fiuk,amugy a klimanal mindegy milyen fordulaton kapcsolom be ? mindegy h 50 nel vagy 130 nal ?mivel lehet megolni leghamarabb a klimat ? szeretnem elkerulni.A kia az elso kocsim,amiben klima van :)
Bocsánat, de 7. pontnál kimaradt, hogy nem csak a "laposvasat" kentem, fújtam be mellé zsírt, hanem minden mozgó részhez befolyattam, mozgatva, hogy bemenjen. Fém alkatrészek, csak szebben járnak, ha nem szárazon vannak. És ahová a kampós nyelv benyúlik, oda is befújtam, bár szerintem nem azzal volt a gond, hogy nem akadt ki, hanem hogy a "laposvasat" nem tudta szárazon kellően kinyomni a rugója.
A zsír fújkálása persze a spray hosszú vékony csövével, mert nem kell azért mindent összefröcsögni...
Na, délután megcsináltam. Tökéletes lett, működik a "kikattanás", tehát a távirányító is, sőt sokkal szebben, lágyabban jár az egész gyújtáskapcsoló, mint előtte.
Mivel én lassan dolgozom -de precízen :-) -, így nekem kb egy óra volt a művelet, de aki pörgősebb -meg tudja, hogy mire figyeljen-, az végez vele egy fél óra alatt szerintem.
Ami kell hozzá:
csillagcsavarhúzó
kis csavarhúzó, lehetőleg rövid nyelű (de akár mondjuk egy 65-ös szög is jó helyette :-))
1. Járó motornál -hogy legyen szervó-, kormányoszlop burkolatából 3 csavart kitekerni. Egy alul, kettő szemből, a kormány takarásában. (Kormányt tekerészni kell, hogy mikor férsz jól hozzá.)
2. Motor leállít.
3. Valamelyik akkusarut levenni 10-es villáskulccsal.
2. Felső kormányburkolat levétele. Ez csak be van pattintva fentről. Felfelé, kézzel feszítve, esetleg egy helyen késpengét bedugva megindítani. (nem csavarhúzót, mert az nyomot hagyhat) Érdemes a kormányállítót kioldani, úgy könnyebb megtalálni a pozíciót, amikor lejön.
3. Alsó kormányburkolatot lefelé lehajtani, leakasztva a gyújtáskapcsolóról. Én levettem teljesen, mert hülye voltam, de tök felesleges, marha nehézkes kiforgatni, meg visszatenni is. Elég amennyire engedi lehajtani, had lógjon, el lehet férni úgy is.
4. Gyújtáskapcsolón fehér csatlakozót széthúzni.
5. Gyújtáskapcsoló alján(!) megkeresni egy kis, kb 5-mm-es lukat, kb 4 cm-rel beljebb a végétől.
Kulcs a kapcsolóba, egy kattintásig (ACC) elforgatni, majd a kis lukba bedugva a rövid kis csavarhúzót vagy szöget és benyomva egy rugós pöcköt az egész zárbetét könnyen kiemelhető. Nem kell feszegetni, ha nem jön, akkor nincs eléggé benyomva a szög.
6. Kiemelt betéten a zárba zárolajozót fújni, a kulccsal alaposan megjáratni. Én a belső hengert is megkentem mindkét végéről teflonos zsírspray-vel, átmozgattam, érezhetően szebben jár tőle, megszűnt a kicsit száraz érzés.
Mást a betéttel nem kell csinálni. Az angol leírás hülyeség, mert a szorulás nem ebben az alkatrészben van, itt csak egy mikrokapcsoló van, meg egy hosszú kampósvégű nyelv, ami biztosan nem szorul. A gond a kormányban lesz, ott nem engedi el a hosszú nyelv kampós végét.
7. A betét helyén értelemszerűen látszik, hogy mi forog, mi mozog, és a középen kiálló "laposvasat" nyomkodva érződik, hogy nem jár szépen, hanem szárazon, kicsit szorulósan mozog. Na, ennek kell a kenőanyag igazán, ide kell nem sajnálva, de persze mértékkel befújni a szerelőzsírt.
Normál zsír nem jó, mert nem lehetne bekenni, meg nem is menne be a résekbe, a spray viszont befolyik, majd később szilárdul kicsit. Itt nincsenek érintkezők, azok ettől messze vannak, tehát nem okoz gondot a kenés.
