T oLayos!A gondolkozásod,ismét logikátlan?Millió számra mentek tönkre a motorolajok,a részecskeszűrők miatt.A motorolaj miatt tönkrement részecskeszűrőnek,viszont híre sincs!Rengeteg motor is tönkrement,kivétel nélkül a normál FAME-s gázolajat tankolóknak voltak,vannak gondjaik.A Castrolos topiktársat régóta tiltottam!Ajánlom a figyelmebe a mérlegelés használatát,kizárólag a tények alapján,HASONLÓAN,MINT AHOGY LEÍRTAM,MENNYI gázolajjal találkozik a részecskeszűrő,és mennyi motorolajjal.Az utóbbi időben is többször belinkeltem az OMV,és a a Neste kutatási eredményeit.Az OMV HVO üzemét,a Neste találmányai,és közreműködése alapján építették.Rengeteg irodalma van az olaj témáknak,napi 30 perc olvasás, közepesen elég a tudás szinten tartásához. Szerintem az egyszerű kérdés roppant logikátlan,mivel szerinted korrekt,nyugodtan leírhatod a szakmai véleményed!Szeretettel várjuk a számokkal,esetekkel alátámasztott írásod!
Azon gondolkodom, hogy most laikusként kell eldöntenem, hogy a gyárilag ajánlott olajat választom, ami jó a DPF-nek, de nem tökéletes a motornak, vagy lesz.rom a részecskeszűrő élettartamát, és a motornak kedvezek (ami egy jól sikerült konstrukció, és sokáig hálálná a törődést..)
Olvasom folyamatosan a fórumot. Azon gondolkodom, hogy most laikusként kell eldöntenem, hogy a gyárilag ajánlott olajat választom, ami jó a DPF-nek, de nem tökéletes a motornak, vagy lesz.rom a részecskeszűrő élettartamát, és a motornak kedvezek (ami egy jól sikerült konstrukció, és sokáig hálálná a törődést..)
T oLayos!Adott 6 liter motorolaj,amit 30000 km múlva kell cserélni.Számoljunk erre a távra 2000 liter üzemanyagot,ami terheli a DPF(FAP) szűrőt.Mennyi motorolaj fogy el közben??Gondolom a Volvo,a Ford mérnökei ezt veszik figyelembe,nem pedig a vevők átvágását.
Ezt írtad: " ... Miért jutna?Láttál már motorolajtól eldugult,tönkrement részecskeszűrőt??A 2T-t öntők motorja sem ment tönkre,sőt a részecskeszűrők is tiszták.A nagy világcégek kutatói hülyék??Mit olvastok,ÖKM-et?A Ford,meg a Volvo,saját magát szívatná??.. " (32362)
... és erre kérdeztem: ..." ... hol írtam én ezt, ...?..." (32363)
Mi ebben a logikátlan, értelmetlen. Csak egy kérdés!
T Robi53!A tudatlanságot,nem neked írtam!A DPF-ről meg rengeteg írás van itt az indexen,kivétel nélkül a motorolaj felhigulása a BIODÍZEL-től,ami nem párolog el,károsítja a motorolajat.A HVO komponens nem okoz károsodást. Ez viszont érdekelne,mert én sem vagyok vegyész:http://www.dieseldirect.at/files/460300_AT_Sicherheitsdatenblatt.pdf
Alkane, C12-26-verzweigt und linear 649-242-00-4 90622-53-0 292-454-3
Sajnálom, ha annyira félreérthető volt, amit és ahogy írtam.
Vagy, hogy annyira félreértetted.
Nem írtam, hogy szerintem "a DPF kenését" szolgálná az olaj. Azt viszont bajnak tartanám, ha a tüzelő-és kenőanyagok nem a DPF-en keresztül "gázolognának ki" valamilyen mértékben és arányban. Akkor valamit javítani kellene.
Azt azonban látom, hogy a (autó)gyártók döntő többsége C-s olajakat kér DPF-es autóihoz, meg hogy az (olaj)gyártók ilyet kínálnak hozzájuk, kiemelve a DPF "támogatását", amúgy meg az egész C-sítés alapvető okaként is ezt (és más környezetvédelmi szempontokat) jelölik - és sehol sem a "motor igényét", miközben bizonyosan sokat fáradoznak az összehangoláson.
A kevés kivételek egyike a TDCI egyik "gyártója", még úgy is, hogy PSA az állítólag ugyanilyen, és ugyanúgy DPF-es motorra C-t mond, olaj-gyártók ilyennel válaszolnak.
