Van a vezérműszíj -ez fogazott és a szelepek vezérlését/vezérműtengely hajtását végzi, többek között- és van a hosszbordás szíj, ahol a belső felülete a szíjnak nem fogazott, hanem hosszában "árkok" vannak rajta. Ez hajtja pl. a generátort, a klímakompresszort is. A vezérműszíj a fontosabb, mert ha szakad, vagy megnyúlik és átugrik akkor "összekuszálja" a szelepeket, elgörbülnek, törnek és a hengerfej is megsérülhet.
Mivel neked szakember, szervizben végezte a karbantartást (és nem sufniszervizben) ezért ezek cseréjét evégezték. Szerintem a kopó alkatrészek kategóriája ezek cseréje.
Nem vagyok műszaki szakember, ezért csak gondolom, hogy mit jelent a "hosszbordásszíj". Amire én gondolok, az volt cserélve (emlékeim szerint 150.000 km környékén, de ennek utána kell kérdeznem.) A"kopó alkatrészek ill. vezérmű elemek" címszó alatt gondoltam erre. Tehát természetesen az előírt km-nél, az előírt alkatrész-cserék megtörténtek.
Gondoltam, leírom a leltárt a 200.000 km apropóján. (Te mindenről tudsz, de az újak / esetleg az ezután csatlakozók kedvéért):
- gariban: index-bajuszkapcsoló csere (érdekes, "sercintő" hang miatt, ami tul.képpen más kóros jelenséggel nem járt)
.
. csak a szokásos kopó alkatrészek (szűrők, fékbetétek, tárcsa és persze motorolaj cseréje / utóbbi kb. átlagosan 12-13.000-enként) Előírás szerint, vezérmű elemeinek cseréje.
Összesen kb. 5-6 db izzó ... (Érdekes, hogy hátul talán még csak a rendszámtábla világításban kellett cserélni.)
.
- hűtőrendszerbe jutó motorolaj miatt "nagy szétszedés"/ hengerfej vizsgálat. Végül egy átégett tömítés volt a ludas. Tömítéscserék történtek. Azóta hibátlan.
- bal oldalon (először csak gumiharang, majd féltengely-csukló, - kopás ill. kopogás miatti cseréje*)
- kuplungtárcsák cseréje
200K km alatt elfogyasztott 2 garnitúra (=4 db nyári és 4 db téli gumit) Ezek közül a nyári ugyebár eredetileg rajta volt az autón... ;-)
Egyik meghibásodás sem volt durva, fatális, vagy olyasmi, ami miatt az autó továbbhaladása veszélybe került volna. Gyakorlatilag idejében észrevettük és tervezetten javítottuk az összeset; Általában az esedékes olajcserével egyszerre, egy munkadíjból.
Volt egy koccanásom a bal elejével, aminek során egy Skoda Octaviában cca. 80E Ft kár keletkezett (jobb első sárvédőlemeze csúnyán sérült). A Chevy alakváltozás nélkül (!) abszolválta az esetet. A bal első kerékjárati ív védő műanyagja picit karcos lett; Szilikonosan, vagy vizesen nem is látszik.
*Most utólag gondolok rá, hogy esetleg a féltengely-csuklónak is az okozhatta a későbbi baját, hogy azzal a kerékkel tettem odébb a Skodrit... (Tehát kapott egyszer egy elefánt-puszit).
Igazából ha fog a fék, akkor nincsen baj. Mivel rásegítős a rendszer (szervós), ezért nem tanúst nagy ellenállást fékezéskor. Az, hogy nem "fejelik le" az Orlandoban az üveget az utasok az valószínűleg a másfajta fékerő adagolás miatt van, mint a másik autóban. A vizsgán egyébként mérik az összes fékhatás és a hozzá tartozó egyéb paramétert. (pedálerő, linearitás, stb.)
Kérdésem lenne: ha beültök az autóba és a fékpedált nyomjátok folyamatosan. Valakié lassan kezd befele "süllyedni", teljesen a padlóig? Mert az enyém igen. Bár ez vásárlás óta igy van.
Ezt nem ellenőrzik szervizkor?
Lassan műszaki következik és gondolom ez nem jó igy. Fogni fog a fék bár nem úgy mint a másik autónkban. Ott megérintem a pedált és az utasok máris lefejelik ami előttük van, olyan erősen fog. :-) :-)
Ja, látom valaki dieselt vásárolna. Nekem átlagba 6-6,5 l közötti a fogyasztás. Városban és vidéken vegyesen használom. Mi nagyon szeretjük, bár ha csak városi autó lenne akkor benzinest vennék én is.
