Keresés

Részletes keresés

Dr. Klíma Creative Commons License 2005.02.17 0 0 2651

Ha nem tudsz a dologról, mert nem tájékoztattak akkor az gáz !!!

Viszont ha a másik oldalát nézem, akkor meg mielőtt pecsételsz, aláírsz, stb olvasd el hogy mire mondasz áment.

 

Szerintem a nevezett cég szerződött partnerei tisztában vannak ezen feltételekkel...

Előzmény: windy12 (2650)
windy12 Creative Commons License 2005.02.17 0 0 2650

Számomra csak az nem világos, hogy ezt hogy gondolják? Ha egy szerelőt (zöldkártyás, szakképzett, stb.) megbíznak egy klímakészülék beüzemelésével, és elköveti azt a hibát - márpedig miért ne követné el - hogy nem nézi meg a jótállási jegyet, akkor szakszerűen telepíti a készüléket, majd kitölti a beüzemelési jegyzőkönyvet, aláírja, lepecsételi, és már a nyakába is vett egy olyan kötelezettséget, ami rossz esetben hosszú munkaórákat vehet igénybe, költsége van (kiszállás, segédmunkás, stb.), és senki nem fizet érte egy fillért sem. Ráadásul mindez főszezonban, amikor éppen telepíthetne is, hisz a klíma úgyis akkor romlik el.

 

Elméletileg bármelyik forgalomban lévő splitklímát telepítheti megfelelő szakképzettséggel rendelkező zöldkártyás szerelő. Így is van ez a legnagyobb márkáknál (LG, Daikin, Acson, Stiebel, stb.) Aztán jöttek a multik a noname gépeikkel, amelyekre kitalálták, hogy csak a kijelölt szervízhálózat (szakszervíznek nem nevezném) szerelheti föl. Biztos ezekhez nagyobb szakértelem szükséges.

 

 

Előzmény: Dr. Klíma (2649)
Dr. Klíma Creative Commons License 2005.02.17 0 0 2649

Ha ez valóban így van, akkor egyértelmű és vitathatatlan. Még az ügyfél számárs is.

Vannak olyan importőrök ahol a garanciális javításnál megvan a kiszállási díj és javítási munkadíj határozva. Így gyakorlatilag "erkölcsi" veszteség éri a beüzemelőt...

Előzmény: windy12 (2648)
windy12 Creative Commons License 2005.02.17 0 0 2648
A Columbus szó nélkül áthárítja a garanciális javítás költségét a beüzemelőre. Ez egy Columbus által forgalmazott készülék garijegyének részlete.
Dr. Klíma Creative Commons License 2005.02.17 0 0 2647

Nehéz megforrasztani...??? Úgy egyben 100%-ig képtelenség. Csak kiszerelve van minimális esély. A gond az, ha megpróbálják forrasztani és nem sikerül, akkor már nem biztos, hogy ki fogja cserélni a hőcserélőt a forgalmazó (megteheti)

Előzmény: windy12 (2646)
windy12 Creative Commons License 2005.02.17 0 0 2646

Sziasztok

 

Szerintem megdöbbentő ez az eljárás az ügyféllel szemben. A garancia azért van, hogy ilyenkor ne a vevő igya meg a levét a hibás készüléknek. Az meg nevetséges, hogy a telepítő cég javítson meg ingyen egy gyári hibás gépet. Egyébként szerintem nem is nagyon lehet megforrasztani, eléggé mélyen van, kis helyen, túl közel van a csőkígyó többi része, és lehet, hogy a hő hatására még több gond lép fel. Bár van egy öreg hűtőgépszerelő ismerősöm, aki csodákra képes. Csak az a baj, ha már egyszer hozzányúl valaki, akkor tuti, hogy nem cserélik ki.

Dr. Klíma Creative Commons License 2005.02.17 0 0 2645

hát igen....

