Régebben nagyon sokat keróztam ,országutiztam,de ahogy Ti úgy én is azt látom,hogy itthon nagyon nehézkes űzni ezt a "szakágat".A közlekedés többi résztvevője-persze itt is tisztelet a kivételnek-nagy ívben lesz@rja ,hogy Te is ott tekersz.Nekem valóságos halálfélelmem szokott lenni,mikor 20 centikre teker el melletted egy-egy őrült s ez igaz a kocákra és a vérprofi (busz,kamion etc.)sofőrökre is.Ne ,hogy már lassítani kelljen,ha valaki szembe jön,úgyis én vagyok az erősebb-hadd hulljon a férgese.
A "csodálatos" bicikliutainkról pedig inkább ne is beszéljünk,bár lassú változás már tapasztalható.Pár helyen épülnek normális utak is.
Ezért elkezdtem hanyagolni az országutizást és inkább az apostolok lovára váltottam,bár időnként nyeregbe pattanok és kis forgalmú mellékutakon,erdei aszfaltokon szoktam tolni egy-egy kört. Viszont ha jól meggondolom a gyaloglás,túrázás sokkal egészségesebb,több izmot mozgat meg! ?
Kiváncsi leszek, milyen lesz a Budapest- Balaton bringaút... annyi már biztos, hogy combos, mert a nyomvonal kész hullámvasút.
Ez a bringaút dolog idehaza olyan, mintha egy kötelező muszáj lenne egyeseknek. Úgyhogy annyival elintézik, hogy valahova ráfestik az útra hogy bringa út IS aztán kész.
Az útminőség meg .... a hasadások, a gyökeresedés.
Azzal mondjuk nem értek egyet Hörpölinnel, hogy nem kell szétválasztani a bringást az autóstól. Őszintén szólva nem élmény letüdőzni a benzingőzt.
Kisforgalmú mellékutak esetén még okés, de főútvonalak, nagyforgalmú utak esetén én mindenképpen leválasztanám a bringásokat a kocsiktól.
Más - tegnap jártam egy Pszentkereszt-Vaskapu-szurdok-Pilistető-Pilisszentkereszt kört.
Biztos, hogy már százszor kitárgyaltátok az új útbaigazító táblákat, úgyhogy amit írok, az kb csak egy plusz puffogás, de az a helyzet, hogy nem jók a táblák.
A Galla után itt is azt tapasztalom, hogy rossz helyre van kirakva és rossz irányba mutat.
Azonkívül múlt héten a Prédikálószéken láttam olyat, hogy ki volt táblázva a piros jelzés. Fél kilométerre onnan, ahol ténylegesen fut. Ráadásul őszintén szólva nem valami informatív, ha egy erdei táblára csak annyi van kiírva, hogy Dömös arra.
A régi sötétbarna, félköríves tábláknál az volt a jó, hogy következetesek voltak. Mindegyik tábla OTT állt, ahol konkrétan az útkereszteződés, ösvény leválás volt. KONKRÉTAN csak azt a jelzést mutatták, amit eleve látni lehetett és rajtuk volt az útirányon túl a távolság.
Ma meg azt tapasztalom, hogy ahol épp eszükbe jutott, ledöftek egy táblát, rajta olyan információval és tájolással, hogy folyton sakkozni kell, hogy na akkor most tényleg le kell forduljak jobbra, vagy még gyalogolnom kell már métert és majd csak ott. Aztán mi az, hogy piros jelzés itt, ahol csak piros kereszt van felfestve?
El van kapkodva a dolog szerintem. Legalábbis nekem ez a benyomásom. Különösen a Prédikálószéknél éreztem ezt, hogy gyorsan kellett valami okosat csinálni. Okosat, de nem hasznosat.
Amikor Rajkától kerekeztünk Budapestig, szintén rémes emlékeink maradtak.
Kivéve Komárom és Esztergom között, mert a komáromi szállásadó rábeszélt a szlovák oldalra.