Szilikonzsírt ne használj, mert az elektromosan szigetel, és ha bármilyen érintkezőre mégis rámegy, abból gond lehet!
8. Zárbetétet visszadugni a kormányba a helyére, pöcök bekattan (kulcs benne legyen ACC állásban!), majd fehér csatlakozót visszanyomni, kész.
9. A kulccsal kipróbálni, jól megforgatni ide-oda, menjen el mindenhova a kenőanyag. Lesz kattanás a kulcs kihúzásakor, persze halkan, mert már nem szárazon megy.
10. Kulcsot kivenni.
11. Akkusaru vissza, meghúzni, előtte megkenve póluszsírral vagy vazelinnel.
12. Kulcs be, kipróbálni a gyújtáskapcsolót. Jónak kell lennie.
Az óra persze lenullázódott, és az első indítás után nekem az ESP világított és nem aludt el, de ez másodjára megszűnt. Órát be kell állítani.
13. Kormányburkolat visszabütykölése értelemszerűen. Fontos, hogy a három csavarból először az alsót kell lukra játszani, lazán meghúzni, és utána a kormány mögötti kettőt, azután meghúzni mindhármat. Fordítva kínlódás az alsó.
14. Örülni, büszkén nyomkodni a távirányítót. :-)
Csináltam pár képet, csak telefonon vannak, de ha szükséges, majd felteszem őket, bár szerintem teljesen egyértelmű lesz minden.
Én a mai napig azt hittem, hogy az 1 éves crd-nek gyenge a légkondija. 11.kor indultam Bp-ről. M5/M43. Lo-ról menet közben fel kellett tekernem 22-re. Pedig hidegtűrő vagyok.
Első lépcsőben (hány éves is az az akku?) bőven elég egy egyszeri külső töltés, ez igazság szerint évente járna minden egyes akkunak élettartam-növelés végett.
Félelmetesen jó tapasztalataim vannak a LIDL - időnként 5-6000 Ft-os - processzoros töltőjével. Nekem egy komplett hétvégén szívta nullára az akkut (9 voltra) a rádió, és: "Kelj fel, és járj!"
Ennek az az egyszerű oka, hogy ilyenkor a ventillátor megszabadul a bonyolult alakú légcsatornák okozta ellenállástól, ide-oda tereléstől meg a hőcserélők okozta akadálytól is, egyszerűen, rövid úton a fülkéből szív, ellenállás nélkül.
Illetve lenne még egy kérdésem hozzátok, de előtte leírnám a történet elejét azaz, hogy kb. 1 hónapja sikerült lemerítenem az akkist az autónak (1.4 b 2010évjárat) ugyanis rajtamaradt az autó helyzetjelző világítása
(ugyebár a tegnapelőtt kitárgyalt gyújtás mikrokapcsoló gond van nálam is és ebben az esetben ha kihúzza az ember a kulcsot, nem veszi le az összes világítást, hát így +jártam :( ).
Bebikáztuk,aztán mennem is kellett vele jócskán, múlt héten is oda-vissza 1000 km belekerült(horvátország nyaralás), szóval sikerült szerintem gondoskodni az akksi visszatöltéséről,
AZONBAN tegnap reggel és ma reggel is lomhábban indult a kocsi - mint amióta használom - azaz kb. 1 másodpercre tekert és nem egyből „pöccre” indult, mint ahogy eddig.
Szerintetek érdemes lenne elgondolkodni az akkis cseréjén, lehet megkezdődött a haláltusája? Vagy a generátorral történt valami és mégsem tölti fel annyira ha már egyszer az akksi teljesen lemerül? Mit tanácsolnátok? Köszönöm előre is!
A klímaberendezés működése hatékonyabb az erősebb motorú autóknál, azoknál 4-6 fokos levegő befújására is alkalmas lehet a rendszer, míg a gyengébb motorok esetében a klíma is szerényebb teljesítményű, amely 10-12 fok is lehet.
Szabvány szerint, a légkondicionálónak a motor alapjárata mellett 7 fokos levegőt kell befújnia a szellőző kettes fokozatán, de gyakorta 5, sőt 3 fokos levegő befújására is képesek.
Mellékelem egy ellenőrzés kapcsán mért értékeket (Honda Jazz 1.2, manuális klíma; szellőzőrácsnál szondás digitális hőmérővel mérve):
mind így igaz, feltéve, ha a rendszer gázzal szügyig fel van töltve. Azt mondják az okosok, hogy ha +10 fok alatti a befújt levegő hőmérséklete, akkor az jónak mondható.