Sajnálom a fogyasztót is és a beüzemelőt is. Az egészben az a röhely, hogy a forgalmazó, aki a legnagyobb profitot kapja az meg röhög a markába...

A Colombus cég igen megbízható. Nem tudok ordító hibáról...ellenben több importörrel

Előzmény: klimakiraly (2644)
klimakiraly Creative Commons License 2005.02.17 0 0 2644
főleg hogy már üzemelt...

Ha hűtő fűtős akkor a négyjáratúszelep is repüljőn. Ugye az meg kültéri leszerelés. Szívóoldali lyukadás az meg minimum olajcsere, az meg megint csak nem megy alpin-al.
Szóval jó kis történet ez, szerencse hogy nem a mi gépünk.

K.K.
Előzmény: Dr. Klíma (2642)
klimakiraly Creative Commons License 2005.02.17 0 0 2643
Hello :-)

Sajna akkor még nem volt(ak) digitális gépek elérhetőek errefelé.
Így hát kép nincs, de még szinte narancsszinű lángal értem hozzá.
És kirozsásodott és látszottak a szálak, olyan mintha szálakból lenne összefonva.
Ja és ez full noname gép volt, azokban még rengeteg anyag van a neves gyártókhoz képest.
Félelmetes ...

Azt hiszem a kolléga is remegő kézzel fog majd hozzá.
Vagy ha úgy indul neki mint egy hűtőgépnek akkor lesz majd döbbenet. :-)

K.K.

ui: Ha jól rémlik ez egy fujitsu gép, most volt épp képviselet váltás. Egy próbát talán meg ér.

Előzmény: Dr. Klíma (2639)
Dr. Klíma Creative Commons License 2005.02.17 0 0 2642

hali

Ragályos a feledékenység :))) Én is lehagytam a lényeget.

Nekem is az a véleményem, hogy hozzá se kezdjenek forrasztani. Normálisan úgy se tudják megcsinálni, főleg hogy már üzemelt...

 

Előzmény: kislaikuska (2640)
Dr. Klíma Creative Commons License 2005.02.17 0 0 2641

Hát igen, a jó cégekért/szakemberekért sokszor sorba kell állni...

Sajnos kis hazánkban az emberek nem tudnak előre tervezni....a gyakorlat az, hogy akkor rohannak az üzletbe klímáért mikor már a harmadik éjszaka nem tudnak aludni...és akkor nekik azonnal kell a telepítés is.

 

Ha most megkeresek valakit, hogy vegyen klímát....hülyének néz

júniusban meg én nézem hülyének, mikor péntek délben beesik az üzletbe, hogy neki azonnal klíma kell és akár vasárnap délután is mehetünk szerelni, mert ő otthon van és nem tud úgysem pihenni a hőségben :)

Előzmény: kislaikuska (2640)
kislaikuska Creative Commons License 2005.02.17 0 0 2640

Az előbb nem sikerült felrakni a képet. Talán most.

 

Igazából nem csak az ár dominált akkor, amikor azt a megoldást választottam, hogy másik céggel szereltetem fel avásárolt készüléket, hanem az, hogy több, mint egy hónapot kellett volna várni rájuk a legnagyobb hőségben. Ráadásul fel sem merül a laikusban az, hogy ebből probléma lehet.

Előzmény: Dr. Klíma (2639)
Dr. Klíma Creative Commons License 2005.02.17 0 0 2639

Hi.

