Sziasztok! Van egy peugeot 406 1.9 td motorral ellátott autóm. Országúton a fogyasztása 7- 7,5 liter/100 km. Szerintem ez elég magas fogyasztás, mivel 110-es tempónál produkálja.
Szerintetek is magas a fogyasztás? Lehet az adagolón állítani, hogy kevesebbet fogyasszon az autó?
Vettem egy 99-es 1.9 Tdi A4-est. Olyan problémám van hogy az üzemanyagszivattyú fém nyomócsövénél csöpög a gázolaj (elég rendesen kb 1.5-szer csöppen másodpercenként...ahogy a blokkon látom). Holnap szeretnék elindulni haza, ami 800 km-re lenne. Az lenne a kérdésem, hogy azon kívül hogy többet kell majd tankolnom, ezen kívül lehet valami más probléma?? Mondjuk leáll a motor?? Mert pl úgy vettem észre, hogy ingadozik az alapjárat.
Van egy olyan problémám hogy van egy Audi a8 3.3tdi-m és ha a motor már bemelegedett és indítani akarom akkor nagyon nehezen indul hidegen viszont jól indul.
Ha valakinek van valami ötlete azt nagyon megköszönném.
Örülök neki, hogy megy a fórum. Lenne egy kis problémám. Vásároltam egy 2006 évj. mastert kb. 6 hónapja. Az autó nagyon szépen működik, szokásos cserék megtörténtek vez szíj. szürők stb. kb 110e be volt az egész. A problémám a következő:Az autó alacsony fordulaton pl. 5.-6, fokozatban haladva ha odalépek neki ugy intenzíven egyszeruen letilt a motor, leáll. Ugyan ez magasabb fordulatszámon kihúzatva 3000-3500 ugyan úgy letilt a motor. Gyújtás le- vissza és indul megy tovább az autó. Esetleg valakivel történt ilyen? Nyomástartó szelepre gondolok, de nem tudom hogy tudnám kideríteni, hogy valóban ezzel van a probléma. Köszönöm a válaszokat.
van 1 Hatz E-780 dízelmotorom aminek problémája ,hogy beindul aztán kis idő után leáll... olyan mintha levegős lenne a rendszer gázadásra van mikor leful ,de van mikor tartósan tud járni kb 10percig is ... mi lehet vele? adagolóelem?
Az alaphelyzet egy BMW525Tds motor, rajta egy VE R515 adagolóval (HDK fejes)
A motor jól műxik, viszonylag keveset fogyaszt, DE több mint egy éve az alábbi hibája van: Ha hirtelen elveszem a gázt, kigyújtja rövid ideig a MIL lámpát és beír egy hibakódot. A hibakód és a lámpa hagyján, de ilyenkor a motor nem veszi a fordulatot, hiába nyomom a gázpedált, és sok esetben le is áll. Majd azonnal újraindítható, de a következő hasonló esetben ismét leáll, vagy nem reagál a gázadásra.
A hibával megjártam több diesel műhelyt, de a problémát nem oldották meg. Volt adagoló csere, (bontott) volt HDK fej csere (bontott), újra nem fussa, mennyiség beállítás, tömítés csere, diagnosztika , Bosch szervíz meg minden.
Közben azért művelődtem: Kissé megismertem a EDC rendszerét. és a HDK fej mibenlétét.
Fel is műszereztem magam, és sok mindent megmértem. A HDK fej adagoló tengely mozgató mechanizmusa robosztus egység. Az ECU a mozgató tekercsre ad egy PWM jelet, aminek a kitöltési tényezője az ECU bemenő paraméteritől függ, (gázpedál jeladó, hőmérsékeltek, stb stb..)
A gázkar helyzetét egy differenciál tekercs adja vissza. A differenciál tekercsre (mérő és referencia tekercsek) ad az ecu egy 10 kHz-es jelet ellenfázisban. A mérőtekercs
vasmagján van egy rövidzár gyűrű, ami a tekercs induktivitását megváltoztatja. Ez a gyűrű a gázkarhoz van erősítve és az induktivitás változás arányos az elmozdulással. A középleágazásról veszi az ECU a visszacsatoló jelet. Az ember azt gondolná, hogy a gáz adagolással a gázkar elfordul, a tekercsek induktivitásának a szimmetriája felborul és egy egyenletesen emelkedő 10kHzes jel jut az ECU-ba.
Ezzel szemben nálam: ha alapjáraton jár a moci, a jel 5-6 milli Volt. Ha emelem a fordulatot a jel növekszik, de km 2200-as fordulattól nem emelkedik tovább 20 milli Voltnál , viszont a fordulat igen, és látszólag jó műxik minden, de ha hirtelen elveszem a gázt, a visszacsatoló jel hirtelen felemelkedik kb 1 Voltos szintre, miközben a fordulat leesik alapjáratra és a motor vagy majdnem leáll, vagy leáll. Ha lassan engedem vissza a gázpedált akkor nincs ez a jelenség. A gázpedál jeladó a diagnosztika (gyári) és a műszeres mérések szerin is jó. Cseréltem is.
