Keresés

Részletes keresés

Acrocephalus arrundinaceu Creative Commons License 2015.03.22 0 0 22394

Szerinted a pedagógia alapjait, elveit, módszereit a teremtő hozta létre pihenőnapján? Évezredes tapasztalatok lettek összegezve, megfogalmazva az első pedagógiával foglalkozó  gondolkodók révén. Sajnos a mai nagokosok ezeket a tapasztalatokat akarnák a kukába dobni, a saját hülyeségeiket ráerőltetve a világra. Comenius ki volt szerinted? 

Előzmény: voks02 (22386)
cumeszk Creative Commons License 2015.03.22 0 0 22393

Már többször leírtam itt a fórumon, hogy ezen a területen hosszútávú stratégiák kellenének, és türelem az elképzelések megvalósításához.  Nem emlékszem ilyesmire az elmúlt évtizedekből. :(

Előzmény: voks02 (22390)
cumeszk Creative Commons License 2015.03.22 0 0 22392

Igen, de ehhez tanár kell, és nálunk ezeket a tantárgyaknak a felét  óraadó tanítja, akik meg nem óraadók, azoknak  az órarendje esetleges lenne. Ha megnézed, szerintem érted a dilemmát.

Kíváncsi vagyok a véleményedre.http://kerettanterv.ofi.hu/07_melleklet_miniszter/index_miniszter.html 7.29.

Előzmény: nemertemenezt (22391)
nemertemenezt Creative Commons License 2015.03.22 0 0 22391

Ha tantárgyakra bontjuk, akkor mennyiben szűnnek meg a tantárgyak? Akkor legfeljebb annyit mondhatunk el, hogy az egyes tárgyak órái nem időbeli ciklikussággal követik egymást, hanem az egymásba fonódás diktálta sorrendben.

Előzmény: cumeszk (22389)
voks02 Creative Commons License 2015.03.22 0 0 22390

Persze, nyilván az elsődleges probléma a tanárképzés, és mindig lesznek elegen a Nádirigó-féle luddistákból, akik még megfontolni sem hajlandók, hogy hátha változik a világ.

Előzmény: cumeszk (22389)
cumeszk Creative Commons License 2015.03.22 0 0 22389

Természettudomány tantárgy most is létezik (biológia, kémia, fizika, földrajz), sőt érettségi tantárgy  (nekem tetszik is), csak éppen nem létezik ilyen szakos tanár, és ha tantárgyakra bontjuk, lehetetlen a tantárgyfelosztás és az órarend készítés.

Előzmény: Kecske Mét (22383)
momentan Creative Commons License 2015.03.22 0 0 22388

Miért érzem azt, hogy nem rendelkezel finn hatástanulmányokkal?

 

Hivatkozol másoknál arra, hogy félinformációkkal, részinformációkkal, neadj isten bulvár hírekkel operálnak.

 

És tessék mit látok!

 

"Persze, rendesen megtervezik a kézírás tanításának megszüntetését, a lány és fiu nevek megkülönböztetését és egy csomó más libsi marhaságot is."

 

Íme, a bulvár felmagasztalása.

Előzmény: Acrocephalus arrundinaceu (22385)
momentan Creative Commons License 2015.03.22 0 0 22387

"De azt is naponta észlelhetjük, hogy  ez mennyire nehéz azoknak akik iskoláskorukban  elbliccelték az alapok lerakását."

 

Csak érdeklődve kérdezem! Hány finn tanítványod van, és milyen az alapképzettségük.

Miért gondolod, hogy ott elbliccelik?

 

 

Aztán, ha emlékeim nem csalnak, nekem alsóban nem igazán különült el az írás olvasás számolás.

Nem tudtam, hogy számolásóra, amikor hattyunyakat kellett rajzolni és kétlábú állatokat felsorolni.

 

Ma is emlékszem a piacra, ahol felolvastuk, felismertük az árukat, sőt még bevásárló listánk is volt!

 

Miért ne lehetne az írás, olvasás, számolás egy téma köré csoportosítva.

 

Szerintem alsóban gondolkodnak, és kicsiknél ez életszerübb. Lehet, hogy hatékonyabb is.

 

Az, hogy nálunk rosszul vesznek át dolgokat az egyértelmű.

