Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
A helyzetet a sztyuvik mentették meg, akik elnézést kérve a hölgy utasokat kérték meg az átülésre.
Senki ne lásson bele semmit, de ezt én még pasiként is érdekesnek találom. Nálam az lett volna evidens, hogy egy sort üríteni nekik, és odaültetni őket, nem pedig a nőket átültetni.
Na már bocs, de tényleg feltettél cikket a sziklakórházról? Értem hogy szponzorált tartalom, de a létező legnagyobb, és legigénytelenebb lehúzásnak tartották az országban. 4.000 forintért kapsz majdnem semmit. Kb 4 perc alatt körbenézhetsz benne. Egy időben a turistalenyúlás szinonímája volt (sziklakórházaznak....)azaz valami értéktelent adnak drágán) Válogasd már meg hogy mit engedsz az oldaladra, még ha fizet akkor is. Bár nem az én oldalam, nem az én pénzem, de ez csúnya színvonalesés. ezek szerint pénzért mindent?????
az alacsony sztyuviról jut eszembe, hogy kezembe került egy röplap, amin a wizz fedélzeti személyzetet keres. magasságról nincs szó benne, de arról igen, hogy tudjon úszni :-)
(elképzelem, ahogy a gép vízre kényszerleszáll, és a sztyuvi ott úszkál a felfujódott csúszda körül :-) bár, gondolom, a mentőmellény amúgy is felszínen kell, hogy tartsa, különben az utasoknál is előríás lehetne az úszni tudás)
Egy időben nagyon népszerű volt az eindhoveni egynapozás itt a fórumon, talán csufi.rulez olvtárs volt, aki annyiszor volt, hogy már az utolsó kertesházat is ismerte a városban, és minden kerékpárnak tudta mi a helye. Én akkor nem ültem fel erre a lóra, sem az olcsó jegyek időszakában, sem azóta nem repültem Eindhovenbe. Hollandiában voltam jópárszor ettől függetlenül, de túlnyomó többségében Belgiumból érkeztem vonattal, vagy ha nem, akkor Amszterdamba repültem.
Most úgy esett, hogy pár tízezer Wizz pontom lejárt volna, így ment a tanakodás, hogy mi legyen vele. Az, hogy tavaszi kirándulás, az egyértelmű volt, az, hogy hová, az nem. Annyi biztos volt, hogy viszonylag kevés szabiból szerettük volna megoldani. Az első este, amikor ezzel foglalkoztunk komolyan, egy csomó variációt néztünk, de nem találtunk olyat, ami jó lett volna menetrendileg (pld. Malagát a hajnali visszarepüléssel nem találtuk gyerekkompatibilisnek) és árban is. Főleg az utóbbiakat néztük elborzadva, egy csomó helyre az alapár is a hálózatos légitársaság árakkal vetekedett, csomaggal, egyébbel pedig nem is számoltunk még. Általánosan úgy látom, hogy a wizznek nagyon nagyott nőtt az átlagos árszínvonala, és az extra szolgáltatások is elég sokba kerülnek. Persze lehet kis hátizsákkal utazni, de aki próbált már kisgyerekkel menni, az tudja, hogy úgy kevésbé esélyes a legfadaposabb módszert választani.
Az első este nem sikerült tehát dűlőre jutni, másnap viszont elég nagy áresés volt egy csomó viszonylaton, így lett Eindhoven kiválasztva.
Kifelé szokásos fast track babakocsival, de a kajálda részen, a játszótér közelében már nem lehetett rendes ülőhelyet foglalni. Lényegében megteltek az ottani helyek is (pedig még nincs is nyár), és folyamatosan elég hosszú sorok kanyarogtak minden árusító helyen. A gép kintről indult a tyúkólból. a kapuhoz négy sorban állították fel az embereket, kettő prios sor volt, kettő normál. A másik végén nem sikerült ezt a konfigot kialakítani, az egyik prios sor zsákban végződött. Amikor elindult a sor, csak az egyik prios sort nyitott meg, és persze a szalag alatt mellett a másik prios sorból is átszivárogtak oda az emberek. Látva ezt a kedves földi kiszolgáló, lecseszerintette az utasokat, mondván, hogy nem mehetnek át, mert a priority mehet először, mire közölték vele, hogy a meg nem nyitott sor is priority-s. Erre csak annyi volt az elég durva válasz, hogy persze, azt csinálnak belőle, ha átmennek a másik sávba, pedig a helyzet az, hogy ott tényleg priosok álltak.
A gép az új 321 NEO volt, a gép tényleg halkabbnak tűnik. A nagyon kicsinek hirdetett mosdóval nekem nem volt problémám, bár valamennyivel tényleg kisebb. Viszont a hátfalra szerelt két mosdó egyikét a hátsó személyzet a kocsipakolás közben eltorlaszolja (nincs több hely).
Érkezés után autóbérlés, az egyik szintén autót bérlő magyar párról kiderült, hogy a kocsifoglalásuk Amszterdamba szólt, úgyhogy mehettek oda érte. Mondaná, hogy mosolyogtam volna, de ugye legutóbb én is a Ramon repteret választottam ki Eilat helyett. (szerencsére nekünk nem kellett kimenni).
