"Elméletileg lehet állítani az 53 C-okos határt, de egyelőre nem javasolja mert hatással lehet más beállításokra is."
Na erről mondhatott volna többet is!
"Javaslata első körben, vegyek a pufferbe egy tartály termosztátot, amit közvetlenül bekötök a szivattyú vezetékére. A termosztáton beállítom a kívánt hőmérsékletet pl.: 65C és amikor eléri ezt a hőmérsékletet lszakítja az áramkört a szivattyú leáll, ahogy a kazán érzékeli a vízhő emelkedését automatikusan lekapcsol,"
Igen, leáll. Valószínűleg kiáll hibára és küld neked egy víz túlmelegedés üzenetet.
Nem gondolom, hogy ez jó megoldás.
A "hiszterézis" a hőfokváltozásra történő reakció idő, illetve hőmérséklet különbség. És azt kell ilyenkor figyelned, hogy mennyi is az az idő, amig a tartályod vízhőmérséklete ennyit csökken. Mert a hibára kiállt berendezésbe hiába kapcsol vissza a termosztát.
Lehet kapni olyan termosztátot a pufferba, aminek a nyitását ill. a zárását ( az előremenő vezetékbe kell bekötni ami a pufferba megy) lehet szabályozni ( hőmérséklet min/max. illetve idő intervallumot is be lehet állítani ) és ettől függetlenül szabályozhatja a kazán a keringetőszivattyút a saját igénye szerint.
Beszéltem a hivatalos beüzemelővel a hőfok szabályozással kapcsolatban (Biodom VS Puffer) :-)
Elméletileg lehet állítani az 53 C-okos határt, de egyelőre nem javasolja mert hatással lehet más beállításokra is.
Javaslata első körben, vegyek a pufferbe egy tartály termosztátot, amit közvetlenül bekötök a szivattyú vezetékére. A termosztáton beállítom a kívánt hőmérsékletet pl.: 65C és amikor eléri ezt a hőmérsékletet lszakítja az áramkört a szivattyú leáll, ahogy a kazán érzékeli a vízhő emelkedését automatikusan lekapcsol, viszont úgy érzékeli, hogy a szivattyú még dolgozik. Amint a pufferben lévő víz hőmérséklete lecsökken 65 alá...
(nem tudom mekkora határ között mozog, találtam egy honeywell termosztátot, ezekkel az adatokkal a 4-10 jelenti a kapcsolási hiszterézis adatot. Mit is jelent ez?)
L6188A2002
25 95°C
4 10
SPDT
Küls
ő gomb
...akkor újra zárja az áramkört és a szivattyú beindul.
A termosztát elhelyezését az alsó szegmensbe javasolta, így a fenti részeken kb. 5-10 fokkal lenne melegebb a víz hőmérséklete.
Nos, remélem érthetően ecseteltem a hallotakat és várnék némi reflektálást erre a megoldásra.
Érdeklődnék, hogy Székesfehérvár vagy Budaörs környékén tudtok-e pellet beszerzési helyet? A praktiker már nem forgalmaz, mert mint mondják vége a szezonja!!!???(szerintem nem normálisak. Neten rendeltem, de nem szólnak ám vissza, hogy kb Szeptemberig nem lesz) A Baumax ahol idáig vettem, szintén nem tart jelenleg. (Érdekesek, mert Szfváron és Budaörsön is jó darabig nem volt, ugyanekkor pont Debrecenben dolgoztam és beugrottam a Baumaxba, ahol hegyekben állt.Vettem is amennyi befért az autóba)
Találtam a Pellet HU Kft.-nél Dunaharaszti környékén, de szívesen utaznék kevesebbet ha lehet.
A segítő hozzászólásokat tisztelettel és előre is köszönöm.
Menj fel egy napkollektor rendszert forgalmazó cég honlapjára és meg fogod látni, hogy milyen sokféle variációjú puffereket lehet kapni ( több hőcserélő lehetőség 1 tartályban ) ! Nagyon jó hőszigetelésük van, még nyáron sem lehet érezni a meleget az oldalán 60-80 C esetén.
