Keresés

Részletes keresés

Lándzsa Erőskar Creative Commons License 2009.02.28 0 0 119
Persze. Én csak feltételezem, hogy a nagy presztízsű ALMS-ből pl kivonul egy csapat, de ázsiában rohan majd a rajthoz...Nem valószínű.
Előzmény: Törölt nick (118)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.27 0 0 118
Majd kiderül:)
Előzmény: Lándzsa Erőskar (117)
Lándzsa Erőskar Creative Commons License 2009.02.27 0 0 117
Fapados Le Mans-széria...:-D Biztos nagy lesz az érdeklődés az élcsapatok részéről...hahahahaha
Előzmény: Törölt nick (116)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.27 0 0 116
Lándzsa Erőskar Creative Commons License 2009.02.26 0 0 115
Öröm, hogy néha olvassák a topikot...Amúgy a dízel 7x környezet szennyezőbb, mint a benzin (ha kamion vagy busz, akkor 40x). Alig van rákkeltőbb szennyező anyag a levegőben, mint a dízelek pora...A pesti szmogriadó is miattuk volt pár hete.
Előzmény: Törölt nick (113)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.26 0 0 114
...akkor napelemes autók fognak versenyezni...Az éjszaka külön kihívás lesz majd!:))
Előzmény: Lándzsa Erőskar (112)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.26 0 0 113
Basszák meg a környezetvédők sok buzi unatkozó gazdag faszfej akik nem tudják mit csináljanak, utálom őket, főleg ha a motorsportokat baszogatják.
Előzmény: Lándzsa Erőskar (112)
Lándzsa Erőskar Creative Commons License 2009.02.26 0 0 112
2008-es P908 lesz az. Csak a hűtőrendszer 2009-es. Esélyük se lesz a győzelemre. De mivel az Audi talán éppen miattuk szintén kiadott 2 R10-est privátoknak, lesz kivel küzdeni...De Pescarolo azért ott lesz a Judd-dal is.
Mi lesz, ha egyszer a környezetvégők betiltatják az összes dízelt (az utakról is)?
Előzmény: Törölt nick (111)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.26 0 0 111
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.20 0 0 110

Igen...azt hiszem így mindenki jól jár...a vevő és az eladó is:)

Előzmény: Lándzsa Erőskar (109)
Lándzsa Erőskar Creative Commons License 2009.02.20 0 0 109
Ja, a Rollcentre beégett, így mák, hogy legalább a technikát tovább tudták adni.
Előzmény: Törölt nick (107)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.20 0 0 108

Tudom, de ahogy elnézem az amcsi és a japán gyártók buknak a legtöbbet...hát igen...igaz az a mondás miszerint magasról nagyobbat lehet esni...

Előzmény: Lándzsa Erőskar (106)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.20 0 0 107
Előzmény: Törölt nick (105)
Lándzsa Erőskar Creative Commons License 2009.02.20 0 0 106
Nem csak az amcsival van baj. Amint látod a japánok is sorra visszalépnek minden bajnokságban. Sőt az eddig magabiztos Toyota is elképesztő veszteséggel zárta 2008-at.
Előzmény: Törölt nick (104)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.20 0 0 105
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.20 0 0 104
Ja-ja...47 ezer embert akarnak elbocsátani, 5-6 gyárat bezárni...kíváncsi vagyok, hogy fogja túlélni az amcsi autóipar ezt a válságot...
Előzmény: Lándzsa Erőskar (103)
Lándzsa Erőskar Creative Commons License 2009.02.17 0 0 103
Hát igen. Csak hát a válság, ugye...A GM úgy döntött, hogy hiába a zsinórban 8 bajnoki cím, 2009-ben visszalépnek egy kategóriát, mert olcsóbb. Így GT2 lesz belőle, így az ASton Saleen és Lambo helyett európában marad az F430, Porsche 997 mint ellenfél. Amerikában nem tudom mi lesz. Az ALMS GT1-ben csak az Aston indult rajtuk kívül, így nem sok értelem van, ha nicns más induló.
Előzmény: Törölt nick (102)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.17 0 0 102

Én még nem láttam egy ilyen hosszútávú versenyt sem élőben (FIA GT-t sem), de a televízión, illetve neten keresztül általában nyomon követem az eseményeket:)

A Corvettek hangját imádom!:)

Előzmény: Lándzsa Erőskar (101)
Lándzsa Erőskar Creative Commons License 2009.02.17 0 0 101
Én személy szerint úgy gondolom, hogy az autóversenyzés csúcsa. Igaz én inkább csak az ALMS-t követtem a Corvette-k miatt (tavaly azonban voltam a bukaresti FIA GT futamon - szintén Corvette názőben).
Előzmény: Törölt nick (100)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.17 0 0 100
Majdnem 4 év kellett a 100. hozzászóláshoz...pedig jók ezek a hosszútávú versenyek...de úgy nézem keveseket érdekel csak...
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.17 0 0 99

Ha már Acura...itt egy kép az Acura ARX-02a-ról is:)

 

Előzmény: Törölt nick (98)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.17 0 0 98

Dehogy bánom...sőt! A technikai részletekben úgysem vagyok erős!:)

 

Az Acura ereje március 21-én kiderül, mert Sebringben az Audi és a Peugeot is ott lesznek, ha minden igaz...

