nemrég találtam meg ezt a fórumot, és sok hasznos infót találtam itt. lenne viszont egy kérdésem: jó áron hozzá tudnék jutni egy yamaha cp30-ashoz, viszont nagyon kevés infót találtam róla...
abból a néhány videóból amit youtubeon találtam azt szűrtem le, hogy hangilag kb a rhodes és a clavinet között van (bár nem szeretek így hasonlítgtni) viszont a működéséről, felépítéséről nem találtam semmi infót, azon túl, hogy analóg hangkeltésű...
tehát azt kérdezném, vki tud-e infókkal szolgálni róla, vagy akár személyes tapasztalatokkal is?
Jaj de jó, megvettem ugyanis a hangszert és hát roppant sok javitanivaló van rajta. Az biztos hogy legalább egy-két pengető egységet megvennék,(meg a közben felmerülő egyéb tételekből) hogy szervezzük le? Az elektronika állapotáról még semmit sem tudok, most próbálok DIN csatit szerezni hozzá hogy kipróbáljam. Kérdés: egy két billentyün elvált a müanyag fedlap a fától, ezt milyen ragasztóval lehet megtámadni? Ezen kivül a mély "lemezek" roppant mód el vannak hangolódva, ezeket lehet ugy hangolni mint a pianetet, "megreszelve" a lemezt? http://www.youtube.com/watch?v=8FKmsIGP3mg
Minden öreg hangszer egy idözitett bomba, valami mindig el tud romlani benne,
de javitható, ellentétben az uj csoda hangszerekkel melyek gazdaságosan nem Ezen készülékekben a negyven-50 év alatt elögedik az elemtartó müanyag a tranzisztorok be "zajosodnak" a pengetök a rossz beállitás miatt eltörnek stb
A pengetö egységet nem igazán tudod javitani , mert a tartó bakelit
eltörik, de pl nekem is van eladó, de elektronika, billentyü is , tehát majdnem minden..
Nagyon jó hangszernek tartom, és a 60as években készült filmekben sokszor hallható a jellegzetes hang .
Claviset 200 vásárlás előtt állok, van valami jellegyetes hibája ami ha fennáll, akkor nem érdemes megvenni, mert nem tudom(vagy csak aranyáron ) pótolni/javitani? Pl ennnek a "pengető"-it lehet reparálni?
Nana, azért nem azt mondtam hogy szarság Rhodes-ot javítani... Ha tényleg az lenne, akkor nem azt csinálnám pl. most is :)
Amúgy a húzószalagok normál esetben megegyező hosszúságúak és bizony a tompítóglídek óvatos görbítésével lehet beállítani, nem gányolás a dolog, így van kitalálva.
Szerintem a problémát az okozza hogy a billentyüt, és a tompitó filcet tartó alu nyelvet összekötő textil szalagok nem egyforma hosszuak, vagy nem gyáriak/láttam
már nagyon frappáns gatya gumival is potolni/ és igy nem egyformán mozognak
Kicserélésük után , a felülröl leszoritó aluminium sin állitó csavarjával tudod beállitani az optimális "kitartás", tompitás állapotot. A lemezek elhajtogatása nem célszerü...
Nagyon köszönöm a választ. Egy darabig nem voltam gépközelben, ezért írok csak most. A múlt évezredben egyből a megvásárlás után rendbeszedettem szakemberrel Pesten a hangszeremet és az eredmény olyan lesújtó volt, hogy otthon végig kellett állítani az egészet. Ha jobb tapasztalatom lett volna a "szakemberekkel", eszembe sem jut, hogy magam csináljam a reparálást. Lenne még egy tiszteletteljes kérdésem. Azt szeretném megtudni, hogy kell beállítani a visszaengedett billentyűk tompítását, hogy a billentyű felengedésekor egyből vége lehessen a hangnak. Gondolom, nem a filceket tartó aluminium nyelvek hajtogatása az üdvösséget hozó megoldás.
Szia! ...hát igen, amikor ezek a hangszerek készültek még a szakemberek nem az élethosszig tanulás jegyében 2 hónap alatt váltak "szakmájuk" mesterévé, aztán egy év múlva újabb szakmája lesz és így tovább, ami a piacnak kell, leginkább üzletkötő meg ilyenek, mondjuk marketing manager, hogy csak a legszebbeket emeljem ki. A régi szaki bármennyire is ki volt zsákmányolva adott arra, hogy az Ő keze alól ne kerüljön ki sz@r. Ezt én is nagyra becsülöm, vonzódom ezekhez a tárgyakhoz, mert ahogy írod érzem benne a szellemi kincset. Ez van...
Köszi, fantasztikus ötletekkel rukkoltak ki annak idején. OFF:(mert ez már digitális, bár kb. 50 kiló) vagyis egy Kawai PV 30-al vacakoltam, rettenetesen csúnya fizikai állapotban került hozzám (törött billentyűk sokasága, stb.), de már mindenki szól rajta. Most ez az új játékszer. Egyszerű mint a faék, de egész jó gyakorolni. Bár ez még a felújítás előtti állapot
Sziasztok! Új vagyok ezen a fórumon és a segítségetekre lenne szükségem. Van egy régi Rhodes Mark I-esem aminek szeretném felújítani a kalapácsvégeit. Szerintetek honnan lehet/érdemes megvenni az ehhez való gumikat kompletten? Még azt szeretném megtudni, hogy egy ilyen javítószett mennyibe kerül.
Hangkeltése elektronikus, analóg.Mechanikailag, a yamaha cp30ra hasonlit legjobban. A zongora sztereo hatását ugy oldották meg hogy minden hangot két különbözö önálló oszcillátorral ,állitanak elö és azokra különbözö effekteket lehet tekerni különbözö idöbeli késleltetéssel . Jópofa dolog ,hogy egy burkoló görbe generátoron keresztül is át lehet engedni a különböző zongora hangzásokat amitől
a 80-as évek fankys hangzása is kitekergethető a készülékből
Van azon kivül egy az olasz orgonákra jellemzö "slalom" effekt is , ami nélkül meglehetne lenni, de hát hamár benne van...
Billentyüzete sulyozott nagyon kellemes billentésü, azért nem lett igazán ismert
Trambi, tudnál közeli képeket feltenni a kezelőszervekről? Ilyet még nem láttam, pedig 17 billentyűs hangszerem nekem is van, és ebből 7 db 2 manuálos. Egyszer megmutathatnád a gyűjteményedet. Üdv: ozjo
Elkészült a restaurálása egy Német wersi pianostar T2000 nek, mely nem csak elsö látásra hasonlit Rhodes mark 2 es zongorákra, hanem hangjára is. érdekessége
egy burkológörbe generátor, amivel igen "veszett" hangokat lehet kicsiholni a hangszerből
Ez nem semmi! Lelki szemeimmel már vizionáltam a kétmanuálos Rhodest, ahol a fölső manuál természetesen elektronikus. Vaamiféle szintetizátor, villanyorgona...