Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2015.08.30 0 0 41123

Egyébként várható a Gödöllői vonal pályájának közeljövőbeni rekonstrukciója ? Vagy ez csak a metróval való összekötés esetén lehet reális forgatókönyv ?

Dobr.Zs. Creative Commons License 2015.08.30 0 2 41122

Engem is érdekelne hogy mi van vele. Még május ban láttam a szerelvényt a szentendrei telepen de azóta nem tudok róla semmit. Szerintem nagy marhaság lenne leállítani ezt a projektet mert nagyon jónak tünt a szerelvény utastere a látványterv alapján és a légkondi tényleg nagyon kéne.Remélem minél hamarabb forgalomba áll az első és a többi jármű felújítására is sor kerül.

Előzmény: kristoof (41120)
TWdoktor Creative Commons License 2015.08.30 0 0 41121

Most akkor a 110V-os umformerről, vagy a fénycsőinverterekről van szó? Mert nem működő umformerrel nem igazán illik szerelvényt forgalomban tartani...

Előzmény: Ep128 (41118)
kristoof Creative Commons License 2015.08.30 0 0 41120

Mi a helyzet a fantasztikus HÉV felújítási projekttel? Tavaly év végére kellett volna elkészülnie az első szerelvénynek, de május óta nincs hír róla. Úgy hallottam, hogy már nincs szándék a projekt folytatására, de az első sem készül el? 

Ep128 Creative Commons License 2015.08.29 0 0 41119

elé=el :-P

Előzmény: Ep128 (41118)
Ep128 Creative Commons License 2015.08.29 0 0 41118

Szerintem de! :-) (Na de az most egyszerre pusztult elé mindegyikben...? Mert a Batyin nincs szerelvény, ami ne sötét utastérrel állna! Sántít nekem ez az egész...)

Előzmény: John Howard (41117)
John Howard Creative Commons License 2015.08.29 0 0 41117

Öööö.. nem lehet, hogy itt nem a fénycsőinverterekről van szó, hanem a fedélzeti ármátalakítóról, ami a felsővezetéki 1100 V-ból csinál a kontaktorokhoz, stb. 85-110 V (mennyi is?) feszültséget?

Előzmény: Zahnrad (41115)
BaGira-79 Creative Commons License 2015.08.29 0 0 41116
Hogyne kéne neki inverter! Hacsak nem előtét-ellenállásokkal akarod lecsökkenteni a ledeken átfolyó áramot.
Hogy a lednek van 1enirányító 6ása, az 1 másik kérdés.
Előzmény: Zahnrad (41115)
Zahnrad Creative Commons License 2015.08.28 0 0 41115

Nyáron mikor is kell világítani? Este, amikor már hűvösebb van és napközben az alagútban. Idén nyáron olyan túl nagy alagúti üzem nem volt, inkább a megszokottól kevesebb.

Az üzemi hőmérséklet és a tárolási kettő különböző dolog. Ha nincs feszültség alatt, akkor nagyobb bármilyen elektromos és elektronikus eszköz hőmérséklettűrése.

 

A LED-nek nem inverter kell, hanem egyenirányító, ne keverjük a szezont a fazonnal.

Előzmény: Itt is jártam (41111)
Állítólag Creative Commons License 2015.08.28 0 0 41114

Csak az a baj, hogy a LED hatásfoka, csak minimálisan jobb jelenleg a fénycsőénél,

ezért nem tudnál vele túl sokat nyerni.

(Pl. egy 12W-os kompakt fénycső tud akkora fényerőt, mint a 10W-os LED lámpa,

tehát  a LED lámpatest  hatásfoka kb. 15-20% jobb csak mint a fénycsőé.

Itt a sűrű ki- bekapcsolás problémája nem játszik.)

Előzmény: Itt is jártam (41111)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.08.28 0 0 41113

Az én életemben nem ez volt az első nyár, gondolom, a Te életedben sem, meg az inverter tervezőjének életében sem.

Vagy a tervező nem a nálunk szokásos hőmérsékletre tervezte?