Szia! Jó hírem van, úgy tűnik megmenekültünk. :-) Nyomoztam, és rátaláltam a megoldásra, eszerint kb fél óra szöszölés és kb 2 forintnyi kenőanyag kell a javításhoz:
Na, próbálgattam, ki-be húzogattam, forgatgattam. Igazad volt, a gyújtáskapcsolóban nem mindig érzi rendesen, hogy kihúztam a kulcsot, nem mindig "kattan ki". Még egyszer köszönöm az ötletet, nagyot segítettél!
Klíma: több okból is teljesen normális, ha dugóban kevésbé hűt:
- a menetszél nem hűti az autót, jobban felmelegedik;
- "állós" dugóban a környezeti levegő hőmérséklet is magasabb;
- alacsony motor fordulatszámon a klíma kisebb hűtőteljesítményt szolgáltat (gyakorlatilag az autóban inverteres klíma van, hisz a motor fordulatszámától függ a klímakompresszor fordulatszáma is)
- ha nem belső keringetésen van a szellőzés, alacsony ventillátor fordulaton, kisebb az átáramló levegő mennyisége, kevesebb hideget hoz le a hőcserélőről
Szia! Nálam is ugyanez a helyzet(ugyanez az évjárat 2010faceliftes, lehet széria hiba), nekem a tisztítóspray nem oldotta meg, azóta is várok a javítással (immár 2 éve).
Kérlek oszd meg majd a fórumban, hogy sikerült-e és mennyiért rendbehozatnod, mert előbb utóbb én is rászánnám magam. Köszi előre is.
Más (igazából ez miatt akartam írni): Olyat tapasztaltál-e vagy bárki más, hogy a klíma dugóban kevésbé hűt (én is most jöttem meg nemrég horvátországban és kétszer 1 órát a kapuknál beszívtzunk) mintha tudnál haladni rendesen? Ez normális vagy aggódjak a kompresszor állapota miatt?
"Ui: Még egy kérdés. Enyém egy 1.4 90LE-s motor, de állítólag ez tök ugyanaz, mint a 109 LE-s 1.4-es, a beállítások is állítólag ugyanazok, simán csak kevesebbet mond rá a gyár valamiért, gyengébbnek hazudják. Ez igaz lenne? Ha nem, akkor hol van a különbség vajon? "
Nekem is 90LE-s van: ezt magyarországon nem forgalmazták, az euro6-os szabvány miatt szoftveresen van "gyengítve" hogy teljesítse a szabványt, viszont a nyomatéka ugyanakkora mint a 109LE-snek
Ha szabad valami tisztítóspray-t fújni a gyújtáskapcsolóba, megérne egy próbát. A spray típusra nem mondok javaslatot, nem értek hozzá, de egy szerviz biztos megoldja ingyen vagy valami jelképes összegért.
"Az egyetlen "gond" a távirányítós zárással-nyitással van.
Néha engedelmeskedik a távirányítónak, de néha viszont nem."
Ez pont olyan, mint az enyém volt, amikor bekrepált a mikrokapcsoló (vagy a hozzá tartozó rugó), ami azt érzékeli, hogy a slusszkulcs be van-e tolva a zárba (a kormánynál). Ha ki akarod próbálni, a kulcs kihúzásával kell játszani. Nálam azzal lehetett hatni rá, hogy milyen gyorsan húztam ki a kulcsot, nekem a se nem gyorsan/se nem lassan tempó működött, amíg meg nem csinálták. Egy rugós szerkezet működteti az egészet, ha csendes helyen vagy lehet hallani, amikor kihúzod a kulcsot, hogy elmarad az a kis "csattanás". Na olyankor nem fog bezárni a riasztó, mert a rugó vagy mikrokapcsoló nem ugrott a helyére, ezért szerinte még bent van az indítókulcs.
Műhelyt, árat nem tudok rá mondani, nekem még garanciában cserélték.
Immár több, mint két hete egy Ceed boldog (tényleg! :-)) tulajdonosa vagyok.
2010-es, 1.4 benzines, már faceliftes, "óraállás" 72 ezer, bár tudjuk, azt sajnos két perc bármire beállítani. De az állapota nagyon szép, kívül-belül szinte mint egy új autó.
