Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

trawala Creative Commons License 2016.12.17 0 0 5847

Van a vezérműszíj -ez fogazott és a szelepek vezérlését/vezérműtengely hajtását végzi, többek között- és van a hosszbordás szíj, ahol a belső felülete a szíjnak nem fogazott, hanem hosszában "árkok" vannak rajta. Ez hajtja pl. a generátort, a klímakompresszort is. A vezérműszíj a fontosabb, mert ha szakad, vagy megnyúlik és átugrik akkor "összekuszálja" a szelepeket, elgörbülnek, törnek és a hengerfej is megsérülhet.

Mivel neked szakember, szervizben végezte a karbantartást (és nem sufniszervizben) ezért ezek cseréjét evégezték. Szerintem a kopó alkatrészek kategóriája ezek cseréje.

Előzmény: Hattori Hanzo2015 (5846)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2016.12.17 0 0 5846

Nem vagyok műszaki szakember, ezért csak gondolom, hogy mit jelent a "hosszbordásszíj". Amire én gondolok, az volt cserélve (emlékeim szerint 150.000 km környékén, de ennek utána kell kérdeznem.)  A"kopó alkatrészek ill. vezérmű elemek" címszó alatt gondoltam erre. Tehát természetesen az előírt km-nél, az előírt alkatrész-cserék megtörténtek.

Előzmény: Lewiss (5845)
Lewiss Creative Commons License 2016.12.16 0 0 5845

Az enyémen nem repedések vannak...

 

Hosszbordásszíjat nem cseréltél? 

Előzmény: Hattori Hanzo2015 (5844)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2016.12.15 0 0 5844

GOTO 3904, 3906

Előzmény: Lewiss (5839)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2016.12.15 0 0 5843

Szóval, több, mint 3 éve ilyen.... De legalább nem sokat romlott.

Előzmény: Hattori Hanzo69 (3906)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2016.12.15 0 0 5842

keresem a hasonló képet...

Előzmény: Lewiss (5839)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2016.12.15 0 0 5841

Bocsánat:

kihagytam egy lambda szonda cserét és

egy csomagtér ajtó mikrokapcsoló meghibásodást

-most, hogy visszaolvastam.

Előzmény: Hattori Hanzo2015 (5837)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2016.12.15 0 0 5840

Sajnos nekem is ilyen lett; egyszer csak/hirtelen/váratlanul/megmagyarázhatatlan okból.

 

Mintha "nagy nyári forróság, majd jégeső az autópályán" lett volna a megelőző esemény, de nem vagyok benne biztos, mert később vettem észre.

Előzmény: Lewiss (5839)
Lewiss Creative Commons License 2016.12.15 0 0 5839

Sziasztok! Másnak is ilyen anyagában pöttyös a fényszórók burkolata? Semmit nem lehet vele csinálni, ez ilyen.

dömedee Creative Commons License 2016.12.10 0 0 5838

Vagány ez a 200.000km. Szép nagy szám, ami mellett szerintem elhanyagolhatónak tekinthető a meghibásodások száma.

Remélem minden (miskolci) Orlando-ra ilyen szép életút vár. Kívánok neked és persze mindenkinek hasonló folytatást a jövőben!

Előzmény: Hattori Hanzo2015 (5837)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2016.12.08 0 0 5837

Gondoltam, leírom a leltárt a 200.000 km apropóján. (Te mindenről tudsz, de az újak / esetleg az ezután csatlakozók kedvéért):

 

- gariban: index-bajuszkapcsoló csere (érdekes, "sercintő" hang miatt, ami tul.képpen más kóros jelenséggel nem járt)

.

. csak a szokásos kopó alkatrészek (szűrők, fékbetétek, tárcsa és persze motorolaj cseréje / utóbbi kb. átlagosan 12-13.000-enként) Előírás szerint, vezérmű elemeinek cseréje.

Összesen kb. 5-6 db izzó ... (Érdekes, hogy hátul talán még csak a rendszámtábla világításban kellett cserélni.)

.

- hűtőrendszerbe jutó motorolaj miatt "nagy szétszedés"/ hengerfej vizsgálat. Végül egy átégett tömítés volt a ludas. Tömítéscserék történtek. Azóta hibátlan.

- bal oldalon (először csak gumiharang, majd féltengely-csukló, - kopás ill. kopogás miatti cseréje*)

- kuplungtárcsák cseréje

 

200K km alatt elfogyasztott 2 garnitúra (=4 db nyári és 4 db téli gumit) Ezek közül a nyári ugyebár eredetileg rajta volt az autón... ;-)

 

Egyik meghibásodás sem volt durva, fatális, vagy olyasmi, ami miatt az autó továbbhaladása veszélybe került volna. Gyakorlatilag idejében észrevettük és tervezetten javítottuk az összeset; Általában az esedékes olajcserével egyszerre, egy munkadíjból.

