Keresés

Részletes keresés

Lenry Creative Commons License 2017.09.28 0 0 100503

Igen, ilyesmi volt a festésük (szembejöttek a pályán, szóval kb egy másodpercig láttam őket)

Előzmény: Törölt nick (100502)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.28 0 2 100502

Bocs, hogy beleszólok, de valószínűleg azokat a Tatra T6A5-ösöket láttad, amik Prágából tartanak Szófiába. Ott kezdenek új életet.

 

Például ez a kocsi:

https://transphoto.ru/photo/530883/?vid=20707

Előzmény: Lenry (100498)
T 6 Creative Commons License 2017.09.28 0 0 100501

Anno, még jó lett volna az a két T6B2.

Szükség lenne most is érzésem szerint járműre, de ap. ma már elvárás.

Alkatrésznek jók lehetnének. :(

Előzmény: Kormi76 (100499)
T 6 Creative Commons License 2017.09.28 0 0 100500

T6A2, vagy T6A5?

Előzmény: Lenry (100498)
Kormi76 Creative Commons License 2017.09.28 0 0 100499

...végül is logikus lenne ha vettek volna 1-2 darabot a meglévők mellé,Pozsonyban többet is kivontak a forgalomból az utóbbi években azok festése piros-szürkés.

De tartok tőle,hogy nem erről van szó.

 

Esetleg ilyesmik voltak?:

 

Előzmény: Lenry (100498)
Lenry Creative Commons License 2017.09.28 0 2 100498

Az M5-ön Szeged felé tart két piros-szürke festésű T6-os villamos.

Dénes Balázs Creative Commons License 2017.09.27 0 3 100497

Borzasztóan nem ismersz, mondhatni félreismersz. De most itt nem írnék egy komplett CV-t, ha nem haragszol :)))
Az ide írók többsége ismer, legtöbbje személyesen. Kérdezd őket, ki vagyok, ki voltam (sőt, némelyek tudni vélik azt is, hogy ki leszek :)))))

Előzmény: Kormi76 (100495)
beni19 Creative Commons License 2017.09.27 0 2 100496

Szerintem mostanában jó irányba fordultak az Szkt dolgai és ezzel nem is vagyok egyedül,a munkaerőhiány pedig előbb-utóbb megoldódik.

 

Hogy oldódik meg? Pont erről van itt szó már napok óta. Nem és ilyen körülmények között végkép nem oldódik meg. Ebben a szférában Magyarországon bárhol többet keress az ember lásd: BKV, VT-Arriva, Volánok, MÁV stb. Nincs már olyan ember, aki 100 tizen pár ezerért az SZKT-nál gürizne, amikor más cégek ugyanezért a munkákért sokkal kedvezőbb bérezést kapnak. Elvan késve az SZKT, és nincsenek jelenleg erre semmi féle szándékai sem az önkormányzatnak, sem a cégvezetésnek. Dénes Balázs elég szépen leírta, amit Szegeden belül más emberektől is hallok, hogy züllik le a színvonal a szakmát tekintve. 

 

 nem vagyok tömegközlekedési dolgozó,csak rendszeres utazó

 

 

Ezt is nagyon szereted hangoztatni, de attól mert te nem az SZKT-nál dolgozol, attól még téged is érinteni fog a mostani probléma. Ne csodálkozz, ha évek múlva járatkimaradások lesznek, a dolgozók pedig egyre idegesebbek és feszültebbek. Egy idő után a mai probléma az utazóközönségre is kifog hatni. Nem csak a jelenben kell élni, hanem gondolni kell a jövőre is. 

 

Hozzáteszem én sem az SZKT-nál dolgozom, bár a közlekedés szférában, viszont ugyanúgy képben vagyok a helyi dolgokkal, mert rengeteg munkavállalóval beszéltem/beszélek és amikor már többen mondják, hogy egyre katasztrofálisabb a helyzet, akkor el kellene gondolkodni azon, hogy vajon mennyire vannak jó irányban a dolgok. 