 

Nem ide illő alkatrész.

 

Mi még ökrösszekéren haladunk, de kamionnyi cuccot akarunk szállítani.

A mi oktatásunk a  multunk miatt alkalmatlan ilyenre.

A mostani "reformok" után meg már mindenre alkalmatlan lesz!

 

Előzmény: Acrocephalus arrundinaceu (22384)
voks02 Creative Commons License 2015.03.22 0 0 22386

Pedagógia ősatyái... Pfff. Te tényleg nagyon nem értesz ehhez a területhez...

 

Ez körülbelül az egyetlen logikus gondolat, amit már régesrég el kellett volna kezdeni mindenhol. A világ soha nem esett szét olyan merev diszciplínákra, mint az iskola.

Előzmény: Acrocephalus arrundinaceu (22380)
Acrocephalus arrundinaceu Creative Commons License 2015.03.22 0 0 22385

Ugyan, a hatástanulmányok  pont olyanok mint a közvélemény kutatások: egy kis szegmensre vonatkoznak. 

Ha egy új zenetanitási módszert akarsz kipróbálni, de véletlenül csupa botfülű vagy éppen abszolút hallású tanuló van abban /azokban az osztály(ok)ban, akkor biza a hatástanulmányod kutyafülét sem ér!

Persze, rendesen megtervezik a kézírás tanításának megszüntetését, a lány és fiu nevek megkülönböztetését és egy csomó más libsi marhaságot is. Valóságtól elrugaszkodott hülyékben egy ország sem szűkölködik, csak nem egyformán adnak nekik hatalmat is a kezükbe. Mi sajnos  láttuk/megtapasztaltuk 20 év alatt hogy mire voltak képesek az szdsz észkombájnai. S azt is látjuk, hogy mire képesek az EU-ban (EB, EP, EU-s bíróságok, EU-s bürokraták, stb).

Előzmény: momentan (22381)
Acrocephalus arrundinaceu Creative Commons License 2015.03.22 0 0 22384

Egy ilyen kísérletnek akkor van értelme, amikor a tanulóknak megfelelő alapismereteik vannak az összevonandó tantárgyakból! Anno MGy-ék is így képzelték, bár szerintem középiskolában  még nehezen megvalósitható. 

A tantárgyankénti tanításnak meg van a maga logikája: a csak az illető területre  vonatkozó alapismereteket tanítják meg, gyakoroltatják be, hogy majd az élet során a felnőtt azokat már tényleg interdiszciplinárisan tudja használni. Ahogy azt ténylegesen tesszük is. 

De azt is naponta észlelhetjük, hogy  ez mennyire nehéz azoknak akik iskoláskorukban  elbliccelték az alapok lerakását. Hetet -havat összehordanak, tévesen kezelnek információ morzsákat, elhisznek mindenféle marhaságot amiről hallanak, olvasnak, stb.

Ez eddig az oktatás selejtjének számitott, látom ezután már az eredménye fog lenni! Kezdve a finnekkel, de hozzánk is elér majd...

Tessék elképzelni a tanítónénit aki egyszerre akar ABC-t és számolást tanítani....persze, megoldható, hogy hogy mi lesz az eredménye attól a jó sorsa mentse meg a nebulókat.

Előzmény: Kecske Mét (22383)
Kecske Mét Creative Commons License 2015.03.21 0 0 22383

Van benne ráció. Én a 70-es évek végén jártam gimibe és akkor indult egy kisérlet a természettudományos tantárgyak ( fizika, kémia, matematika) komplex oktatására. Marx György professzor bábáskodott a program felett.

 

Ugyanúgy meglenne a racionalitása annak, hogy a történelmet és az irodalmat összehangolják. Azaz amikor egy adott korszakot tanítanak történelemből, akkor tanulják az adott kor irodalmát is. Vagy amikor a német történelmet tanítják, akkor azzal egyidőben lenne Németország földrajza is.

Előzmény: momentan (22381)
Kecske Mét Creative Commons License 2015.03.21 0 0 22382

Na most történt egy érdekes eset. Fizika 9. osztályban. Lejtő és súrlódási erő, gyorsulás számítása.

