Ezen a topicon remélhetőleg nyugodt és békés körülmények között beszélgethetünk a sokunk által méltán kedvelt, legendás mozdonytípusról. Mindenkit szerettel várunk, szabad véleményt formálni, de csak kultúrált keretek között. Ide várunk képeket, híreket eseményekről, történetek leírásait, élményeket, videókat, linkeket, és mindent ami a NoHABbal kapcsolatos!
Isten óvja a NoHABokat!!!
A vonat ablakából kilógva egyáltalán nem ingerszegény :)
Egyébként meg tök jogos, most hétvégén Füredig drót alatt fog menni szombaton lefelé, vasárnap meg onnan hazafelé a Nohab, ami egyébként szuper és minden retrohétvégén legyen így, de ugyanezzel a lendülettel a Déli parton is mehetne így egy vonatpár Nohabbal ezeken a hétvégéken. Ne legyünk persze telhetetlenek, de mégis, a Fonyód-Keszthely vonalszakasz volt az országban az, ahol messze-messze a leghosszabb ideig jártak a Nohabok menetrend szerint (1968-2000, + a Demonstrátor 1960-ban).
Elvben igazad van, mert a 80-as évekig még mindennapos volt ott is a Nohab, de lássuk be, a déli part elég ingerszegény, szinte folyamatosan beépített területen megy a vonal, és még egy jó fotós ív se nagyon van Alig és SzGyörgy között.
Néha eltűnődöm rajta, hogy a MÁV "áldásos" tevékenysége folytán a 20 db. -os flotta száma 7db. -ra csökkent anno. Ezt mára feltornázta az ország 11db. -ra ismét. :-)
Nem semmi! Bár ez a hang nekem már távol áll az "igazitól".
Mivel az érintett mv. sajnos már nincs köztünk, nyugodtan eszembe juthat 99.10.30-a, amikor késő este az Egyes Nohabbal próbáltunk meg kikecmeregni Zánka-Köveskál első vágányáról a 9718-cal. Ennyire talán nem volt nyögvenyelős, de egyrészt a téli üzem miatt az első vágányon aznap alig járt vonat, másrészt akkortájt dobták el az ottani gesztenyék a leveleket, harmadrészt kifejezetten szmötyis, taknyos idő volt, amelyek együttesen olyan csúszóssá tették a vágányt, hogy jó ha 10 km/órára sikerült felgyorsulni az átjáróig. Az átmenőbe való visszatérés után már minden ment mit a karikacsapás, de volt olyan pillanat, hogy arra gondoltunk, hogy csak úgy tudunk kijutni, ha visszagurulunk a bejáratra és átmegyünk a másodikon. Végül talán +10 jött össze ebből, de persze akkor ezen a késő őszi szombat estén ez senkinek nem érte el az ingerküszöbét.
Nekem még azért is különleges az emlék, mert akkor voltam utoljára az Egyesen a tapolcai korszakában, nem sokkal később vontatómotor-gondokkal megállt, és amikor a pár napos hattyúdalát futotta márciusban, akkor én pont külföldön voltam.
A 424 sorozatú mozdonyokról kiadott fényképalbum még korlátozott mennyiségben elérhető aki még nem rendelt most még megteheti! A kötet kereskedelmi forgalomba továbbra sem kerül megrendelhető a moltijo@gmail.com email címen vagy nálam telefonon a 06 30 516 1942 telefonszámon. Utánnyomást vagy egy későbbi 2. kiadást nem tervezünk . Rendelés esetén személyes átvétel Budapesten a Mexikói út 58a címen lehet illetve vidékre postai küldemény formájában tudom vidéki megrendelőink igényét kielégíteni. Postaköltség biztosított ajánlott küldeményként 2500 Forint.
006 volt Hódmezővásárhelyre ment. Holnap valamikor visszafele is találkozhatsz vele, immár köves kocsikkal. (Sajnos 6 öregasszony se tudja megmondani, hogy mikor.)