 

Mondom a legjobb az, ha körülnézel a hazai közlekedési szektorban, hogy máshol mi folyik, mik a körülmények, mik a bérezések stb az SZKT-hoz képest. Nem Dénes Balázs az egyetlen olyan, akinek ez a véleménye, a céget rengetegen hagyták el az elmúlt években és a most még ott dolgozók körében nagyon nagy a csalódottság és a kiábrándultság. 

 

 

Előzmény: Kormi76 (100495)
Kormi76 Creative Commons License 2017.09.27 -6 1 100495

Én is tiszteletben tartom a véleményed ténylegesen szakmai részeit...az idő majd eldönti,hogy mi lesz az épített 21 tr-ekkel,de nem szerencsés rögtön ledegradálni a járművek fejlesztőit-építőit.

 

Amit eddig is leszűrtem az írásaidból mostanra egyértelművé vált,politikai nézeteid árnyalják a szakmainak mondott véleményed....valamennyire az enyémet is de én nem vagyok tömegközlekedési dolgozó,csak rendszeres utazó.

Kezdhetted volna mindjárt ezzel az elejétől.

Az is jó,hogy kimondtad nem magadtól mentél el az Szkt-tól,tehát bizonyára elküldtek.

A sértődöttség és az utólagos visszafelé vagdalkozás ennek az egyik jele,valamennyire mégis érthető.

Talán túl sokat foglalkozol(foglalkoztál)a szakmai-műszaki dolgokkal,amik nem a te dolgod mivel járművezető voltál ha jól gondolom.

Szerintem mostanában jó irányba fordultak az Szkt dolgai és ezzel nem is vagyok egyedül,a munkaerőhiány pedig előbb-utóbb megoldódik.

A kritika ugyebár akkor jó ha építő jellegű és tényekkel alátámasztható....az Szkt önálló fejlesztései és a cég(szerényen)növekvő üzemeltetési bevételei alapot is adnak mindehhez.

Előzmény: Dénes Balázs (100494)
Dénes Balázs Creative Commons License 2017.09.27 0 4 100494

Nem nevezném ezt elvakultságnak, és nem is jellemezném így egy olvtársunkat sem. Más nézőpontból alkot véleményt, és pl. Kormi úr véleményét is tiszteletben tartom. Ő onnan nézi, én innen nézem. Hűhák ide vagy oda :)))

 

Én borzasztó könnyű helyzetbe kerültem, ugyanis kritizálni mindig a legkönnyebb: ugyan nem saját akaratomból távoztam az SZKT-tól, de azokhoz a dolgokhoz, amiket láttam az azóta eltelt időben, nem szólva azokról, amik most mennek, nem nagyon lenne hozzá gyomrom, és nem igazán adnám a nevemet sem. A kritika akkor ér valamit, ha meg is tudja mondani az ember, amellett, hogy a hibákra, tévutakra rá tud mutatni, azt is meg tudja mondani, hogy hogyan lehetne jobban csinálni azokat.

 

Tisztában vagyok azzal, hogy egyfajta kényszerpályán van a cég, kevés kitörési ponttal. De mindez a szakmai oldal. Természetesen nem ugrik senki a kútba amiatt, mert 21Tr-rel bohóckodnak felújítás gyanánt, ez egy oldalról megmosolyogtató, másik oldalról elszomorító, de ha így döntöttek, hát legyen. És remélem, nem lesz igazam, én sem vagyok tévedhetetlen, sosem voltam az, és nem is akarok az lenni. De véleményem, nos, az van.

 

A nagyobb gond az, ami a szakmaiságon túlmutat, és inkább emberi, emocionális okokra vezethető vissza. Borzasztóan sok rosszindulat, irigység, hatalomféltés, túlzott önmegvalósítás és autokratizmus uralja a légkört, aminek mind-mind a kétkezi dolgozók isszák meg a levét. Első körben.... Másodikban jönnek az utasok, és újból azok a kétkezi dolgozók, akik bizonyos döntések miatt majd kapkodva próbálnak a szarból várat építeni. Mert nem hagyják cserben a Céget. De erre számítani, erre bazírozni több, mint felelőtlenség.