Töltésen vezetett szuper kerékpárút, ahol a helyi kézi erők még sepregették is az utat.
A magyar oldalon meg teherautók között lavírozgatva, életveszélyes körülmények között tekerhetsz ugyanezen a szakaszon. Ahol meg kerékpárút van, ott megy a gyökérkerülgetés, össze-vissza tekergés, veszekedés a közös gyalogosforgalommal, valamint követhetetlen útvonalvezetés. Mondjuk ez utóbbi a Balaton körül csúcsosodik ki igazán.
Akkor hasonlóak a tapasztalataink. Őszintén szólva magunk között kicsit sarkosabban fogalmaztam, és azt most is fenntartom: szégyen, hogy az EuroVelo 6 kerékpárúton - ami Európa egyik fő kerékpáros ütőere - nem vagyunk képesek 30 km egybefüggő, kijelölt, aszfaltos szakaszt létrehozni Budapest belvárosa és Szentendre között! Pedig még forgalma is lenne, hiszen több tucatnyi kerékpárossal találkoztam útközben, és ha lenne egy jó kerékpárút, akkor még többen kirándulnának két keréken Szentendrére, és ha az út esetleg továbbvezetne, akkor akár a Dunakanyarba is!
Mindezt annak ellenére mondom, hogy ritka kivételektől eltekintve nem értek egyet a kerékpárutak koncepciójával, vagyis a kerékpáros és autós forgalom szétválasztásával. De ezt itt inkább ne boncolgassuk, mert nagyon offtopik. Csak annyit tennék még hozzá, hogy ha van használható, kijelölt kerékpárút, akkor azon tekerek, ha nincs, akkor magamat az úttesten való közlekedés egyenrangú résztvevőjének tekintem, a szabályokat betartom és ezt elvárom másoktól is.
Dorogra ki vonattal gyere, kényelmes, gyors. A Bécsi út hét közben nightmare
Visegrádról három választásod van - vagy visszafordultsz Esztergom felé busszal és onnan jössz vissza vonattal, vagy bejössz Szentendrére és onnan HÉV, ha nem akarsz Árpád-hídhoz bebuszozni
Üdítő opció lehet, ha hajóval csörögsz le a Dunán - mondjuk az időben fogós, mert ha jól emlékszem, az utolsó hajó négy óra felé indul Visegrádról
A harmadik választás, ha egy cuccal át is kompoztok Nagymarosra és akkor máris azon a vonaton vagytok, ami behoz a Nyugatiba.
Tavaly a kánikulás időszakban vagy háromszor játszottam el azt, hogy éjjel 10kor felültem a bringára és elzúztam Szentendrére. Az első alkalommal megdöbbentett az, amit a bicikliúttal kapcsolatban tapasztaltam az óbudai Főtértől kezdve.
Ezelőtt a nyár előtt kb 15 éve tekertem erre még édesapámmal talán és úgy emlékeztem, hogy kiváló volt a jelzettség és az út állapota végig. Békásmegyeren a Pünkösdfürdőnél kellett elfordulni Csillaghegy felé és onnan a HÉV mellett ment ki egy remek kerékpáros út Szentendrére.
Tavaly este lesokkolt az, hogy az emlékekkel szemben már Óbudán csak és kizárólag az emlékeimre hagyatkozva tudtam követni - mint kiderült - a régi kerékpárút nyomvonalat.
Olyan éjfél felé értem Békásmegyerre, ott meg jött a meglepetés, hogy nem Csillaghegy felé,hanem a dunai gát felé kellett fordulni. Nem értettem. De letértem. Végigmentem egészen Békásmegyer határáig és ott a séd partján elvesztettem a fonalat. Végül a dizsndzsáson áthurcolva a drótszamarat kibotladoztam a Szentendrei útra és a kalászi körforgalomnál visszatértem a régi, HÉV mellett futó útra. A sors fintora volt, hogy a dzsindásban összeszedtem egy tövist a hátsó kerékbe, úgyhogy mikor beutottam hajnali egykor Szentendrére már nem tudtam tovább tekerni.