Van tartaly a tartalyban tarolo, de az csak akkor jo, ha a kazanmentes napokon mar erosen sut a nap. Ugyanis hmv-t csak a puffer felfutesevel tudsz csinalni... rossz szigetelesu hazon meg igaz is lehet, jobb hoszig. eseten mar gyanus, hogy hosszu lesz az atmeneti idoszak, amikor szenvedes van hogy induljon-e a kazan, meg felesleges vesztesegek.
Nem értem. Túl árnyalt a hasonlatod. Gyermeteg? Miért ne lehetne mérlegelni, hogy nekem mennyire drága az időm? Konditerem helyett lapátolni fogok. Jól megmozgat...
Mellesleg hét ugyanolyan komfortot nyújtó fűtési rendszert igenis így kell összehasonlítani: kiszámolom a beruházás, működtatés, karbantartás költségeit, amit szembeállítok a jelenlegi rendszerem költségeivel. Nyilván van néhány bizonytalan tényező, pl. az energiaárak, de a jövőre vonatkozó árakat egyész jól lehet prognosztizálni, mivel minden folyamat exponenciális :)))
"Átlag felvett elektromos teljesítménye:250-300 W"
Ott van az a bűvös szó, hogy átlag. Nyilván nem arra gondoltam, hogy a begyújtásnál felvett/leadptt 1,1 kW fogyasztás érvényes 24 órában. Szóval szerintem itt a fűtési idény során adódó átlagra céloz az illető.
Igen, egy gázkazán is fogyaszt áramot. Nem vitatkozni akarok, csupán a költségeket számba venni. Csak úgy lehet logikus döntést hozni. Mérlegelni, hogy megéri-e a + ráfordítást és beruházást...
Ezzel vitatkoznék. A puffer fűti a kazánházat, ami veszteség. A puffer pénzbe kerül. Nem működik örökké. Ezeket is figyelembe kell venni, nem? Persze fontos az is, hogy ne fűtsük túl a lakást, mert az is veszteség...
A puffer még a vegyetüzelésű kazán miatt volt, ezzel elkerülhető, hogy túlfusson a rendszer! A buderus-nál is össze állítattam egy ajánlatot, régebben (Nep-2008 pályázathoz) és Ők is javasoltak puffert. Annyiból hasznos meglátásom szerint, hogy egyrészt nem 20 fokról indul a víz melegítése másrészt, pedig biztonsági funkció.
Az utcánkban lakik egy házaspár, egyszer kirobbantotta a falból a fűtéscsövet, mivel az asszony megpakolta a kazánt, nem tudta hova leadni az energiát és felforrt a rendszer.
Igazából a pufferben tárolt víz hőfoka 53-55 fok körül van, így ha a keringető szivattyúk valamelyike beindul (a kazánnak kell 5-30 perc mire teljesen beindul) egyből meleg vizet szállít és azonnal meleg radiátor. ezt addig tudja tartani amíg a kazán fel nem fűti a vízet erre az értékre.
Be akarok szerezni egy HMV tárolót is, mivel jelenleg villany bojlerrel van megoldva a használati melegvíz. Nem tudom létezik-e olyan kombi tartály ami 3in1 funkcióval bír. Tudom, hogy van tartály a tartályban, de nem tudom 1 tartállyal megoldható lenne-e a használati melegvíz (napkollektorral nyáron, pellet kazánnal télen+napkollektor rásegítés) és ezen felül fűtési pufferként is működne.
Valaki leírhatná már konkrét adatokkal és pontosan, hogy pellet kazán esetén, hagyományos radiátorokkal és 500l-es puffer-tartállyal ( esetleg napkoli rásegítéssel ) milyen vezérlést, hőfokszabályzót, más szelepeket vagy valami más kütyüket, hogyan és miként kell beépíteni a rendszerbe úgy, hogy ha nem is tökéletesen, de a leghatékonyabban működjön és ne cirkuláljon feleslegesen a keringetőszivattyú. Figyelembe véve, hogy a kazánt is tudom programozni napi és heti ciklosakra bontva, illetve a szobatermosztátot is hasonlóan. Itt olvastam már mindenféle véleményt, hozzászólást, de valaki rendszerbe szedehetné aki nagyon ért hozzá, mások okulására. Még egy kérdés, ha a kazánból a füstcső kimeneti csonkja 80 mm-es, akkor végig ezzel az átmérővel vihetem fel a tetőig, vagy csak addig mig kiviszem a falon túlra és onnét már 150-180 mm-est kell használnom? Itt most a huzatszámításokba nem akarok belemenni !
