Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Nagy kedvelője vagyok a szovjet termékeknek, és állíthatom, a minőségellenőrzésnek a fogalmát sem ismerték.
Hát nem tudom... Akkor miért mondja szinte minden traktoros, hogy a régi MTZ-k sokkal jobbak mint az újak. Vagy pl. az UAZ terepjárók, szintén a régiek a jobbak. Még több példát is tudnék mondani, de ez már megint kezd nagyon off lenni itt.
A VSz államok kismértékei eltéréseit tételesen nem ismerem, de alapvetően a következők:
Mindent évekkel később kaptunk meg, mint a szovjetek. Az Sz-200 hadrendbe állítása a VSz-ben a '80-as évek közepén futott fel, akkor már 20 éves volt az első változat, az Angara. Mi még Dvina ---> Volhov váltás csináltunk, amkor az első Sz-300PT-ket telepítették le...
A hozzájuk való AVR-t is kb. évtizedes vagy nagyobb csúszással. Anélül az osztályok harcértéke a töredéke volt, hiszen koordinálatlanul dolgoztak.
A szovjet üzemekben elég komoly minőségellenőrzés volt. Harkovban, Tagilban, Cseljabinszkban, Leningrádban legalábbis biztosan. Van traktoros ismerősöm, egy pár éve vett MTZ traktort, ő azt mondta, csakis '90 előttit szabad venni, mert azok úgy vannak összerakva, hogy szinte elpusztíthatatlanok. Az újabbakkal meg mindenféle probléma van.
Ezt speciel másodkézből tudom. Ernő barátom apja málenkíj robot keretében harckocsi kerekeket öntött. Estére meg kellett lenni a darabszámnak, de a minőséggel senki sem törődött. (mondta Ernő)
> ha tudott 26 vagy 30 mm lemezt hengerelni akkor mi gátolta volna a 28 mm elérésében?
Méretpontatlanság, sajnos:
Vasútmánia, MÁV V43 (431, 432 és 433) villamos mozdony sorozat:
... A vontató motorok eredetileg előírt teljesítménye elérhető lett volna, ha kihasználhatták volna a megengedett legnagyobb tengelynyomást. A hazai - a licencia alapján gyártó - vállalat azonban ragaszkodott a 2 tonna súlytartalékhoz a hengerelt acél méretpontatlansága miatt...
Itt még a burzsujok gyártják az első hét példányt, náluk nem volt pontatlan:
"A konzorcium tagjai: ACEC, AEG, Alsthom, Brown-Boveri, Jeumont, Oerlikon, Schneider-Westinghouse, Siemens-Schuckert Werke, Krupp, Krauss-Maffei, La Brugeoise et Nivelles, SFAG (Usines Schneider). A mozdonyszekrények a Krupp esseni gyárában készültek, a villamos berendezés vezető fejlesztője az SSW volt."
Szerintem számára hihetetlen, hogy bármimben is az oroszok létrehozzanak élenjáró megoldásokat.
Persze rengeteg dologban elmaradnak a világszínvonaltól, de szerintem nem kell átesni a ló túloldalára.
Kohászatban a nagy korszakos dolgokat az angolok, németek, oroszok, amerikaiak találták ki.
A többiek aztán az ő eredményeiket fejlesztették tovább a gyakorlatban.
Ez nem azt jelenti, hogy a többi ország kohászai nem raktak hozzá az egyetemes fejlődéshez sok mindent, de mégis a fenti országok voltak a motorjai az új utak keresésének.
Milyen lehetett akkor a nehézipari produktum kint a nagy szovjet vodka pusztaságban?
Meg fogsz lepődni. Nagyon sokat tanultak a II.VH óta. A páncélhoz használt szovjet acél a világ legjobbjai között volt! Egyenletes minőségű, ideális keménységűre hőkezelt. Csakúgy mint a német.
Ezzel szemben az amerikai a 80-as évekig túl lágy volt, és tele volt hibákkal (zárványok). Ez utóbbi miatt lágysága ellenére tört, megrepedt.
"Az öntésnél tulajdonképpen belesz*k a nyers fehér acélt egy földbe ásott homokgödörbe és ahogy esik úgy puffan. Egy hengerelt páncél-lemeznél, amit a NATO használ viszont meg lehet látni, mérni, hogy tökéletes-e az anyag vastagság, meddig lett átitatva szén-monoxiddal, egyenletes-e a felületkeményítés?
Persze a hengerlést a VSZ nem szerette, mert az nagyon kényes a minőségre.
[Jellemző, hogy a nagyhírű Ganz-Mávag magyar iparvállalat az 1960-as 70-es években a V43 "kocka" villanymozdony gyártásakor a főkeret névlegesen 28mm vastag acél lemezét csak +/-2mm gyártási pontatlanságra tudta hengerelni.
