe toldható hőcserélők mntájára. nagyon jól is működött. nálam néha teljes kazánterhelésnél + jó száraz keményfa, a kimenő füstgáz hőmérésklete elérte a 18o fok-t is, na ezt már nem néztem jó szemmel. un. ellenáramúra csináltam a hőcserélőt az aláfúvó ventill. ezen keresztül nyomta a levegőt az égőbe kb. 55-65 f-ra előmelegítette. lecsökkent a füstgázhőmérs. kb. 100 - körülire. a szabályozást egy csappantyuval és egy szeneskazán termosztáttal oldottam meg. a beszabályozás a láncos akasztgatós módszer, primitív de működik. a füstgázkimenőt viszont tovább nem vittem lejjebb mert a kéményműködés, kéménykondenzáció az határ valamint ugye 2 - 3 éves pihentetett fát nem tudok mindíg biztosítani a tüzeléshez. nincs helyem a "faforgó"-hoz, az összel vágott fák pedig alacsony tűztérviszonyoknál kátrányolnak. ja hogy miért irtam, hogy működött: ebben a szezonban egy másik helyre kellett áttennem a kazánt átalakítás miatt és már nem volt idő a csövek átszabásához, de jövőre megy visssza a helyére. örülök, ha tudtam hasznosat írni.
Előzmény: Jesu (405)
ballazs58 Creative Commons License 2008.02.03 0 0 420
segíteni szeretnék. Jesu 411-es hsz.-ban van a lényeg: ebben a folyamatban igen jól és következetesen érvényesül a "mérlegegyensuly" elv. (szigorúan hőtani szempntból). ha valahonnan hőmennyiséget elveszek (a padlástérből) ott csökken a hőmérséklet és oda ahonnan lehet, kézenfekvő hogy a környezeti melegebb helyről elindul a hőáramlás és visszaáll az egyensúly. mivel ott a padlásfödémed a melegebb, (mert úgy leszigetelni a födémet, hogy az egy kicsit se melegedjen föl maradjunk annyiban, hogy nem lehet ezért az melegebb és innen megy át a hőmennyiség, de mivel ez az előző állapotához képest emiatt "lehül" igyekszik pótolni a csökkenést, csak melegebb helyről tudja: ez pedig a födém másik oldala: a lakótér. ez egy körfolyamat, határt a tervezők húzhatnak, amikor az un. hőlépcső-re tervezik meg a rétegrendben kialakítandó szigetelés fajtáját és vastagságát. ide illik sztem amit "nortsen1:" is írt. igen a külső levegőt is föl kell melegíteni, ahhoz is hőmennyiség kell és ezt valahonnan megint pótolni kell. a folyamatban döntő szerepe azthiszem a tüzelőanyagnak van, mert az rendelkezik azzal a tulajdonsággal, hogyha találkozik megfelelő helyen megfelelő hőmérsékletű levegővel és egyéb körülmények is rendben vannak akkor az elég és visszaadja nekünk azt a sok meleget ami az létrejöttekor eltárolódott benne. ennek a folyamatnak a végén pedig a drága jó Nap van, aki még nem kér pénzt melegéért, csak vigyázzunk rá, de nagyon.
- zárt vagy nyitott égésterű berendezések: a mostanában terjedő jó légzárást biztosító nyílászárók terjedésével véleményem szerint oda kell figyelni az olyan rendszerű égetőberendezésekre, amelyek a belső térből veszik a levegőt. részben mert a ventilátorjuk szívja a beltérből a levegőt(benne az oxigént) és ebből volt már több problémás est. másrészt vihar légörvény a kémény körül vagy ajtónyitás és a pillanatnyi csökkenő beltéri nyomásviszonyok miatt visszaáramlás indulhat meg és ez megint nem kívánatos jelenség. a sok beszédem ellenére is kérdezz, ha valamiben tudok segíteni, mert a kérdésekből én is tanulok, mire megjön a válasz.
Előzmény: raycoon (417)
ballazs58 Creative Commons License 2008.02.03 0 0 419
szia! kicsit elvoltam a napokban. ezekre az infókra gondoltam az égetéssel kapcsolatban, amit írtál és így majd összeáll a kép. csak jöjjön minnél több.
először talán a pelletről:
- az a kérdés miből gyártják a pelletet. ezt meghatározza pl., hogy honan jön az alapanyag, fafeldolgozó üzemek mellékterméke (fűrészpor vagy forgács) vagy direkt készítik: faapríték, vagy az uj próbálkozások: mezőgazdaság energiafüvek és más termesztett növényi eredet, de ezt ne vedd teljeskörű információnak, mert én is az eddig olvasottakból tudom. ha fábol itt keményfafajtákból (bükk, tölgy stb) vagy puhafából (fenyő, nyár stb) a leggyakoribb. alapjába más a keményfábol préselt pellet égésviselkedése mint a puhafásé. a keményfásnál intenzív a fagázképződés és ez égése során besegít a szilárdalkotók égetésébe így kevés a maradék és azlaza hamu-pernye formájában jelentkezik. a fenyőböl készítettnél a gyanta jelenléte és elégetése jelentkezik feladatként, más égetéstechnikát kíván és hőmérsékletre kell belőni az égőt. ezeket a hasábfás tüzeléselőéletemből merítem. ugy olvastam, hogy a növényi alapanyagokból készítetteknél, ha ne a megfelelő égetést alkalmazzák, előfordul maradékanyag, amit tudnak kezelni. biztos hallottál róla pl. szoktak ill. próbálkoznak terményfajtákat is ( pl. kukorica) adagolni a pellethez. ezknél is az égetéstecnológiát hozzászabályozzák a tüzelőanyaghoz. és mindegyik fajtára olvastam már eljárást. a pellet színe is figyelmet érdemel: ha az alapanyag nem az elvártaknak (azért nem előírást írok, mert azt ugye nehéz utólag ellenőrizni) negfelelő tulajdonságokkal rendelkezik pl. bedohosodott, régóta állt nem megfelelő körülmények között, a belőle készített pellet viszi tovább ezeket a tulajdonságokat. állítólag akik már több éve pelleteznek, elnézés, a szagárol el tudják dönteni a minőséget. én még ezt nem tudom! minden esetre szerintem ami egy 800 - 1100 fok-os égetés után marad, annak lehet hogy nem kellene benne lenni nem?
- ha küldtél képet, az sajos nem jött át, pedig jó lenne, mert én is jobban szeretek rajzban is beszélni. megpóbálnád mégegyszer? akkor végigmennék konkrétan a berendezésen. ami változtlanul kérdés még nekem: hogyan és milyen módszerrel gyujtódik meg a beadagolt pellet és mi tartja fönn az égéshőt? valamint az aláfuvó ventilátor levegőjét mi nem engedi a pelletadagoló csőbe bejutni, (ez nem "fals"levegőcsatorna? rákerestem neten a "Eccoidro vízfűtéses kandallóm"-ra de nem hozott ki semmit. kérlek ha megírnád a kandalló tip. hátha megtalálnám.
én is kissé hosszan írtam, de így jött ki a mondókám. folytassuk.
Előzmény: nortsen1 (399)
previa696 Creative Commons License 2008.02.03 0 0 418
Üdv ! Nálunk a padláson is van hőmérő /30centi gyapot és kb 1méteren van/. Éjszaka pár C-szal több van mint kint, délelőtt viszont kb annyival mínuszban tér el . Du-tán és este nagyjából megegyezik a kinti hőfokkal.
Előzmény: raycoon (417)
raycoon Creative Commons License 2008.02.03 0 0 417
Persze, hogy nem értem. Azért kérdezek.. :-) Átgondoltam, de még nem tudom mi a baj.. :-)