Örülök, hogy a motor védelmének Ford általi magasabb priorizálása kérdésben egyetértesz más szakértőkkel (Castrol, Ford, stb...).
És akkor eljutottunk oda, ahol eddig is voltam: jobb nekem műszakilag is az A5, legfeljebb kicsit korábban kell DPF-et cserélni, de az autó még megy (többek között, azért is, mert a jó olajválasztás mellett, a 10 e-s olajcsere óta kizárólag OMV Maxx Motionnal járok - írásod alapján ezt nem fogod kritikával kezelni).
Ahonnan indultunk, az a Honda Civic 2005-2008 2.2i-dti (with/without DPF) volt. Az általad linkelt oldal olajválasztója is egészen másokat javasol csak e szempont változtatása alapján, ugyanarra a motorkódra, időszakra, stb-re. Egyszerűen, ők elkezdték preferálni a C-t a DPF miatt, miközben semmi más nem változott. Nekem meg azt írják mások (Ford is), hogy ne tegyem, jobban járok.
Nem vagyok kenéstechnikai szakértő, mezei (hírközlési) villamosmérnökként próbálom keresni az optimumot, keresem a kizárásokat és követelményeket, némileg ezek hátterét is. De tudatlanságom talán nem is oly mértékű, mint ahogy azt beállítani próbálod.
T oLayos!Nem hinném,hogy fröcsögni akartam,amennyiben megbántottam az érzékeny lelki világod,BOCSÁNATOT KÉREK!Nem neked.:Leírom,hogy tankolnak a világ más részein kénes gázolajat.A nagy gyártók,a kéntartalomhoz igazítják az olajcsere idejét.
T oLayos!Miért jutna?Láttál már motorolajtól eldugult,tönkrement részecskeszűrőt??A 2T-t öntők motorja sem ment tönkre,sőt a részecskeszűrők is tiszták.A nagy világcégek kutatói hülyék??Mit olvastok,ÖKM-et?A Ford,meg a Volvo,saját magát szívatná??
A motorolaj alap formájában, normális üzemszerű állapotban valóban nem találkozik a részecskeszűrővel, csak annak égésterméke. Ez akár tetszik nekünk, akár nem, de a kipufogógáznak ez is kis %-ban összetevője. Ezért is írják elő szinte minden részecskeszűrővel gyártott autónál a low Saps olajok használatát, mert ezeknél elégéskor kevesebb szilárd égéstermék keletkezik. Az eltömődésért legnagyobb százalékban ez a felelős.
... mert azért a motorolajból is jut az égéstérbe.
" ... a motorolaj nem találkozik a részecskeszűrővel ... "
Ha ez így van akkor miért írja elő a legtöbb gyártó a részecskeszűrővel felszerelt modellekhez a low SAPS (alacsony olajhamu, kén és foszfor tartalmú) motorolajok használatát?
T Robi53!Nagyon szomorú,amiket olvasok!Itt a veszekedésen,az okoskodáson kivül,alapvető ismeretek hiányoznak.A tényszerű,logikus gondolkozás mellőzése,a hiányos ismeretekkel együtt,nem sok hasznos tanácsot szül.Kezdjük az A5/B5 olajjal.Alapvetően,a motorolaj nem találkozik a részecskeszűrővel,a részecskeszűrő az üzemanyag füstjével találkozik.Mivel az üzemanyagok minősége rontott,ezek okozzák a fő gondokat,főleg a dízeleknél.A FAME +7%-os tartalma a gázolajban,alapvető gondokat okoz,a kokszosodáson kivül a részecskeszűrők égetésekor,az utóbefecskendezés részeként,elégetlen üzemanyag jut a motorolajba,melynek a FAME biodízel összetevője,tönkreteszi a motorolajat.A Volvo,a Ford,fontosabbnak tartja a motor védelmét,ezért írják elő a A5/B5 olajak használatát(E85!!).Itthon kizárólag az OMV forgalmaz prémium gázolajat,és benzint,a többi forgalmazónál,csak a reklám prémium.Jóváhagyások!:Az adott olaj jóváhagyása csak annyit igazol,hogy az olaj teljesíti a minimális előírásokat.Olaj ajánlással nem foglalkozom,főleg itthon nem,ez a forgalmazók dolga lenne.Nem csalódtam a Gulf márkában,de alapvetően Castrolos vagyok. http://www.nesteoil.com/default.asp?path=1,41,540,17988,7906,23858
(valójában ennek alapján hoztam a döntést, hogy mindenképpen marad 5w-30 A5, legfeljebb lehet válogatni Castrol Magnatec, Magnatec Professional, Mobil Super 3000 X1 FE 5w-30, vagy Motul Specific 913D között.)