Mi okozza ezt az abnormális működést. Ja ECU csere is volt, mindkettővel ugyanaz a hiba.
Sziasztok, segítséget szeretnék kérni. Van egy 1.9 td peugeot 406-os gépkocsim. Annyi a baja, hogy a motor erősen(kopogva jár) Hol lehet állítani az előtöltésen? Köszönöm a segítséget.
Szia, úgy néz ki megoldódott.....az adagoló tetején lévő üzemanyagpumpa talp alól folyt a motorolaj, leszerelés és a pasztázás megoldotta problémát....
az elmondásod alapján valszeg a gáztengelynél szivárog az üzemanyag, szuttyogós meló a javítása, talán ezért nem örült annyira az adagolós... .) keress meg priviben, amennyiben még javítani akarod., mivel itt ritkán mozgok mostanság.
Segítséget szeretnék kérni, van egy régi 89-es lakautóm, Fiat ducato 2.5d motor van benne, az adagolón majdnem a tetejénél szivárog a motorolaj.....voltam adagolósnál, de szemmel láthatólag nem volt kedve a szakinak foglalkozni vele, gondolom nem ez lett volna az év üzlete neki.....ellenben ha valaki látott már közelről ilyet és tudna segíteni, akár ötletekkel hálásan megköszönném.......
sajna összetapadnak a szoros illesztesekk .nekem porlasztocsucs ragadt ossze pedig ujj volt csak megmertem a nyito nyomast. 6 honappal kesobb satuban tubta. szetszedni
Érdeklődék,hogy Bosch VE4/9 F2400 R66-3 adagolónál, végnyomás tekintetében mennyi számit jónak. Vagy mettől meddig? Azért érdekel,hogy érdemes-e felújitatnom vagy inkább csere vagy más megoldás. Sajnos régi autónál sokszor vannak úgy a szerelők,hogy abba jó még az. Audi 80 1.6D 33éves .
Üdv. Mindenkinek! Találkozott már valaki olyannal, hogy egy elvileg jó, működő Lucas adagoló állásába tönkremegy? Az történt, hogy hozzájutottam egy Mercedes 2,2d Lucas bontott adagolóhoz. Hónapokig állt a garázsban, mert nem volt időm beszereltetni. Akitől vettem, már nála is raktáron volt előtte pár hónapig. Lényeg, hogy most beszereltük, de az autó nem indul vele. A meglazított nyomócsöveken egy csepp üzemanyag sem jön. Hibaolvasó tolókarúd szenzor hibát ír. Lehetséges, hogy a hosszú raktározás alatt kiszáradt belőle a gázolaj, és megszorult benne ez a tolókarúd? Mi ilyenkor a megoldás?
egy 1,9 tdi passatom van AHU motorkódos az a problémám hogy pörget az önindító rendesen de nehezen indul el , viszont ha elindult utána minden rendben mintha nehezen jutna el a gázolaj oda ahova kell MI lehet a probléma?
szia!Próbáltam légteleníteni.a szűrőházon sikerült is,de az adagoló tetején levő szeleppel nem boldogultam.Nem jövök rá,hogy miként működik...mellékelem a képet róla.
Sziasztok!Egy diesel Kangoo-t használok(1.9 D65).Problémám az,hogy üzemanyagszűrő csere után menet közben rángat,alapjáraton is bedadog. A cserekor kitisztitottam a szűrő házat,cseréltem a tömitéseket.Utána a pumpával légtelenítettem is a rendszert. Mi lehet a probléma és hogy tudnám elhárítani? Köszi a segítségeteket előre is!
Merci W210 2,2d hosszúkábeles Lucas adagolója beadta a kulcsot. Baráti áron hozzájutottam egy jó állapotú bontott adagolóhoz, viszont ez rövid kábeles, ezen kívül szemre épp olyan mint a másik. Csakhogy amíg a kocsimban lévő hosszúkábeles kábel végén egy csatlakozó dugó van, s ez csatlakozik a motortér jobb oldalán lévő, az ECU -ból jövő kábel aljzatába, addig a rövid kábeles adagoló oldalára van felszerelve egy csatlakozó aljzat. Tudja valaki, hogy ha a kábelt megtoldom, akkor csereszabatosak e egymással? Válaszokat előre is köszönöm.
valszeg a pumpa kezdte enni a házat, mert az adagolo tengelycsapágy kikopott és félretudott billenni a tengely, aztán a fémszemcsék miatt szorul a nyomásszabályzó szelep, vagy meg is akad! legalábbis így szokott lenni álltalában... :) a lényeg, h megjavult! :)
Megkésve, de azért tudatom hogy mi volt az audival. Adagoló hiba volt a ludas, mikor kivettük a nyomástartó szelepet apró fémdarabkák voltak rajta, szóval valamit már megkezdett az adagoló belül, hogy pontosan mit azt nem tudom mert felraktuk a másikat és megjavult a kocsi. Utólag is köszönöm a segítséget :)