 

És emellett elfelejtenek egy nagyon fontos dolgot. Üzemeltetni. Üzemeltetni ezt a nem túl nagy, de városi szinten nem jelentéktelen társaságot. És a hiba ebből a szempontból nem csak a Zrínyi (Csáky) utcában van, hanem a nagy sárga torony alatt is.

Előzmény: beni19 (100493)
beni19 Creative Commons License 2017.09.27 -4 3 100493

A hozzászólásoddal teljes mértékben egyetértek. Nagyon szépen levezetted az élmúlt évek eseményeit, és a problémákra rávilágítottál. Sajnos szomorú az, hogy mint láthatod itt a fórumon is van néhány elvakult ember, pedig ide általában az ír, aki nagyobb érdeklődéssel van a szegedi tömegközlekedés iránt, mint egy átlag utazó. Én is említettem, hogy ha jelenleg még nincs is ebből probléma, akkor előbb-utóbb lenni fog. Nem is csodálkozom, hogy itt hagytad az SZKT-t és Bp-re mentél, azért ha időd engedi kíváncsi lennék a véleményedre, hogy például csak a troliüzemet tekintve BKV-nál hogyan működnek másként a dolog, mint itt az SZKT-nál. Nyilván nekem is van róla információim, de jó ha megerősítésre talál és az itteni emberek egy része is észlelné azt, hogy nagyon nem mennek jó irányba a dolgok. Az cég problémái attól még nem fognak megoldódni, hogy minden villamosra bicikli tárolókat teszünk, vagy ha 15-20 éves trolikat újíttatunk fel és állítunk forgalomba. 

Előzmény: Dénes Balázs (100491)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.27 0 0 100492

Halkan jegyezzük meg, hogy a cég gazdálkodási helyzetéért nem feltétlenül az állami normatíva csökkenése az elsődleges felelős. Persze kommunikációs szempontból a városházának ezt a legkönnyebb erre fognia.

 

A állami normatív támogatás a teljesítménykibocsátással arányos, tehát ha ritkítasz, akkor a saját ritkításod eredményeképp fog csökkenni a normatív támogatás. Azonban a normatív támogatás az össz működési költséghez képest nagyon kicsi hányad, egy 4,5 milliárdos összbevételű cég esetében az évi 250 milliós normatíva évi pármilliós szűkülésére azért ne fogjuk már a dolgokat...

 

Az tény, hogy a közösségi közlekedési szektorban az állami szerepvállalás - főként a városi közlekedésben - folyamatosan csökken, ennek egyik legaggasztóbb része, hogy a kedvezményes bérletek után járó szociálpolitikai menetdíj támogatás összege nemhogy reálértéken nem nő, de egyáltalán nem. De ez a probléma a többi város helyi közlekedését ugyanúgy érinti, ebben Szeged sincs rosszabb helyzetben. Ahhoz, hogy tudjanak megfelelő béremelést adni, egy dolgot kell biztosítani: a cég bevételeinek az igényelt bértömeg többletnek megfelelően kell növekednie. Ezt többféleképpen is el lehet érni:

 

a) emelni kell a jegyárat

b) növelni kell az önkormányzati támogatást.

 

Mivel ugye a jegyár növelése az utasszámot is veszélyezteti, legalább részben, (ráadásul a helyközi közlekedésben sem emeltek már tarifát vagy 5 éve...) azért a b) pontot választották az utóbbi években. A béremelésre az önkormányzat ún. póttámogatást adott. Itt pedig a béremelés mértéke a póttámogatás nagyságától függ leginkább.

Előzmény: Kormi76 (100488)
Dénes Balázs Creative Commons License 2017.09.26 -1 4 100491

Csak ki kell köhögnöm egy újabb "hűhát"!