(Arra mondjuk akkor még nem gondoltam, hogy sima Magnatec és Mobil árához képest, Motul vagy 2x drágább, de Professional-t is 1,5 x übereli. Szerinted "jobb" is az árának megfelelően? - Én csak a SAPS-%-ot figyeltem ezen a kategórián belül, abban a Mobil a maga 0,8 %-ával veri a többi 1,09 - 1,2-t, de közben mindegyik formálisan is Ford 913-d )
Második kör:
A kapott válasz:
"Tisztelt XY úr, a Professional termékek (elvileg) csak a márkaszervizekben kaphatók, és ez a termékcsoport kifejezetten a legújabb fejlesztésű motorokat szolgálja ki. A konkrét esetben, a két termék teljesítményszintje ACEA A5/B5 és keverhetők/helyettesíthetők egymással."
Erre a kérdésre:
"XY-ez én vagyok|2014-11-04 10:04:04|Válasz a hozzászólásra Tisztelt Z Úr- Ő pedig a szakértő, Kérem, még abban segítsen eligazodni, hogy mi a különbség (van különbség?)a Castrol Magnatec 5w-30 A5, és Castrol Magnetec Professional 5w-30 A5 olajak között? A castrolmintabolt-on, és sok más helyen az előbbi (nem Professional) változattal találkozom, ezzel párhuzamosan sok helyütt látom a Professional-t is (kicsit mintha drágábban. Köszönöm: XY"
Első kör:
A kapott válasz:
"Tisztelt XY úr, az ACEA A5/B5 és az ACEA C (1, 2, 3, 4) teljesítményszintek között nincs átjárhatóság. Annak ellenére, hogy az autó részecskeszűrős, a Ford ragaszkodik a magas hamutartalmú olaj alkalmazásához. Nyilvánvaló, hogy ennek műszaki oka van, ha nem is deklarálják pontosan, hogy mi az. Én nem szeretnék a Ford szakembereinél okosabb látszani, így a gyári előírás helyett nem tudok Önnek mást javasolni."
E kiegészítés alapján:
Tisztelt Z Úr, Oly új az autó, hogy még ha keresném is, nem találnék okot a panaszra (az autóval összességében, így az olajjal is, tökéletesen elégedett vagyok). 1,5 hónap alatt mintegy 8.000 km-t mentünk vele, kifogástalan.Gondolkodásomat az indította el, hogy találkoztam a kézikönyvben szereplő Ford specifikációnál (WSS-M2C913-C) újabbal, a WSS-M2C913-D-vel, s további internetes kutakodásaim közben akadtam az ACEA "C" szabványok felemlegetésére, azzal, hogy az ennek (C1? C2? C3? C4?) megfelelő olajok extra védelmet biztosítanak a részecskeszűrő számára, "fokozzák" élettartamát. És itt el is akadtam. Közben azt is látom, hogy a Magnatec 5w-30 A5 megfelel a Ford 913-d-nek is. Valahogy olyan érzésem keletkezett, hogy lehet, a "C" körben is található olyan olaj, mely kielégíti a 913-d-t, és esetleg valamiben "több", mint a Magnatec A5. Teljesen téves?"
A kapott visszakérdezés és válasz:
"Tisztelt XY úr, leveléből nem derül ki, hogy milyen okból szeretne "más, jobb olajat" választani, mint a gyártó által specifikált előírást teljesítő termék? Nem vált be a Magnatec 5W-30 A5, valami konkrét kifogása van ellene? Ha nincs, akkor a legjobb, amit tehet, hogy marad a gyári előírást teljesítő terméknél, ez a Castrol esetében a Magnatec 5W-30 A5. Ha lenne konkrét panasza, akkor sem javasolnám, hogy a garanciális autót a gyári előírástól eltérő specifikációjú motorolajjal töltse fel, mert ha bármi probléma adódik, részletes olajvizsgálattal az eltérés kimutatható, és elveszti a garanciát."
