Ez is simán lenne 1,5Milla. Kell neked puffertartály, keverőszelepek, szivattyúk, egyéb dolgok. Szal sokminden. Ja és plusz a HMV, ehhez is kell tartály esetleg napkollektor, ha nyáron nem akarod bekapcsoln ia kazánt. Nem egyszerű a dolog, én is most ebben vagyok. Nekem is padló és fal fűtés van pelletkandallóval. Most szedem az infókat össze hogy milyen tartályt vegyek és mi más egyéb dolgokat. Érdemes keresni egy gépész tervezőt aki megtervezi, ezután pedig ki lehet számolni az anyag és munkadíj árakat. Én is így tettem...
Mi egy könnyűszerkezetes családi házat építünk. 0,17 K értékkel rendelkezik majd elvileg. Falakban 15cm gyapot + 10cm nikecell kívül, pincefödém 13cm gyapot, padlásfödém 20cm gyapot. Szeretnék érdeklődni, hogy szerintetek milyen fűtésrendszert állítsak be? Falfűtést és padlótemperálást néztünk ki eredetileg és egy kondenzációs gázkazánt. Mostanában egyre jobban hajlok afelé, hogy a gázt inkább be se köttessük, mert egyre csak megy felfelé az ára. Mondjuk nekünk a gázcsonk már az udvarban van. Egyik ismerősömnek van egy VIGAS pelletkazánja és ódákat zeng róla. Mondjuk neki radiátoros fűtésre van kötve. Nekem a falfűtéshez amibe 35fokos víz kell gondolom be kell kötni egy hőcserélőt ugye? Egyáltalán azzal sem vagyok tisztában hogy egy ilyen VIGAS kazánhoz milyen plusz berendezéseket kell még megvenni ahhoz, hogy a falfűtés + padlótemperálás kombóval menjen. Plusz még nyáron szeretnénk hűteni is a falakat egy fúrt kutas megoldással. Na ez már variálás a javából! :) Tulajdonképpen azért is gondolkodtam el a dolgon, mert egy korábban kapott fűtés árajánlat szerint egy 350 ezer forintos kondenzációs kazánhoz annyi kis sallang elektronika meg szabályozó, meg szelepek meg szirszarok kellenek, hogy a vége 1,5 millára rúg. A VIGAST meg szlovákiából át lehet hozni teherautóval 600 ezerért, és az ismerősöm azt mondta hogy neki nem kellett csak egy szivattyút vennie hozzá pluszban. Szóval mi legyen? Ti mit ajánlotok?
Azt hiszem már írtam, hogy a pelletes fűtőberendezések (EDILKAMIN) nem turbós berenedezések a szó klasszikus értelmében. Itt a füstgáz motor, illetve az általa hajtott ventillátor szerepe az, hogy "kisegítse" az égésterméket (füst) illetve "besegítse" az égéshez szükséges levegőt a tűztérbe(ből)!
Tehát, ha a füstgáz hőmérsékletet lehűtöm oly mértékig, hogy az önáramlási energiáját elveszti, azonnal füstgáz torlódást idéz elő. Ezt ha a kémény (füstelvezető) hossza meghaladja a 3,5 - 4,5 métert könnyedén elérhetjük egy szigeteletlen külső kémény esetében. Pl.: ezért nem lehet "kondenzációs" pellet fűtőberendezést készíteni. Hihetelen ugyan, de ezt is megpróbálták a fejlesztők, de "nem jött be"!
Szerintem semmi gond nem lehet, ha 40-50 fok alá nem hűtöd. No meg kell kis elektronika és egy szünetmentes, ami biztosítja, hogy áramszünet esetén ne hűtse, és azonnal leállítsa a kályhát normál módon. (szünetmentes azért kell, hogy le is fusson shutdown)
Ecoidro pelletkandalló forró füstcsövének a hőjét szeretném felhasználni a rekuperátorom friss levegőjének az előmelegítésére cső a csőben módszerrel, term. a belső cső a 8centis füstcső. Lehet baj abból, hogy némileg lehül a füstgáz, vagy valami egyéb probléma?
Egy lambéria falat szeretnék megóvni a hőtől, ugyanis a füstcső elég közel van hozzá. Kérdésem, hogy alukasírozott kőzetgyapot megoldást jelent-e alus felével a füstcső felé? Így az alus fele 5-10 cm-re lenne a csőtől.
A következő címen találsz elég sok puffertartályt ami jó lehet Neked. Az én infóm szerint a legjobb árakon forgalmaznak. http://www.permanent.hu/index.php
Sziasztok! Egy kis segítséget kérnék. Nagyon rágyorsultam erre a pellet-fűtésre! A falamban 11 cm átmérőjű kéményüreg van, ami ugye bőven jó lehet pelletfűtéshez. Már felhívtam két kéményest. Az egyik tőlem hallott először erről a fűtésről amásik azt mondta nem vállal ilyen kéménybélelést mert a pellet iszonyatosan kormol és félévente jöhetne garanciában kéményt tisztítani, viszont nem is ajánlja ezt a pellet-fűtést. Egyrészt azt kérdem ez igaz-e valamit tudot-e dél-Buda, Budaörs vonalon olyan kéményest aki tudja és érti miről van szó4 A privát emil címem nyilvános.