 

Egy ügyvezetőnek globálisan kell látni a dolgokat, a folyamatok menetét, az ok-okozati összefüggéseket. Amiket leírtál, a saját, utasoldali látásmód, és ez borzasztóan szűk látókör. Ez nem is róható fel, de ez a fórum, az ide írók, olvasók többsége nem ilyen. Jóval több szegmensre lát rá, hall infókat, és ezek között vannak összefüggések is.

Csak hogy néhány fontos elemet említsek a marketingen túl (ami enyhén szólva túl van misztifikálva jelenleg arrafelé...): ilyen a létszám- és bérgazdálkodás, a jármű műszaki és infrastrukturális állapotok, a járműállomány alakulása közép- és hosszútávon, valamint nem utolsó sorban a nominális mutatókkal nehezen mérhető emberi hozzáállás. Ezek mind-mind szerves részeit kell hogy képezzék a nagy egésznek, és ha ezek súlyozása megváltozik, nagyon könnyen borul a ravatal.

Sajnos a járművezetői létszám csökken, egyrészt a nem túl magas bérek, másrészt az emberi hozzáállások miatt. És ez bár rohadtul nem kell, hogy érdekelje a Tisztelt Publikumot, mert szép és jó(nak látszik) a 21Tr, de előbb-utóbb nem lesz, aki vezesse ezeket a járműveket. Vért hugyoznak, hogy a minimális létszám meglegyen egy-egy tanfolyam indításához, a jelentkezők jelentős része vagy egészségügyileg, vagy szellemileg alkalmatlan a munkakörre. Ezt és ennek gyorsuló negatív hatásait egyelőre még nem nagyon érzékelik az utasok, de hamarosan megnő a menetkimaradás, és nem elsősorban műszaki problémákra visszavezetve. Úgy hívják ezt, személyzethiány.

 

Igaz ugyan, amit írsz, egy ügyvezetőnek nem kell mindenhez értenie, elég ha megfelelő szakemberekkel veszi körül magát... na itt van a kutya elásva. Aki ért hozzá, nem jut szóhoz, lehurrogják, a szakmai nihilek pedig viszik a prímet (tisztelet a kivételnek).

 

Ami a szaros celofánt illeti: engedd meg kérlek, hogy gyakorló trolisként, csekélyke szegedi típusismerettel felvértezve ne tapsikoljak örömömben újabb 21Tr-ek forgalomba állítása végett. Több alkalommal, műszaki és járművezetői szempontból is leírtam a véleményem, nem ismételném újból ezt. Kirakatpolitika és veszett fejsze nyele ez együttesen.

 

Megemlítetted TIT-et. Az ő idejében nem a marketing volt az első, ez kétségtelen, de meghallgatta a szakembereket, és figyelembe vette a véleményüket. Azonban az ő idejében a cég kőkemény politikai sakkjátszma színtere volt, mocskosabbnál mocskosabb, kis híján a létezést ellehetetlenítő húzásokkal. De egyet ne felejtsünk el. A közlekedési szakma nem a marketingről szól. Része kell hogy legyen a marketing is, de kis része. Viszont mára egyeduralkodóvá vált, messze túlnőve az egészséges mértéket. Kíváncsi lennék, hogy Majó úr abban a helyzetben, abban a szerepben hogy virított volna...

 

Majó urat nem ismerem, TIT-et igen. Munkásságaikat láttam, látom, hallom. Bennfentesként persze könnyen vagyok elfogult, még úgy is, hogy TIT urat is tudom kritikával illetni, ahogy ő is illethet engem kritikával, hiába dolgoztunk együtt évekig, jó viszonyban.

 

Összefoglalva: lehet örülni a 811-nek, de a piros fényezés alatt komoly gondok vannak, amiket Te és a többi utas nem látsz, a műszakiak és a forgalmi dolgozók annál inkább. És le lehet szarni a bérezést, meg a humánpolitikát, mert kit érdekel, ha elvisz a Bartók térről a Postáig, de ennél jóval bonyolultabb és véleményem szerint elkeserítőbb a helyzet. Szakmailag, pénzügyileg, emberileg... és felelősségtudat tekintetében egyaránt.