Az úton városnézés nem nagyon volt, Eindhovenben csak a Hovenringet néztük meg, ezen felül a klasszikus turistacélpontok közül Kinderdijk és Keukenhof fért bele, ezenkívül Baarle, a Maeslantkering, a delti új vasútállomás volt a program, na meg "strandolás" Hoek van Hollandban, Scheveningenben és a dűnék közötti Wassenaarban.
Visszafelé a kocsi leadás előtti tankolás izgalmasra sikeredett, mert a legközelebbi benzinkút, mint kiderült, kamionos kút volt, ráadásul zárva is, így lehetett arrébbmenni eggyel. Befelé a biztonsági ellenőrzés előtt a bejáratnál a boarding passokat néző hölgy kifejezetten jelezte, hogy nem mehetünk fast trackre babakocsival, hogy aztán a rendes sorból egy másik alkalmazott kérés nélkül kiemeljen minket, és három szalag megnyitása után ugyanarra a fast trackre jussunk....
Hazafelé klasszik a321 volt, nem a neo, induláskor csak egy esemény volt, öt ortodox zsidó utazott a gépen, akiknek nem egymás mellé szólt a jegye, de más hölgy utasok mellé viszont nem voltak hajlandóak leülni.... A helyzetet a sztyuvik mentették meg, akik elnézést kérve a hölgy utasokat kérték meg az átülésre.
(érdekesség még, hogy az egyik sztyuvi olyan alacsony volt, hogy nem tudott rendesen egy táskát megigazítani fenn, úgy akarta becsukni a kalaptartó ajtaját, hogy közben egy hátizsákot odacsukott, és nyomta erővel. A táska tulajdonosa mondta, hogy köszi, inkább leveszi a lábához, de a sztyuvi szerint jó lesz az úgy. A vége az lett, hogy odahívott egy magasabb kolleganőt, aki megigazította a táskákat)
vettünk napi közlekedési jegyet, ami érvényes a közeli szigetekre is. a hajóállomáshoz lehet menni villamossal is (12), de mi a 24 órás jegy ellenére is inkább gyalogoltunk, miután a város közepén laktunk. nincsenek távolságok.
Köszi a szuper beszámolót, igyekszem majd hasznosítani! Kártyával mindenhol mindent lehet fizetni (pl. reptéri buszjegy), vagy kell kp-val is készülni? (Függetlenül attól hogy valamennyi - biztonság kedvéért - mindig van nálam.)
BUD-OSL 04.05-én, A321, kb 50%-os load factor, időben indulás, érkezés utashídra, illetve a gyorsabb utascsere érdekében a gép hátsó részén helyet foglalók lépcsőn szálltak ki.
Vonat 105 NOK (egy korona kb 33 Ft), az érvényesítéstől 2 és fél óráig használható, azaz kb két órányit így már Oslóban a helyi közlekedési eszközökön (villamos, metró, busz, hajó). Ezt ki is használtuk, mert villamossal kimentünk a Vigeland Szoborparkba. Onnan gyalog vissza, közben 13.30-kor - elég uncsi - őrségváltást láttunk a királyi palota előtt. Az Opera épülete viszont nagyon klassz, érdemes megnézni, ahogy a környék különleges, modern épületeit is.
Másnap vettünk napi, 24 órás közlekedési jegyet (108 NOK), és az 1-es metrónak kimentünk a végállomásáig, mert különlegesen szép vonalat jár be, közel 500 méter magasságig megy fel, kanyarog össze-vissza, azaz kb hegyi vasútként, ahogy elhagyja a belvárost. Kiszálltunk Holmenkollen állomásnál, hogy megnézzük a híres sisáncot. Majd vissza a városba, és mentünk egy kört a szigeteket érintő hajóval, ez kb 60 perc. Majd kb végig sétáltunk a tengerparti promenádon, ahol a gyönyörű napsütésben, plusz szombat volt, rengetegen voltak. Ez egy kb 9 km-es út, szép időben szerintem kihagyhatatlan. Este az utolsó, 8 órás hajóval mentünk még egy kört :-)
Vasárnap reggel 04.07-én, aztán vonattal ki a reptérre, a jegy most csak 82 NOK volt, mert még érvényes volt a 24 órás helyi jegyünk, amihez lehetett venni kiegészítő jegyet..
Szállás P-Hotels volt (149 EUR, kettőnknek, két éjszakára, egyszerű reggelovel, a város közepén, előtte villamos, alatta meg metrómegálló, de elvileg Holmenkollen kivételével minden gyalog is bejárható. Mindkét nap amúgy kb 20-20 km-et gyalogoltunk.
Hazafelé is A321 volt, de a load factor most már 80% felett volt.
Menjetek Ti is! :-) Még most is halomban állnak a 3190 Ft-os jegyek, akár a következő hétvégére is.
Érdemes megpróbálni a kártérítést. Csőd esetén sokszor van jogutód akinek viselnie kell ezeket a terhetek. Én megpróbálnám olyan cégnél akik ingyen vállalnak jogi tanácsadást. https://www.flight-refund.eu/hu vagy a késettagépem tud segíteni.
Köszi gerard! Bánt a dolog, mert aki velem utazik, az Ő keresznevét cseréltem fel véletlenül! Nagyon remélem, hogy nem lesz gondunk, Barcelonai átszállással utazunk Malagára, 2 jegyen is fel van cserélve a keresztnév. A wizznél simán javították 2 éve. Kicsit megnyugtattál! Köszi szépen!!!!!!