Keresés

Részletes keresés

pellettibor Creative Commons License 2007.11.16 0 0 351
Előzmény: escaramujo (349)
Jesu Creative Commons License 2007.11.16 0 0 350
Háát. Nem akarlak elkeseríteni, de szerintem a fa és a fabrikett közti árkülönbségből 3 embert is felvehetsz fát hasogatni. :) Akkora különbség meg nincs közte, hogy csak azért azt vedd, talán csak annyi, ha a fabrikett megázik/ nedvességet kap, akkor kuka, ha a fa, akkor max várnod kell vele, míg szárad.

szvsz.

Akkor már egy adagolót a vegyeskazánra, ha van neki hely, ami aprítékot, forgácsot nyomat be. Forgácsot kapsz olcsón, van ahol ajándékba is, csak elvigye vki.

Bakonyban 20 éve ilyennel fűt mindenki. Hosszú csiga, és egy kicsi ablaktörlőmotor, áttétellel. Fölé egy víztartály, ami rázúdítja a vizet a tengelyre, ha mégis visszaégne (1* hallottam róla, hogy használták). Keresel egy ezermestert, megcsinálja neked 20-30E-ért.

Előzmény: escaramujo (349)
escaramujo Creative Commons License 2007.11.16 0 0 349

melyik az,amelyik eddig neked bevált?

mi a szilárd tüzelésről állnánk át erre a fabrikettre, mert meguntuk az állandó fahasogatást/széncipelést....

sok forgalmazót találtam, igaz, az ország eme kies, észak-keleti felén egy sem működik...ezért nem lenne mind1, hogy ha kifizetnénk a fuvardíjat, akkor ne egy vagon szemetet vegyünk már meg.

szóval, melyik forgalmazó terméke jött be neked?

 

Előzmény: atomgond (330)
Jesu Creative Commons License 2007.11.15 0 0 348
Köszönöm! Sokat segítettél!
Előzmény: nortsen1 (347)
nortsen1 Creative Commons License 2007.11.15 0 0 347
Akárhogy is számolom, tegnap butaságot írtam, 180 köbmétert fűtünk, bocs.
Előzmény: nortsen1 (346)
nortsen1 Creative Commons License 2007.11.14 0 0 346
Ja így fejből 210 légköbénter.
Előzmény: nortsen1 (345)
nortsen1 Creative Commons License 2007.11.14 0 0 345
Nagykovácsiban lakunk ~425m -en, és ahogy méregettük olyan 2 fokkal hidegebb szokott itt lenni átlagban mint a városban. Most, hogy esett a hó, nálunk még ma is van elég sok, de pl. a község központjában (-100m) már nincs.

A vizet még nem számoltam ki, de 6 db radiátor van, ezek összteljesítmények ~9KW
A házon nincs szigetelés, azaz a hővesztesége elég nagy. Két szintes tetőteres kis ház, de a tetőtér mint kiderült nagyon ramatyul van leszigetelve és kb. 2 fok különbség van a földszinthez képest.

Jelenleg a következő programmal fut a kandalló hétköznap:
1. 05:00 on, 09:00 off (reggel 8 körül 20 fok van bent)
2. 12:00 on, 14:00 off (ilyenkor csak picit melegítjük, hogy tartsa a meleget)
3. 16:00 on, 23:00 off (este megint kb 20-21 fok van)

Ez kb. 1.5 zsák pellet/nap, azaz az első tapasztalati hozzászólásom óta ez megnőtt 3/4 zsákkal.
Este kb. 20 fok van 55 fokos beállítással, de pl. ma ezen a beállításon 62! fokos volt a víz P1-en.
Mi éjszaka szeretünk hűvösben aludni, azaz a fenti beállítás ennek tudható be, de elképzelhető, hogy az esti hideg miatt fogunk változtatni a programon, hogy ne hűljenek ki annyira a falak.
Még mi is próbálgatjuk, hogy hogyan lehet olcsóbbra kijönni, szóval ezek a fenti fűtési időszakok még próba alatt állnak.

