Egyébként várható a Gödöllői vonal pályájának közeljövőbeni rekonstrukciója ? Vagy ez csak a metróval való összekötés esetén lehet reális forgatókönyv ?
Engem is érdekelne hogy mi van vele. Még május ban láttam a szerelvényt a szentendrei telepen de azóta nem tudok róla semmit. Szerintem nagy marhaság lenne leállítani ezt a projektet mert nagyon jónak tünt a szerelvény utastere a látványterv alapján és a légkondi tényleg nagyon kéne.Remélem minél hamarabb forgalomba áll az első és a többi jármű felújítására is sor kerül.
Mi a helyzet a fantasztikus HÉV felújítási projekttel? Tavaly év végére kellett volna elkészülnie az első szerelvénynek, de május óta nincs hír róla. Úgy hallottam, hogy már nincs szándék a projekt folytatására, de az első sem készül el?
Szerintem de! :-) (Na de az most egyszerre pusztult elé mindegyikben...? Mert a Batyin nincs szerelvény, ami ne sötét utastérrel állna! Sántít nekem ez az egész...)
Öööö.. nem lehet, hogy itt nem a fénycsőinverterekről van szó, hanem a fedélzeti ármátalakítóról, ami a felsővezetéki 1100 V-ból csinál a kontaktorokhoz, stb. 85-110 V (mennyi is?) feszültséget?
Hogyne kéne neki inverter! Hacsak nem előtét-ellenállásokkal akarod lecsökkenteni a ledeken átfolyó áramot.
Hogy a lednek van 1enirányító 6ása, az 1 másik kérdés.
Nyáron mikor is kell világítani? Este, amikor már hűvösebb van és napközben az alagútban. Idén nyáron olyan túl nagy alagúti üzem nem volt, inkább a megszokottól kevesebb.
Az üzemi hőmérséklet és a tárolási kettő különböző dolog. Ha nincs feszültség alatt, akkor nagyobb bármilyen elektromos és elektronikus eszköz hőmérséklettűrése.
A LED-nek nem inverter kell, hanem egyenirányító, ne keverjük a szezont a fazonnal.
Az én életemben nem ez volt az első nyár, gondolom, a Te életedben sem, meg az inverter tervezőjének életében sem.
Vagy a tervező nem a nálunk szokásos hőmérsékletre tervezte?
Honnan vette az áramköri elemeket, hogy nem bírták ezt a hőmérsékletet?
(Az én időmben a kommersz integrált áramkörök -55°C-tól +55°C-ig voltak specifikálva, ha ez nem lett volna elegendő, a hőtűrő elemekkel kellett tervezni +155°C-ig)
Egyébként ezek a HÉV szerelvények 40 éve futnak, és azoknak is ez az első meleg nyár?
Nem azt mondtam, hogy általában jobb, de most terhelésről beszélünk. Ha LEDes világítás lenne, aminek jó a fényereje, nem lenne terhelve az a maradék 1 inverter, ami megmaradt.
Valamelyik hozzászólásban már elhangzott:
Nem mindegy, hogy éppen 450 vagy 4500 Watt-al világítasz.
A Ganz csuklósokba persze hogy beépítették a futárt mert minden más villamos a is beépítették. Mert igy az összes vonal pn van futár. De ez még nem a megfelelő járműkarbantartás. A legtöbb ganz csuklósra ráférne a felújítás mert csak egy részük lesz selejtezve a caf ok érkezése után is maradnak forgalomban ics k.
Annyira nem költenek a régi járművekre, hogy a 40 éves, selejtezésre váró Ganz csuklósokba futárt építettek! A hévnnél a kb 50 éves LVII mozdony (83, cinkotai) motorját újratekercseltették!
Ezt már meg lehetett figyelni a BKV nál. Termeszetesen nem költenek a megfelelő karbantartásra. Átadják a 4 es metrót, sok új buszt vesznek(elég rossz minőségüeket kivéve Volvo és az Ikarus) , új villamosokat vesznek és hirdetik hogy ezek mekkora fejlődések. De a régebbi járművek karbantartására eszükbe se jut kőlteni. Pl a hévre se.
Nem hinném, hogy az elvárhatótól kisebb élettartamú, mert egész nap (mármint amíg a vonat üzemben van) megy, ami eléggé igénybe veszi őket. Az utóbbi évtizedekben is kellet világítani, csak akkor még nem invertert használtak, hanem forgógépes átalakítót, aminek zavaró hangja és eszméletlen rossz hatásfoka volt, ezenkívül gyakrabban bekrepált mint az inverter.
Köszi. Miért szerez be a BKV kevés invertert? / Az elvárhatótól kisebb élettartamút? / Nem megfelelő minőségűt? / Rossz ár-érték arányút?
Az elmúlt évtizedekben nem kellett világítani? Miért nincs pénz világításra? Valahol máshol kellett volna spórolni, ami nem jött össze, és jobb híján most ez lett a befutó?
Ez nem korrekt magatartás a BKV részéről, szerintem. Miért korlátozza az alapvető kényelmi berendezés működését, amikor nem ad semmilyen kompenzációt?
Sokan olvasnának a végállomásokon, útközben, ha tudnának. Mivel spórol? A fénycsőinverterrel? Vegyen normálisat, ami nem romlik el.
Nincs rá pénz? Tessék ezt mondani, bemegyek a kerületi polgármesterhez és elmondom neki, hogy történjen valami. Jól nézünk ki, ha egy ekkora üzemnek gondot okoz a világítás.
EU-s pénzre nem lehet pályázni és LED-ekkel felszerelni az összes vonatot?
Elolvastam végig de nemigen derűl ki hogy miért van ez igy. Emlékszem elötte sose volt ilyen mindig az összes vonaton teljes világítás volt esetleg néha csak az egyik sor fénycső világított. De ez a három fénycső kocsinként nagyon kevés.Jól értem hogy azrért van most ez mert Magyarul megmondva szar állapotúak a vonatok? És ha igen akkor ezt a spórlást a világítással miért most találták ki?