Keresés

Részletes keresés

asdf_ Creative Commons License 2019.04.09 -1 0 108691

Bőcs, offba rakni elfelejtettem.

Előzmény: asdf_ (108690)
asdf_ Creative Commons License 2019.04.09 -1 3 108690

A helyzetet a sztyuvik mentették meg, akik elnézést kérve a hölgy utasokat kérték meg az átülésre.

 

Senki ne lásson bele semmit, de ezt én még pasiként is érdekesnek találom. Nálam az lett volna evidens, hogy egy sort üríteni nekik, és odaültetni őket, nem pedig a nőket átültetni.

Előzmény: mestska (108687)
gerard Creative Commons License 2019.04.09 -2 9 108689

Hello.

 

Na már bocs, de tényleg feltettél cikket a sziklakórházról? Értem hogy szponzorált tartalom, de a létező legnagyobb, és legigénytelenebb lehúzásnak tartották az országban. 4.000 forintért kapsz majdnem semmit. Kb 4 perc alatt körbenézhetsz benne. Egy időben a turistalenyúlás szinonímája volt (sziklakórházaznak....)azaz valami értéktelent adnak drágán) Válogasd már meg hogy mit engedsz az oldaladra, még ha fizet akkor is. Bár nem az én oldalam, nem az én pénzem, de ez csúnya színvonalesés. ezek szerint pénzért mindent?????

 

Előzmény: Obnoxiousman (108228)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2019.04.09 -2 1 108688

az alacsony sztyuviról jut eszembe, hogy kezembe került egy röplap, amin a wizz fedélzeti személyzetet keres. magasságról nincs szó benne, de arról igen, hogy tudjon úszni :-)

 

(elképzelem, ahogy a gép vízre kényszerleszáll, és a sztyuvi ott úszkál a felfujódott csúszda körül :-) bár, gondolom, a mentőmellény amúgy is felszínen kell, hogy tartsa, különben az utasoknál is előríás lehetne az úszni tudás)

Előzmény: mestska (108687)
mestska Creative Commons License 2019.04.09 -5 2 108687

BUD-EIN-BUD

 

Egy időben nagyon népszerű volt az eindhoveni egynapozás itt a fórumon, talán csufi.rulez olvtárs volt, aki annyiszor volt, hogy már az utolsó kertesházat is ismerte a városban, és minden kerékpárnak tudta mi a helye. Én akkor nem ültem fel erre a lóra, sem az olcsó jegyek időszakában, sem azóta nem repültem Eindhovenbe. Hollandiában voltam jópárszor ettől függetlenül, de túlnyomó többségében Belgiumból érkeztem vonattal, vagy ha nem, akkor Amszterdamba repültem.

Most úgy esett, hogy pár tízezer Wizz pontom lejárt volna, így ment a tanakodás, hogy mi legyen vele. Az, hogy tavaszi kirándulás, az egyértelmű volt, az, hogy hová, az nem. Annyi biztos volt, hogy viszonylag kevés szabiból szerettük volna megoldani. Az első este, amikor ezzel foglalkoztunk komolyan, egy csomó variációt néztünk, de nem találtunk olyat, ami jó lett volna menetrendileg (pld. Malagát a hajnali visszarepüléssel nem találtuk gyerekkompatibilisnek) és árban is. Főleg az utóbbiakat néztük elborzadva, egy csomó helyre az alapár is a hálózatos légitársaság árakkal vetekedett, csomaggal, egyébbel pedig nem is számoltunk még. Általánosan úgy látom, hogy a wizznek nagyon nagyott nőtt az átlagos árszínvonala, és az extra szolgáltatások is elég sokba kerülnek. Persze lehet kis hátizsákkal utazni, de aki próbált már kisgyerekkel menni, az tudja, hogy úgy kevésbé esélyes a legfadaposabb módszert választani.

Az első este nem sikerült tehát dűlőre jutni, másnap viszont elég nagy áresés volt egy csomó viszonylaton, így lett Eindhoven kiválasztva.

