A kerekek kacsázása, a külső és belső (általában külső) gömcsuklók kopása miatt van, cserével, esetleg utánhúzással (a csere jobb és nem drága) javítható. Érdemes új porvédőgumit is venni rá, és szép új dróttal lebiztosítani (műszakinál megnézik!) A kerékösszetartásban nem tudok segíteni.
Tudnátok nekem segíteni abban, hogy JUMZ 6KL traktornál mennyinek kellen lenni a kerékösszetartás értékének?
Valamint mitől lehet az, hogy egy bizonyos sebesség felett a két első kerék elkezd ide-oda kacsázni. Én körbenéztem a csapokat meg a perselyeket de nem lógtak. Ez összefügghet a kormányszervóval?
Beállítottam a szelephézagot, mert elég fura hangja volt 1-2 szelepnek, hát volt amelyiknél luxus volt a hézag. Csak attam neki előtöltést is. Kopogósabb lett a blokk hangja, viszont így alig füstöl, mármint a feketén kivül, jobban kapja magát, és ordítósabb lett a hangja is. Sok gépnek, új gépnek olyan kopogós a hangja, hogy én nem merném olyanra állítani. Nem vészes ez a kopogás legalábbis szerintem és előnyére változott a gép.
Akkor nem bántom, mert így csináltam, leszámítva a csövet, meg azt, hogy egyedül csináltam. Amikor megmozdult, akkor lekulcsoltam, a hangja jó, nem csak szeintem mások szerint is. Kopogni nem kopog, a kis füstölés megvan, de akkor ezek szerint nem ez lesz a hiba. Az hogy van, hogy a gép hangja gyönyörű, akár menet közben akár álló helyzetben, de nem ordít ahogy kellene és nehezen indul. Meg a teljesítmény sem az igazi, pedig bejáratott teljesen felújított blokkról van szó!? Lehet ez az adagoló hibája?
Úgynevezett kapilláris csövet kell húznod-szerelned a nyomócső csatlakozó helyére és nem az a lényeg,hogy hány mm.-ert mozdul,hanem ,hogy mikor indul.Amikor bent van a stifft ,amikor beugrik a helyére akkor kell a befecskendezésnek kezdődni.Ezt hároman a legjobb csinálni.Egy hajtja a motort ,egy nyomja a stifftet a harmadik pedig erősen figyel.Egyedül úgy kell,hogy amikor bent van a stifft akkor a két rögzítő csavart kiveszed(függetleníted az adagoló hajtást a motortól aztán 27-es vill.kulcsal tekered az adagoló tengelyét forgásirányba és amikor a csőben megmozdul a folyadék ott megállsz és rögzíted a csavarokkal a tárcsát.Amennyiben szerencséd van éppen van ott furat a rögz. csavarok számára. Mert olyan is elő szokott fordulni ,hogy éppen sehova nem jó a csavarok.akkor egy picit valamerre még mozdítasz rajta.Aztán már fülre észre veszed,hogy jó lett-e.Indul-e könnyen füstöl-e,kopog-e vagy nem.Mert akkor még érzéssel egy picit korrigálhatsz rajta.De amennyiben van műszered akkor könnyebb a helyzeted.
Nem úgy értettem. A főtengely végénél, nincs valami tárcsa, amin a fokok be vannak jelölve? Vagy a 123-as mercivel keverem? A hivatalos állítás, az gondolom úgy lenne, ahogy leírtam, azzal a kiegészítéssel, hogy húzni kellene egy adott átmérőjü műanyag csövet a nyomócső helyére, abba gázolajat tölteni, és figyelni a gázolaj elmozdulását. Namármost mekkora átmérőjü cső kellene ehez, és mennyit kell a gázolajnak elmozdulni mm-ben ?
Hát mostmár kezd idegesíteni ez az előtölés dolog. Ha jól emlékszem a gépen alul, valahol az olajteknő előtt van 1 fokolótárcsa, vagy nrm jól rémlik? ha mégis van, azt hogyan kell használni? Hány fokra kell állítani?
Kicsit más téma!! Egy ilyen vagy ehhez hasonló,de lehet egyszerűbb, kézihajtásos triőr kellene hajómalom felújításához.Cserébe tudnának adni egy szelelőt.Amennyiben valaki tud ilyenről kérem értesítsen.Köszönöm.(Ha pénzért akkor ár megjelöléssel).
Köszönöm, elmentettem őket, majd előveszem, ha szükség lesz rá!