Előzmény: Kormi76 (100488)
beni19 Creative Commons License 2017.09.26 0 1 100490

Szerinted nincs összefüggés a fizetés és a biztonság, kedvesség, pontosság terén? 

Nem akarok általánosítani, mert mindig is vannak és lesznek is kivételek. De nagyrészt más(abb) a hozzáállás akkor, ha az ember nincsen túlterhelve és biztonságosan megtud élni a pénzéből, minthogyha adjon van hajtva és örül, ha hónap végén be tudja fizetni a számlákat. Nem akarok senkit rossz színben feltüntetni, de az utóbbi időben azért látok és hallok is konfliktusokat a járművezetők és az utasközönség miatt. Hidd el, hogy ez a kettő összefügg és én is ideges lennék, ha napi 8-10 órában dolgozom, alig van szabim, és örülök ha hónap végén 120-at megkapok... 

 

Most még mondhatod azt, hogy az utazóközönséget nem érinti. És miért? Azért, mert minden meghirdettet indulásra/fordára van járművezető. A probléma elindult és tovább gyűrűzik.

Nehogy egyszer az legyen az Szegeden, hogy járatok maradnak majd ki, mert nincs elég ember aki beülne villamost/trolit vezetni. Lehet ez akár 4-5 év múlva következik csak be, de ha nem történik a probléma megoldása végett törekvés, akkor előbb-utóbb ezt az utazóközönség is megérzi, sőt amit előbb említettem akár érezheti jelenleg is. Ez a hozzáállás nem segít, hogy homokba dugva azt mondjuk, hogy ez csak a munkavállalók problémája és nem az utazóközönségé. Ha nem lesz javulás, pozitív előrelépés, akkor bizony, hogy ez az utazóközönség is meg fogja érezni valamilyen formában. 

 

A BKV vezérigazgatója Bolla, aki mindig foglalkozik a bér kérdéssel. Nem igaz az, hogy a vezérigazgatónak nem feladata, mert igenis az, hogy a munkavállalókat valamilyen formában képviselje. Menjen a városházára és kezdeményezzen ez ügyben beszélgetéseket, és a sajtóba pedig ne mondja azt, hogy minden a legnagyobb rendben. Számomra ez az, ami nagyon visszataszító, hogy a saját munkavállalóit ennyire nem képviseli és egy valós problémát letagad. Vissza térve Bolla is rendszeresen egyezkedik a fővárossal és a szakszervezetekkel a BKV-t érintő bérkérdésekben.

Előzmény: Kormi76 (100488)
Kormi76 Creative Commons License 2017.09.26 0 0 100489

...nekem is van ismerősöm a Dakk-nál,volt általános iskolai osztálytársam.

Lassan 20 éve vezet a Volánnál és a Dakk-nál az egyik csuklós Conectót terelgeti,a nyár végén beszélgettem vele.

Nem szokásom az emberek pénztárcájában kotorászni,így csak a nagyságredet kérdeztem meg tőle.

Havi több tartalék szolgálattal,különjáratokkal(pl Kajak-Kenu pályára)is épp csak elérte a 200 ezer körüli összeget.

Tehát az általad írt nettó 250 ezres összeg Szegeden nem valós...ez kb pesti szint.

 

 

Előzmény: beni19 (100487)
Kormi76 Creative Commons License 2017.09.26 0 1 100488

Az a "rossz" hírem van beni,hogy az utazóközönséget az Szkt dolgozóinak bére sem érdekli...valaki vezesse a járművet,biztonságosan és pontosan,ez a lényeg.

Megkockáztatom,hogy itt a fórumon is a többséget a technikai dolgok(és persze a járművek)érdeklik és nem a bérezés...az is fontos de csak egy szűkebb körnek!