 

Kifelé szokásos fast track babakocsival, de a kajálda részen, a játszótér közelében már nem lehetett rendes ülőhelyet foglalni. Lényegében megteltek az ottani helyek is (pedig még nincs is nyár), és folyamatosan elég hosszú sorok kanyarogtak minden árusító helyen. A gép kintről indult a tyúkólból. a kapuhoz négy sorban állították fel az embereket, kettő prios sor volt, kettő normál. A másik végén nem sikerült ezt a konfigot kialakítani, az egyik prios sor zsákban végződött. Amikor elindult a sor, csak az egyik prios sort nyitott meg, és persze a szalag alatt mellett  a másik prios sorból is átszivárogtak oda az emberek. Látva ezt a kedves földi kiszolgáló, lecseszerintette az utasokat, mondván, hogy nem mehetnek át, mert a priority mehet először, mire közölték vele, hogy a meg nem nyitott sor is priority-s. Erre csak annyi volt az elég durva válasz, hogy persze, azt csinálnak belőle, ha átmennek a másik sávba, pedig a helyzet az, hogy ott tényleg priosok álltak.

 

A gép az új 321 NEO volt, a gép tényleg halkabbnak tűnik. A nagyon kicsinek hirdetett mosdóval nekem nem volt problémám, bár valamennyivel tényleg kisebb. Viszont a hátfalra szerelt két mosdó egyikét a hátsó személyzet a kocsipakolás közben eltorlaszolja (nincs több hely).

Érkezés után autóbérlés, az egyik szintén autót bérlő magyar párról kiderült, hogy a kocsifoglalásuk Amszterdamba szólt, úgyhogy mehettek oda érte. Mondaná, hogy mosolyogtam volna, de ugye legutóbb én is a Ramon repteret választottam ki Eilat helyett. (szerencsére nekünk nem kellett kimenni). 

 

Az úton városnézés nem nagyon volt, Eindhovenben csak a Hovenringet néztük meg, ezen felül a klasszikus turistacélpontok közül Kinderdijk és Keukenhof fért bele, ezenkívül Baarle, a Maeslantkering, a delti új vasútállomás volt a program, na meg "strandolás" Hoek van Hollandban, Scheveningenben és a dűnék közötti Wassenaarban. 

 

Visszafelé a kocsi leadás előtti tankolás izgalmasra sikeredett, mert a legközelebbi benzinkút, mint kiderült, kamionos kút volt, ráadásul zárva is, így lehetett arrébbmenni eggyel. Befelé a biztonsági ellenőrzés előtt a bejáratnál a boarding passokat néző hölgy kifejezetten jelezte, hogy nem mehetünk fast trackre babakocsival, hogy aztán a rendes sorból egy másik alkalmazott kérés nélkül kiemeljen minket, és három szalag megnyitása után ugyanarra a fast trackre jussunk.... 

 

Hazafelé klasszik a321 volt, nem a neo, induláskor csak egy esemény volt, öt ortodox zsidó utazott a gépen, akiknek nem egymás mellé szólt a jegye, de más hölgy utasok mellé viszont nem voltak hajlandóak leülni....  A helyzetet a sztyuvik mentették meg, akik elnézést kérve a hölgy utasokat kérték meg az átülésre.

(érdekesség még, hogy az egyik sztyuvi olyan alacsony volt, hogy nem tudott rendesen egy táskát megigazítani fenn, úgy akarta becsukni a kalaptartó ajtaját, hogy közben egy hátizsákot odacsukott, és nyomta erővel. A táska tulajdonosa mondta, hogy köszi, inkább leveszi a lábához, de a sztyuvi szerint jó lesz az úgy. A vége az lett, hogy odahívott egy magasabb kolleganőt, aki megigazította a táskákat)

 

jazzcool1,2 Creative Commons License 2019.04.08 -2 1 108686

Egyzónásat érdemes venni, szerintem. 