Nem csak a napkoli, hanem egyéb dolgok miatt is lehet olcsóbb a pufferes fűtés: Ha a kazán/kandalló optimális (legmagasabb hatásfokú) működési hőmérséklete magasabb mint amit a pl padló vagy falfűtésben fel lehet használni.
Bizony azt el kell dönteni, hogy mit szeretnék. A pellet fűtés tüzelő anyaga ha 15kg.-os zsákban veszed, drágább, de tisztábban tölthető. Ha "barba" a tároló amiben szállították, az ár lényegesen olcsóbb, de vigyázni kell vele a por miatt.
Gyermeteg a kérdés: mikor térül meg a beruházás? SOHA!
Új, kissebb fogyasztású autót ha veszünk, sem azt számoljuk mikorra jön vissza az ára. De nagyon jól esik már az első tankoláskor látni a számlálón a kissebb végösszeget.
Soha ne képzelje senki, hogy egy szilárd fűtés ugyan azt a komfortot fogja adni, mint a gáz, vagy villany. A szilárd fűtés olcsóbbságát a Te, hozzáadott munkád biztosítja.
Picit a pufferről még. A puffer nem olcsósítja a fűtést.(kivéve ha napkollektor is beszól) csak folyamatossá teszi azt, amit egyébb irányú elfoglaltságod miatt te nem tudsz megtenni.
Jóval kevesebb! - A betöltésnél van kevés por, de ezt le lehet csökkenteni, ha mélyen beengeded a zsákot, majd úgy öntöd be, hogy ne "essen" sokat az anyag. - Tisztításnál is van kevés, de mivel ritkán van teljes tisztítás és az is porszívózás végeredményben, ezért nem jelentős, azonnal fel van porszívózva.
A tisztítás eszközei nálam: - spakli - porszívó - fangli, amibe kiborítom, kikaparom a csészét - papírdoboz a hamunak (dupla cipős doboz méret, évi 1-2* van teli)
Ez utóbbit, csak akkor veszem elő, amikor ki van borítva a hamugyűjtő. Pont olyan széles és nagy, hogy egy borítással be tudom borítani, nem kell magasról önteni, stb. Na ez is porol rendesen. Úgy szoktam borítani, hogy porszívó csöve ott van porelszívónak mellette.
Egyetlen fűtőberendezés sem megy 24 órán keresztül, de ha 24 órán keresztül 300 w-ot fogyasztana akkor is csak 9244,- Ft lenne. A vegyes ill. a gázkazánnak is van áramfelvétele. Senki nem állította, hogy ingyen van, hanem arról beszélünk, hogy olcsóbb a gáznál vagy nem. A komfort sem mellékes. Régi emlékeim alapján a szüleimnek is mindig a fűtés jelentette a legnagyobb gondot bár ők még szénnel és olajjal fűtöttek. NAGYON-NAGYON MOCSKOS VOLT MIND A KETTŐ.
Szerintem arra gondolt, hogy egy létező "sima" tipus vízteresített változata. Ráhegesztenek egy sima lemezes vízteret, közvetlenül a tűztérhez. Megoldásában talán ez nem olyan "korrekt", mint egy eleve önttötvas vizes tűztérrel rendelkező cucc.
Ezt olvastam itt: http://www.pannonpellet.hu/index.php?oldal=gyik.php
"Mekkora egy pellet-tüzelőberendezés áramfogyasztása? Elektromos áramot minden korszerű fűtőberendezés igényel, mert e nélkül nem képzelhető el automatikus gyújtása; ki-be kapcsolása; egyszóval az egész vezérelt működése. Átlag felvett elektromos teljesítménye:250-300 W."