Bevallom én nem nagyon számolgattam, nagyjából kiszámoltam mit bír a ház, mekkora teljesítmény kell hozzá, megvettem a hozzávalókat, és megcsináltam a fűtést.
Az biztos, hogy szigetelés kell a házra, mert sokkal olcsóbban megúsznánk a telet, bár kihűlni azért még így is nehezen tud. Főként a tetőterünkön érződik, hogy húz be a hideg, pedig üveggyapot, fólia, lambéria van rajta...
Egyébként a házat így vettük.
Remélem tudok ezekkel az adatokkal valamit segíteni.
Előzmény: Jesu (344)
Jesu Creative Commons License 2007.11.14 0 0 344
Visszaoolvastam megegyszer a hozzaszolasod es lenne par kerdesem:

- Merre laktok? (450m miatt, csak kivancsisag)
- Kb. mennyi viz van a vizrendszerben? Hany db radiatort fut?
- Sima b30-as, vagy le van szigetelve? Fal, padlo, fodem szigetelesek vastagsaga? (Szamitott hoigeny? Legkobmeter?)

- Atlagosan hany orat mukodik most nalatok egy nap ebben a hidegben, es azt hany indulassal?

Jo lenne latni ezeket, konyebb lenne terveznunk...
Előzmény: nortsen1 (313)
Jesu Creative Commons License 2007.11.14 0 0 343
Sajnos még semmi... Ez is tul nagy cég már az a baj, sz@rnak az ember fejére.

Mostmár kivárom. Kértem ajánlatot egy 750 L-es pufferre is. Állítólag a gyártó még nem igazolta vissza. :-/

Holnap nem hagyom őket békén, amíg nem zongorázzák le az ügyet. Már reggel elkezdem őket csesztetni. Ez be szokott vállni. Edzett lesz az ember egy építkezés végére. ;)
Előzmény: Jesu (342)
Jesu Creative Commons License 2007.11.13 0 0 342
Konkétum még semmi. Láttam, megtapogattam egy kiállított darabot. Holnap talán lesz több infó, mivel kértem pontos árajánlatot. Nevét sehol nem láttam, bár vmi rendszernevet említettek.
Előzmény: nyúbi (341)
nyúbi Creative Commons License 2007.11.13 0 0 341
tudnál erre az olcsóbb kéményre valami linket, információt is megadni?

Tibor
Előzmény: Jesu (340)
Jesu Creative Commons License 2007.11.13 0 0 340
Találtam olcsóbb kéményre megoldást. Ez egy flexi rm. saválló acél cső, gázkazánokhoz használatos tetőelemmel és kivezetéssel. (nekem direkte jó a polisztirolos tetőszigetelés védelme miatt, mert hidegfalu az átvezetés)

Holnap meglesznek a pontos árak (remélem). Minősítése megfelel a készüléknek. Ára cakkpakk kb. a fele, mint a gyárilag ajánlott, minősége ugyanaz, vagy még jobb is, mert egyben van az egész cső a kazán utáni kondenzátumelvezetőtől egész a tetőig. Nálam ez 7 méter!

Meg szeretném oldani a cső a csőben légbeszívást is, előmelegítéssel, de felhívták a figyelmem egy lehetséges problémára, ami lehet megakadályozza a megvalósítást. A meleg kémény a beszívott levegő oldalán ellentétes áramlási hatást kelt és ezzel jelentősen megnöveli a nyomásesést. Lehetséges, hogy ezt már nem bírja a kandalló ventije, vagy ha bírná is, a gyári nyomásesés védelem leiltana. A beszívó csőben van egy érdekes panel betéve, ránézésre 2-3 ellenálás és egy tranyo, bár alig látom. Valami hőmérő kapcsolás lehet, de láttam olyat már egyszerűbben is. Ha meg tudom világítani, lefotózom.

Tényleg: használja bárki is a beszívó oldalt kintről csövezve??? Engem nagyon zavar a leírsban szereplő 80ncm-es szellőző nyílás a kandallós helyiségbe. Kapják be.
Előzmény: Törölt nick (338)
pellettibor Creative Commons License 2007.11.13 0 0 339

T.Fórumozó(k)! 

20 éves (tip: ENVIRO gyártó: SHERWOOD INDUSTRIES LTD) pelletkályhám van, nincs gépkönyvem, mert egy bemutató darabot vettem. A NET-ről letöltötem a 15 évvel fiatalabb, továbbfejlesztett változata leírásait. Több éve üzemeltetem, nade.....  Szóval, hozzáértőt keresek, aki használati tanácsot tud adni és a szervizelésre is megtanítana. L.sz. ajánlj/ajánljatok valakit.