nortsen1: "Ha meg pótolni kell, akkor azt csak kintről tudod, amit ugyanúgy fel kell melegíteni."
Nincs is gond azzal, hogy fel kell melegednie. Ezért írtam, hogy gondolom melegebb egy tetőn belül lévő levegő a kintitől. Ez lenne hamis állítás? Ha pótlódik, akkor a fődém hővesztesége meg a benti levegő felmelegíti valamennyire, nem? Vagy olyan sok levegő kell egy kandallónak?

Ha bentről szív levegőt, akkor tökjó meleg, de nem zárt. Persze, lehet, hogy ez nem baj, és ezt sem értem rendesen, de gondolom, ha nem zárt, akkor van kockázat a CO mérgezésre..

Okosítsatok, mert ehhez (is) hülye vagyok.. :-) (Semmilyen szinten sem szakmám és még élő tapasztalatom sincs.)

rc
Előzmény: Jesu (413)
previa696 Creative Commons License 2008.02.02 0 0 416
Üdv! Kép,márka,ár ?
Előzmény: Noggab (415)
Noggab Creative Commons License 2008.02.02 0 0 415
Sziasztok!

Ha valakit érdekel ez a technológia nagyon jó áron tudom most felajánlani féléves, jól bejáratott kazánunkat (310 légköbméter befűtésére alkalmas, csak mi sajnos rosszul kalkuláltunk mert a mi házunk 450 légköbméter nagyságú, így hosszú távon nekünk egy nagyobbra kell váltanunk).

A kazán nagyon dekoratív, bézs kerámiaburkolatos és olyan mintha kandalló lenne a nappaliban, mert a lángját mindig szépen lehet látni. Még másfél évig garanciális, tudunk hozzá remek pellet beszerzőhelyet és megbízható karbantartót is ajánlani.

nortsen1 Creative Commons License 2008.02.01 0 0 414
Amit a padlásból kiveszel, azt pótolni is kell, gondolom erre gondol Jesu. Ha meg pótolni kell, akkor azt csak kintről tudod, amit ugyanúgy fel kell melegíteni. Ebből a szemszögből nézve is jobb ha a földszintedről veszed, mert ott melegebb levegőt kap a kandalló.

Voltam Pátyon pelletért, jó hír, hogy már 2 féle pellet is kapható 51 (sötétebb) és 55 (világosabb) Ft-ért.
Most van tesztelnivaló.
Előzmény: raycoon (412)
Jesu Creative Commons License 2008.02.01 0 0 413
Gondold át. :) Nem érted.
Előzmény: raycoon (412)
raycoon Creative Commons License 2008.02.01 0 0 412
Én a padlás alatt szigeteltet, de nem fűtöttet értettem.. Gondoltam a lakószint és a padlás között a levegő nem áramlik csak úgy. Nem tudom, hogy egy ilyen padlás mennyivel melegebb, mint a kinti hőmérséklet, de gondolom a kazán hatásfokának 5-6 fok különbség is számíthat..

rc
Előzmény: Jesu (411)
Jesu Creative Commons License 2008.02.01 0 0 411
Végeredményben akkor az is a ház mérlegét csökkenti, mivel fűtött tér, és ha elveszed, pótolni kell kintről a levegőt.
Előzmény: raycoon (410)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!