Majó Petrit talán nem kedvelik a dolgozók de a városháza és az utazóközönség biztosan kedvezőbb véleménnyel van róla.

Egy ügyvezetőnek nem kell értenie a műszaki dolgokhoz,arra ott vannak a szakemberek neki a nyilvánosság előtti cégképviselet a dolga,semmi más. A béremelés sem a hatásköre,arról az önkormányzati bizottság dönt.

Sajnálom ha ilyen rossz a helyzet a bérekkel de ha tovább csökken az éves állami normatíva,béremelés sem lehet :-(

 

 

Előzmény: beni19 (100482)
beni19 Creative Commons License 2017.09.26 0 2 100487

+ Most a DAKK nettó 250 ezerért hirdeti a buszsofőri állást + garantált 20%-os béremelést ígérnek a következő 2 év alatt és akkor még a cafatériáról nem is beszéltünk. A verseny beindult a sofőrökért, lássuk be, hogy az SZKT ilyet nem képes ajánlani. Van ismeretségem a DAKK-nál és valóban ezek a számok reálisak és ennyit haza tud vinni a sofőr hó végén, nem parasztvakítás folyik. 

Előzmény: beni19 (100486)
beni19 Creative Commons License 2017.09.26 0 1 100486

Értelek, és megint igazad van. De a BKV tekintetében azt látni jelenleg, hogy van néhány nagyobb szakszervezet, aki évente az asztalra csap bértárgyalások és a körülmények javításáért. Oké, sokszor nehézkesen és többször is le kell ülni az asztalhoz, de legalább van konszenzus és tenni akarás. Kis léptékben, de képesek emelni a fizetésen.

 

Majó Petri Z. kapcsán az nem szimpatikus, hogy kvázi homokba dugja a fejét, mintha nem létezne ez  a probléma. Tisztában vagyok ezzel, hogy nagyon nem könnyű kérdéskör ez, és nem lehet egy csettintésre ezt megváltoztatni. Örülnék, ha az igazgató úr ezt belátná, és jobban aktivizálná magát a dolgozóiért.

 

Azért, ha 8-10 éve hasonlítanánk össze egy SZKT-s járművezető és egy akkori Tisza-Volános jármű vezetőjével, akkor nagy különbség nem lett volna köztük. Viszont az utóbbi években az állam elégé keményen beleállt az állami cégek fizetésemelésébe és itt lásd MÁV, Volán társaságok és az olló egyre nyílik szét. Ma már nem lehet azt mondani, hogy egy DAKK-os sofőr ugyanannyit vinne haza, mint egy SZKT-s. Ez ugyanez a régió, szinte ugyanaz a munka, ugyanaz a város mégis nagy differencia létezik. Akkor még nem beszéltünk a BKV-ról és külföldről sem. Valami lassú reformot, esetleg szakszervezet létre kellene hozni, hogy kezdődjön valami kezdeményezés az ügy megoldása érdekében. 

Előzmény: T 6 (100485)
T 6 Creative Commons License 2017.09.26 0 2 100485

Na még egy gondolat. Egyetértek veled, de más területen is ezt tapasztalom, saját bőrömön is akár, hogy nem egy tevékenységet végeztet veled a cég, hanem univerzálisnak kell lenni. Ahol éppen szükség van rád.

Jelen esetben: Szerelsz-vezetsz# Tolit vezetsz- Buszt veszetsz# Villamost vezetsz-Trolit vezetsz stb.

Lehet nem normális, de manapság ez az elvárás máshol is sajnos. Nincs ebben semmi meglepő.

Kívánom, hogy ne tapasztald meg!

Előzmény: beni19 (100482)
T 6 Creative Commons License 2017.09.26 0 2 100484

A fizetés amiről írsz, országos szintű, probléma, a régiós különbségek igen nagyok.