Tapasztalatom: jó, praktikus ez a fűtési rendszer, de a pellet-gyártás és forgalmazás hektikus, sok a kókler, az árak egekbe tartanak, (míg tömegessé lesz a felhasználás, valamint a "családi-kisközösségi" pelletálás ).

Olcsó, megbízható pellet-árust keresek. Üdv,ot

Törölt nick Creative Commons License 2007.11.13 0 0 338
Potlékok nélkül 1.36kWh jött ki 15 fokos delta T esetén. Nekem kellett kiszámolni, mert hőszigetelés ügyben eltértem az eredeti tervektől. Persze pluszban. Most a napokban átlagban 1.5kWh a felhasználás. .A delta T kicsit több mint 15 fok, úgy hogy passzol a dolog. A tárolóm igy 400 literes lesz. Kb napi 3 órát fog menni a kazán. Este 7-kor indul, majd velem együtt megy csicsikálni. De lehet hogy hamarabb mert ebben a fogyasztásban nincs benne  a keletkező hulladékhő, meg az 5m2 légkollektor. hajól sejtem akkor az a pellet amit vettem nagyjából 5-7 évnyi tüzelő, és az éves fütésszámlám 30 e és 50 e Ft között fog mozogni.
Előzmény: Jesu (337)
Jesu Creative Commons License 2007.11.13 0 0 337
Akkor még nem Én vagyok a hülye. Kaptam egy tapasztalati értéket, és az alapján jöttek ki a marhaságok.

Én úgy értettem az 5,5 kW-os pufferre fűtést:

- a kazán maxon tud 10kWh-t a vízbe + 1,5kW-ot sugározva.

Ha maxon megy, ami ugye a leggazdaságosabb üzemmódja szerintem, mint minden fatüzelésnek, akkor fele teljesítmény üzem közben fűtheti a lakást, másik fele pedig tölti a puffert, HMV-t. Nálam legalábbis, mert a pesszimista hőigény kb. ~6 kWh a teljes házra nézve (4,5 víz+1,5 sugárzott) , ami annyit tesz, hogy marad vizoldali 5-5,5kWh pufferre és HMV-re, ami nem sok, főleg a HMV miatt, ami nálam ~2-300 litert jelent.

A gyakorlati hőigény hamarosan kiderül az alsó szintre, mert a hétvégére le tudom már zárni az emeleti lépcsőt és felkerül végre az összes szigetelés is. Akkor beteszem én is a hősugárzót. Most csak az alsó szintre számítok pesszimistán ~3 kWh igényre nyereségek nélkül. Ha süt a nap, nemhiszem, hogy kell fűtenünk. Van hőtároló tömeg is, remélem áthidal 1-1 éjszakát majd. Hamarosan kiderül.

Mindenesetre ezek alapján az adatok alapján, a legcudarabb időben is max 7,5 óra napi üzem elég a mostani ház napi fűtésére+ 200 liter HMV elkészítésére. De ez elmélet, szerintem a gyakorlat jóval kisebb értéket hoz. Sok a nyereség, passziv hő.

Zoli: neked mennyi volt a számított hőigény a gépész szerint? Kíváncsi lennék, hogy mennyi az eltérés a winwatt számolt és a mért között. Mivel nekem sem sokkal nagyobb a mostani földszintem, mint a tiéd, közel akkora értékeket várok, bár van 30 nm üvegfelületem, amiből 18nm nem 3 rétegű.

Ma a kémény ügyben szaladok párat. Beírom, ha jutok vmire.
Előzmény: Törölt nick (336)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.13 0 0 336

Szia Jesu!

Veszteségek nélkül kb igy néz ki a dolog.

 

A felfütési idő órában van a táblázatban, és közben nem számoltam hőelvétellel. De ha 5-6 kW-tal dogoztatod a kazánt és közben kiveszel 5 KW hőt, akkor gyakorlatilag nem fogja felfüteni a tárolód. Tegnap du sikerült beszélnem egy ilyen kazánossal. Én azt a felvílágosítést kaptam, hogy a kazán fel van készítve arra, hogy csak hőtárolóra dolgozzon. Nem kell semmi különleges ketyere, ez normális üzemmódja a kazánnak.

Előzmény: Jesu (333)
nortsen1 Creative Commons License 2007.11.12 0 0 335
Nekem nincs ECO funkcióm az lehetséges?
Előzmény: Jesu (333)
Jesu Creative Commons License 2007.11.12 0 0 334
Jah fontos: AUX-on kaphat stop jelet is!!!
Előzmény: Jesu (333)
Jesu Creative Commons License 2007.11.12 0 0 333
Francos index elnyelte a hozzászólásomat. :-/

Szóval 2 özemmód van:

Normál: felfűti adott hőfokig, majd leszabályoz és tartja

ECO: felfűti hőfokig, majd leáll.

