E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
A 41489-t 1914-re kéne dátumozni, akkor repült először és az első világháborúban használták. A repülőgép szóra kiadott 289 képet első körben címkéztem (néhányszor vissza kell nézni, és amióta írom ezt a hsz-t egyre több újat még nem keresem meg).
Lennének hozzá kérdéseim/kéréseim
1. Bánhidi Antalnak elég sok Gerle-gépes képe van. Használnám a "Gerle" vagy "Gerle-repülő" címkét. Bánhidihez meg a "híres ember" címkét
2. Egy Bristol-gépről készült sorozatnál elég sok helyen MKHL címke is van, de a gép polgári, azokból ki kéne venni a címkét.
3. A Weiss Manfréd-művek elég sok különböző gépet gyártott licencben. Itt hogy legyene a címkék? Weiss Manfréd-művek; adott gép márkája; magyar gyártmány?
4. Használhatom a bombázó/utasszállító/felderítő/vitorlázó címkéket a repülőgépeknél?
5. A Deutsche Lufthansa-s képeknél csak simán Lufthansa címke alá rakom őket.
6. Valamint használható-e a MALÉV elődszervezeteinek gép(ei)t mutató képekhez a MALÉV címke egyszerüsítésként, míg valami használhatóbb ötletet megszülünk? Ez azért lenne fontos, mivel a MALÉV előtt is volt légitársaság, de nem annyira ismertek (Maszovlet, Malert, Maefort, Aero Rt.)
Hirtelen ennyi, de majd még jönnek az emlékekből és az újranézésekből kérdések csak evvel a témával kapcsolatban.
1935-ös dátummal 25249 és 1938-as dátummal 20547. Az előbbit kéne megtartani, jobb a minősége. És mint megtaláltam lajstromjel alapján magyar gyártású. Lenyűgöző, mennyien csináltak a Horthy-korszakban repülőgépet itthon :-)
Azon viszont jót röhögtem, hogy a '30-as évekbeli Lufthansa-s Junkers Ju-52-eshez a helyszínen kívül egy címke tartozott: horogkereszt... Azóta kiegészítettem
Igen, egy cimkére gondoltam: kitelepítés, és annak a szinonímája az áttelepítés. Azért nem szeretnék lakosságcserét, mert azt ma már nemigen használjuk.
A kitelepítés viszont ismert és mindegyik szituációra illik. És aki áttelepítésre keres, az is megtalálja - hiszen a leírásokban ott van, hogy milyen szituáció van a képen.
egy képet meg szeretnék osztani, a böngészőben látható url-el nem tudom megtenni, és ha jól emlékszem, korábban volt a képhez külön url-elérés feltüntetve, most nincs.
Délelőtt már csináltam képet, és nagyjából értem az okot.
Egy fotó szám szerinti keresésénél, az "összes" gombot szoktam megnyomni (valamikor kialakult ez a szokásom, biztosan oka volt), ez ugye a fortepan.hu alapállása.
Most is így tettem, aztán beírtam a korábban felvetett számot : 18547
Előjött a kép. Ezután a jobbra-nyillal lépkedtem kicsit tovább. A képszám változott az alsó feliraton (pillanatnyilag piros színű) , de a böngésző címsorában a link, a benne rejtőző képszámmal együtt változatlan maradt!
ezt még délelőtt csináltam.
Most megnéztem a betett linkedet, valóban ott is különbség van. Az ok az lehet, hogy a fortepan oldalon matattál, és ezért maradt ott az eredeti link, ami a 18547 számot rejti.
Kipróbáltam ezt a sorrendet:
alapállás (fortepan, összes opcióval beállítva)
beírtam a 18547 -et, bejött az annak megfelelő fotó. Maradva az oldalon, beírtam a keresőbe, hogy cinkota, ekkor bejöttek a cinkotai képek, alul a jó számmal, de a felső sorban nem változott az url.
Amikor szűz lappal indítom a cinkota keresést, akkor más url van a böngésző címénél.
Ez programozási ügy, nem tudom, hogy kellene-e változnia, mindenesetre annyiban megtévesztő lehet, hogy ha bogarászás közben egy képet meg szeretnék osztani, a böngészőben látható url-el nem tudom megtenni, és ha jól emlékszem, korábban volt a képhez külön url-elérés feltüntetve, most nincs.
Megnézed a képet, és annak adatait. Képszámként (a kép alatti szöveges információs sávjában linkként) 26805 van feltüntetve, és ha fölé viszed az egeret, akkor a 18547-esre mutató URL jelenik meg. Ugyanez van a több képpel is, amiket jeleztem, de gondolom más képekkel is.
Ha így nem jön elő Neked, akkor küldök képernyőmentést valahogy.
PII vagy PIII pótkocsik? ezeket se tudom megkülönböztetni egymástól.
A P II-esek alacsonyabbak voltak az M I-M II motorkocsiknál. A P III-asok olyan magasak voltak, mint a motorkocsik.
A 30-as években a P II-esek alapból a haraszti vonalon közlekedtek. Főként azért, mert ezek nem voltak távvezérelhető vonatba sorolhatók, valószínűleg villamos fűtés sem volt rajtuk.
Mivel az adományozó képeiből sok Szentendréhez ill. Pomázhot köthető, lehet. hogy ezek a vonatok ezen vonal szerelvényei és a 30750-n Szentendre vagy Pomáz látható.
Ez miből derül ki?
Egyébként a Szentendrei volnalon jellegzetesen M II-es típusú kocsik szolgáltak. És lőn:
30753
Ezen a képen az M109-es M II-es motorkocsi látható 99% valószínűséggel az "I TERMES" pályaszámú személykocsival. Utóbbi egy volt lóvasúti kocsi volt, valószínűleg 1933-ra már csak különmenetek alkalmával használhatták (ő maradt egyedül a típusából).
Ez a kép is egy M II-es motorkocsit ábrázol (ahogy már másik is írták), az M 111-est (? - az utolsó szám eléggé ki van takarva). Érdekesség a képen a kiállított fogaskerekek: ezek a fogaskerek normál esetben a tengelyre vannak rászorítva, és ehhez csatlakozott a motor hajtó fogaskereke.
30807
Na ez is biztosan BHÉV vonal, és elképzelhető, hogy a szentendrei vonalon van. Valószínűleg egy M II + P III-asokból álló szerelvény (tipikus volt a 30-as években a szentendrei vonalon).
érdemes-e különválasztani a "kitelepítést" és az "áttelepítést". Előbbi magyar állampolgárok vidékre telepítését jelentette, utóbbi külföldi származású magyar állampolgárok külföldre telepítését.
Rendben. Ma még próbálom a "repülőgép" címkére megjelenő képeket felcímkézni, aztán ha nem adja ki az MKHL-t, akkor az újra rakom őket. A 15375-ből majd ki kéne venni a "közönség" címkét, mostanába sokat hibázok