Szeged környékén, kb. az általad írt összegért dolgoznak nagyon sokan, nem betanított, és nem segédmunkásként. Ez a régió így le van maradva. Manapság pedig a munkáltatóknál az a trendi, ha találsz jobbat, menj, nem tart vissza, nem is marasztal. Ha elmentél, és nem nyertél, vissza szeretnél jönni, majd eldönti, hogy vissza vesz, vagy nem. Ja, és persze, az új dolgozó bére magasabb a már 5-10 éve gájázó kollégáénál, mert csak így tud vele megeggyezni. A multiknál, magán szektorban legalábbis ez van.

Előzmény: beni19 (100482)
beni19 Creative Commons License 2017.09.26 -2 2 100483

Egyet értek a hsz-el, és úgy látom sikerült valamelyest megérteni az én felvetésemet. Azért mindenesetre a trolik pirosításával elindultak a dolgok pozitív irányba, de fontosnak tartom, hogy a részletekkel is foglalkozzunk és egy hosszútávú koncepció legyen az utasterekre is. 

Előzmény: T 6 (100475)
beni19 Creative Commons License 2017.09.26 0 3 100482

Ha ennyire mindent nagyszerűnek tartod a dolgokat, akkor a munkavállalók bérét mikor kívánják emelni? Menekülnek az emberek az SZKT-tól, mivel a BKV-nál majdnem a 1,5, vagy 2x-ét is meglehet keresni ugyanazon a munkáért, mint amiért Szegeden küzdenek.

 

Majó P. Zoltán nemrég egy elégé szánalmas interjút sikerült adnia, ami burkoltan, de az SZKT dolgozóinak a lebecsüléséről szólt. Ő szerinte nincs nagy munkanélküliség a cégen belül és azt is normálisnak tartja, hogy már a szerelőket is beállítják a volán mögé + nincs tervben emelés a bérek tekintetében egy jó ideig és ő ezért nem is fog küzdeni. A lényeg az, hogy már nem csak a nyugat, hanem Budapest és a Volán társaságok is lehagyják az SZKT-t bérezések tekintetében. Már elnézést, de minek vezessen 120-130 ezerért az SZKT-nál, amikor a DAKK-nál 200-250 körül keresnek + azok a juttatások, amik az SZKT-nál nincsenek. Nyilván más egy önkormányzati, vagy állami cég, de ha nem kezdünk el lobbizni a fizetés emelésekért és a jobb körülményekért a még SZKT dolgozói, akkor kis időn belül nagy problémák lehetnek. Ennek az orvoslása égetően fontosabb lenne, mint bicikli tartókat szereltetni a járművekre. 

Előzmény: Kormi76 (100481)
Kormi76 Creative Commons License 2017.09.26 -4 3 100481

Mi a nem valós abban amit leírtam? 

Ezek a fejlesztések talán nem tűnnek jelentősnek de mégis sokaknak fontosak és eddig nem voltak Szegeden....a Wi-Fi talán a legfontosabb,legközkedveltebb.

Hiába volt Tóth I.Tibor közlekedési szakember ha nem értett az utazók nyelvén,se a marketinghez...Majó P.Zoltán vállalatirányítási marketinget-menedzsmentet is tanult+egy sokkal kommunikatívabb nyitottabb személy,már csak a tanárkodása miatt is.

Ma utaztam a 21tr-en és nem tűnt bűzölgő celofánnak,inkább egy kulturált-kényelmes Európai járműnek.

Te a vezetőfülkében vagy otthon ehhez értesz én meg napi utasként figyelem a dolgokat...és az én véleményem a városvezetésnek jobban számít nem a sofőröké.

A külső,a PR a marketing a minden a tényleges tartalom nem sokakat érdekel...az utas a szép üléseket,a jó fogású kapaszkodókat és a könnyű felszállást nézi nem a műszaki alapokat.

 

 

Előzmény: Dénes Balázs (100477)
Hy Creative Commons License 2017.09.26 -2 0 100480

http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/munkahelyek_iskolak_fele_kellene_kozlekednie_a_tramtrainnek/2533652/
Egyetlen buszjáratot sem fog kiváltani.

