Elnézést a két n-ért! Azért nyitom a topikot, mert rövid tevékenysége alapján - szerintem - leszögezhetjük: az államtitkár asszony sok vidám percet fog szerezni nekünk az elkövetkezendő 1-2 évben. Tovább nem sajnos.
Szerinted a pedagógia alapjait, elveit, módszereit a teremtő hozta létre pihenőnapján? Évezredes tapasztalatok lettek összegezve, megfogalmazva az első pedagógiával foglalkozó gondolkodók révén. Sajnos a mai nagokosok ezeket a tapasztalatokat akarnák a kukába dobni, a saját hülyeségeiket ráerőltetve a világra. Comenius ki volt szerinted?
Már többször leírtam itt a fórumon, hogy ezen a területen hosszútávú stratégiák kellenének, és türelem az elképzelések megvalósításához. Nem emlékszem ilyesmire az elmúlt évtizedekből. :(
Igen, de ehhez tanár kell, és nálunk ezeket a tantárgyaknak a felét óraadó tanítja, akik meg nem óraadók, azoknak az órarendje esetleges lenne. Ha megnézed, szerintem érted a dilemmát.
Ha tantárgyakra bontjuk, akkor mennyiben szűnnek meg a tantárgyak? Akkor legfeljebb annyit mondhatunk el, hogy az egyes tárgyak órái nem időbeli ciklikussággal követik egymást, hanem az egymásba fonódás diktálta sorrendben.
Persze, nyilván az elsődleges probléma a tanárképzés, és mindig lesznek elegen a Nádirigó-féle luddistákból, akik még megfontolni sem hajlandók, hogy hátha változik a világ.
Természettudomány tantárgy most is létezik (biológia, kémia, fizika, földrajz), sőt érettségi tantárgy (nekem tetszik is), csak éppen nem létezik ilyen szakos tanár, és ha tantárgyakra bontjuk, lehetetlen a tantárgyfelosztás és az órarend készítés.
Pedagógia ősatyái... Pfff. Te tényleg nagyon nem értesz ehhez a területhez...
Ez körülbelül az egyetlen logikus gondolat, amit már régesrég el kellett volna kezdeni mindenhol. A világ soha nem esett szét olyan merev diszciplínákra, mint az iskola.
Ugyan, a hatástanulmányok pont olyanok mint a közvélemény kutatások: egy kis szegmensre vonatkoznak.
Ha egy új zenetanitási módszert akarsz kipróbálni, de véletlenül csupa botfülű vagy éppen abszolút hallású tanuló van abban /azokban az osztály(ok)ban, akkor biza a hatástanulmányod kutyafülét sem ér!
Persze, rendesen megtervezik a kézírás tanításának megszüntetését, a lány és fiu nevek megkülönböztetését és egy csomó más libsi marhaságot is. Valóságtól elrugaszkodott hülyékben egy ország sem szűkölködik, csak nem egyformán adnak nekik hatalmat is a kezükbe. Mi sajnos láttuk/megtapasztaltuk 20 év alatt hogy mire voltak képesek az szdsz észkombájnai. S azt is látjuk, hogy mire képesek az EU-ban (EB, EP, EU-s bíróságok, EU-s bürokraták, stb).
Egy ilyen kísérletnek akkor van értelme, amikor a tanulóknak megfelelő alapismereteik vannak az összevonandó tantárgyakból! Anno MGy-ék is így képzelték, bár szerintem középiskolában még nehezen megvalósitható.
A tantárgyankénti tanításnak meg van a maga logikája: a csak az illető területre vonatkozó alapismereteket tanítják meg, gyakoroltatják be, hogy majd az élet során a felnőtt azokat már tényleg interdiszciplinárisan tudja használni. Ahogy azt ténylegesen tesszük is.
De azt is naponta észlelhetjük, hogy ez mennyire nehéz azoknak akik iskoláskorukban elbliccelték az alapok lerakását. Hetet -havat összehordanak, tévesen kezelnek információ morzsákat, elhisznek mindenféle marhaságot amiről hallanak, olvasnak, stb.