 

Volt egy koccanásom a bal elejével, aminek során egy Skoda Octaviában cca. 80E Ft kár keletkezett (jobb első sárvédőlemeze csúnyán sérült). A Chevy alakváltozás nélkül (!) abszolválta az esetet. A bal első kerékjárati ív védő műanyagja picit karcos lett; Szilikonosan, vagy vizesen nem is látszik.

*Most utólag gondolok rá, hogy esetleg a féltengely-csuklónak is az okozhatta a későbbi baját, hogy azzal a kerékkel tettem odébb a Skodrit... (Tehát kapott egyszer egy elefánt-puszit).

Előzmény: trawala (5836)
trawala Creative Commons License 2016.12.08 0 0 5836

Dicsekszünk, dicsekszünk? :)))

Gratula, szép teljesítmény, főleg a "rengeteg" probléma ellenére. Vagy pont azért )))

Hiába, no. Jó autó az Orlando.

Előzmény: Hattori Hanzo2015 (5835)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2016.12.07 0 0 5835

 

Múlt heti (vagy azelőtti) kép.

trawala Creative Commons License 2016.11.29 0 0 5834

Igazából ha fog a fék, akkor nincsen baj. Mivel rásegítős a rendszer (szervós), ezért nem tanúst nagy ellenállást fékezéskor. Az, hogy nem "fejelik le" az Orlandoban az üveget az utasok az valószínűleg a másfajta fékerő adagolás miatt van, mint a másik autóban. A vizsgán egyébként mérik az összes fékhatás és a hozzá tartozó egyéb paramétert. (pedálerő, linearitás, stb.)

Előzmény: Sandi00 (5832)
Sandi00 Creative Commons License 2016.11.29 0 0 5833

Én is köszöntöm az ÚJ Orlandosokat a csapatban! 

Sok szerencsét kìvánok mindenkinek a "szerzeményekhez"!

 

Nálam még mindig a "szerelmem tárgya", nem tudok betelni vele. Ma napig megkapja a napi puszi adagját. :-0 :-)

Sandi00 Creative Commons License 2016.11.29 0 0 5832

Sziasztok!

Kérdésem lenne: ha beültök az autóba és a fékpedált nyomjátok folyamatosan. Valakié lassan kezd befele "süllyedni", teljesen a padlóig? Mert az enyém igen. Bár ez vásárlás óta igy van.

Ezt nem ellenőrzik szervizkor? 

Lassan műszaki következik és gondolom ez nem jó igy. Fogni fog a fék bár nem úgy mint a másik autónkban. Ott megérintem a pedált és az utasok máris lefejelik ami előttük van, olyan erősen fog. :-) :-)

 

Ja, látom valaki dieselt vásárolna. Nekem átlagba 6-6,5 l közötti a fogyasztás. Városban és vidéken vegyesen használom. Mi nagyon szeretjük, bár ha csak városi autó lenne akkor benzinest vennék én is.

sebatti Creative Commons License 2016.11.27 0 0 5831

Köszönöm! Meggondolandó....

Előzmény: trawala (5830)
trawala Creative Commons License 2016.11.26 0 0 5830

Üdv neked is!

A diesel egy tipikusan hosszútávú utazóautó. Amennyiben városban használod többet, nem valószínű, hogy gazdaságos választás. Azt gondolom (meg talán tudom is), hogy az üzemanyagköltsége az kb. azonos a benzinessel, amennyiben többet jársz városon kívül. Az éves szervizköltség viszont egészen biztosan több, kb. 30 %-al.

Az Orlando egyébként egy jól eltalált autó, szerintem a benzines a jobb szerkezet.

Előzmény: sebatti (5829)
sebatti Creative Commons License 2016.11.26 0 0 5829

Üdv Fórumozó!

 

Kocsi vásárlást tervezek 1-2 éven belül. Az egyik kiszemelt az Orlando disel motoros változata. Ezzel kapcsolatban érdeklődőm: mennyi a valós fogyasztás, mire figyeljek vásárláskor?

 

 

Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2016.11.20 0 0 5828

Szép az autód; Én is gratulálok és sok örömöt kívánok hozzá, örök balesetmentességgel! Majd Miskolcon villogok Rátok ;-)

 

Nekem a héten lesz benne 200.000 Km. (Maximális megelégedettséggel.) Kuplung csere következik. Semmi nagyon vészes tünete nincs még / nem is csúszik, de kezd kemény lenni a kuplung és nagyon halkan "sikkant" egyet 1-2 és 2-3 között. Amíg a legyalogolt téligumi szettel jártam, addig azt hittem, hogy a gumi csinálja, de most az új Nokian-nal biztosan nem. Sachs megrendelve.

