Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
> ha tudott 26 vagy 30 mm lemezt hengerelni akkor mi gátolta volna a 28 mm elérésében?
Méretpontatlanság, sajnos:
Vasútmánia, MÁV V43 (431, 432 és 433) villamos mozdony sorozat:
... A vontató motorok eredetileg előírt teljesítménye elérhető lett volna, ha kihasználhatták volna a megengedett legnagyobb tengelynyomást. A hazai - a licencia alapján gyártó - vállalat azonban ragaszkodott a 2 tonna súlytartalékhoz a hengerelt acél méretpontatlansága miatt...
Itt még a burzsujok gyártják az első hét példányt, náluk nem volt pontatlan:
"A konzorcium tagjai: ACEC, AEG, Alsthom, Brown-Boveri, Jeumont, Oerlikon, Schneider-Westinghouse, Siemens-Schuckert Werke, Krupp, Krauss-Maffei, La Brugeoise et Nivelles, SFAG (Usines Schneider). A mozdonyszekrények a Krupp esseni gyárában készültek, a villamos berendezés vezető fejlesztője az SSW volt."
Szerintem számára hihetetlen, hogy bármimben is az oroszok létrehozzanak élenjáró megoldásokat.
Persze rengeteg dologban elmaradnak a világszínvonaltól, de szerintem nem kell átesni a ló túloldalára.
Kohászatban a nagy korszakos dolgokat az angolok, németek, oroszok, amerikaiak találták ki.
A többiek aztán az ő eredményeiket fejlesztették tovább a gyakorlatban.
Ez nem azt jelenti, hogy a többi ország kohászai nem raktak hozzá az egyetemes fejlődéshez sok mindent, de mégis a fenti országok voltak a motorjai az új utak keresésének.
Milyen lehetett akkor a nehézipari produktum kint a nagy szovjet vodka pusztaságban?
Meg fogsz lepődni. Nagyon sokat tanultak a II.VH óta. A páncélhoz használt szovjet acél a világ legjobbjai között volt! Egyenletes minőségű, ideális keménységűre hőkezelt. Csakúgy mint a német.
Ezzel szemben az amerikai a 80-as évekig túl lágy volt, és tele volt hibákkal (zárványok). Ez utóbbi miatt lágysága ellenére tört, megrepedt.
"Az öntésnél tulajdonképpen belesz*k a nyers fehér acélt egy földbe ásott homokgödörbe és ahogy esik úgy puffan. Egy hengerelt páncél-lemeznél, amit a NATO használ viszont meg lehet látni, mérni, hogy tökéletes-e az anyag vastagság, meddig lett átitatva szén-monoxiddal, egyenletes-e a felületkeményítés?
Persze a hengerlést a VSZ nem szerette, mert az nagyon kényes a minőségre.
[Jellemző, hogy a nagyhírű Ganz-Mávag magyar iparvállalat az 1960-as 70-es években a V43 "kocka" villanymozdony gyártásakor a főkeret névlegesen 28mm vastag acél lemezét csak +/-2mm gyártási pontatlanságra tudta hengerelni.
A nyugatnémet-francia licenszelő konzorcium a haját tépte, mert emiatt 2 tonna súlytöbblet keletkezett, amitől a mozdony nem tudta hozni a várt teljesítmény adatokat. Az első 7db mozdony ugyanis még Krupp alvázra készült kint, ahol +/-0,0mm-re számolták és hengerelték az acél-lemez vastagságot, lévén precíz németek.
Ugyanarról a Ganz és Mávagról beszélünk, amelyik még a cucializmus előtt, 1932-ben 0,05mm (!) tűrésre gyártotta le és szabályozta be teodolittal a Kandó villanymozdony 3 méteres, vastag tömör acél gerendákból álló rudazatos hajtását. Ennyit számított a magyar munka-erkölcsben és minőségben a vörös métely romboló hatása. Milyen lehetett akkor a nehézipari produktum kint a nagy szovjet vodka pusztaságban?]"
Lenne néhány kérdésem:
-mi az a fehér acél?
Kohászként 22 éves pályafutásom alatt még nem sikerült találkoznom vele. (vasöntészként végeztem majd Dunaújvárosban jártam kohómérnökire.)
-a lemez vastagság pontatlanságára lenne esetleg valamilyen forrásod?
A cégünknél használt a Csepel Fémmű (ex. WM) felszámolásakor megvásárolt kb. 80-90 éves hengerállvánnyal 1 százados tűréssel hengerlünk kis szériás lemezeket.