Előzmény: Lándzsa Erőskar (97)
Lándzsa Erőskar Creative Commons License 2009.02.15 0 0 97
Kár, hogy nem pontosított a cikk. Van itt pár dolog, amit talán nem bánod, ha leírok, hisz úgy tűnik rajtunk kívül nem sokan látogatják a topikot.

2007-ban a Peugeot az időmérőn nagyon gyors volt, de a versenyre vissza kellett fogni a motorokat, mert nem bírták volna a megerőltetést, így az Audi nyert.

2008-ban más volt a helyzet, az autó bírta a gyors tempót a futam alatt is, hamar kiderült, hogy ha csak nem jön közbe valami az Audi ezúttal veszíteni fog. Ám közbejött a valami: az eső. Az eső miatt a Peugeot-k erőfölénye semmissé vált (esőben a Michelin a francia autónak nem tudott kanyartapadást adni - száraz időben a P a jobb súlyelosztása miatt a rengeteg nyomatékot könnyedén viszi az útra - szemben az R10-zel, aminek rosszabb a súlyelosztása - inkább a hátsó régió terhelődik, hajlamosabb megperdülni - mindkét dízel motor 200 kilóval nehezebb, mint a benzinesek (ezért a LMP1 szabályok szerint nem kell ballasztot rakni az autókra, meghaladják a 900 kilós határt), a nedves permet egyrészt a zárt cockpitű autóban ülőknek rosszabb kiltást biztosított éjszaka, másrészt a megelőzendő lassabb autók által felvert olajos, gumitörmelékes esőpermet állandóan eltömítette a hűtőt. Rászóltak a pilótákra, hogy ne nyomják ki a szemét az autóknak emellett a pitben még állandóan tistzogatni is kellett ami megint csak időveszteség.

Ráadásul azonos tempó mellett viszont kiütközött a francia 5.5 HDi gyengéje: az étvágya. Többször kellett a pitbe látogatniuk (4 perccel töltötek többet a pitben, néggyel többször kellett kimenniük, mint az Audinak), ami a végén 4 és fél másodperces vereséget eredményezett.

Miért evett többet a 5,5 HDi? Mindkét autó (a Pescarolonak nem volt szélcsatornára pénze) a legmodernebb auerodinamikával készült kasztnit tudja magáénak, az egyetlen különbség a motor helyzete. A P-ben előrébb van némileg, ezért az autó kevéssé csúszkál a kanyarban (ez jobb a gumik terhelése szempontjából is), az Audi meg mivel inkább a hátsó tengely terhetlődik nem pörgeti ki a kereket annyira.

Mindkét gyár az 5,5 literes V12-es turbódízel mellett döntött. A dugattyúkat is egy helyen rendelték, a Mahle készítette, a közös nyomócsöves befecskendező rendszert pedig a Bosch. 2008-ban a Mahle a szokásos alulminiumötvözet helyett acélból is készített dugattyúkat. A Peugeot ezzel ment az időmérőn (az Audi maradt az alauminiumnál), ám a versenyre nem merték bevállalni az új technológiát (a hiányzó tesztkilométerek miatt). Azonos fő elemek, az Audi még is kevesebbet fogyasztott. A titok a befecskendező nyomásában keresendő. A standard 2000 baros helyett a németek 2500 baros rendszert alkalmaztak, ami persze komoly egyéb fejlesztést is kívánt - és végeredményben kevesebb lóerőt, de kedvezőbb fogyasztást eredményezett. A Peugeot 1 kört bírt egy tankkal, az Audi 12-t!