 

Más:

Valószínűleg 1 éven belül autóvásárlásban fogunk gondolkodni. Attól függően, hogy az Orlando, vagy a VW Polo lesz cserélve, nézegetem a 6-7, illetve az 5 személyes autókat is.

Amiket sasolok:

Skoda Kodiaq

Mazda 6 (kombi)

Kia Optima de a Niro-t is nézegetem

Ford Mondeo, vagy Galaxy

 

VW Multivan ;-)

 

Szóval ezeket...

De, ha lehetne még kapni új Orlando-t, akkor az nagyon erős jelölt lenne.

Előzmény: dömedee (5822)
trawala Creative Commons License 2016.11.18 0 0 5827

A '12-ben értékesített az nem azonos a '12-ben átadottal. Vagyis, ha 2012 márciusa után rendelted meg és fizetted ki az autódat, akkor érvényes a jótállás és a kiterjesztett szavatosság.

Egyébként a reklámban az volt, hogy a március után értékesített autókra kiterjesztett szavatosság van. Ez pedig a vásárlástól számított 2-5 év között van. Az első évben van jótállás.

A fogyasztóvédelemmel lehet fenyegetőzni, de a kereskedőt vagy a szervizt semmire nem kötelezheti a fogy. védelem, mert nem hatóság! Annyit tud tenni, hogy amennyiben panaszt teszel a szervizben -a vásárlók könyvében, az esetet pontosan leírva- és 30 napon belül nem válaszol írásban a szerviz, akkor fordulhatsz a fogyasztóvédelemhez. Aki kivizsgálja, hogy miért nem kaptál írásos választ -de a válasz tartalmát, tehát hogy a szerviz elutasítja a szavatossági igényt nem vizsgálja- és amennyiben megállapítja a válasz elmaradását, úgy valamilyen szankciót alkalmaz. Ezek lehetnek: írásban figyelmezteti, hogy a 30 napos határidőt tartsa be, vagy pénzírságot szab ki (ezt csak visszatérő mulasztás esetén alkalmazzák általában). Neked meg javasolják, hogy a területileg illetékes Békéltető Testülethez forduljál -ami szintén nem hoz kötelező érvényű döntést. A végén marad -mint kötelező érvényű döntéshozó- a polgári peres eljárás, bíróság. Ahol ugye van néhány lépcsőfok. Ja, a szavatossági igénynél a bizonyítási kényszer Téged terhel.

 

Előzmény: Cihap Ltz+2.0D (5825)
dömedee Creative Commons License 2016.11.18 0 0 5826

Nekem is dereng az 5 év, de ugye a reklámok sokszor sajnos "nem számítanak ajánlattételnek". Szerződéskötéskor kell figyelni, mert amit leírnak, az a mérvadó. Jelen esetben ez akár adminisztrációs hiba is lehet (legyünk jóindulatúak.) Persze ez attól még átverés.

Amit tenni lehet:

1) Másik márkaszervizzel próbálkozni.

2) Lehet, hogy érdemes lenne valamilyen fogyasztóvédelemhez fordulni,...

3) ...vagy csak megemlíteni az adott márkaszervízben ezt a szándékot.

Good Luck!

Előzmény: Cihap Ltz+2.0D (5825)
Cihap Ltz+2.0D Creative Commons License 2016.11.18 0 0 5825

Üdv!

 

Ki hogy emlékszik arra, hogy a 2012 -ben értékesített gépjárművek milyen garanciaval lettek értékesítve a chevroletnél?

 

Elromlott egy komfort alkatrészen amit nem akarnak garanciában javitani!

Anno 2012 -ben az volt a marketing, hogy mostmár a Chevrolet is ad 5év teljeskörű garanciát. 

Erre mi történt, bejegyezték az autót 3 év /100e km -el. 5 év / 150e helyett. 

 

 

dömedee Creative Commons License 2016.11.17 0 0 5824

Köszi az infókat! A phészbukon nem vagyok fent, de majd valamelyik gyerek account-jával ránézek a csoportra.

Persze azt vágom, hogy a Cruze az nem Orlando, bár ez utóbbival is lehet krúzolni... :) Engem egyébként a motor+váltó miatt érdekelt a rokonság. De pl. a kezelőszervek közt is sok az átfedés (akár Opel irányban is...)

Kezelési könyvem van (PDF). A Chevrolet magyar oldaláról töltöttem le. Van 2011-es is!: http://www.chevrolet.hu/owners/manuals.html

Mielőtt meglett volna az autó, már végigböngésztem. Aztán meg újra. Pl a tempomat, esőérzékelő, MP3 igényelt némi ismétlést. De hamar összeszoktunk. Értek kellemes meglepetések. Tök jó pl, hogy az audio lejátszó ismeri a magyar ékezetes karaktereket és kezeli a CD-n is a könyvtárakat.