Ez havi 10.000 Ft. ami nem kevés :( Ezt a megtérülésnél figyelembe vették?
"Ő a sima ISBERG kandalló, "hátizsákkal"!" Mit jelent az, hogy "hátizsákkal"? Amire én akarom használni, arra elvileg jó kell, hogy legyen: fűtésrendszerre rákötni. Van neki ki- és bemenő csöve, na meg írja a leírás is, hogy a 9 kW-ból 4 kW a lakótér, 5 kW a vízcsöves radiátorok fűtésére fordítódik. Nem értem, hogy Te mire gondolsz. Vízteres kandalló#"hátizsákos kandalló"???
A nyílt teres kiegyenlítővel az a gondom, hogy a fűtési közeg, azaz a víz így folyamatosan oxigéndús állapotban fogja brutálisan korrodálni a radiátorokat. Nem elég csaupán túlméretezni a kiegyenlítőt? Miért kell mindenképpen nyílt?
A hőmérséklet mérése nem ördöngősség, pl. nikkel-krómnikkel termoelem 1900 fokig bírja, egyszerűen a feszülségkülönbséget kell mérni, arra meg vannak pc-s megoldások, de már én is programoztam ebből a célból picbasic nyelven microkontrollert - tök jól működött...
A levegő befúvása egy változtatható fordulatszámú vebtillátorral megoldható.
Az automata indítás spec. begyujtós lappal és piezoelektromos kristállyal lesz megoldva. A távoli begyujtás meg úgy, hogy a pc netre lesz kötve, távoli elérés, stb.
Puffer arra (is) való, hogy ne kelljen folyamatosan tüzelned. Álltalában a vegyestüzelésű berendezések jüvalk többet adnak le, mint a ház hőigénye. A faelgázosító ráadásul mindezt pár óra alatt. El kell tenni ezt valahová, hogy később felhasználhasd. Így egy komolyabb tüzelés alatt, ami tart 4-6 óráig az egész napos energia megvan. Alacsony hőmérsékletű rendszerek használata esetén még több előnye van a dolognak.
A tüzelőanyag tesztelésnek nagy lendülettel a 9 órai kazántisztítással ugrottam neki. Ezúttal alaposabb tisztítást végeztem, kicsomagoltam a kazánt a szigeteléséből, majd újra átkeféltem a kéményt egy erre a célra készített célszerszámmal.
Kukorica teszt:
Jól ég, de 2 alapvető problémával találkoztam:
1. Nagyobb nedvességtartalma miatt nem tud begyulladni a kazán indulásakor.
2. Ha elégett a kukorica nagyobb, keményebb hamu keletkezik, mely a későbbi automatikus újraindulást lehetetlenné teszi. Számomra ezzel a kukoricaprojekt kifújt, állandó felügyelet mellett nem kívánok fűteni. Elképzelhető, hogy az újabb Biodom 27-esben nagyobb vagy esetleg több fűtőszál segíti a begyulladást, és ezért működik Hajeknál hibátlanul.
Repcepellet teszt:
Sajnos a helyzet ugyanaz. Ha tűzbe dobom jól ég, begyulladni viszont nem akar. Szépen ég, hamuja fapellethez hasonló, más típusú kazánoknál bizonyára jól alkalmazható.
A puffer az én olvasatomban, a vízteres fűtőberendezések, ezeken belül a nem automatizálhatók tartozéka, és kényelmi lehetősége. A többi helyen lgjobb esetben az összegyűjtött napsugarat tárolja, melegvíz formájában.
És hatalmas nagy divat, a gépészek körében. De szerencséjükre van rá fogadó készség.
Aztán ha a különböző gyártótól összevásárolt berendezések nem összehangoltan működnek, akkor a gépész urak mossák kezeiket és fikázzák a gyártókat.
Meg az üzembe helyezőt.
Mert azok között azért van olyan is, aki ott rögtön leírja!(tehát nem csak mondja) hogy ez az "együttes", szólóban jól játszik. De "kamarazenekar" sem lesz belőle, nemhogy "szimfónikus"!