 

Hát igen, gondolom nem mostanában próbáltad forrasztani a hőcserélőt...mert a mostaniakat szinte még tisztítani sem tudod, mert "elkopik"

Van róla fényképed??? Kíváncsi vagyok mennyire nyílt ki :)

 

 

Előzmény: klimakiraly (2637)
Dr. Klíma Creative Commons License 2005.02.17 0 0 2638
Az árváltozást nem a klímások befolyásolják, hanem a piacon a kereslet - kínálat mérleg
Előzmény: scratch (2635)
klimakiraly Creative Commons License 2005.02.17 0 0 2637
Hello :(

Szerintem nem kezdjenek neki forrasztani a beltérit.
Mert meglátják hogy belül milyen irányban futnak a csavart a bordák.
Legalább is én megláttam, mondjuk nem vagyok fenegyerek, de azért sok mindent megoldottam már.
A beltéri forrasztás sajna nem ment. :-(

K.K.

ui: Az egyik nagy, (ha nem a legnagyobb) forgalmazó legújabb szerződés tervezetében ...... na csak nem merem leírni. Még megronak érte, de a garancia az erősen meglett nyirbálva .... vagyis a javítás .....

Előzmény: kislaikuska (2633)
Dr. Klíma Creative Commons License 2005.02.17 0 0 2636

Hi.

Kislaikuska is olyan helyen vásárolta mint te. A különbség csak annyi, hogy Ő nem tudta/akarta megfizetni azt a beüzemelési/szerelési költséget amit az adott forgalmazó kért

 

Előzmény: scratch (2634)
scratch Creative Commons License 2005.02.17 0 0 2635
Ma volt egy cikk a Blikk -ben, hogy idén lesz a földön az eddigi legforróbb nyár. Hajrá klímások lehet feltornászni az árakat, úgyis mindenki megveszi. :) Mert klíma nélkül lehetetlenégség lesz élni. :)
scratch Creative Commons License 2005.02.17 0 0 2634
Tudom nem vigasz, de én pont ez miatt olyan helyen vettem a klímám, ahol ők a magyarországi forgalmazók, és a szerelők is.
Előzmény: kislaikuska (2625)
kislaikuska Creative Commons License 2005.02.17 0 0 2633

A garanciajegyen egy szó nincs jótállásról, csak garanciáról. Szerintem ez a repedés a forrasztáson simán gyári hiba még akkor is, ha már használat közben keletkezett. A készülék fenn volt a falon, külső behatás nem érte, és egy teljes évig működött tökéletesen. Most meg néhány nap alatt elengedi a betöltött gázt. Mellékelek egy képet, amit a szerelő készített, ezzel mentünk be az eladó céghez is. Szerintem elég jelentős mértékben befolyásolja a készülék rendeltetésszerű használatát, mivel nem működik egyáltalán.

 

Arról egyébként hallani sem akartak, hogy kicseréljék a beltérit, pedig a szerlő azt mondta, hogy mivel igen nehezen hozzáférhető helyen van a repedés, ő még akkor is félve fogna neki a forrasztásnak, ha kifizetném.

Előzmény: Dr. Klíma (2632)
Dr. Klíma Creative Commons License 2005.02.17 0 0 2632

Nem vagyok túlzottan jártas e téren, mert szerencsére nem jellemző a készülékeinkre a meghibásodás.

Azt viszont mindenki figyelmébe ajánlom, hogy a garancia és a jótállás, szavatosság között óriási különbség van.

 

Garancia idő alatt biztosítani kell a készülék üzemszerű működését, míg jótállás esetén a vásárlás helyére kell vinni a meghibásodott alkatrészt és kapsz helyette másikat. Ha a meghibásodás nem garanciális jellegű, akkor azt az eladónak kell bizonyítani.

Fontos!!!! Ha a készüléked "meghibásodása" vásárlás után kelettkezett, de nem befolyásolja a rendeltetésszerű működést akkor az nem garanciális...pl 1 év elteltével zörög a ventillátor, zúg a trafó, elszíneződik a műanyag, stb... :(((

 

 

viricsi Creative Commons License 2005.02.17 0 0 2631
Fordulj a forgalmazó céghez.Ha a garancia három év és a gép szakszerűen lett beüzemelve,akkor KÖTELES a forgalmazó a garanciális javítást elvégezni,ill. a vele szerződéses viszonyban álló szervízzel elvégeztetni,természetesen díjtalanul.
Előzmény: kislaikuska (2630)
kislaikuska Creative Commons License 2005.02.17 0 0 2630

Viricsi

 

Három év garanciáról szól a garijegy, és egy szó nincs arról, hogy ez csak az alkatrészre vonatkozik. Van egy fogyasztóvédelmif ismerősöm, tanácsot fogok kérni tőle.