Na, hogy az Aston Martinra is kitérjek: 2008-ban ott volt már az Aston Martin, a Charouz Racing Systemmel. Lola B08/60-as kasztni, amiben már ott volt a nem túl modern V12-as 6 literes benzines szív. Az időmérőn 6,6 másodperccel voltak lassabbak, mint az első helyen végzett Peugeot! A benzines Aston kb 670 lovas (2009-ben, ahogy írtam a restriktorok és a turbónyomás változások lehetnek majd az erőviszonyok kiegyenlítésének zálogai), az Audi 770, míg a 908-as HDi olyan 800. Ráadásul, mivel az Aston benzines motorja könnyebb, csak 900 kilós volt az autó, azt is ballaszttal érték el (tehát könnyebb még így is, mint a két dízel). Emellett még a Peugeotnél is jobb súlyelosztású volt az autó, ami elvben a lóerőhátrányt is kiegyenlítette. Majdnem...(27 kört kaptak egy korai baleset miatt)

A motorfejlesztésért felelős mérnök, Jason Hill (Prodrive, ők tuningolták az Aston blokkot) azt mondta, hogy hiába sikerült jól az autó, ha lenne annyi pénzük, mint a németeknek és a franciáknak, akkor nem egy kiszolgált, régi motort foltozgatnának, hanem egy teljesen újat fejlesztenének, kifejezettek a Le Mans-szériára. 2009-ban ugyan az Aston saját csapatot indít, de a Charouz/Prodrive/Lola csomagot vették át, Mark Reichmann (Aston Martin) vezetésével végezték a módosításokat, de még mindig a régi motor kerül az autóba - mivel a büdzsé csak kb 15%-a az Audi által elköltött pénznek!

A probléma a következő: a benzines motorokat már nem lehet hová fejleszteni! Tartós motort csak relatív lóerővesztéssel lehet előállítani, de a technológia már minden lehetséges irányban a maximumon van. Az esélyeket csak úgy lehet kiegyenlíteni, ha a dízeleket fogják vissza. A dízel technológia viszont gyerekcipőben jár. Hiába változtatják a szabályokat, mivel a fejlesztésben még sok mindenre van lehetőség, az Audi és a Peugeot mindig egy lépéssel az ACo és a vetélytársak előtt lesz. Gondolj bele, a Peugeot főmérnöke azt mondta, hogy mivel van pénz, új motort fejlesztenek 2009-re, ami könnyebb lesz, de nem veszít az erejéből. Az ACo egyébként nem csak a dízleleket szeretné lassítani, hanem az összes LM P1-est! Mivel az köridők már brutálisak 206 másodperces kör elképesztő a Circiut De La Sarthe-on. De mivel idén lesz KERS, aminek nem tudni milyen hatása lesz a sebességekre, én nem hiszem, hogy a lehetséges elvenni a dízelek erőfölényét (egyébként jó kezdeményezés - az Amrican Le Mans Series-ből adaptálják a biodízel felhasználást, azaz a mai E10-ről az E85-re állítanák át a dízeleket).

Én nem az Astontól várom tehát a meglepetést, hanem a Hondától. Az Acura ARX-02a benzinesként ígéretesnek tűnik, Sebringen a leggyorsabb volt a teszten (igaz sem az Audi, sem a Peugeot nem vett részt!), sőt csak a japánok képviselték az LM P1-es kategóriát.
Előzmény: Törölt nick (96)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.15 0 0 96

A cikk anno nem tért ki a részletekre...csak volt egy megjegyzés, hogy a szabályalkotók idén (és gondolom már egy jó ideje) arra törekedtek, hogy közelítsék egymáshoz a benzines és dízeles autókat.

Természetesen nagy valószínűséggel (szinte 100%), hogy vagy az Audi vagy a Peugeot nyer 2009-ben is...de azért az Aston Martin vihet egy kis színt a 2 nagy versengésébe.

Előzmény: Lándzsa Erőskar (95)
Lándzsa Erőskar Creative Commons License 2009.02.14 0 0 95
Pontosan mire gondolsz? Milyen szabályozásra? Én a turbónyomás és restriktor átmérőn kívül nem láttam eltérést a tavalyihoz képest (már nem emlékszem de mintha az üzemanyagtank méret se változott volna 90l/81l).
Igazából szerintem rövid etapok alkalmával semmi esélye a benzineseknek - időmérőn pl - (mondjuk az Aston csak átemeli a DBR9-es motorját, ami már tavaly is csak azért nyert a GT1-ben mert a Corvette-eknek súlyos problémái támadtak), de hosszú távon bármi megtörténhet. Csak hát sem a Peugeot, sem az Audi motorok nem szoktak meghibásodni.
Előzmény: Törölt nick (89)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.14 0 0 94

Csodás az idei Peugeot-ok (Peugeot 908 HDi FAP) új festése!

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2009.02.14 0 0 93

2010 Audi R15 TDI Concept car

 

 

 

Gyönyörűek!:)

Törölt nick Creative Commons License 2009.02.14 0 0 92

Audi R15 TDI

 

Törölt nick Creative Commons License 2009.02.10 0 0 91

Peugeot 908 HDi FAP

 

Törölt nick Creative Commons License 2009.02.09 0 0 90

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!