Honnan vette az áramköri elemeket, hogy nem bírták ezt a hőmérsékletet?

(Az én időmben a kommersz integrált áramkörök -55°C-tól +55°C-ig voltak specifikálva, ha ez nem lett volna elegendő, a hőtűrő elemekkel kellett tervezni +155°C-ig)

Egyébként ezek a HÉV szerelvények 40 éve futnak, és azoknak is ez az első meleg nyár?

Előzmény: Itt is jártam (41112)
Itt is jártam Creative Commons License 2015.08.28 -2 0 41112

Azért nincs elegendő számú inverter, mert rosszak.

Ilyen egyszerű. Nem, nem az utasok tették tönkre.

Jönnek, a rosszak javításra mennek. De idő.

 

Egyébként kérdezném, meleged volt a nyáron? 

Igen? Az invertereknek is.

Előzmény: kihúzóvágány (41102)
Itt is jártam Creative Commons License 2015.08.28 0 0 41111

Nem azt mondtam, hogy általában jobb, de most terhelésről beszélünk.
Ha LEDes világítás lenne, aminek jó a fényereje, nem lenne terhelve az a maradék 1 inverter, ami megmaradt.

Valamelyik hozzászólásban már elhangzott:

Nem mindegy, hogy éppen 450 vagy 4500 Watt-al világítasz.

Előzmény: Állítólag (41103)
1014 Creative Commons License 2015.08.28 0 0 41110

Kösz! 

Mit oszt el? 

Előzmény: _Nyuszi (41082)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.08.28 0 0 41109

A cinkotai 83. pályaszámú LVII oldalán ottvan a gyártási tábla, ha megnézted volna, láttad volna: GANZ 1943.

Előzmény: uztr58 (41107)
Dobr.Zs. Creative Commons License 2015.08.27 0 0 41108

A Ganz csuklósokba persze hogy beépítették a futárt mert minden más villamos a is beépítették. Mert igy az összes vonal pn van futár. De ez még nem a megfelelő járműkarbantartás. A legtöbb ganz csuklósra ráférne a felújítás mert csak egy részük lesz selejtezve a caf ok érkezése után is maradnak forgalomban ics k.

Előzmény: uztr58 (41107)
uztr58 Creative Commons License 2015.08.27 0 0 41107

Annyira nem költenek a régi járművekre, hogy a 40 éves, selejtezésre váró Ganz csuklósokba futárt építettek! A hévnnél a kb 50 éves LVII mozdony (83, cinkotai) motorját újratekercseltették!

Előzmény: Dobr.Zs. (41106)
Dobr.Zs. Creative Commons License 2015.08.27 0 0 41106

Ezt már meg lehetett figyelni a BKV nál. Termeszetesen nem költenek a megfelelő karbantartásra. Átadják a 4 es metrót, sok új buszt vesznek(elég rossz minőségüeket kivéve Volvo és az Ikarus) , új villamosokat vesznek és hirdetik hogy ezek mekkora fejlődések. De a régebbi járművek karbantartására eszükbe se jut kőlteni. Pl a hévre se.

uztr58 Creative Commons License 2015.08.26 0 0 41105

Nem hinném, hogy az elvárhatótól kisebb élettartamú, mert egész nap (mármint amíg a vonat üzemben van) megy, ami eléggé igénybe veszi őket. Az utóbbi évtizedekben is kellet világítani, csak akkor még nem invertert használtak, hanem forgógépes átalakítót, aminek zavaró hangja és eszméletlen rossz hatásfoka volt, ezenkívül gyakrabban bekrepált mint az inverter.

Előzmény: Zahnrad (41104)
Zahnrad Creative Commons License 2015.08.26 0 1 41104

Köszi. Miért szerez be a BKV kevés invertert? /  Az elvárhatótól kisebb élettartamút? / Nem megfelelő minőségűt? / Rossz ár-érték arányút?

 

Az elmúlt évtizedekben nem kellett világítani? Miért nincs pénz világításra? Valahol máshol kellett volna spórolni, ami nem jött össze, és jobb híján most ez lett a befutó?