Start lehet programozott (napi 3, heti fix program, vagy nap-mint nap mas), vagy kulso jel az AUX porton at.

Probaltam pufferrel szamolni.

Azt akartam kiszamolni, hogy teljes felfutes (10Kw) VAGY RESZLEGES (5-6kW, mert kozben futunk is vele) eseten mennyi ido alatt tolt fel 200-500-800-1000 literes puffert deltaT=50 fokra, es hogy ezzel mennyi ideig lehet kihuzni átlagos 5kW hoigenynel. Es hogy mennyit visz el a tartaly vesztesege uzemidore nezve.

Valamit nem jol csinaltam, mert marhasagnak tuno dolgok jottek ki.
Megcsinalna vki mas is aki jobban ert hozza?

nortsen1 Creative Commons License 2007.11.12 0 0 332
Szia!

A készülék alapértelmezetten kizárólag a benne átfolyó víz hőmérsékletét tudja figyelni. Ha ezt egy pufferra kötöd, akkor gondolom nem fog felmenni a hőmérséklet csak akkor, ha a pufferben is elérte a megadott hőmérsékletet.
Azt pontosan nem tudom, hogy hol méri a víz hőmérsékletét, de az biztos, hogy áramlással együtt értendő, azaz a viaszirányú és az előremenőt együttesen nézi.

Ha másnak akarod mérni a hőmérsékletét, akkor kell egy digitális hőmérő meg egy kütyü (én egy kis fogyasztású számítógépet képzeltem el) ami képes szabályozni a kandallót, de mint írtam lentebb, ezzel a módszerrel kizárólag a ki/be kapcsolást lehet vezérelni mivel a hőmérsékletet nem lehet állítani rajta csak kézzel, ill. nekem nincs információm erről. Az AUX portot sem ismerem még, de amit a szakember mondott, az egy sima összezárom a csatlakozót akkor bekapcs, széthúzom, kikapcs. Erről azért még én is szeretnék meggyőződni.
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.12 0 0 331

Szia!

Ne haragudj, hogy a kérdéseimmel zavarlak, de egyre fontosabb a pontos információ. Pár napja mérem a ház fütésének az energia igényét.  Eddigi átlag 1.6 kWh a felfütéssel együtt. Szóval nekem nagy lesz a kazán teljesítménye, vagy eladom, vagy találok valami megoldást.

tehát a kérdésem. meg lehet-e oldani azt hogy a kazán csak egy puffertartály vízét fütse, és ennek a hőfokát figyelje. Vagyis csak akkor induljon be ha a puffer tartály hőfoka 45 fok alá csökken, és 80 foknál kapcsoljon ki. Vagy esetleg a puffer tartály vizét is át kell keringetni a kazánon?

Előre is kösz.

Előzmény: nortsen1 (326)
atomgond Creative Commons License 2007.11.11 0 0 330

de ugyanezen okból a közepéről préseléskor kimenni is nehezen tud, így ott eleve 10% körül lehet. Ez persze csak egy szkeptikus vélemény.
 

Én nem tudom az elméleti részeket sem megcáfolni, sem megerősíteni, viszont van gyakorlati tapasztalatom, mert 4éve fűtök fabrikettel. Mivel előtte sokévig fával fűtöttem, tudok hasonlítani.

A gyakorlatban bizony teljesen egyértelmű, hogy a brikett száraz. Hogy az konkrétan hány % vizet jelent, azt nem tudom, de hogy az átlag, 2-3évig nem szárított tüzifához képest teljesen száraz, az biztos. Semmi kormolásom nincs mióta ezzel fűtök, füst is alig van. A gyakorlat ez, az elmélet innentől szvsz lényegtelen. 

De azért nem minden olyan szép ezzel sem.

A brikett egyik nagy hátránya az, hogy nem tudod mit veszel. Egyedül a nyugati, zárt dobozokban vagy csomagolásban érkező anyagról lehet tudni, hogy pontosan miből készült, és egyedül ezeknél lehet garantálni a szabványban előírt paramétereket. A brikettálást, gyártást is szabályozzák, minősítése is létezik.