A könyv megoldókulcsa cosinus függvényt használ, ami viszont matematikából később lesz. :-)))

( Más kérdés, hogy 30,45,60 fok van a példákban és ezek enélkül is megoldhatók. )

 

Más. Az asszony bement egy antikváriumba. Az eladó elcsodálkozott, hogy megnőtt a kereslet a régi, hivatalosan nem használható tankönyvek után. ;-)

momentan Creative Commons License 2015.03.21 0 0 22381

Most miért nem arra hivatkozol, hogy a fejlődés és az átalakítás fontos.

 

Ha valami nagyon új dolog bevezetése történt, akkor mindig voltak ellenkezők.

Anno a géprombolók az állásukat féltették.

 

Ford futószalag gyártását sem fogadta mindenki kitörő örömmel.

 

Itt az a kérdés, hogy a tervezett újításokat, átalakításokat milyen előzetes hatástanulmányok alapján, milyen előzetes tervezéssel vezetik be.

Illetve az is fontos, hogy az adott tanulói közösség alkalmas e ilyen átalakítás befogadására.

 

Ott el tudom képzelni, hogy rendesen megtervezik.

 

Itt nálunk eszetlenül bedobnak minden agyament ötletet élesben, előzetes kipróbálás nélkül.

 

Egyébként, azért mert valami neked, vagy nekem nem tetszik, attól az még lehet jó dolog.

 

Előzmény: Acrocephalus arrundinaceu (22380)
Acrocephalus arrundinaceu Creative Commons License 2015.03.21 0 0 22380

A folytonosan dicsért fineknek az agyukba szállt a dicsőség és kezdenek teljesen megbolondulni:

A finn iskolákban eltörölnék a tantárgyakat

A cél, hogy a ne magolni kelljen, hanem valódi tudást kapjanak a diákok. Tárgy helyett téma lesz. Tovább »

forrás: Index.hu

n

Anno, a pedagógia ősatyái nem véletlenül rendszerezték a megtanítani valókat és nem "témákat "oktattak. Minden tantárgynak megalapoznak az alsóbb osztályokban, majd arra felépítik azt a szintet amit a társadalom elvár a következő évtizedekre. 

"Témákkal" ezt nem lehet megcsinálni, viszont lehet homokra várat építeni! 

A szabadosság elvűség kezd egyre furcsák torzszülötteket világra hozni az oktatás és nevelés területén (kézírás tanításának megszüntetése - ebben is élenjárók a rénszarvas pásztor "rokonaink" - pedig hát az írás tanulás nem csak az aláíráshoz kell, ahogy a rajztanítás vagy a kézimunka sem a grafikust vagy az iparművészt akarja kihozni a gyerekekből). De hát ezt ezek a felvilágosult elmék nem hajlandók végiggondolni sem, hiszen mindenben ők a legokosabbak, legjobbak, legszebbek..

Hogy rogyjon rájuk az ég ahol vannak mindenütt...

nemertemenezt Creative Commons License 2015.03.21 0 0 22379

http://pecsistop.hu/regio/alkotmanyjogi-panasz-lehet-a-iskola-es-civiltiprasbol/1310782/

 

"Korábban, ha a megengedett létszámon túl is beiskolázott, megtehette, de az után nem kapott állami támogatást. A jelenlegi szabályozás értelmében nem teheti meg, mert akkor még az után sem kap támogatást, amire engedélyt kapott."

 

Igazán "elegáns" megoldás.

helikeptor Creative Commons License 2015.03.20 0 0 22378
Előzmény: tombadillo (22377)
tombadillo Creative Commons License 2015.03.19 0 0 22377

hát, én a magam részéről annyit mondanék, hogy:

 

"baszódjál meg kdnp ..." linkelni állítólag már nem lehet (vagy most éppen), mert letiltatták.

Előzmény: cumeszk (22376)
cumeszk Creative Commons License 2015.03.19 0 0 22376

A helyettesítést, amennyiben a 32 óra fölötti a dolog, írásban kell elrendelni, amihez a KLIK engedélye kell. És akkor most képzeljük ezt el. Piroska tannéni reggel beszól, hogy 40 fokos láza van, az ágyból sem bír előmászni. Gyorsan csinálni kell valamit. Szólunk Juliska néninek, aki szorgalmasan helyettesít. Viszont nincs elrendelése, nincs  kötelezettségvállalásba véve ELÖZETESEN, hogy neki fizetni kell.  Ez egy rémálom.