A diesel egy tipikusan hosszútávú utazóautó. Amennyiben városban használod többet, nem valószínű, hogy gazdaságos választás. Azt gondolom (meg talán tudom is), hogy az üzemanyagköltsége az kb. azonos a benzinessel, amennyiben többet jársz városon kívül. Az éves szervizköltség viszont egészen biztosan több, kb. 30 %-al.
Az Orlando egyébként egy jól eltalált autó, szerintem a benzines a jobb szerkezet.
Kocsi vásárlást tervezek 1-2 éven belül. Az egyik kiszemelt az Orlando disel motoros változata. Ezzel kapcsolatban érdeklődőm: mennyi a valós fogyasztás, mire figyeljek vásárláskor?
Szép az autód; Én is gratulálok és sok örömöt kívánok hozzá, örök balesetmentességgel! Majd Miskolcon villogok Rátok ;-)
Nekem a héten lesz benne 200.000 Km. (Maximális megelégedettséggel.) Kuplung csere következik. Semmi nagyon vészes tünete nincs még / nem is csúszik, de kezd kemény lenni a kuplung és nagyon halkan "sikkant" egyet 1-2 és 2-3 között. Amíg a legyalogolt téligumi szettel jártam, addig azt hittem, hogy a gumi csinálja, de most az új Nokian-nal biztosan nem. Sachs megrendelve.
Más:
Valószínűleg 1 éven belül autóvásárlásban fogunk gondolkodni. Attól függően, hogy az Orlando, vagy a VW Polo lesz cserélve, nézegetem a 6-7, illetve az 5 személyes autókat is.
Amiket sasolok:
Skoda Kodiaq
Mazda 6 (kombi)
Kia Optima de a Niro-t is nézegetem
Ford Mondeo, vagy Galaxy
VW Multivan ;-)
Szóval ezeket...
De, ha lehetne még kapni új Orlando-t, akkor az nagyon erős jelölt lenne.
A '12-ben értékesített az nem azonos a '12-ben átadottal. Vagyis, ha 2012 márciusa után rendelted meg és fizetted ki az autódat, akkor érvényes a jótállás és a kiterjesztett szavatosság.
Egyébként a reklámban az volt, hogy a március után értékesített autókra kiterjesztett szavatosság van. Ez pedig a vásárlástól számított 2-5 év között van. Az első évben van jótállás.
A fogyasztóvédelemmel lehet fenyegetőzni, de a kereskedőt vagy a szervizt semmire nem kötelezheti a fogy. védelem, mert nem hatóság! Annyit tud tenni, hogy amennyiben panaszt teszel a szervizben -a vásárlók könyvében, az esetet pontosan leírva- és 30 napon belül nem válaszol írásban a szerviz, akkor fordulhatsz a fogyasztóvédelemhez. Aki kivizsgálja, hogy miért nem kaptál írásos választ -de a válasz tartalmát, tehát hogy a szerviz elutasítja a szavatossági igényt nem vizsgálja- és amennyiben megállapítja a válasz elmaradását, úgy valamilyen szankciót alkalmaz. Ezek lehetnek: írásban figyelmezteti, hogy a 30 napos határidőt tartsa be, vagy pénzírságot szab ki (ezt csak visszatérő mulasztás esetén alkalmazzák általában). Neked meg javasolják, hogy a területileg illetékes Békéltető Testülethez forduljál -ami szintén nem hoz kötelező érvényű döntést. A végén marad -mint kötelező érvényű döntéshozó- a polgári peres eljárás, bíróság. Ahol ugye van néhány lépcsőfok. Ja, a szavatossági igénynél a bizonyítási kényszer Téged terhel.
Nekem is dereng az 5 év, de ugye a reklámok sokszor sajnos "nem számítanak ajánlattételnek". Szerződéskötéskor kell figyelni, mert amit leírnak, az a mérvadó. Jelen esetben ez akár adminisztrációs hiba is lehet (legyünk jóindulatúak.) Persze ez attól még átverés.
Amit tenni lehet:
1) Másik márkaszervizzel próbálkozni.
2) Lehet, hogy érdemes lenne valamilyen fogyasztóvédelemhez fordulni,...