 

Üdv

Előzmény: viricsi (2629)
viricsi Creative Commons License 2005.02.17 0 0 2629
Üdv kislaikuska!

Csak halkan megkérdezném,nem járt le véletlenül a garancia?Ha jól olvasom,a gép cirka másfél éves és ha a garanciaidő 12 hónap,akkor ugye érthető.Szabadjon javasolnom,hogy lépj fel erőteljesebben a forgalmazó céggel szemben.Valószínűleg egyértelműen bizonyítható a gyártási hiba. Vita esetén,ha a forgalmazó nem akarja elismerni a szavatossági felelősségét, fordulj nyugodtan a fogyasztóvédelemhez.
A telepítő cég nem a berendezésért ,hanem annak szakszerű felszereléséért,üzembehelyezéséért tartozik garanciális felelőséggel.
Semmiféle garanciális kötelezettség nem terheli a telepítőt,ha a berendezés nem a hibás telepítés,beüzemelés miatt hibásodott meg.
Az már egy más kérdés,hogy vannak olyan telepítő cégek,nem is kevesen,akik a forgalmazóval kötött szerződés alapján,elvégzik a berendezés garanciális javítását is.

Üdvözlettel: viricsi
Előzmény: kislaikuska (2625)
kislaikuska Creative Commons License 2005.02.17 0 0 2628

Dr. Klima

 

Megnéztem a garanciajegyet, melyen az áll, hogy a "készülék telepítését csak környezetvédelmi igazolókártyával - zöldkártya - rendelkező szakképzett szerelő végezheti." Nincs garanciális szervíz feltüntetve. Én vásárláskor rá is kérdeztem, hogy felszerelheti-e más cég is, akkor azt mondták, hogy természetesen, ha klímás szakcég. Sem a garanciajegy, sem ők nem említették, hogy nem vállalják a teljeskörű garanciát, sőt fennen hangoztatták, hogy három év a készülék garija.

 

A karbantartásról nem tudom megmondani, hogy szakszerű volt-e, hisz nem értek hozzá, de azt láttam, hogy elég lelkiismeretesen kitisztították, szűrőt cseréltek, a kültéri egységet sterimóval kimosták, ellenőrizték azzal a műszerükkel az üzemelés közbeni nyomást, és emlékszem, hogy karbantartáskor is befújták habbal a hollandik körül, hogy nem szivárog-e.

 

A telepítő cég megrendelőjét is előszedtem, és azon fel van tüntetve, hogy öt év jótállást vállalnak az elvégzett telepítésre, és a felhasznált anyagokra. Amennyiben a készülék a szakszerűtlen telepítésre nem visszavezethető ok miatt hibásodik meg, hívjam a forgalmazót a garancia érvényesítése érdekében. Tehát a garanciális javítást nem vállalják, ami érthető is, hisz nem ők adták el a hibás készüléket.

 

Az az érdekes, hogy ha veszek egy gáztűzhelyet - amit szintén szakembernek kell beüzemelni - és meghibásodik, eszébe sem jut a forgalmazónak azt mondani, hogy csináltassam meg azzal, aki beüzemelte. Szerintem nem is lenne jogos.

 

Szóval kifizettem több, mint félmilliót, és nem műkszik a klímám. Valószínű, hogy a fogyasztóvédelemhez fogok fordulni, döntsék el ők, hogy kinek kötelessége megjavítani a készülékemet.

 

Azért beszámolok a fejleményekről.

Előzmény: Dr. Klíma (2627)
Dr. Klíma Creative Commons License 2005.02.17 0 0 2627

bocsi, az elöbb a kérdésedre nem válaszoltam.