Ez eddig az oktatás selejtjének számitott, látom ezután már az eredménye fog lenni! Kezdve a finnekkel, de hozzánk is elér majd...
Tessék elképzelni a tanítónénit aki egyszerre akar ABC-t és számolást tanítani....persze, megoldható, hogy hogy mi lesz az eredménye attól a jó sorsa mentse meg a nebulókat.
Van benne ráció. Én a 70-es évek végén jártam gimibe és akkor indult egy kisérlet a természettudományos tantárgyak ( fizika, kémia, matematika) komplex oktatására. Marx György professzor bábáskodott a program felett.
Ugyanúgy meglenne a racionalitása annak, hogy a történelmet és az irodalmat összehangolják. Azaz amikor egy adott korszakot tanítanak történelemből, akkor tanulják az adott kor irodalmát is. Vagy amikor a német történelmet tanítják, akkor azzal egyidőben lenne Németország földrajza is.
Anno, a pedagógia ősatyái nem véletlenül rendszerezték a megtanítani valókat és nem "témákat "oktattak. Minden tantárgynak megalapoznak az alsóbb osztályokban, majd arra felépítik azt a szintet amit a társadalom elvár a következő évtizedekre.
"Témákkal" ezt nem lehet megcsinálni, viszont lehet homokra várat építeni!
A szabadosság elvűség kezd egyre furcsák torzszülötteket világra hozni az oktatás és nevelés területén (kézírás tanításának megszüntetése - ebben is élenjárók a rénszarvas pásztor "rokonaink" - pedig hát az írás tanulás nem csak az aláíráshoz kell, ahogy a rajztanítás vagy a kézimunka sem a grafikust vagy az iparművészt akarja kihozni a gyerekekből). De hát ezt ezek a felvilágosult elmék nem hajlandók végiggondolni sem, hiszen mindenben ők a legokosabbak, legjobbak, legszebbek..
"Korábban, ha a megengedett létszámon túl is beiskolázott, megtehette, de az után nem kapott állami támogatást. A jelenlegi szabályozás értelmében nem teheti meg, mert akkor még az után sem kap támogatást, amire engedélyt kapott."
A helyettesítést, amennyiben a 32 óra fölötti a dolog, írásban kell elrendelni, amihez a KLIK engedélye kell. És akkor most képzeljük ezt el. Piroska tannéni reggel beszól, hogy 40 fokos láza van, az ágyból sem bír előmászni. Gyorsan csinálni kell valamit. Szólunk Juliska néninek, aki szorgalmasan helyettesít. Viszont nincs elrendelése, nincs kötelezettségvállalásba véve ELÖZETESEN, hogy neki fizetni kell. Ez egy rémálom.
Megjegyzem, ebben az évben még egy fillért sem fizettek az óraadóknak. Így március közepe magasságában. És hiába szólunk és szólunk és szólunk.
''24 óránál is kevesebbet DOLGOZNAK'' - mondja ezt a megtartott órák alapján...
Még mindig nem érti senki, hogy mi a megtartott óra és mi a munkaidő. És hogy miben áll egy tanár MUNKÁJA. Hogyan kell / lehetne mérni, értékelni, megszabni és elismerni.
Nagyon nagy a baj, ha államtitkári szinten sincsenek helyén ezek a dolgok...
:) Támopos EUs projektek futnak le úgy, hogy a befejezés után köttetik meg a szerződés, akár éveket áthidalva. A legnagyobb szenny és fertő mindig a közszférában van :)
Úgy szép hazudni, ugyanis egyszerűen nem engedik beleírni a nyilvántartásba a munkaórák számát, mert akkor már nyoma van, és fél a vezetés, hogy valamikor csak ki kell majd fizetni túlóra formájában. Másrészt hogyan csinálhat ekkora picsát a szájából ez a riherongy is, mikor 32 órát akkor is bent kell ülni mindenkinek, ha semmit sem csinál, ha meg kötelező a munkahelyemen ülni, az munkaidő. :)
Addig, amíg Magyarországon a hülyülés folyik, vannak helyek ahol készen van a koncept:)
Szóval tényleg elérhető az, hogy 8 osztály elvégzése után nagyívben leszarja a tanuló az összes hazai
iskolát. Ehhez nem kell iskolába járni, hülye tanárokkal nyüglődni, meg idiótákkal egy levegőt szívni és garantált az oktatás minősége.