Egyébként kétlem, hogy a Ganz rendelkezett saját hengerművel.
Ráadásul, ha tudott 26 vagy 30 mm lemezt hengerelni akkor mi gátolta volna a 28 mm elérésében? :D
Egyébként egy ügyes kormányos bármikor tud korrigálni a szúrásterv birtokában.
Százados vagy tizedes pontatlanságot el tudok képzelni, de az általad állított 2 mm eltérést nem.
Még akkor sem amikor bugából indulnak ki és durva lemezt hengerelnek!!!
Úgy érzem hetet havat hordasz össze különösebb tárgyi tudás nélkül.
Szerintem fontos lenne a topic komolyságát megőrizni!
Megszüntették Irakot, megszüntették Jugoszláviát, megszüntették Líbiát és a vezetőiket rituálisan feláldozták.
Szent igaz,
hazavagta az egesz keleti blokkot,VSZestul MN estul CCCP stul egyetemben.Amugy mivel jartak jobban azok az orszagok amik latszolag legyoztek az USAt? hirtelen ultragazagodtak? vagy komcsi csatlosallamma valtak?
Manapsag nem a haboru (közvetlen) megnyerese a nagy müveszet, hanem inkabb utana az adott terület szocializaciojanak ujraalakitasa.
Az egyik technikai feladvany (es a kivant "föleny" szinte minden körülmenyek között letrehozhato), ... mig a masik a "szocializacioval" kapcsolatos tarsadalmi tenyezö ... ennek következteben nehezen josolgathato, bizonytalan kimenetelü es minden esetben generacios feladat.
Megszüntették Irakot, megszüntették Jugoszláviát, megszüntették Líbiát és a vezetőiket rituálisan feláldozták. Az MN, sőt az egész VSZ csak álmodozott arról, hogy megszünteti a láncos kutya Jugoszláviát, a jenkik megtették!
Az USA amúgy 30 éve nem nyert háborút, csak csatákat. A háborús célok valahogy nem jönnek össze. érdekel hogy ki bukott defekt miatt? a rozsaszin lötéri kutyat nem érdekli... .-))
értem..tehat a Koreaban lelött MiG-15, a sziriai MiG-23, az SA-6, nem orosz volt hanem angol vagy török, esetleg occo kinai???......nem is tudtam:-)))))
amugy az általad emlitett T72 verziok mind a mai kor termékei..ami beleférhetne az pl T72B---- 1985, többi eleve nem is vehettek rész az általam emlitett konfliktusokban...
nincs vérpistike..tények:-)))
Pl. Forma-1.. gyöz Hamilton,.....érdekel hogy ki bukott defekt miatt? a rozsaszin lötéri kutyat nem érdekli... .-))) Ö nyert és kész.....ennyi:-)
Nem a szovjet technika kapott ki. Az exportált VSz szintet sem elérő változat, nem VSz kiképzéssel.
Líbiában kb. 10 db HARM eltalált és megsemmisített 5 db radart. Az AF alatt ehhez kb. 20-szor több rakéta kellett. Miért? Mert más volt a kezelőszemélyzet és okkultak a múltból.
nem volt Ha, tények, kikapott a keleti technika..pont......hogy miért, az nem volt a vita témája....ha ezt akartam volna tudni, ill irni, masképp fogalmaznék.
(amugy az F16A 82-ben szirek ellen, nem jo hasonlat., foleg magyar pilotakkal:-))) sztem a korabeli 21-23 tipusokat megette volna .....
Bizony, hogy nincs, mert szovjet himnusz van.:-) Méghozzá mindhárom versszak, de kettő biztosan, pontosan már nem emlékszem. Amúgy volt az OSZSZSZK-nak saját himnusza? Végül is miért ne lett volna.
A vörös októberben tuti a himnuszt énekelték a magyar szinkronos változatban is (én igaz csak az angolt találtam meg). Az olvtárs nem emlékzett rá, talán nem is ismeri a szovjet himnuszt nem tudom, talán az zavarta össze, hogy a másik dal cime a vörös október himnusza.
Igen, az észak koreai határra telepített sz-400-as átadó ünnepségről készült termelési riportnak az elején éneklik az orosz himuszt, arról esett be az ide vágó vörös októberes jelenet, ahogy mondod, a hernyó indítása után.
Jó az a film, az egyik kedvenc hidegháborús filmem.