A magyar brikettek jelentős része nem rendelkezik semmiféle CE tausítvánnyal -bár van ilyen is, bár én csak egy cégről tudok-, legtöbbször arról van szó, hogy egy asztalosműhely, vagy valamilyen faipari cég vesz egy brikettálógépet és kész. Ezek lehet, hogy olcsóbban adják, csak épp fene tudja, mit darálnak bele, fene tudja, milyen fából fan, fene tudja, hogy a nedvességtartalma valóban annyi-e, amennyit állítanak róla. Az ár nem minden. Én már legalább 7féle brikettet teszteltem. Volt közöttük olyan, amit konkrétan egy asztalosműhelytől vettem. Az osztrákhoz képest jelentősen rosszabbul égett, szerintem fenyőből volt. 

Tehát itt is megjelentek a gyenge minőségű termékek, általában sufni gyártóktól, ahol tulajdonképpen semmit sem lehet tudni a termékről. A "bemondásra dícséret" nekem igen kevés, mondani akármit lehet. Tehát érdemes olyat keresni, aminek a csomagolásán ott vannak a minősítések, vagy utánanézni a gyártónak, hogy valóban rendelkezik-e a szükséges minősítésekkel.

De a lényeg az, hogy a szabvány szerint gyártott, megfelelő minőségbiztosítással rendelkező fabrikett kiválló tüzelőanyag, ezt merem állítani.

Előzmény: Csavarhúzós (325)
nortsen1 Creative Commons License 2007.11.11 0 0 329
Szia!

Működés közben nincs vele semmi probléma, tiszta és nincs szaga. Leálláskor előfordul, hogy a perselyen kívül el nem égett pellet nem alszik ki, és a leállás után füstöt enged ki az üvegajtón keresztül. Ez főként akkor, ha sok az égnivaló, azaz sok a hamu ill. el nem égett anyag a hamutálban ami 10 perc alatt nem alszik ki. Ez elég kellemetlen tud lenni, de idáig 2x történt ilyen, és szerintem megfelelő takarítással kiküszöbölhető. A takarítás nálunk eléggé macerás mivel szőnyegpadlóra tettük a gépet, viszont vettünk a Baumax-ban edzett üveglapot hozzá 13e-ért és az nagyon jó választás volt. Kicsit problémáztunk az aláhelyezést illetően és féltünk, hogy nem bírja a súlyát, de egy kis szappanos vízzel simán betoltuk a készülék alá ketten a lapot, és még rá is ülhetek, annyit kibír. A miskolci srácot kértem, hogy tegyük alá, de nem sokat foglalkozott a kérésemmel...
Nekem talán a takarítás a legbonyolultabb, bár 1,5-2 hetente elég kitakarítani a hamus részeket, viszont a hamu nagyon alattomos, és nehezen jön le akárhova kerül is fel.
A persely részt én akkor takarítom, ha látom van rajta vagy 1 cm kemény hamu. Ez kb 2 naponta van, ill. mivel alulról szívja el a levegőt a gép, érdemes tisztán tartani.

Az viszont biztos, hogy ahányszor bekapcsoljuk, csak nézzük és nézzük, mert nem bírunk betelni a látvánnyal. Nagyon hangulatos és nagyon jó választás volt szerintem ez a pellet kandalló. Mondjuk sok választásunk nem volt csak a gáz, de attól megmentettük magunkat inkább.
Jesu Creative Commons License 2007.11.11 0 0 328
Megkoszonnem a leirast, mert valoban nem ert ide az igeret ellenere. Ezek szerint link a figura.

Ti raktatok vmit a keszulek ala, a burkolat vedelmere? Uveglapot lattam prospektusokban. Nem lenne rosz, ha nem koszolodna el a fuga, stb.

Beleneztem a belsobe. eleg gyenge az osszerakas. Hianyos szilozas, felesleges lyuk a hamutal elejen, 2 oldalt (tuti koszol majd), ilyenek. Mire szamitsak? Mennyire piszkol mukodes kozben/ takaritaskor?

Nem terveztem kozponti porszivot, de lehet csak ez miatt is megerne, mellette 1db direkt kialassal.
Előzmény: nortsen1 (326)
nyúbi Creative Commons License 2007.11.10 0 0 327
Tárolás veszteségeire:
Én, bár sokan perverziónak tartják a most épülő házamban a puffert a fürdőszobába a szekrény mellett, mint a szekrény szerves részét terveztem be (ajtó mögé, álló tartály) egy falmélyedésbe, így egész vastag hőszigeteléssel elfér kívülről szekrény vastagságúnak néz ki. A fő cél az volt, hogy a hulladékhő a fürdőszobában valójában hasznos hőként jelenik meg. Csak arra kell vigyázni, nehogy valaki az ajtót kinyitva meglepődjön...

