Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Az angol CV baja az, hogy önállóan alkalmatlan hadviselésre, nincs hozzá AWACS. Ha parti bázisról nem tud E-3 közelében üzemelni, akkor semmit sem ér az én szememben a nagy QE...
"Trottyikám!Mit változtat ez a tényeken?Igaz vagy nem amit írt? Igaza van vagy sem?Igaz. Akkor fogadd el. A fiatal sem buta de ha élt benne a rendszerben és te is éltél akkor mit kérdezősködsz trotykám? :-)"
A problema ott van ( ha nem tunt volna fel ) hogy nem tenyekrol hanem ERZELMEKROL cukormazzal bekent EMLEKEKROL beszel a fiatal ur. Es mindezt azert mert nem elt akkor ( nagy valoszinuseggel ) hanem maximum az iskolapadot koptatta.
Amugy meg miert ne kerdezoskodnek. Tudod ez egy ilyen nyilt topik ahol elmondhatod a velemenyed kerdezhetsz valaszolhatsz normal emberi modon. Ugy hivjak komunikacio.
Neked mi ebben a furcsa ? Mi a problemad vele ? Valami bant ?
A selejtgyár azért túlzás. Ha az 1970-es Nizzai és az 1971-es Monacói buszkiállításon díjazott Ikarus 250-re gondolsz, akkor annak 1973-ban megkezdték a sorozatgyártását. Ez tény. És ne gyere azzal hogy a sorozatgyártott buszok műszaki paramétere különbözött-e vagy sem a kiállításon díjazott-tól. A mostani nemzetközi autószalonokon bemutatott koncepcióautók se egy az egyben kerülnek sorozatgyártásra.
Én nem védem az elmúlt rendszert, de azért valótlanságot se kéne állítani.
A mezőgazdaságot meg aztán tényleg ne akard nekem bemutatni, azt elég jól ismerem. Az adottság egy dolog, Ukrajnának és a Szovjetuniónak is jó adottságai voltak, mégse tudta sokszor még betakarítani és eltárolni se rendesen a megtermett gabonáját. Szervezés, hozzáértés, szakértelem, érdekeltség, technika, technológia. A termelési technológia technikai részének nagyja az nyugatról jött, mert az volt a legfejlettebb.
És igenis korszerűen termelt a magyar mg. akkoriban.
És nem minden termékét a Szovjetuniónak, KGST-nek adta el.
Mellesleg ez tényleg nem Légvédelmi téma, úgyhogy én be is fejeztem. :) :) :)
Az írtam hogy az Ikarus is termelt nyugatra. Ami igaz is.
Ha tovább folytatnám, ami nem a topik témájába való, volt egy Ikarus Egyedi gyáregység, ami pl. aránylag nagy darabszámban (nem ezres darabszámban évente, de nemis pár darabot) gyártott pl. Svédországba, ami ugye szerinted is nyugat. Görögország sem KGST tagország volt. Pár 100db az USA-ba is készült, nem kell kioktatni, tudom hogy abba építettek nyugati fődarabokat, amit az USA-törvények is előírtak. A gyártott darabszám zöme a KGST-be ment, főleg a Szu-ba és az NDK-ba.
Nekem mondod ! Enekeltem en is ket. Aztan mar tizeneves koromba mar nem annyira lelkesen. Akkor mar divat is lett "ellenzekinek" lenni ami nem volt mas mint a rendszer kopkodese fuggetlenul attol hohgy akkor meg semmit nemtudtunk a rendszer tenyleges mocskossagarol csak azt tudtuk hogy a boltok kirakata meg a becsempeszett Quelle katalogus kozott oriasi a kulonbseg es nyugaton mindenhol kolbaszbol van a kerites.
Ha lenne humorod, pláne ha szeretnéd, akkor nem aláznád magad ilyen látványosan, inkább nevetnél a saját hülyeségeden, de ugye az öniróniához intelligencia kell..
Ez is csak legenda. Az Ikarusz is egy selejtgyár volt, ahogy az összes többi is. Volt ez a csodás sok díjat nyer konferenciabuszuk, amibe három finn import szélvédőt törtek bele a mérethibás karosszéria miatt. Azért finn import, mert Magyarországon senki se tudott akkora hajlított szélvédőt gyártani. Na, a buszt nem is vették gyártásba, mert nem volt hozzá ipari háttér.
A Taurusban gyártották hozzá a gumit. Mindet röntgennel ellenőriztek. A hibátlan darabok mentek exportra, a hibásak mentek az Ikaruszokra.
A szocializmus mindenestül összeegyeztethetetlen a minőséggel.
Politikai vonulatot nem ismerem, hogy ki döntötte el. Mi amúgy sem vettünk semmiből a szovjet féle mennyiséges a hadseregnek, hogy a honi légvédelemnél ki döntött azt sem tudom. A Krug rendszeresítésének elejéről van egy kevés anyagom a HT magazinból, hogy akkor itthon kapálóztak ellene nagyon és utálták is. Egyesek 1980 magassgábában elavultnak nevezték - nem volt akkor még az, elég szép dolgokat tudott EW terén a Krug - de mivel bonyásabb volt a Kubhoz képest itthon utálták. (A csehek meg szerették.)
Ha a HT összefoglalóban a csapatlégvédelmhez érsz, akkor láthatod, hogy nem csak Mo., de miden nem szovjet VSz tagország durván spórolt és nem volt meg mennyiségre sem a szovjet minta szerinti felszerelés sem a légvédelemnél, sem más téren. Nagyon nem. Mondjuk az életszínvonal nem is szovjet féle volt, nem véletlenül tekintették a szovjet katonák jutalomnak azt, ha itt szolgáltak. Érezték még ők is úgy, hogy azért kevés kapcsolat volt köztük és a külvilág között. A seftelés azért ment jó cuculista szokás szerint....
Ez valóban így van. Ahogy csökkent a hit a szebb jövőben, úgy esett az amúgy se túl magas minőség. Pl három elvileg egyforma Moszkvicsom volt. Minél újabb volt, annál rosszabb, ráadásul a nyugati termékek minősége robbanás szerűen javult. Míg a hatvanas években egy opel és egy moszkvics között 70 % volt a különbség, addig a nyolcvanas években már 200. Aki bőven élt a cucizmusban, az pontosan tudja, miről beszélek.
Te melyik álomvilágban élsz? Néhány kb. kísérleti vétel volt. Az Ikarust kb. a harmadik világ országai és a Szu használta tömegesen, meg mi. Kész, passz. Valahol kezd a könyökömön kijönni az, hogy egyesek szerint az valami félelmetes innováció volt. Elég csak a wiki oldalt megnézni, hogy hova és mennyi ment.
Valamennyi volt szovjet tagköztársaságnak meg volt a saját himnusza, plusz a Szovjetuniónak is a saját. Amit a Vörös októberben énekelnek, az a szovjet himnusz fene tudja, mikori változata. Volt belőle vagy öt féle. Van egy weboldal, amin ott van a világ összes állami himnusza, esetleg több változatban. Keressétek meg!