Egy kis off:
Láncfűrész, McCulloch Double Eagle 50, 50 köbcentis, 50-es Oregon vezetővel, frissen élezett, még többször élezhető .325-ös Stihl lánccal, jó, azonnal munkára fogható állapotban, kitűnő kompreszzióval eladó! Erős gép, döntéshez, tüzifa kuglizáshoz kiváló! Ár: 30.000 Ft Érd.: 06-30/528-2973 Fehér Árpád
Hali! Gondolom régi 550-esed van? (50-es motor) Ha fehéren füstöl indítás után, akkor porlasztó csere. (esetleg lehet állítani az előtöltésen, de kicsit bonyolult lenne) Érdemes megnézni, hogy izzít-e mind a négy szál? (nem testel le, nincs elégve a gyertya) Ha hamar felizzik a visszajelző, akkor ezzel van gond. Ha lassan teker az önindító, akkor vagy önindító, vagy akksi.
Szerintem az első híd bírná a nagyobb terhelést is, de a segédalváz már nem biztos. Azért csavaroznak az új gépek segédalvázához plusz kazánlemez mervítőket, hogy bírja a nagyobb terhelést. Bár a 80-as eleje nem hajt, így szétszakadni nem tudna.
Jó sok választ kaptam, ezért egyben válszolok mindenkinek. A dugattyú biztosan c-s, a hüvelyen ha jól emléxem nem volt betűjelzés. 2 olajlehúzó van rajta, 1 alul a csapszeg alatt, egy pedig felül. Mindkettő az 1 darabból áló körrugós változat, azt hiszem, hogy gyárilag ezzel szerelik. Gumit (15.5XR38) 60-62 ezerért adná az ukrán belsővel együtt. A fedélnél, kifele olaj nem folyik, de mivel abban mozognak a szelepek, a himba...stb, ezért nyílván ott olajnak kell lennie, van is, azért lenne a szimmering, hogy ne engedje le. A féket majd szét fogom/fogjuk szedni, és megnézzük, hogy mi a hiba oka. Dutrancs! Köszönöm a leírást, el fogom tenni, és fékjavításnál előveszem, ha lennél annyira kedves, a fékról 1 robbantott ábrát rakj már be ide, vagy valahova máshova (kepfeltoltes.hu), jó nagy méretben, mert nincs könyvem hozzá. Egyébként 50-es gépem van, nyolcvanas blokkal.
amúgy még a régi 50-esek cuccai is meg vannak, jó lesz alapon még más hová is, még kuplung tárcsa is van, de mikor kuplungoztuk a 80-ast újat vettünk bele:)
azt akarom megtudakozni valakitől, hogy a 80-as elejét mennyire lehet lesulyjozni? most 2q van fent hogy még rakhatok-e fel? és vajon elbírja-e az első híd, vagy van-e vmilyen határ, amit nem lehet illetve nem ajánlatos átlépni?
rugó cserénél, mind a 3-at cserélni kell, nem egy nagy beruházás, assem 100-150 FT/db, ja és mind a 3 egyforma legyen, vagy 3 vagy 5 menetes, új rugóhoz már új golyó is dukál:)
A betűjelnek nincs szerepe ha a hüvely is ugyanolyan jelű.Más-eltérő betűjelűeket nem szabad öszeszerelni.Az az illesztési hézagokra utal.Úgyhogy ha azok stimmelnek baj nem lehet.(Régen azt mondtuk hacsak Szergej nem sietett a pártgyűlésre és elnem rontotta.)
Jogos a rugó téma mert kilágyúl-kinyúlik.Mi mindig kiszoktuk cserélni,csak valahogy el is feledkeztem megemlíteni.Igen mert akkor lötyög a szerkezet mint a kinyúlt gatya!
én nem akarok belekotnyeleskedni, de amikor mi csináltuk a 80-asom motorját akkor 2 olajlehúzó gyűrűhellyel ellátott dugattyúkat raktunk bele - azt hiszem C-s dugók, de ebben nem vagyok biztos - mert az egy olajlehúzósaknál alapjáraton tényleg könnyebben felhordja az olajat, ezért is füstölhet.
A fékre visszatérve, az is lehet a hiba hogy a fékszerkezeteknél a rúgók megnyúltak, és a golyók kimozdulhatnak és ezért is lehet hogy bekap a fék, ilyen volt nálunk is, és nem régiben újra tapasztaltam. ezért ha úgy van egy kerékre fékezek. Tóni