Előzmény: Itt is jártam (41101)
Állítólag Creative Commons License 2015.08.26 -1 0 41103

Csak egy apró észrevétel.

Szerintem a LED technika még mindig kissé

túlmisztifikált terület a világítástechnika terén.

Még mindig nem jobb annyival a hatásfoka,

mint amennyivel többe kerül. A színvisszaadási indexe

is hagy kívánni valókat maga után, az élettartama és 

a megbízhatatlansága miatt, én még mindig a korszerű

fénycsöves technikát részesíteném előnyben,

ha utastér-világításról van szó.

 

Előzmény: Itt is jártam (41101)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.08.26 0 3 41102

És miért nincs elegendő számú működő inverter?

Mi, az utasok kértük, hogy ne legyen elegendő?

Mi, az utasok túlzott mértékű igénybevételre kényszerítettük, gondatlanul tönkretettük a többit?

Előzmény: Itt is jártam (41101)
Itt is jártam Creative Commons License 2015.08.26 -2 1 41101

Szóval gyengébbek kedvéért újra leírjuk.

Nincs megfelelő számú működő inverter. 

Nem, nem a szerelvények szarok, bár öregek.

Igen, lehet menni polgármesterekhez, főpolgármesterhez.

LED? Érzékenyebb a túlfeszre, de ebben a helyzetben, mert nincs rendesen működő inverter, pont megoldás lenne.

Hiszen a túlterhelés ellen nem kapcsol a járművezető teljes világítást.

Még kérdés? 

kristoof Creative Commons License 2015.08.25 0 2 41100

Az hogy ezt megmerték lépni azért döbbenetes, mert ez a dolog elég nagy közbiztonsági kockázatot rejt magában.

Előzmény: Zahnrad (41095)
Zahnrad Creative Commons License 2015.08.25 0 1 41099

Az majd kiderül ki és miért csinálta, ez így nincs jól, és nem maradhat így.

Előzmény: Fradista Utazó (41096)
Zahnrad Creative Commons License 2015.08.25 0 0 41098

? Ugyanaz a tápegység kell hozzá? Ugyanaz a meghibásodási aránya? Biztos? Vagy?

Előzmény: M.VIII (41097)
M.VIII Creative Commons License 2015.08.25 0 0 41097

Az tök mindegy, hogy LED vagy fénycső...

Előzmény: Zahnrad (41095)
Fradista Utazó Creative Commons License 2015.08.25 0 1 41096

Ez egy közszolgáltatás. Itt a szolgálató pontosan azt szolgáltatja, ami a szolgáltatás megrendelője (esetünkben a BKK) elvár tőle.

Előzmény: Zahnrad (41095)
Zahnrad Creative Commons License 2015.08.25 0 1 41095

Ez nem korrekt magatartás a BKV részéről, szerintem. Miért korlátozza az alapvető kényelmi berendezés működését, amikor nem ad semmilyen kompenzációt?

Sokan olvasnának a végállomásokon, útközben, ha tudnának. Mivel spórol? A fénycsőinverterrel? Vegyen normálisat, ami nem romlik el.

Nincs rá pénz? Tessék ezt mondani, bemegyek a kerületi polgármesterhez és elmondom neki, hogy történjen valami. Jól nézünk ki, ha egy ekkora üzemnek gondot okoz a világítás.

 

EU-s pénzre nem lehet pályázni és LED-ekkel felszerelni az összes vonatot?

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (41093)
Dobr.Zs. Creative Commons License 2015.08.25 0 0 41094

Elolvastam végig de nemigen derűl ki hogy miért van ez igy. Emlékszem elötte sose volt ilyen mindig az összes vonaton teljes világítás volt esetleg néha csak az egyik sor fénycső világított. De ez a három fénycső kocsinként nagyon kevés.Jól értem hogy azrért van most ez mert Magyarul megmondva szar állapotúak a vonatok? És ha igen akkor ezt a spórlást a világítással miért most találták ki?

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (41093)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!