Ha a szülő okos, akkor meg tudja- márpedig minden szülő meg is tesz mindent a gyerekeiért- szervezni azt is, hogy
fizetés nélküli gyakornok legyen a nebuló valahol hasonló profilú cégnél.
Világos?
Elmebeteg macskajancsik és koncepcionális idióta pedagógusok helyett arra kell csak koncentrálni íami a cél:
úgy vágják nyakon a kölköt mint a pinty az első kilengésnél ;) Cél a szakma MEGTANULÁSA!
Bármi legyen is az, minél magasabb fokon!
Na most lehet felhördülni kérem, de hát itthon akkora de akkora csóróság van, hogy 100-140 eurtót senki se tud kifizetni.
Na számoljon utána. Szinte a csp-ből meg van. És nem három meg nlégy év alatt lehet teljesíteni, hanem akár 15-20 hónap alatt is.
Csókolom. Mehetnek a szakképzők, meg akik ebből akarnak megélni, meg akik eddig se tanították meg a szakmát.
A kölköknek petdig világosan megmondani: úgy tanuljon, hogy az ékletében sokszoprosan rá fog fizetni, a mostani lazaságára. Na ezért kaptad a nyaklevest kisfiam, hogy ezt tartsd az életbe a legfontosabbnak, ne faszbúkot.
Itt például egy adat bázis, hol milyen gyakornoki munka lehetőség van.
Ezek felsőfokú tanulmányokat folytatóknak, vagy egy két éve végzett balekoknak:-)
Na most. A szakképzés , mint tudjuk, a jelenben preferáltabb, mint a gimnázium.
Szeretném látni, hogy melyik suliba, milyen szakmát oktatnak. Ezt kistérségenként.
Szeretném látni, hogy ezeknek a gyakorlati helye melyik cég. A kistérségben.
Gyanum szerint az oktatott szakmák közül az adminisztratívakat, ilyen olyan ügyintéző, kedvencem a logisztikai tökvakarók, de legfőbb kedvenceim a retkes HR bagázs. Azokat nagyon utálom. HElyes, hogy eztekjet kidobjuk a francba.
A kommunikáció szakokkal együtt.
Tehát tulajdonképp az az alapvető kérdés, hogy az adott szakmára ott fel e tud gyakorlatilag készülni a kistérségben.
Ha van gyakorlati hely, ott mi fogja biztosítani azt, hogy valóban szakképzik őket és nem csak csicskjácskák lesznek.
Világos?
De egyébként azt tudom ajánlani a szülőknek- on-line tanulható- perspektív szakmára adják a gyereküket.
Ez havi 30000Ft költség kb/gyermek, de sokkal rövidebb idő alatt és sokkal hatékonyabban és az életben valóban valós
és külföldön is elismert szakképzettséggel fog rendelkezni a gyermeke, különösen, ha olyan szakmát választ amihez az ismerettségi körben van mérnök arról a szakterületről és hajlandó mentorálni. Ez lényegében csak annyi, hogy konzulense.
sgd.de
tessék kérem ez egy online- szakképző iskola.
irassák be németre és vele párhuzamosan vagy egy fél év múlva kezdeje a tanulmányait.
Két légy egy csapásra. Idegen nyelv nélkül ma már főleg a magyarral nem tud boldogulni. Azt tanulni kell.
De a szakmai mentor, konzulens az hozzá tudja juttatni értelmes tananyaghoz. Amiből érdemes tanulni.
Ebben a cikkben az OH-on verik el a port, aminek semmi köze a szakmaszerkezeti döntéshez, az a fenntartó sara.
Az OH egyébként mostanság az egyetlen felettes, ahova lehet telefonálni, segítséget kérni, ahol emberekkel lehet beszélni, olyanokkal, akik értik is, miről beszél az ember. Nem leugatnak, nem fölényeskednek, nem hivatalnokként, hanem partnerként tárgyalnak. Üdítő jelenség mostanság.