Aranyos, aranyos, csak az a baj, hogy egy kicsit TÚL björkös. I mean, ezt az "állok a kamera előtt és fura dolgok történnek a fejemmel" dolgot már egyszer elsütötték a Hunter klipjében. Szóval tetszik a videjó, de azér' én arra számítottam, hogy egy kicsit ritmusosabb lesz, vágásokkal, ilyesmik.
De a videó verzió egy kicsit más, mint a lemez verzió. Nem csak rövidebb, de valami + zörejek, dobok is vannak alatta.
Láttam az új klippet amiben taknya nyála összefolyik :) Talán idáig ez a leggyengébb.
+ Újudvar (Kolosy tér) bev.központ 2nd. hand cd shopjaban van amerikai kiadású: 1db Telegram + 2 ismeretlen válogatás ritkaság ?! 2300 körül nagyon megéri...
Bár régebbi segítői, Marius De Vries vagy az azóta Madonna által (lásd: What It Feels Like For A Girl) is lenyúlt Guy Sigsworth is ott voltak az alapok programozásánál, és a Táncos a sötétben film zeneanyagának hangszerelő-karmestere, Vincent Mendoza, továbbá néhány új zenei kísérletező (Thomas Knak, a San Franciscó-i Matmos duó vagy a nemrégiben a Bodily Functions című remek lemezzel jelentkezett Matthew Herbert) is besegített, ezúttal szinte végig Björk volt az egyedüli producer.
A spanyol, amerikai és izlandi stúdiókban rögzített Vespertine, mint címe is mutatja, esti/éjjeli lemez, de közben mégis sokkal melegebb, fényesebb hangulatot sugároz, mint a Homogenic. "Ez az album nagyjából arról szól, hogy egyedül vagy otthon, nagyon csöndes, befelé fordulós hangulatban, és suttogsz magadban összevissza... Azért csináltam ezt a lemezt, hogy egyfajta paradicsomot teremtsek magamnak, egy kis gubót, ahová el lehet menekülni" - mondja a 36 éves énekesnő, aki az album készítése közben, mikor épp Izlandon volt, gyakran felvitte a laptopját egy hegyi kunyhóba, hogy ott barkácsoljon a hangokkal.
Már az albumot nyitó (és augusztus elején kislemezen is megjelenő) Hidden Place megadja az alaphangot programozott, bugyogó alapokkal, a nanázó-huhogó énekkórussal és a nagy vonósokkal, no meg az olyan sorokkal, hogy "ott lapul a szenvedélyem / ott lapul a szerelmem / elrejtem egy takaró alá / és álomba dúdolom". A Cocoonban szintén a szerelemmel való begubózás a téma, Björk ilyeneket hangicsál magas, meg-megcsukló hangon: "ki gondolta volna, hogy egy ilyen fiú, mint ő / aki varázsos érzékenységgel van megáldva / összeáll egy ilyen lánnyal, mint én / aki simogatja, melléhez szorítja a fejét / becsusszan / félig ébren, félig álomban / visszaájulunk az alvásba / mikor másodszor / felébredek / a karjaiban, nagyszerű: még mindig bennem van!" A hangszerparkba viszonylag későn, a harmadik szám, az It's Not Up To You alatt érkezik meg a lemez egyik kulcshangszere, a hárfa, és innentől kezdve főleg a fenti négy zenei összetevő hangsúlya váltakozik, mint az Undo című számban is, mely az erőlködés feleslegességét bizonygatja. Az ötödik számban a, Pagan Poetryben a zenélődoboz is bejön a képbe, mint olyan. Ez a lemez legzseniálisabb, legfelkavaróbb darabja, főleg ott, amikor leáll a zene, és Björk magában ismételgeti az "I love him" sort, amire aztán kis kórus kezd felelgetni.
A hóba süppedő léptek zajával induló Aurora afféle panteista himnusz a hajnal istennőjéhez, természetben való megmerítkezés és ("teletömöm a számat hóval / ahogy elolvad / úgy szeretnék elolvadni én is előtted"), a balladai homályba burkolózó An Echo A Stainben számítógéppel felhasogatott éneket is hallunk, az alig két és fél perces Sun In My Mouth pedig egy 1925-ös E.E. Cummings-versre épül. A legpoposabb hangszíneket a Heirloomban halljuk, ami nyilvánvalóan kislemezként végzi majd - már szinte magunk előtt látunk egy Michel Gondry-klipet, miközben Björk ilyeneket énekel: "van egy visszatérő álmom / valahányszor elmegy a hangom / kis tündöklő fényeket nyelek le / amiket a mamám és a fiam sütöttek nekem... / mialatt alszom / a mamám és a fiam / meleg, csillogó olajat tölt belém / bele a tágra nyitott torkomba." A Harm Of Will szövegében Harmony Korine - a Kölykök forgatókönyvírója, a Gummo (HBO-s címén: Tétova lelkek) rendezője - a társszerző, a záró Unisonban ("makacsnak születtem / én / mindig is az leszek / mielőtt háromig tudnál számolni / kinövesztem a saját ágamat / ebből a fából") pedig a vége felé minden együtt szól, felemelő vég ez az albumnak is, aztán már csak egy kis hárfa és vonósok rezegnek.
ez tök érdekesn hangzik, nem?
"Explore Vespertine through a magazine
Magazines Dazed&Confused (upcoming issue) and Les Inrockuptibles (august issue
#300) will explore Vespertine through texts, photographs and music : 12 different
cd's will be issued randomly with the issue, each with a different song from the
album.
The first non-album track of the
Vespertine era, Verandi, is now ready to
be heard.
The song was written before the Dancer in
the Dark episode began, and it will be
released on the first single, Hidden Place,
in August.
The original demo was sent to India to
"Bollywood" composer Jolly Mukherjee.
Jolly did a string arrangement and
recorded the orchestra in Bombay and
returned the tapes to Europe where Björk
continued to work on the song in London,
Iceland and Denmark prior to completing
the song in January of this year when long
time collaborater Marius de Vries worked
with Björk to take the song to completion.
This might just be the first track of many
unreleased tracks yet to come!
apám atomjéuzs az új klipp !!! most láttam majdnem az elejétől az emtívin.. mint egy vizuális kompozíció. fantasztikus, ahogy a szivárványkönnyei repetitív de mégis változó módon adnak hátteret a zenének.. mint valami screensaver ami insmétli magát, de közben módosúl is