A HÉV hajnali négykor indult a kiírás szerint, úgyhogy lefeküdtem az állomás egyik padjára aludni. De valahogy rössz érzésem volt - biztos,hogy négy?
Hajnali kettőkor nem bírtam tovább, felkeltem, odamentem a pénztárhoz és elhűlve láttam, hogy bizony hajnali négy, DE BÉKÁSMEGYERRŐL, mert hogy vonal karbantartás...
Nem volt mit tenni. fel kellett cihelődni és áttolni a drótszamarat. Meg sem próbáltam kideríteni, hogy volt az új út, mentem a régin visszafelé. Azonban ekkor már elért a "hajnali részegség" úgyhogy a MOL kút után benéztem a letérést és egy tök vadidegen helyen találtam magam. Újabb dzsindzsa túra után az IVANKA vagy mi nevű irodaház mellett tértem vissza a régi bringaútra.
Azóta már tudom, hogy Békásmegyer határánál ahol a Szentendrei út felé kanyarodik az új út jobbra a kis híd után megint jobbra kell fordulni és a Duna partján van végig az új bringa út - meglehetősen elhanyagolt, jelzetlen állapotban. Őszintén szólva annyira nem gusztusos, hogy én maradok a régi mellett, ami meg sok helyen olyan pupos, hogy garantált a gerinc és csukló masszázs.
Nem tudom, ezt miért kellett szétbarmolni, illetve Óbudán hova tűntek a régi jó jelzések...
Sziasztok! Kicsit offtopic leszek: A Nyugatitol hogyan tudok a legegyszerubben Dorogra jutni tomegkozledessel? Akar vonat, akar busz segitsegevel. A het elejen megneznem a Dorog-Visegrad szakaszt.
Még június 20-23 között egy négynapos túrán eltekertem az Országos Kerékpáros Körtúrán Székesfehérvártól Budapestig. Ez a nagy kitérők miatt egy nagyjából 400 km-es menet volt. Mivel nem akartam a fórumot terhelni a hosszú sóderral, ezért inkább a honlapra töltöttem a leírásokat. Ezek a következő linkeken érhetőek el:
Kicsit átdolgozva és hosszabb lére engedve elkészítettem a kora tavaszi Dunazug 300 Kerékpáros Körtúra leírásait is a honlap számára, ezeknek a linkjei a következők:
Azért adom meg a linkeket egyesével, mert a honlap kerékpáros aloldalai még nem készültek el, tulajdonképpen ezekre a leírásokra még semmilyen link nem mutat. A fentebbi linkekkel egyesével is meg lehet nyitni azokat, de egy leírás megnyitásával és az alul-felül lévő vezérlőgombokkal már lehet szörfölgetni a többi leírás között is.
A Gánt - Szárliget szakasz nincs meg egyedül már csak a Dunántúlról és megfigyeltem, hogy rengeteg kép van erről a szakaszról a játékban. Ezen mindig sok pontot vesztek. Most már nagyon kíváncsi vagyok rá, remélem a nyáron összejön.
Koszonom! Jo, hogy csak most olvasom, lehet nagy ivben kerultem volna. Azert megemlitem: Nalam nem volt semmi gond, pecset rendben, falubeliek kedvesek, bolt elfogadhato.
Pont tegnap voltam ezen a szakaszon, de eszre sem vettem, hogy ennyire frissek voltak a jelzesek. Annyi feltunt, hogy Romhany elott 100 meterenkent van OKT-s nyilas utjelzotabla. De az Alsopeteny es Romhany kozotti ligetes szakasz igazi jo kirandulohely, a telepules elott pedig van egy erdei piheno, bivakoloval (vagy satorhoz).
Errol az Alsopetenyi incidensrol nem tudok semmit. Valaki folvilagositana?