Előzmény: BorsónéVica (108685)
BorsónéVica Creative Commons License 2019.04.08 -2 0 108685

ja, látom már az árat, amit irtál az egy zónásra szól

Előzmény: BorsónéVica (108684)
BorsónéVica Creative Commons License 2019.04.08 -2 0 108684

értem, köszi, még 1 vmi a 24 órás jegyet a minden zónára célszerü venni?, vagy elég az 1 zóna

 

Előzmény: jazzcool1,2 (108683)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2019.04.08 -2 1 108683

vettünk napi közlekedési jegyet, ami érvényes a közeli szigetekre is. a hajóállomáshoz lehet menni villamossal is (12), de mi a 24 órás jegy ellenére is inkább gyalogoltunk, miután a város közepén laktunk. nincsenek távolságok.

Előzmény: BorsónéVica (108682)
BorsónéVica Creative Commons License 2019.04.08 -2 0 108682

Szia, Mivel mentetek a hajó állomáshoz? Mennyibe került a hajó jegy?

Előzmény: jazzcool1,2 (108678)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2019.04.08 -2 2 108681

kártya mindenhol jó volt, de persze kp nélkül mi sem indulunk el.

Előzmény: rolegy (108680)
rolegy Creative Commons License 2019.04.08 -2 1 108680

Köszi a szuper beszámolót, igyekszem majd hasznosítani!
Kártyával mindenhol mindent lehet fizetni (pl. reptéri buszjegy), vagy kell kp-val is készülni?
(Függetlenül attól hogy valamennyi - biztonság kedvéért - mindig van nálam.)

Előzmény: jazzcool1,2 (108678)
Flower2000 Creative Commons License 2019.04.07 -5 2 108679

Köszi, hogy leírtad ezeket, tényleg kedvet kap az ember odamenni.

Előzmény: jazzcool1,2 (108678)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2019.04.07 -2 9 108678

BUD-OSL 04.05-én, A321, kb 50%-os load factor, időben indulás, érkezés utashídra, illetve a gyorsabb utascsere érdekében a gép hátsó részén helyet foglalók lépcsőn szálltak ki.

 

Vonat 105 NOK (egy korona kb 33 Ft), az érvényesítéstől 2 és fél óráig használható, azaz kb két órányit így már Oslóban a helyi közlekedési eszközökön (villamos, metró, busz, hajó). Ezt ki is használtuk, mert villamossal kimentünk a Vigeland Szoborparkba. Onnan gyalog vissza, közben 13.30-kor - elég uncsi - őrségváltást láttunk a királyi palota előtt. Az Opera épülete viszont nagyon klassz, érdemes megnézni, ahogy a környék különleges, modern épületeit is.

 

Másnap vettünk napi, 24 órás közlekedési jegyet (108 NOK), és az 1-es metrónak kimentünk a végállomásáig, mert különlegesen szép vonalat jár be, közel 500 méter magasságig megy fel, kanyarog össze-vissza, azaz kb hegyi vasútként, ahogy elhagyja a belvárost. Kiszálltunk Holmenkollen állomásnál, hogy megnézzük a híres sisáncot. Majd vissza a városba, és mentünk egy kört a szigeteket érintő hajóval, ez kb 60 perc. Majd kb végig sétáltunk a tengerparti promenádon, ahol a gyönyörű napsütésben, plusz szombat volt, rengetegen voltak. Ez egy kb 9 km-es út, szép időben szerintem kihagyhatatlan. Este az utolsó, 8 órás hajóval mentünk még egy kört :-) 

 

Vasárnap reggel 04.07-én, aztán vonattal ki a reptérre, a jegy most csak 82 NOK volt, mert még érvényes volt a 24 órás helyi jegyünk, amihez lehetett venni kiegészítő jegyet..

 

Szállás P-Hotels volt (149 EUR, kettőnknek, két éjszakára, egyszerű reggelovel, a város közepén, előtte villamos, alatta meg metrómegálló, de elvileg Holmenkollen kivételével minden gyalog is bejárható. Mindkét nap amúgy kb 20-20 km-et gyalogoltunk. 