Tibor
Előzmény: Jesu (320)
nortsen1 Creative Commons License 2007.11.10 0 0 326
Jesu
nekem sem volt egyszerű az információ szerzés. Volt, hogy naponta többször felhívtam, hogy a kandalló mit igényel, mit nem, és többször is volt módosítás. A miskolci ember bennem nem tett nagy benyomást, mert többszöri időpont egyeztetésre sikerült megoldani a kandalló beszerelést, és nem volt nagyon felkészült (konkrétan ez sem volt neki, az sem volt neki, vagy csak éppen másnál volt), és folyamatosan panaszkodott.

Az a 30 perc amit mondtak szerintem butaság. Nekem 39-től 55-ig kb. 5-10 perc és ezalatt sem minden esetben P3, mert a hőfok közelettével P2-re lekapcsol.
A készülék csak a víz hőfokot figyeli, termosztát nem köthető rá, de egy AUX porton keresztül ki/be lehet kapcsolgatni. Azt mondja a kereskedő, hogy termosztátot lehet rá rakni, de ez csak részben igaz, mivel lehet rá, de nem célszerű, ugyanis a termosztát csak a ki/be kapcsolást végzi el, de egy pellet kandallónál ami 5 perc alatt kapcsol be, és 10 perc alatt kapcsol ki, ez nem olyan egyszerű. Nem is szabad túlzásba vinni a kapcsolgatást, mert a készülék élettartalma rohamosan csökkenni fog.
Mivel informatikus vagyok, egy alacsony fogyasztású géppel egy jó szoftverrel meg tudom csinálni, hogy külső belső hőmérséklet függvényében kapcsolgatom a készüléket napi max 3x.
A finombeállításnál valóban észnél kell lenni, de nekem egyelőre csak olyan fordult elő, hogy a készülék nem kapcsolt be, de kialudni még nem aludt ki 1x sem a láng emiatt.
A magyar nyelvű használatit én is megkaptam, ha még nincs meg szívesen elküldöm. Mindjárt az első nap kiírt egy „no depression” hibaüzenetet ami véletlenül nincs benne a magyar leírásban. :) Ma már tudom, hogy kevés levegőt tudott beszívni, de akkor is ezt írja ki, amikor nyitva hagyom az ajtót és éppen bekapcsol, vagy ha pelletet tekerem bele (+/- egyszerre való megnyomásakor) nyitott ajtó mellett, stb.

Csavarhúzós Creative Commons License 2007.11.09 0 0 325
>igaza van, hogy a fa felveszi a környezet nedvességtartalmát, de a a biofabrikett már préselve van, így az anyagszerkezete más, tehát NEM változik a nedvességtartalma, csak akkor, ha közvetlen nedvesség (pl. eső) éri.
-Hát ezt vagy elhiszem, vagy nem. De a többi, helyenként önellentmondó állítás nem használ a hitelességnek. Amúgy a fa azért tudja visszavenni a nedveségtartalmát akkor is, ha nincs pára a levegőben, mondjuk 60% a relatív nedvességtartalom, mert kapillárisok vannak benne. Ha a brikett "közvetlen nedvesség" hatására vizet vesz fel, akkor abban is kell hogy legyenek kapillárisok (különben hogy szívódna bele), tehát ezt inkább nem hiszem, mint igen. Valószínűleg a brikett nedvességtartalma is felő 10%-ra, legfeljebb a tömörség miatt lassan, de ugyanezen okból a közepéről préseléskor kimenni is nehezen tud, így ott eleve 10% körül lehet. Ez persze csak egy szkeptikus vélemény.

>A biofabrikett 300 bar nyomású gép préseli össze, el lehet képzelni, hogy mennyivel sűrűbb termék jön így létre.
-De meg is lehet mérni, és a valós adatokat reklámozni....