"Elméletileg lehet állítani az 53 C-okos határt, de egyelőre nem javasolja mert hatással lehet más beállításokra is."
Na erről mondhatott volna többet is!
"Javaslata első körben, vegyek a pufferbe egy tartály termosztátot, amit közvetlenül bekötök a szivattyú vezetékére. A termosztáton beállítom a kívánt hőmérsékletet pl.: 65C és amikor eléri ezt a hőmérsékletet lszakítja az áramkört a szivattyú leáll, ahogy a kazán érzékeli a vízhő emelkedését automatikusan lekapcsol,"
Igen, leáll. Valószínűleg kiáll hibára és küld neked egy víz túlmelegedés üzenetet.
Nem gondolom, hogy ez jó megoldás.
A "hiszterézis" a hőfokváltozásra történő reakció idő, illetve hőmérséklet különbség. És azt kell ilyenkor figyelned, hogy mennyi is az az idő, amig a tartályod vízhőmérséklete ennyit csökken. Mert a hibára kiállt berendezésbe hiába kapcsol vissza a termosztát.
Lehet kapni olyan termosztátot a pufferba, aminek a nyitását ill. a zárását ( az előremenő vezetékbe kell bekötni ami a pufferba megy) lehet szabályozni ( hőmérséklet min/max. illetve idő intervallumot is be lehet állítani ) és ettől függetlenül szabályozhatja a kazán a keringetőszivattyút a saját igénye szerint.
Beszéltem a hivatalos beüzemelővel a hőfok szabályozással kapcsolatban (Biodom VS Puffer) :-)
Elméletileg lehet állítani az 53 C-okos határt, de egyelőre nem javasolja mert hatással lehet más beállításokra is.
Javaslata első körben, vegyek a pufferbe egy tartály termosztátot, amit közvetlenül bekötök a szivattyú vezetékére. A termosztáton beállítom a kívánt hőmérsékletet pl.: 65C és amikor eléri ezt a hőmérsékletet lszakítja az áramkört a szivattyú leáll, ahogy a kazán érzékeli a vízhő emelkedését automatikusan lekapcsol, viszont úgy érzékeli, hogy a szivattyú még dolgozik. Amint a pufferben lévő víz hőmérséklete lecsökken 65 alá...
(nem tudom mekkora határ között mozog, találtam egy honeywell termosztátot, ezekkel az adatokkal a 4-10 jelenti a kapcsolási hiszterézis adatot. Mit is jelent ez?)
L6188A2002
25…95°C
4…10
SPDT
Küls
ő gomb
...akkor újra zárja az áramkört és a szivattyú beindul.
A termosztát elhelyezését az alsó szegmensbe javasolta, így a fenti részeken kb. 5-10 fokkal lenne melegebb a víz hőmérséklete.
Nos, remélem érthetően ecseteltem a hallotakat és várnék némi reflektálást erre a megoldásra.
Érdeklődnék, hogy Székesfehérvár vagy Budaörs környékén tudtok-e pellet beszerzési helyet? A praktiker már nem forgalmaz, mert mint mondják vége a szezonja!!!???(szerintem nem normálisak. Neten rendeltem, de nem szólnak ám vissza, hogy kb Szeptemberig nem lesz) A Baumax ahol idáig vettem, szintén nem tart jelenleg. (Érdekesek, mert Szfváron és Budaörsön is jó darabig nem volt, ugyanekkor pont Debrecenben dolgoztam és beugrottam a Baumaxba, ahol hegyekben állt.Vettem is amennyi befért az autóba)
Találtam a Pellet HU Kft.-nél Dunaharaszti környékén, de szívesen utaznék kevesebbet ha lehet.
A segítő hozzászólásokat tisztelettel és előre is köszönöm.
Menj fel egy napkollektor rendszert forgalmazó cég honlapjára és meg fogod látni, hogy milyen sokféle variációjú puffereket lehet kapni ( több hőcserélő lehetőség 1 tartályban ) ! Nagyon jó hőszigetelésük van, még nyáron sem lehet érezni a meleget az oldalán 60-80 C esetén.
Van tartaly a tartalyban tarolo, de az csak akkor jo, ha a kazanmentes napokon mar erosen sut a nap. Ugyanis hmv-t csak a puffer felfutesevel tudsz csinalni... rossz szigetelesu hazon meg igaz is lehet, jobb hoszig. eseten mar gyanus, hogy hosszu lesz az atmeneti idoszak, amikor szenvedes van hogy induljon-e a kazan, meg felesleges vesztesegek.