Nézd meg, hogy a garanciajegyen ki van feltüntetve, mint garanciális szervíz. Őket hívd ki.

 Sajnos ha az általad választott cég nem jogosult a klímád garanciális beüzemeléséhez akkor bebuktad a dolgot. Ez esetben javaslom, hogy aki beüzemelte és karbantartotta azzal javíttasd meg a készüléked, próbálj egy korrekt árat kérni tőlük.

 

...Lehet, hogy mégsem volt teljeskörű a karbantartás amit végeztek. Az fura, hogy 1 évig semmi szivárgás és utána meg eltűnik.....nyomáspróbánál meg "kicsit" enged....

 

szumma-szumma: Javíttasd meg, fizesd ki és legyen tanúság számodra is és másoknak is, hogy mindennek megvan az ára!

 

Elnézést, ha nem azt a választ kaptad amire számítottál, de szerintem ez a reális

 

szia

Előzmény: kislaikuska (2625)
Dr. Klíma Creative Commons License 2005.02.17 0 0 2626

Szia

 

Kicsit szerencsétlen a helyzeted a kültéri hozzáférhetősége miatt!

 

A szerelési/telepítési szerződéstől függ minden. Elvileg a  telepítő, beüzemelő cég viseli a 100%-os garanciát. Ha meghibásodik a berendezés akkor neki kötelessége a hibát elhárítani és a garanciális jogokat érvényesíteni a gyártó/forgalmazó felé! Sajnos a gyártó/forgalmazó csak az alkatrész pótlást köteles biztosítani.

Megjegyzem, hogy a szerelés díjában elvileg bele kell kalkulálni ezeket a dolgokat is. (sajnos ez szinte lehetetlen, mert a szakmában nagyon le vannak nyomva az árak!!!)

Te is a telepítéskor elsősorban az "árat" vetted figyelembe !!!! Megkérdezted-e, hogy hiba esetén mennyi idő múlva jönnek ki a javítást megkezdeni és ez neked esetleg milyen költségekkel jár??? Ugye nem, mert akkor most nem írtál volna.....

 

Mégegyszer mondom, hogy sajnállak, de sajnos senki nem dolgozik ingyen..és mindenki a saját szolgáltatásának az árát kéri meg! A te esetedben abba az árba ez a javítás már nem fér bele, még akkor sem, ha szerinted (nem volt olcsó a telepítés)

 

Annyit elmondok, hogy a leírásod alapján nagyon kerrekt cégnek tűnik a Te általad választott cég.

 

baráti üdvözlettel: Dr. Klíma

 

ui.: még annyit, hogy magyarországon vannak olyan importőr cégek, ahol jogos garanciális igény esetén a telepítő cégnek kifizetik a javítási, szerlési plusz költséget. A márkaválasztásnál ezt is figyelembe kell venni.

 

Mindenki aki a jövőben klímát szeretne venni, vegye figyelembe a szerelés/beüzemelés ára mellett azt is, hogy a pénzéért milyen szolgáltatást kap...és ez alapján döntse el, hogy mire van szüksége

  taxis szerelő kontra klímatechnikai cég

Előzmény: kislaikuska (2625)
kislaikuska Creative Commons License 2005.02.17 0 0 2625

Sziasztok!

 