Filléreken cívódnak a zurak, miközben milliárdokat sz.rnak el v.ezéreink értelmetlen lázálomra!

Déli híd még tervben sincs sehol, miközben a szegedi belváros fuldoklik.

T 6 Creative Commons License 2017.09.25 0 0 100479

Ez jutott eszembe. Ma reggel láttam egy plakáton, a buszmegállóban.

Előzmény: Dénes Balázs (100477)
T 6 Creative Commons License 2017.09.25 -2 0 100478

Mint, ahogyan lentebb olvashatod, Dénes Balázs hozzászólásaiból is látszik, megoszlanak a vélemények. Mint kívülállót, kérlek ne hivatkozz - a szakmára, pláne akkor, ha a kapaszkodó rendszer, (általad korlátnak titulált) ráadásul "átkenéséről" írsz.

Az eszük, és a nem voltak képesek kifejezéseid, a mondataidban már önmagukban is sértőek lehetnek.

Előzmény: beni19 (100470)
Dénes Balázs Creative Commons License 2017.09.25 -1 4 100477

Ha egy szart, egy nagy rakás, bűzölgő, kézmeleg szart becsomagolnak csinosan egy piros, csillogó celofánba, és bemutatják a tévében, egy alvezér ajánlásával (mert ez fontos ám!), arról könnyen elhiszi a tévénéző, hogy cuki bonbonok vannak a celofánba csomagolva. Pedig ha közelebb megyünk hozzá, már messziről bűzlik, hogy nem... remélem érthető a hasonlat :)))

Előzmény: T 6 (100476)
T 6 Creative Commons License 2017.09.25 0 1 100476

:D Csak hatásos ez a pr.!

Előzmény: Dénes Balázs (100473)
T 6 Creative Commons License 2017.09.25 0 0 100475

A Merci trolik vázai mint tudod, nem egy helyről kerültek beszerzésre. A kapaszkodó rendszer állapota, emlékeim szerint nem indokolta a teljes lebontást porlakkozást. Ezért van egyik járművön ilyen, a másikon olyan. Abban egyetéretek, hogy egy járművön belül legyenek azonosak a színek. Sőt, flottára kivetítve ez még jobb lenne, igazad van, de nem elsődleges, ha nem indokolt különösen.

Kisebb javításoknál, meg igen, kavarodhatnak a színek, lásd lp. KKT-255.

Erre tényleg lehetne időt szánni, de ne egy kapaszkodó cső átfújása, égetése miatt álljon plussz két hetet a jármű, egy esemény után. Nyilván, odafigyeléssel, ha időben történik ez elkerülhető.

A főjavításoknál, III-as szemléknél van meg érzésem szerint az egységesítésre a lehetőség.

Üléshuzat, legyen tiszta, egy járművön belül azonos, az sem baj, ha flottán belül az. Egy új járműnél nyilván más, ha azt a gyártó mással szállítja. Részletkérdés.

Előzmény: beni19 (100472)
Dénes Balázs Creative Commons License 2017.09.25 0 2 100474

Ikarus-Skodákkal pedig nagyon megvagyok elégedve, mivel jobbnak mondják a szakmában is, mint a budapesti Solaris-Skodákat és annyira jó lenne, ha lehetne még belőlük rendelni, akár szóló verzióban is.

Háááááát.... jobbnak nem mondanám őket.

Mindkettőnek vannak erősségei és gyengeségei.

Míg az IK-SK-k szigetelés problémával küzdenek és rohadt magas dobogókon vannak az ülések, addig az SST-k áramszedői túlérzékenyek és a pillanatfék oldásakor rántanak nagyot.

Míg az SST-k fűtése jobb a szegedi kocsikénál, addig az ajtóvezérlése komfortosabb a 450-es szériának.

És még sokminden más. Vezettem nem keveset a szegedi kocsikat, most pedig Budapesten az SST-ket.

A maga nemében jó kocsi mindkettő, eltérő erősségekkel és gyengeségekkel.

Előzmény: beni19 (100457)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!