Tudom, hogy (szakmailag) nem feltétlenül "okosak" a kérdéseim, de ezen felül van valami más oka, hogy nem kapok Tőled több infót? Nem ragaszkodom a fórumhoz, lehet ímélben is ha ez az akadály.
A fűtés kész, de mint alább írtam, vagy nem jól használom vagy nem optimális az igényeimnek, ezért ez bosszant igazán. Viszont mivel nem értek a szereléshez így az eddigi infók Enginer rendszeréhez nekem nem elegek sajna! És attól félek ettől több nem lesz megosztva... :(
Ha még most alakítják ki a fűtést, akkor hajrá Enginer módszere. Ha nem, de van rá pénzed (és nem bosszant, hogy a most megcsinált rendszert általakítod újabb pénzért, 1-2 dolgot kidobsz/olcsóbban elpasszolsz, mint"használt"), akkor szintén.
Most nem megyek bele, hogy ki nem figyel :o), hanem: Nálam van egy viszonylag jól működő rendszer. A puffer, átalakítás pénzbe kerül, amit ki kell(ene) fizetnem. Na, ez a probléma. Ha még nem lenne meg a rendszer, akkor más lenne a leányzó fekvése.
Tehát meglévő rendszernél az 1., hogy legyen pénz az átalakításra.
"Hálóba nem annyira ajánlott a csak padlófütés." de ez igaz minden helyiségre nem csak a hálóra. Régebben soxor előjött itt is a csak PF fűtéses penészedések gondja pl.
Megértelek, én most vagyok építkezés végén, tehát az anyagiak engem is érzékenyen érintenek, viszont ebből kifolyólag a költséghatékonyság is fontos szempont! Mivel nem értek ezekhez, és ahány szakember annyi féle verzió, ezért az itteni információkból próbálom optimalizálni vhogy a fűtésemet, csak nem mindig van elég infó ehhez (lásd: "termosztát nélkül" téma). Egyébként nem biztos, hogy nálam átalakítani kéne, csak egyszerűen még nem tudom, hogy működne a legoptimálisabban a rendszerem.
A könnyűszerkezetes ház egy dolog, de milyen lesz a hőveszteség ? Milyen nyílászárók lesznek ? A kondenzációs kazán mellett is lehet radiátor, mondjuk a fürdőben. Egyébként a könnyűszerkezetes házakat az szokta jellemezni, a falaknak alacsony a "hőtárolása" szemben egy téglafallal. Egyébként nem annyira a fűtési rendszerrel fogsz majd tudni spórolni, hanem a légcserével ! Már eljutottunk oda szerintem, hogy gond a friss levegő bejuttatása a lakásba. Szellőztetni persze lehet , de jobb a mesterséges légcsere. Ezt egy új háznál szerintem érdemes meglépni. Legalábbis az előkészítést megcsinálni.
"Senkit nem akarok lebeszélni Enginer ötletéről, ha van pénze és az állandó hőmérséklet a komfort, akkor hajrá! Mellé még pénzt is megtakarít úgy, mármint a gázon."
Akkor nem figyeltél eléggé. Nagyon soxor leírtam, hogy a helyiségenkénti hőmérséklet szabályozás legolcsóbb módszere a termófejes módszer. Szobánként jellemzően 1 max. 2db radiátorral számolva 2500-5000Ft. Ennyiből kizárt dolog, hogy termosztáttal megoldod a szoba szabályozását (nem kapcsogatást!), nagyságrendileg inkább olyan közel 50-100eFt/szoba, de a kapcsolgatós termosztátos módszer is (3-5-20e termosztát + 5-20eFt motoros zónaszelep.) is jóval drágább megoldás és messze nem olyan jó, mint egy analóg termofej.
Nem, mert: 1. Pénz kellene hozzá, még ha csak 10-20-30 e, akkor is van jobb helye sajnos. 2. Tényleg zavar a fejek csúnyasága, de ez egyéni szopc. probléma. :o)
Hálószobával annyi a gond, hogy én már öreg vagyok, lefeküdni-ébredni szeretek melegben, csak éjjel ne legyen meleg. Gyerekeken is azt látom, hogy melegben lerugdossák magukról a takarót, mocorognak, kicsit hűvösebbe jobban érzik magukat.
Nálam a padló átalakítás lenne az 1., de az is a 10-20-30 e-s kategória és még a vezérlés akkor sincs kitalálva, mert nyilván nem ugyanolyan meleg víz (padló) kell kinti 0 és kinti -15 fokban. De erre most nem akarok rákérdezni, mert úgyis később aktuális, meg el is felejtem addigra. :o)
Senkit nem akarok lebeszélni Enginer ötletéről, ha van pénze és az állandó hőmérséklet a komfort, akkor hajrá! Mellé még pénzt is megtakarít úgy, mármint a gázon.