Olyan ügyben szeretnék segítséget kérni, hogy tavaly előtt nyár elején szereltettünk egy 7 kW-os splitklímát a boltunkba. A cég, ahol vásároltuk nagyon drágán vállalta a telepítést (95.000+Áfa), ráadásul, az volt az a nagyon meleg nyár, és csak egy hónap múlva jöttek volna. Megkérdeztük, hogy más cég szerelheti-e, azt mondták, nyugodtan, csak szakcég, szakember legyen. Találtam is egy kis Bt-t, akik 60 ezer+Áfa áron felrakták szépen, az én meglátásom szerint szakszerűen. A kültéri egység elhelyezése elég körülményes volt, alpintechnika szükséges hozzá, ezért került ennyibe. Mivel nagyforgalmú az üzlet, és elég nagy a légszennyezettség, évi két karbantartást ajánlott a cég, hogy a gép rendesen működjön, és a garancia is éljen. Már meg is volt három kötelező szervíz (12 ezer+Áfa/darab a kültéri egység elhelyezkedése miatt minden esetben alpintechnikát kellett igénybevenni) Eddig nem is volt probléma, viszont az utolsó karbantartásnál kiderült, hogy a gáz nagy része hiányzik a gépből. Eddig tökéletesen működött, az első két ellenőrzésnél minden rendben volt, most mégis elment a gáz. A karbantartó cég embere feltöltötte nitrogénnel (azt hiszem) meghúzta az összekötő csavarokat, de azt mondta, nem érti, hogy lehet, az, hogy eddig nem eresztett a gép, most pedig igen. Másnap visszajött ellenőrzésre, és megint esett a a nyomás. Hozott műszert, ami azt mutatta, hogy a hollandiknál nem ereszt a gép, viszont a beltéri egységnél erősen jelzett. Végül is kiderült, hogy az egyik belső forrasztás elengedett, és ott szállt el a gáz. És akkor itt jöttek a problémák. A telepítő cég azt közölte, hogy ennek a problémának a javítása kb. 25 ezer forint (Le kell szerelni a beltérit, szétszedni teljesen, megforrasztani, összerakni, stb). Én azt gondoltam, hogy a garanciába ennek bele kell férnie. A telepítő is ezt mondta, csakhogy a cég, ahol vettem a gépet azt mondta, hogy ők csak az alkatrészeket biztosítják ingyen, a kiszállás, munkadíj, az a telepítő sara. (Jelzem, azt elismerték, hogy  nem telepítési hibából adódik a probléma, hanem gyári hiba.) Ráadásul azzall még nincs készen, hogy megforrasztják, újra üzembe kell helyezni (alpin), ami megint legalább 20 ezer. Mi a megoldás. A telepítő cég véleményem szerint nem sáros, ők szakszerűen elvégezték a munkát, a karbantartást is, sőt már kétszer kijöttek ingyen, gázt töltöttek, hibát kerestek, stb. Talán jogosan mondják, hogy a telepítés árába ez még belefér, de a javítást, kiszállást, új beüzemelést nem csináljákmegingyen. Én teljeskörű garanciával vettem a gépet, vásárláskor szó nem volt, hogy az eladó cég csak az alkjatrészekre vállal garit a javításra nem.

Szerintetek mi a teendőm? Megjegyzem a szerelő azt mondta, hogy egyáltalán nem biztos, hogy nem ment ki valami cucc a kültériben is a gáz nélküli üzemelés miatt, annak meg a leszerelése, javítása horror összeg. Egyébként a készülék több mint 400 ezer forintos Fujitsu gép.

 

Wattocsak Creative Commons License 2005.02.15 0 0 2624
Az EU irányelvet ad. A kidolgozás a tagországok feladata.
Kiváncsi vagyok, milyen agyrémmel lép elő pártunk és kormányunk:-)
Előzmény: k2laci (2623)
k2laci Creative Commons License 2005.02.15 0 0 2623
Itt csak azt nem értem hogy pl. az elektromos energia-felhasználásnak mi köze az épülethez ??? Gondolom más a felhasználás mértéke, ha egy nyugdijas házaspár lakik benne és más, ha egy ötgyermekes család ...
Előzmény: Wattocsak (2622)
Wattocsak Creative Commons License 2005.02.15 0 0 2622
KK

EU 2002/91 zanza

Épületek A,B,C................ kategóriákba lesznek sorolva mint a hűtőszekrények, az összes energia felhasználását figyelembe véve. Fűtési-hűtési energia + eletromos.
Előzmény: klimakiraly (2620)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!