Előzmény: trawala (5823)
trawala Creative Commons License 2016.11.17 0 0 5823

A face-n is van egy oldalunk, ami már nemzetközi lett, mert több a külföldi, mint a magyar. Van chilei, szingapúri, olasz, német, francia, orosz, ukrán, vietnami, szlovák, cseh, lengyel és még más náció is.

Itt vagyunk: https://www.facebook.com/groups/374647692607834/

A miskolci kolléga a "km rangidős", túl a 200 ezren.

Nem akarlak "vigasztalni", de a Cruze nem mindenben egyezik. Persze ez nem azt jelenti, hogy állandóan javítgatni kell, meg alkatrészeket hajszolni. Ami -szerintem- fontos gépészetileg, hogy csak a gyári paraméterekkel rendelkező anyagokat érdemes használni (kenőanyagok, folyadékok, üzemanyagok) a csereperiódusok pontos betartásával.

Van kezelési könyved? Ha nincsen, akkor itt van. Igaz, hogy nem 2011-es, de minden lényeges infó azonos.

http://www.chevrolet.hu/content/dam/Chevrolet/cwd/hungary/nscwebsite/hu/owners/manuals/documents/my14/Orlando_MY14_HU.pdf

 

Előzmény: dömedee (5822)
dömedee Creative Commons License 2016.11.17 0 0 5822

Köszi! :)

Igen láttam, hogy egy ezüstszürke verda gazdija kitartóan fórumozik! De Miskolcon szoktam szemezni egy "hófehérkével" is. Különös, hogy amikor az ember birtokol egy autót (vagy szeretne), jobban rááll a szeme. Szóval bár nem gyakori ez az autó, azért láthatóan vannak márkatársak.

 

Egyébként megnyugtató régi tulajtól hallani, hogy "Jó választás az autó", hiszen a tartós tesztnél nincs reálisabb véleményformáló módszer! Természetesen megelőzte némi agyalás a döntést, de a komoly 3 hét tapasztalata alapján nem bántuk meg. A feleségem imádja, hogy végre automatás kocsija van. Ráadásul végre övé az újabb a családban! (2011-es)

 

Egy korai Zafirát cseréltünk le egyébként, amivel GM miatt megvan a rokonság, de ez szerintem jobb. Pl a hátsó ülések egyszerű hajtogatása és kényelme verhetetlen! Az pedig, hogy a Cruze-al komoly rokonságot ápol az autó, megnyugtató. Így ha nem karosszéria elemekre van szükség, az alkatrészellátástól sem kell félni.

 

Valaki írta korábban, hogy "a fórum lelke a kép". Nos Miskolcon és környékén őt lehet figyelgetni! A rendszáma elipszilonosjé (LYJ-...)

Előzmény: trawala (5821)
trawala Creative Commons License 2016.11.16 0 0 5821

Üdv a csapatban! Jó választás az autó! Ha kérdésed van, tedd fel. Maximum nem tudunk válaszolni :) Van egyébként a közeledben Orlando-s kolléga.

Széles utat, olcsó benzint és sok-sok baleset- és problémamentes km-t 

Előzmény: dömedee (5820)
dömedee Creative Commons License 2016.11.16 0 0 5820

Üdv Mindenkinek!

Miskolcról üzenem, hogy a mi családunk is egy Orandoval bővült. Ezzel kapcsolódok is a 3 héttel előttem szólóhoz (...úgy tűnik most nem pörög már úgy a topik mint az elején...) Lehet, hogy a gárda lecserélődik, de az autók maradnak? :-)

A miénk egyébként benzines automatás. Azt hiszem ez a combo még típuson belül is elég ritkának számít, de egyenlőre jó választásnak tűnik. Gondolom ez a véleményünk a ~10L-es városi fogyasztás mellett sem fog egyhamar megváltozni, mivel a vásárlás érzelmi döntés eredménye volt... De hiszen tudjátok hogy van ez!

A topikból egyébként sokat tanultam az autóról, így a használatba vétel is egyszerűbb volt. Azért ha kérdésem van írok, hátha tudtok segíteni!

Addig is kívánok minden régi és új tulajdonosnak széles utat és balesetmentes közlekedést!

LaZulu Creative Commons License 2016.10.26 0 0 5819

Nagy tisztelet Mindenkinek! 

Tulajdonosa lettem egy 2013-as 1.8 LT+ -nak.

Mostanában nem könyvet olvasok, hanem a fórumot! 😁 Nincs könnyű dolgom, még 2012-nél tartok. Látom, van aki már eladta az autót. Az ára most érte el azt a szintet, hogy meg tudtam fizetni. Remélem minden rendben lesz vele. 

 

LaZulu Creative Commons License 2016.10.26 -1 0 5818

Hozzám került . . . 

Előzmény: Dome GrandePunto (5788)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!