Érdekelne, hogy átalakítod-e a rendszeredet termosztát nélkülire így a programozható fejek "alacsony"árának tudatában... (már csak azért is, mert ha jól olvastalak, akkor ugyanúgy van nálam is a fűtés, mint nálad) Nálam az állandó hőmérséklet sem lenne gond, mert az alvós szobákban most is csak alvós (alacsonyabb) a hőm. egész nap.
Ilyenkor a legelső feladat, hogy ahol a termosztát van, ott csökkentessz a fűtésen. Zársz a radiátoron, padló körön, hogy lassabban melegedjen. A többi helyiségben a termofej megakadályozza a túlfűtést, az eddigi hideg szobában tovább megy a fűtés.
Egyáltalán nem biztos, hogy be lehet szabályozni így, ha nagyon sz.r helyen van a termosztát, vagy valami nagyon el van kefélve a fűtéssel, akkor nem biztos, hogy sokra jutsz. Viszont ingyen van. :o)
Enginer ötletével nekem a pénzen kívül annyi bajom volt, hogy Ő mindig fix hőmérsékletet szeret, mi meg azt, ha éjjek hűvösebb van, de persze reggel már meleg.:o) Mikor 2 éve először írta, a programozható termofejek aranyárban voltak, szóba sem jöhettek,
Azért a lakás szétverés nélkül is módja a termosztát áthelyezésének! Ma már szinte minden nagy gyártónak van rádiófrekvenciás termosztátja is. Itt a rég termosztát helyére kerül egy vevő, az adót meg oda rakod ahova akarod.
Nálam is ez volt a helyzet egyébként. A gépész berakta a nappaliba a termosztátot, majd jócskán túlméretezte a radiátorok teljesítményét, mondván sok az üvegfelület (tényleg nagy duplaszárnyú teraszajtók vannak)
Persze mi történt, a három hatalmas radiátor pikk-pakk felfűtötte a nappalit, de a hálók hidegek maradtak. Szerencsére én nagyobb meló nélkül át tudtam helyezni, mert volt a falban cső neki.
nekem kb 1 héten belül kell eldöntenem, hogy a most épülő könyűszerkezetes házban milyen fűtés legyen. 2db csemete, fázós lábak, tehát hajlom a padlófűtés felé. A szaki azt mondja, hogy nem is kéne más mellé, és akkor belefér egy kondenzációs kazán, ami pont ideális a padlófűtéshez.
Viszont félek kicsit a korábban említett rendszer tehetetlenségtől. Meg valahogy idegenkedem attól, hogy nincs radiátor... :-)
Jó ötlet esetleg feltenni néhány Nobo panelt a hálószobákba, ha netán gyorsan kell ráfűteni?
Köszönöm a linkeket, átolvasom. Ez az elosztós megoldás érdekesen hangzik. A jelenlegi fűtésrendszer már lassan 20 éves, tehát bármilyen formában nyúlnék bele valszeg át kellene előtte alakítani. Most azért is kérdezek itt sok hülyeséget -ezért elnézést is, ha esetleg túl nagy hülyeség-, mert tapogatózom milyen megoldás lenne a legmegfelelőbb az igényeinknek.
A termófejek egyértelmű, a gond az, hogy ha a szoba teljesen nyitott csapnál sem éri el a szükséges hőmérsékletet, akkor meg a termocsapok már sokat nem javítanak a dolgon. Sajnos eleve amikor kijelölték a helyét már akkor sem volt jó, viszont időközben a lakás szigetelését kicsit javítottuk, úgyhogy azóta ahol a termosztát van az lett a legmelegebb szoba.
Nem a túlfűtéssel van a gond, hanem azzal, hogy a kazán ahhoz képest eléggé sokat megy, és emellett mégis van olyan szoba ahol nincs az elvárt hőmérséklet. Egyelőre Enginer ötlete pont ezért tetszik, mert a víz hőmérséklete állandó és a termófejek szabályoznák be a szobákban egyénileg a hőmérsékletet. A termosztát áthelyezéséhez egy egész lakást szét kellene verni (akkor meg már inkább maradnék az eredeti gondolatomnál, hogy PC-vel vezérelném a fűtést, és minden szobába menne egy hőmérsékletmérő), amit meg azért annyira nem szeretnék. Szerintem reálisan egyszerűbb a fűtés ezen részét átalakítani. Puffer tartályt akkor úgyis nézek, meg gondolom egy plusz szivattyú sem ártana. :)
Hangsúlyozom egyelőre csak tapogatózom és olvaslak Titeket, gyűjtöm az ötleteket azzal kapcsolatban, hogy milyen megoldás lenne a legjobb és az említett megoldás így hirtelen felindulásból nagyon megtetszett. :)
igen, én nagyon meg vagyok vele elégedve. Nálam a köves helységekben a radiátor visszatérő védöcsöben le van tekerve a padlóba. Eddig mivel felnyomta jól a hőmérsékletet, aztán viszonylag lassan lehűlt, így a padlót sem tudta átmelegíteni tartósan.