A nyugatnémet-francia licenszelő konzorcium a haját tépte, mert emiatt 2 tonna súlytöbblet keletkezett, amitől a mozdony nem tudta hozni a várt teljesítmény adatokat. Az első 7db mozdony ugyanis még Krupp alvázra készült kint, ahol +/-0,0mm-re számolták és hengerelték az acél-lemez vastagságot, lévén precíz németek.
Ugyanarról a Ganz és Mávagról beszélünk, amelyik még a cucializmus előtt, 1932-ben 0,05mm (!) tűrésre gyártotta le és szabályozta be teodolittal a Kandó villanymozdony 3 méteres, vastag tömör acél gerendákból álló rudazatos hajtását. Ennyit számított a magyar munka-erkölcsben és minőségben a vörös métely romboló hatása. Milyen lehetett akkor a nehézipari produktum kint a nagy szovjet vodka pusztaságban?]"
Lenne néhány kérdésem:
-mi az a fehér acél?
Kohászként 22 éves pályafutásom alatt még nem sikerült találkoznom vele. (vasöntészként végeztem majd Dunaújvárosban jártam kohómérnökire.)
-a lemez vastagság pontatlanságára lenne esetleg valamilyen forrásod?
A cégünknél használt a Csepel Fémmű (ex. WM) felszámolásakor megvásárolt kb. 80-90 éves hengerállvánnyal 1 százados tűréssel hengerlünk kis szériás lemezeket.
Egyébként kétlem, hogy a Ganz rendelkezett saját hengerművel.
Ráadásul, ha tudott 26 vagy 30 mm lemezt hengerelni akkor mi gátolta volna a 28 mm elérésében? :D
Egyébként egy ügyes kormányos bármikor tud korrigálni a szúrásterv birtokában.
Százados vagy tizedes pontatlanságot el tudok képzelni, de az általad állított 2 mm eltérést nem.
Még akkor sem amikor bugából indulnak ki és durva lemezt hengerelnek!!!
Úgy érzem hetet havat hordasz össze különösebb tárgyi tudás nélkül.
Szerintem fontos lenne a topic komolyságát megőrizni!
Megszüntették Irakot, megszüntették Jugoszláviát, megszüntették Líbiát és a vezetőiket rituálisan feláldozták.
Szent igaz,
hazavagta az egesz keleti blokkot,VSZestul MN estul CCCP stul egyetemben.Amugy mivel jartak jobban azok az orszagok amik latszolag legyoztek az USAt? hirtelen ultragazagodtak? vagy komcsi csatlosallamma valtak?
Manapsag nem a haboru (közvetlen) megnyerese a nagy müveszet, hanem inkabb utana az adott terület szocializaciojanak ujraalakitasa.
Az egyik technikai feladvany (es a kivant "föleny" szinte minden körülmenyek között letrehozhato), ... mig a masik a "szocializacioval" kapcsolatos tarsadalmi tenyezö ... ennek következteben nehezen josolgathato, bizonytalan kimenetelü es minden esetben generacios feladat.
Megszüntették Irakot, megszüntették Jugoszláviát, megszüntették Líbiát és a vezetőiket rituálisan feláldozták. Az MN, sőt az egész VSZ csak álmodozott arról, hogy megszünteti a láncos kutya Jugoszláviát, a jenkik megtették!
Az USA amúgy 30 éve nem nyert háborút, csak csatákat. A háborús célok valahogy nem jönnek össze. érdekel hogy ki bukott defekt miatt? a rozsaszin lötéri kutyat nem érdekli... .-))
értem..tehat a Koreaban lelött MiG-15, a sziriai MiG-23, az SA-6, nem orosz volt hanem angol vagy török, esetleg occo kinai???......nem is tudtam:-)))))
amugy az általad emlitett T72 verziok mind a mai kor termékei..ami beleférhetne az pl T72B---- 1985, többi eleve nem is vehettek rész az általam emlitett konfliktusokban...
nincs vérpistike..tények:-)))
Pl. Forma-1.. gyöz Hamilton,.....érdekel hogy ki bukott defekt miatt? a rozsaszin lötéri kutyat nem érdekli... .-))) Ö nyert és kész.....ennyi:-)
Nem a szovjet technika kapott ki. Az exportált VSz szintet sem elérő változat, nem VSz kiképzéssel.
Líbiában kb. 10 db HARM eltalált és megsemmisített 5 db radart. Az AF alatt ehhez kb. 20-szor több rakéta kellett. Miért? Mert más volt a kezelőszemélyzet és okkultak a múltból.
nem volt Ha, tények, kikapott a keleti technika..pont......hogy miért, az nem volt a vita témája....ha ezt akartam volna tudni, ill irni, masképp fogalmaznék.
(amugy az F16A 82-ben szirek ellen, nem jo hasonlat., foleg magyar pilotakkal:-))) sztem a korabeli 21-23 tipusokat megette volna .....
Bizony, hogy nincs, mert szovjet himnusz van.:-) Méghozzá mindhárom versszak, de kettő biztosan, pontosan már nem emlékszem. Amúgy volt az OSZSZSZK-nak saját himnusza? Végül is miért ne lett volna.