Szerintem egy korrekt kereskedőtől vettem. Az autót vétel előtt rendesen átnézettem ismerős szerelővel műhelyben -több, mint egy órán át vizsgálták ketten is-, akik rendben találták, de volt egy olajfolyás a szelepdeklinél és az egyik féltengely gumiharangnál kicsit köpködte a zsírt. Ezeket a kereskedő szó nélkül megcsináltatta, úgy adta át az autót.
Rögtön ezután mentünk is egy horvátországi 1300km-es kört vele, és nagyon szépen muzsikált, minden hibátlanul működött.
Összességében szerintem ez egy nagyon jó autó, számomra legalábbis a vártnál jobb. Hihetetlenül kényelmesen el lehet benne helyezkedni, minden úgy áll kézre-lábra, mint eddig egy autómban sem, nagyon stabilan ül az úton, a fékek, váltó, futómű hibátlanok, tényleg élmény volt vezetni hosszú úton nagy tempóval is.
Mondjuk jól jönne egy 6. sebesség, mert ez még 5-ös, de ez van, nem tragédia.
Szóval úgy érzem szerelem van, na. :-D
Ez volt a coming out, de vége, elnézést, ha hosszú lett. Persze azért van kérdésem is felétek, hátha volt már ilyen.
Az egyetlen "gond" a távirányítós zárással-nyitással van.
Néha engedelmeskedik a távirányítónak, de néha viszont nem.
A tünetek: Teljesen ötletszerűen reagál a kulcs nyomkodásra, néha nem, olyankor kénytelen vagyok bedugott kulccsal zárni, csak olyankor szerintem a riasztó nem kapcsol be.
Az elem a kulcsban jó, cseréltem, amikor működik a rendszer, olyankor 20 méterről is érzékeli, nyitja, zárja.
Ha éppen tudom távirányítóval zárni, akkor napok múlva is működik, és ugyanígy tudom nyitni is, tehát állásban nem kapcsol ki a rendszer.
Ami tegnap feltűnt, hogy nem minden leállítás és kulcskihúzás után kezd el villogni a szélvédőn belüli fekete púpon lévő piros led. Mintha ötletszerűen működne. Márpedig amikor nem villog, amikor a kulcsot kihúzom, akkor nem veszi a távirányítót.
Ha viszont éppen kedve van villogni, akkor fog működni a távirányító.
Este ezzel xarakodtam, hogy gyújtás rá, gyújtás le, kulcs ki-be, és hol villog, hol nem, de nem jöttem rá, hogy ez mitől függ.
Volt ilyen gondja valakinek? Ez betegség, vagy esetleg én bénázok valamivel?
Köszönöm.
Ui: Még egy kérdés. Enyém egy 1.4 90LE-s motor, de állítólag ez tök ugyanaz, mint a 109 LE-s 1.4-es, a beállítások is állítólag ugyanazok, simán csak kevesebbet mond rá a gyár valamiért, gyengébbnek hazudják. Ez igaz lenne? Ha nem, akkor hol van a különbség vajon?
Kösz a Navis eligazítást! Most is ezzel kapcsolatban vannak bosszantó megfigyeléseim> 1-2 hete be akartam írni úti célnak Balatonvilágost , de a balaton beütése után egyszerre Balatonöszöd ugrik be , hiába folytatnám "v"-vel , visszatörlöm "balato" -ig , majd újra "n" betű beüt , de akkor sem lehetett javítani, Soha nem jártam ott úti célként , nem tudom miért pont azt dobta fel. Megpróbáltam még párszor , ugyanaz az eredmény. Ma eszembe jutott hogy kipróbálom , és most meg sikerült.... Az még nagyon furcsa , ami más navigációnál alap , azt nem lehet beállítani , hogy pl. fizetős utakat , földutakat kerülje ki , legalábbis én nem leltem rá. Aztán van még a "fejegység" -nek furcsasága> Amikor a telefont csatlakoztatja bt-on , a kedvenc telefonszámokat nem hozta át , jó ezt nem tudja , oké beállítottam a legfontosabb 4-5 nevet a kedvencek közé. Másnap kíváncsian figyeltem , hogy megőrzi-e ezeket az autó , frankón ott voltak a nevek. Ez így volt is pár hétig , ma viszont hiába hívtam volna onnan valakit , üres volt a kedvencek mappa. Az autó napi használatban van , az akksi sem volt levéve soha , 4 hónapos az autó. Régebbi tulajokat kérdezném tapasztaltak-e ilyen dolgokat?