Most viszont a padló is kellemes langyos, a hőmérsékelt meg egyenletes!
Ott sem emelik fel a két tonnás szekrényt a sok emberrel, mivel felül egy csigán át van vetve a kötél, és a másik végen meg egy akkora súly lóg, mint a szekrény plusz a terhelés fele.
Ekkor az emelés csak a terhelés felével lehet abszolut értékben egyenlő, max.
A szivattyúdon ha áll, a hidrosztatikai nyomáskülönbség nulla, mivel mindkét oldalán ugyanolyan magas víz van.Eztán elindul, és létrehozza a saját erejéne k megfelelő nyomáskülönbséget a két oldalán.DE ennek nem kell kitennie a teljes csőmagasságnak megfelelő nyomást (esetedben másfél atm-ot), mert amit kitol az egyik oldalon, visszakapja a másikon.
Csak forgatnia kell a vizet, nem megemelnie.
Egy kerti szivattyú ha áll egy 20 méteres kútban, máris 2 atm. nyomáskülönbséget kap.Ezt le kell küzdenie, hogy vizet adjon ki felül.
Szerintem nem jol ertetted. Ha a grundfoss keringetot rakotod egy csore, ami 8m magassagig er fel, akkor odaig felnyomja a vizet , tovabb nem. De ha zart a kor, akkor nem emelnie kell, csak megforditania
Akkor te most az előremenő vízhőfokról beszélsz ha jól értem. A kazánnak nagy baja nem lehet ettől a max-ra állítástól. A gázfogyasztásba kis mértékben belejátszhat. Egy előnye biztos van (vagy csak talán ?): így kapcsolgat legkevesebbet a kazán.
Ezen most elgondolkodtam, két szintes, csak padlófűtéses házam van, semmi hőcserélő, a fűtési rendszer gyakorlatilag egy U alakú cső, amiből szintenként vannak az elosztók golyóscsapokkal, az U egyik felén kb 15m magasan a kiegyenlítő tartály, nyitott a rendszer.
A grundfos szivattyú a visszatérő ág legalján van, a kazán előtt. A kazán sima 15 éves atmoszférikus, semmi kondenzáció miegymás.
Akkor most -ahogy írtátok- nem is tudja a szivattyú felemelni a teljes vízmennyiséget? mekkora emelőmagasságú lehet? Hogyan ér fel akkor a meleg 1-2 perc alatt az emeletre? A kazán 40-45 fokos előremenőt ad (mivel nincs hőcserélő) fixen.
Auraton 2005 típusú termosztát. Napokban vásároltam én is, a lényeg, hogy aki fordította a használati útmutatót, az igen tréfás kedvében lehetett, mert a COOLING úgy fordította, hogy FŰTÉS, a HEATING-et meg HŰTÉS. Tehát a kis kapcsolót pont fordítva kell beállítani, azaz a legjobb, ha minhárom süllyesztett gomb lefelé áll (szerintem). Remélem segítettem.
Szerintem nincs sok kör rajta: - 3*80-100m-es padlókör külön szivattyún - 3 falkör 70-90m/kör, szintén külön.
Nincs tapasztalatom, hogy mennyinek kéne lennie az áramlásnak, csak az, hogy azt mondta az ember, ez hűtésre édeskevés lesz.
Ez a Wilo "B" kategóriás. ~28/38/48W fogyasztással. Fűtésre ez elég most. Falkörnél 40-45 fokos előremenőnél szépen kialakul a 40/30-as előremenő/visszatérő hőfok. Egy körnél nem, ahol padlóban megy előre, ez miatt durván hül, az a kör sokkal rugalmatlanabb. Pedig direkt rákérdeztem: - Nem kéne védőcsőben/ szigetelésben vinni a falig? - "Á nem kell, így szoktuk simán, jó ez így" És akkor csoda, ha megszűnik a bizalom...
Fal hűtés még nem volt idén, talán jövőre. Örültem, hogy van vizem a ciszternában. Már 1 éve várok, hogy rá lehessen kötni a meglévő, elkészült közművekre. Korrupt szar hely ez a Pécs, nem halad semmi, csak a zsebtömés. :(