3) ...vagy csak megemlíteni az adott márkaszervízben ezt a szándékot.
Köszi az infókat! A phészbukon nem vagyok fent, de majd valamelyik gyerek account-jával ránézek a csoportra.
Persze azt vágom, hogy a Cruze az nem Orlando, bár ez utóbbival is lehet krúzolni... :) Engem egyébként a motor+váltó miatt érdekelt a rokonság. De pl. a kezelőszervek közt is sok az átfedés (akár Opel irányban is...)
Mielőtt meglett volna az autó, már végigböngésztem. Aztán meg újra. Pl a tempomat, esőérzékelő, MP3 igényelt némi ismétlést. De hamar összeszoktunk. Értek kellemes meglepetések. Tök jó pl, hogy az audio lejátszó ismeri a magyar ékezetes karaktereket és kezeli a CD-n is a könyvtárakat.
A face-n is van egy oldalunk, ami már nemzetközi lett, mert több a külföldi, mint a magyar. Van chilei, szingapúri, olasz, német, francia, orosz, ukrán, vietnami, szlovák, cseh, lengyel és még más náció is.
A miskolci kolléga a "km rangidős", túl a 200 ezren.
Nem akarlak "vigasztalni", de a Cruze nem mindenben egyezik. Persze ez nem azt jelenti, hogy állandóan javítgatni kell, meg alkatrészeket hajszolni. Ami -szerintem- fontos gépészetileg, hogy csak a gyári paraméterekkel rendelkező anyagokat érdemes használni (kenőanyagok, folyadékok, üzemanyagok) a csereperiódusok pontos betartásával.
Van kezelési könyved? Ha nincsen, akkor itt van. Igaz, hogy nem 2011-es, de minden lényeges infó azonos.
Igen láttam, hogy egy ezüstszürke verda gazdija kitartóan fórumozik! De Miskolcon szoktam szemezni egy "hófehérkével" is. Különös, hogy amikor az ember birtokol egy autót (vagy szeretne), jobban rááll a szeme. Szóval bár nem gyakori ez az autó, azért láthatóan vannak márkatársak.
Egyébként megnyugtató régi tulajtól hallani, hogy "Jó választás az autó", hiszen a tartós tesztnél nincs reálisabb véleményformáló módszer! Természetesen megelőzte némi agyalás a döntést, de a komoly 3 hét tapasztalata alapján nem bántuk meg. A feleségem imádja, hogy végre automatás kocsija van. Ráadásul végre övé az újabb a családban! (2011-es)
Egy korai Zafirát cseréltünk le egyébként, amivel GM miatt megvan a rokonság, de ez szerintem jobb. Pl a hátsó ülések egyszerű hajtogatása és kényelme verhetetlen! Az pedig, hogy a Cruze-al komoly rokonságot ápol az autó, megnyugtató. Így ha nem karosszéria elemekre van szükség, az alkatrészellátástól sem kell félni.
Valaki írta korábban, hogy "a fórum lelke a kép". Nos Miskolcon és környékén őt lehet figyelgetni! A rendszáma elipszilonosjé (LYJ-...)
Miskolcról üzenem, hogy a mi családunk is egy Orandoval bővült. Ezzel kapcsolódok is a 3 héttel előttem szólóhoz (...úgy tűnik most nem pörög már úgy a topik mint az elején...) Lehet, hogy a gárda lecserélődik, de az autók maradnak? :-)
A miénk egyébként benzines automatás. Azt hiszem ez a combo még típuson belül is elég ritkának számít, de egyenlőre jó választásnak tűnik. Gondolom ez a véleményünk a ~10L-es városi fogyasztás mellett sem fog egyhamar megváltozni, mivel a vásárlás érzelmi döntés eredménye volt... De hiszen tudjátok hogy van ez!
A topikból egyébként sokat tanultam az autóról, így a használatba vétel is egyszerűbb volt. Azért ha kérdésem van írok, hátha tudtok segíteni!
Addig is kívánok minden régi és új tulajdonosnak széles utat és balesetmentes közlekedést!
Mostanában nem könyvet olvasok, hanem a fórumot! 😁 Nincs könnyű dolgom, még 2012-nél tartok. Látom, van aki már eladta az autót. Az ára most érte el azt a szintet, hogy meg tudtam fizetni. Remélem minden rendben lesz vele.