 

Hazafelé is A321 volt, de a load factor most már 80% felett volt. 

 

Menjetek Ti is! :-) Még most is halomban állnak a 3190 Ft-os jegyek, akár a következő hétvégére is.

OrSoLy Creative Commons License 2019.04.03 -2 0 108677

Az emailre írtam válaszul a linket :)

Előzmény: bamara (108675)
mezdema Creative Commons License 2019.04.03 -2 0 108676

Szia!

 

Érdemes megpróbálni a kártérítést. Csőd esetén sokszor van jogutód akinek viselnie kell ezeket a terhetek. Én megpróbálnám olyan cégnél akik ingyen vállalnak jogi tanácsadást. https://www.flight-refund.eu/hu vagy a késettagépem tud segíteni.

Próbát megér, ingyenes, azaz, csak sikerdíjasak. 

Előzmény: laczyka_ (108668)
bamara Creative Commons License 2019.04.02 -1 0 108675

Bocsika! Én írta Neked e-mailt, mikor írtad. Igazad van, lényeg, hogy sikerült! Köszi Neked is!!!

Előzmény: OrSoLy (108674)
OrSoLy Creative Commons License 2019.04.01 -2 1 108674

Hmm, én már megírtam neked válaszul 3 napja, de mindegy, a lényeg hogy sikerült.

Előzmény: bamara (108671)
bamara Creative Commons License 2019.04.01 -1 2 108673

Köszi, sikerült elintézni, javították is! 

Előzmény: bamara (108671)
Grizenstein Creative Commons License 2019.04.01 -1 1 108672
Előzmény: bamara (108671)
bamara Creative Commons License 2019.04.01 -1 0 108671

Grizenstein! Tudnál segíteni, hogy hol találom a chat-ot???

Köszi szépen!!!

Előzmény: Grizenstein (108670)
Grizenstein Creative Commons License 2019.03.29 -1 0 108670

Ryan is cseréli 5 perc alatt, csak chat-en kell nekik írni.

Előzmény: bamara (108669)
bamara Creative Commons License 2019.03.29 -3 0 108669

Köszi gerard! Bánt a dolog, mert aki velem utazik, az Ő keresznevét cseréltem fel véletlenül! Nagyon remélem, hogy nem lesz gondunk, Barcelonai átszállással utazunk Malagára, 2 jegyen is fel van cserélve a keresztnév. A wizznél simán javították 2 éve. Kicsit megnyugtattál! Köszi szépen!!!!!!

Előzmény: gerard (108666)
laczyka_ Creative Commons License 2019.03.28 -3 0 108668

Volt április elejére egy WOW jegyem és ma törölték az összes járatukat a csőd miatt.

Azon kivül, hogy visszakérem a Visa-tól a pénzem tudok (vagy van értelme?) bármilyen kártérítést igényelnem?

gerard Creative Commons License 2019.03.28 -4 0 108666

Semennyire. Én konkrét nevet írtam el, a barátom rossz betűvel kezdte a családnevét, az se érdekelt senkit....

Előzmény: bamara (108654)
gambl-R Creative Commons License 2019.03.27 -3 1 108665

Aha. És mind most is lett először bejelentve.

Előzmény: Hfhbfgf (108664)
Hfhbfgf Creative Commons License 2019.03.27 -2 0 108664
Aztán miért. Tavaly téli menetrendhez képest ez mind új járat.
Előzmény: gambl-R (108663)
gambl-R Creative Commons License 2019.03.27 -4 1 108663

Azért annak a tizenötnek a fele sem igaz. :)

Előzmény: jazzcool1,2 (108662)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2019.03.27 -1 2 108662
rolegy Creative Commons License 2019.03.26 -1 0 108661

Én is várom :)

És köszi előre is!

Előzmény: jazzcool1,2 (108660)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!