Közben a Totalcaron is "csapattak" Albeával, meg az utolsó Auto-Motorban is van róla teszt. Mindketten úgy találták, hogy az 1.2-es motorral is megy, mint a barom, de a futóművel kapcsolatban ugyanarra jutottak, amire én, egy kiállított példány meglökdösésekor: legalább akkora büntetés, mint az Unoé. Az AM ehhez még annyit tesz hozzá, hogy ennek ellenére még ráz is. Ezen persze lehetne segíteni (akkor már rázzon istenigazából :-)), de a fene se vegyen új Albeát, és kezdje ültetni-tuningolni, amikor használtban ugyanazt megkapja készen, olcsóbban. Szóval, ha nagy csomitartó meg telekre-horgászni járni kell, akkor Albea, ha meg nagyobb kanyarsebesség, akkor Ignis... Ha meg mind a kettő, akkor keveset használt Brava, de inkább Marea, esetleg Alfa 146, 155, 164...
Szvsz, ha jól körülnézel, még találhatsz valami "visszamaradt" 1.6-os Bravát 2,5 milláért. (Ezzel el is mondtam, hogy mi a legnagyobb bajom az Albeával.) Vagy menj be a kereskedőhöz, és alkudj keményen HL változatra...
Minap voltam egy Fiat márkakereskedésbe, ahol szemügyre vettem én is az Albeát. Tisztára Palio, de több apróságban egyszerűsítettek (nem zárható a kesztyűtartó, nem állítható a műszerfal világítása, viszont szerintem kényelmesebb az ülés). Ami engem nagyon zavart, hogy a csomagtartó oldala nem síkokkal határolt - sőt elég nagy sok beugrás van - így térfogatra lehet, hogy nagy, de pl. egy összecsukott babakocsit már nem biztos, hogy be lehet rakni. A másik észrevételem is a csomagtartóhoz kapcsolódik: a "kalaptartó" alatt húzódik keresztbe egy lemez, mely egyáltalán nincs burkolva, így bepakoláskor elég veszélyes lehet.
A harmadik dolog, ami feltünt, hogy az első lökhárító alja is fényezett (Palio-nál az alsó 15cm-es sávba maradt a fekete műanyag). Ez azért fontos, mivel az eleje elég könnyen fennakad a legváratlanabb helyeken. A tesztautón is látszott, hogy ez ott is gond. Így a fényezés hamar elég ronda lesz.
Az eladó szerint ua. a 1.2 16V 80LE motor van, mint a Stilo-ban vagy a Punto-ban.
eredetileg 2,5 alatt akartam kocsit venni, a HL felszereltségű Albea is már fölötte van. Csak 5 ajtós jöhet szóba, az meg már 3090 a Stilonál. Az 1.2 HL Albea 2690, vagyis 400k HUF a különbség. Annyi meg nincs, hiába sokkal jobb a Stilo. :-(((
Az Albeában régebbi motor van? Ez biztos? Lóerôre ugyanaz (80).
szerintem is jó ez a gép, a lépcsőkiképzés is eltalált, ami pedig nem szokott menni lásd thalia, kalos. kár hogy a fiat leszállópályán van (11. az eladásokban), pedig többet érdemelne, és remélem ez helyrehozza. nem értem az embereket hogy inkább német szutykot vesznek 3 hengeres porszívómotorral (ukrán corsa 1.0, vw konszern 1.2)
Stilora nincs pénzed? :|
2.999e a klímás 1.2-es tudtommal. (Akcióban volt 6 légzsákkal nemrég.) A 6sebességes váltójával szerintem megy úgy, és talán még jobban is fogyaszt, mint ez a régebbi 1.2-es verziót pörgető Albea... Ezen felül SOKKAL jobb a felszereltsége.
Mennyire nem stabil? Mernél vele 150-el menni? Mennyire nyelte el az úthibákat?
Valóban gagyibb mint a punto vagy a stilo, de a punto nekem kicsi, a stilora meg nincs pénzem. Ennyi pénzért pedig más márkákból is csak kis autókat lehet venni (ford fiesta, opel corsa, stb). Szóba kerülhetne a Daewoo Kalos is, de kicsit félek a koreaiaktól, a 4 ajtós meg annyira röhejesen néz ki azokkal a kis kerekekkel. Akkor már százszor inkább Albea.
A Thaliáról meg ne is beszéljünk, iszonyúan kicsi. Alig tudtam beülni a hátsó ülésre, az elsô ülésen meg összért a vállam a mitfahrerrel.
Kívülről semmi ingerkeltő, de nem is csúnya. Belülről szvsz visszalépés a Puntohoz képest, a Stilohoz meg köze sincs. Nekem is szimpi volt a nagy(nak tűnő) hátsó hely, feltehetőleg jól beválhat családi autóként.
Én nem félteném az 1.2-es motorral se, családdal amúgy se nagyon száguldozik az ember.
Úgy összességében rendben van a kocsi. Igazából szerintem ami gond lehet vele (meg úgy általában az olasz kocsikkal), az úgyse első blikkre/tesztre derül ki.
Véleményem szerint korrekt alternatívája lehet a Thaliának.
vezette már valaki? Kíváncsi lennék hogy viselkedik az úton.
én csak ültem benne, de az elég meggyôzô volt, különösen a hátsó ülés. Arra készültem, hogy megint nem fogok elférni a hátsó ülésen magam mögött (184 cm), mint a többi kisautóban, de nem. Még vagy 5 centi volt a lábam és az ülés között, ráadásul a csomagtartója is nagy.