Ez az eredeti kérdés ment:
"Tisztelt Z Úr, Közelmúltban vásároltunk új Ford Focus 1.6 TDC (115 LE, 270 Nm) autót. Sokat használjuk, havi 4-6.000 km a futás. Az ajánlott olaj ACEA A5/B5 5w-30 (Castrolban ez, gondolom, a Magnatec A5 5w-30). Milyen más, és mennyiben jobb olajat választhatnék hozzá? Castrol Edge 5w-30? vagy Edge Titanium 5w-30? Valóban van olaj, ami jobban védi a részecskeszűrőt? Melyik ACEA "C" szabvány felelhet meg? És jobb valamiben, miközben semmiben nem rosszabb?"
Ha ez igaz, akkor egy világ dőlt össze bennem. Hallottam már hasonló pletykákat, de nem akartam elhinni.
Nemrég még az volt a szabály, hogy 0W-xx olaj CSAK teljesen szintetikus lehet.
Én pár éve Motul X-Max 0w-40-et használok, ami majdnem kétszer annyiba kerül mint az egyéb 0W-40 olajok többsége. Megnéztem az adatlapját de nem tudom értelmezni.
Ahogy írtam is, ebben a fázisban (amiből idéztél) egy négy évvel ezelőtti eszmecserét idéztem be, idézőjeleket is használva, kizárólag az ugyanezen motorkódú azonos jármű okán.
Közben rájönni vélek, hogy ugyanaz a helyzet mint az én Focus 1.6 TDCI-mnél, adva van egy motor, van egy "eredeti" gyártói olaj-ajánlás, aztán az vagy megváltozik a DPF okán, vagy nem. Az én esetemben ez nem változott, maradt az A5/B5 a DPF ellenére, nem igazán ajánlják a C-seket (nincs is olyan C-s olaj a piacon, aminek lenne mondjuk ford wss-m2c913-d certificat-ja, hiszen ez elég egyértelműen utal 5w-30 A5-re), ebben az ominózus esetben viszont, lehet, változott a gyártói specifikáció/befogadás is, és 5w-30 A5 helyett jó/jobb pl 0w-30 C2 C3.
Ezekbe a 2002-2003 körül kiadott 1,4 Corollákba sokan használnak 10W-40-es olajat, mert elég soknél jelentkezett egész kevés kilométer lefutás után jelentősebb olajfogyasztás. A gyártó tárta szét a kezeit és a márkaszervizek is öntögették bőszen ezeket a viszkozitású olajokat. Bár tudok szavatossági blokkcseréről is azért.
Ez a HX7 meg elfogadható minőségű.
Ettől függetlenül egy jó állapotú motorba én vagy 5W-30, vagy 5W-40-es minőségi olajat használnék.
Tudom ezek a csészés emelőtőkékkel szerelt motorok csöndesebbek a magasabb viszkozitású olajokkal, de az olajlehúzó gyűrűk elvezető nyílásaik viszont könnyebben kokszosodnak.
Sosem fogják elismerni,hogy miért fordulnak elő az olajiszaposodások.Az általam leírt vélemény,a logikus tényszerűséget tükrözi.Az összetevők egyformák,miért szűrik meg az egyik groupIII olajat,a másikat meg nem??MILYEN SZAKÉRTŐ LEHET AZ,AKI A NYILATKOZATOT TETTE?
A Castrol EDGE Professional igazoltan CO2 semleges gyártási eljárással készül. A Castrol Professional termékek új minőségi szabvány alapján, kettős mikro szűréssel és az új optikai elven működő részecske számlálási rendszerrel (OPMS) készülnek, ezzel garantálva termékeink kifogástalan minőségét. A professzionális minőséget az olaj UV színezése jelzi.
A Castrol Magnatec 5W-30 A5 és a Castrol Professional A5 5W-30 műszaki adatlapján a feltüntetett tipikus mért értékek azonosak. Ezért megalapozottan állíthatjuk, hogy a különböző csomagolás ellenére a beltartalom azonos.
A link különösen sokat segít, lényegesen közelebb visz annak a kérdésnek az eldöntéséhez is, hogy február közepe táján - a novemberi 10.000-es csere után - megint a "Magnatec Professional 5w-30 A5"-öt, vagy a "Magnatec 5w-30 A5"-öt kérjem-e. Így már "süt" a különbség.
Pedig a Castrol egy szakértője kérdésemre csak annyit mondott, hogy a különbség annyi, hogy a Professional nem kapható kiskereskedelmi forgalomban, csak szervizeknek "jár" - meg ebben az esetben látom, hogy a Prof. pl 5 l-es és a Castrol mellett Ford felirat (is) van, a másik pl 4 l-es kiszerelésű, és csak Castrol embléma. Tehát állítólag tök ugyanaz.