A szovjetek által használt rendszerek fejlettebbek voltak. Az AVR-ek Szu-n kívül igen lassan terjedtek, a VSz-ben is a font szintű PVO AVR a '80-as évek végén jelent meg. Olvasd el ezt a részt az 5. fejezetben.
A csapatlégvédelem AVR rendszere a az ezredszintű eszközöknél rádiózás volt még a VSz-ben is. Azon kívül talán nem is volt még BTR-60PU-12 sem...
Rövid időszakokat leszámítva nem a szovjetek kezelték őket, hanem helyiek, ami araboknál valahogy nem volt bejövős dolog...
Egyszerűen nem vágom, hogy ezen a három pofonegyszerű pontot mit nem értesz. Szerinted mennyit ért volna 1982-ben az F-16A szírek ellen, ha mondjuk az évi 60 órás sem repülő magyar pilóták vezették volna csak a szírek vagy fordjíott esetet elképzelve évi 200-300 órát repülő ellen ellen? Hm..?
RWR-nál szövegértelmezési hiba. Az RWR kapuzik, amikor radar sugároz és vesz. Az LPI radar elvileg ezekbe a rövid kapuzott időkben dolgoz be. (Ez csak elv, forrást erről nem tudok adni.)
A legyezés szó az ESA radaroknál csan analógiát takar. A mechanikus legyezés valóban folyamatosan, analóg módon legyez. Az ESA rácsoknál a nyalábformálás csak diszkrét értékekkel lehetséges, hiszen az elemekkel való kombináció száma véges. Hpasp saccra 1/3, 1/4 fokos legyezési pontosságot írt. ESA szimulátor az alapelvről van a mellékletek között, ott látni fogod. Hpasp csinálta. Fel le is pont úgy legyez, mint jobbra balra. Semmi különbség nincs, hiszen ugyanazon elemek vannak beépítve.
> Ha már a filmet nem ismered legalább a guglit használd..
Az, hogy van-e a filmben orosz-szovjet himnusz vélhetően attól függött, hogy melyik országban, hogyan vetítették? Ahol kölcsönösen elismerték a szerzői és szomszédos jogokat - ami egyébként a CCCP-ben 1973-ig nem is létezett - ott nem lehetett szovjet engedély nélkül felhasználni az Alekszandr Alkeszandrov féle himnuszt és kicserélték másra, mittudomén Zúg a Volgára.
Jellemző, hogy a kultikus Casablanca mozi dal-párbaj jelenetében eredetileg a hírhedt "Deutschland D. Über Alles" lett volna a Marseilles ellenfele - de Hollywood tartott tőle, hogy a copyright sértés miatt a II.vh-ban semlegeskedő országok nem vetítenék le a filmet és akkor odalenne a várt propaganda hatás.
Emiatt végül egy Rajnai Őrségben című régi német dal lett felhasználva - amitől a film jelenete csak hatásosabb lett, mert tulajdonképpen a francia és a német dal is tisztességes hazafias induló, csak az előadóik jók illetve gonoszak.
(Aktuál-politikailag megjegyzendő itt, hogy a Casablancában a Marseilles-t vezénylő Viktor Laszlo antifasiszta ellenállót arról a Kalergi grófról mintázták, akinek a ma "Soros-tervként" ismert ötletet köszönhetjük Európa színes bőrűekkel való betelepítésére és mongrelizálására.)
amiket irsz azok talán prospektusban mutatnak jol, a tesztjeik nagyon nehézkesen, nyögvenyelösen
müködtek, és az eredmény sem mindig arany...(pl Borej o. tgaj. és a Bulava)
na OFF vége...
Molni
van pár kérdésem....
amit irtál hogy vannak ezek az alacsony észlelhetoségü radarok, amik akkorra idözitik a kisugarzast, mikor a masik radar vevöje zárva van...
nem vágom....nem a besugarzasjelzö érzékelné ezeket? vagy ujabban a radar?? és mi van ha hatso légtérbol sugarozza be??
masik kérdés:
hogyan valtoztatja egy AESA radar a kisugarzott jel formajat (legyezöszerü, vagy csak egy kupos vagy masféle) nem tudom a helyes szakkifejezést.
Az irányvaltast értem hogy mozgatja jobbra balra, fel-le, de erre még nem találtam jo magyarazatot, csak bonyolult muszaki katyvaszt angolul... egyszerüen mondd el mint egy diáknak:-)