>Ha tűzifát vesz kétlem, hogy pontosan 1 mázsát fognak adni 1 mázsa áráért, de még ha így is lenne, a tűzifa 20-50%-a víz, amit szintén ki kell fizetni.
-Valóban vannak átverős faeladók, akik még permetezik is a fát, hogy nehezebb legyen. Ezért kell köbméterre venni, akkor mindegy mennyi víz van benne. Amúgy meg tárolni kell, egy év szárítás után 18, két év után 15%-ra lemegy a nedvességtartalom. Pontosabban fedett, száraz helyen tárolva igaz ez, szabadban tárolva 1 év alatt 22%, 2 év alatt 18%-ra lehet szárítani a fát.

Az alábbi linken meg azt olvastam, hogy a fabriketté 6,1%:
http://www.undp.hu/oss_hu/tartalom/kiadvanyh/kiadvanyh_body/energazd/egk09/egk09_body/09_3fej/09_3fej_body.htm

Egy pelletgyártó szerint 7%:
http://pellet.szalontai.co.hu/pelletinfo.html


Kevésbé elfogult anyagokban 10%:
http://www.ddkkk.pte.hu/~bnemet/korfiz-II/segedanyagok/KF-II-7-biomassza-tuzeles-kazanok/KF-II-73-Fapellet_tuzeles_Nemetorszagban.pdf
Itt szintén azt írja, hogy 10%:
http://www.seeger.ag/pdf/downloads_vortraege_050928_energoexpo_hu.pdf

Ennek fényében a 2-3%-os nedvességtartalmat erősen kétlem.

Amúgy itt:
http://www.svt-wamsler.hu/hasznos_tudnivalok.php?oldal=4
leírja, hogy a 15%-os nedvességtartalmú fa 4,3kWh/kg, a 10%-os 4,6 kWh/kg,
ebből kikövetkeztethető, hogy az 5%-os nedvességtartalom kb. 4,9kWh/kg. A 20%-os fáé 4kWh/kg, annak másfélszerese ("50%-al nagyobb fűtőérték") 6kWh/kg lenne. Ha a frissen vágott nyers fához viszonyítunk (50%-os nedvességtartalom, 2,3kWh/kg), akkor meg akár 100%-al nagyobb fűtőértékről is beszélhetünk.
Előzmény: Törölt nick (324)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.08 0 0 324
Csavarhúzós-nak: igaza van, hogy a fa felveszi a környezet nedvességtartalmát, de a a biofabrikett már préselve van, így az anyagszerkezete más, tehát NEM változik a nedvességtartalma, csak akkor, ha közvetlen nedvesség (pl. eső) éri.
A biofabrikett 300 bar nyomású gép préseli össze, el lehet képzelni, hogy mennyivel sűrűbb termék jön így létre.
Valóban, fizetni súlyra kell. Nálunk 10 kg áráért minimum 10 kg-ot kap a vevő. Ha tűzifát vesz kétlem, hogy pontosan 1 mázsát fognak adni 1 mázsa áráért, de még ha így is lenne, a tűzifa 20-50%-a víz, amit szintén ki kell fizetni.

Törölt nick Creative Commons License 2007.11.08 0 0 323

Az utolsó bekezdésed nagyon találó, áram nélkül ez is meg hal. Én még csak a gázszolgáltatókat és kitermelőket utáltam meg, az áramosokkal valahogy el vagyok. Meg talán ez az áramigény egy kisebb áramfejlesztővel, akkuval, inverterrel talán áthidalható lesz, ha ez szükséges. Meg ezek már meg is vannak, kellettek a hajóhoz is.

Jesu! kicsit megnyugtattál, bejelentkezhetne a srác, neki is lehetne belöle üzlet, főleg ha ilyen a mentalítása. Nem hiszem hogy itt valaki is megsértődne emiatt. Nem biztos hogy mindent nekünk kell megtapasztalni.

A tartályt kénytelen leszek megcsinálni, én is úgy jártam mint TE, a gépészeti helység kezd kicsi lenni, ezért csak méretre gyártott tartály a jó, főleg ha nagyobban gondolkozom. De ha Neked meg lesznek a méretek dobd fel légyszi.

Előzmény: atomgond (321)
amedelina Creative Commons License 2007.11.08 0 0 322

Sziasztok!

L panel szavanna típusú és színű öt darab aluminium radiátoromtól válok meg lehető leghamarabb. méretek 130 cm, 120 cm, 2 db 110 cm és 1 db 56 cm széles.

legalább 40 ezer forintot szeretnék érte. Hívjatok minél hamarabb: 06 30 858 81 53.

Egy évig használt.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!