 

Megjegyzem, ebben az évben még egy fillért sem fizettek az óraadóknak. Így március közepe magasságában. És hiába szólunk és szólunk és szólunk.

Előzmény: Törölt nick (22371)
Márciusi Dusán Creative Commons License 2015.03.19 0 0 22375
''24 óránál is kevesebbet DOLGOZNAK'' - mondja ezt a megtartott órák alapján...

Még mindig nem érti senki, hogy mi a megtartott óra és mi a munkaidő. És hogy miben áll egy tanár MUNKÁJA. Hogyan kell / lehetne mérni, értékelni, megszabni és elismerni.

Nagyon nagy a baj, ha államtitkári szinten sincsenek helyén ezek a dolgok...
Előzmény: zizizuzu (22370)
zizizuzu Creative Commons License 2015.03.18 0 0 22374

:) Támopos EUs projektek futnak le úgy, hogy a befejezés után köttetik meg a szerződés, akár éveket áthidalva. A legnagyobb szenny és fertő mindig a közszférában van :)

Előzmény: Törölt nick (22373)
zizizuzu Creative Commons License 2015.03.18 0 0 22372

"Isten hozott nálam öcsém, ez a való világ, " :)

 

Előzmény: Törölt nick (22371)
zizizuzu Creative Commons License 2015.03.18 0 0 22370

http://www.origo.hu/itthon/20150317-kiakadtak-a-tanarok.html

 

Orbánék tuti bukni akarnak 3 év múlva :)

 

Úgy szép hazudni, ugyanis egyszerűen nem engedik beleírni a nyilvántartásba a munkaórák számát, mert akkor már nyoma van, és fél a vezetés, hogy valamikor csak ki kell majd fizetni túlóra formájában. Másrészt hogyan csinálhat ekkora picsát a szájából ez a riherongy is, mikor 32 órát akkor is bent kell ülni mindenkinek, ha semmit sem csinál, ha meg kötelező a munkahelyemen ülni, az munkaidő. :)

 

Tetves népség :)

momentan Creative Commons License 2015.03.15 0 0 22369

Ez igaz!

Az OH dolgozói megpróbálnak ebben a káoszban is dolgozni és rendet tartani.

És tényleg segítenek, ha tudnak.

Előzmény: cumeszk (22363)
amplitudinis2 Creative Commons License 2015.03.14 0 0 22368

http://www.sgd.de/technik.php#5

itt egy slágerszakma. 

Ezzel államvizsgázott gép konstruktőr is lehet.

Ennek alacsonyabb fokozata a műszaki rajzoló.

 

Addig, amíg Magyarországon a hülyülés folyik, vannak helyek ahol készen van a koncept:)

Szóval tényleg elérhető az, hogy 8 osztály elvégzése után nagyívben leszarja a tanuló az összes hazai

iskolát. Ehhez nem kell iskolába járni, hülye tanárokkal nyüglődni, meg idiótákkal egy levegőt szívni és garantált az oktatás minősége.

Ha a szülő okos, akkor meg tudja- márpedig minden szülő meg is tesz mindent a gyerekeiért- szervezni azt is, hogy

fizetés nélküli gyakornok legyen a nebuló valahol hasonló profilú cégnél. 

Világos?

 

Elmebeteg macskajancsik és koncepcionális idióta pedagógusok helyett arra kell csak koncentrálni íami a cél:

úgy vágják nyakon a kölköt mint a pinty az első kilengésnél ;) Cél a szakma MEGTANULÁSA!

Bármi legyen is az, minél magasabb fokon!

 

Na most lehet felhördülni kérem, de hát itthon akkora de akkora csóróság van, hogy 100-140 eurtót senki se tud kifizetni.

Na számoljon utána. Szinte a csp-ből meg van. És nem három meg nlégy év alatt lehet teljesíteni, hanem akár 15-20 hónap alatt is.

 

Csókolom. Mehetnek a szakképzők, meg akik ebből akarnak megélni, meg akik eddig se tanították meg a szakmát.

A kölköknek petdig világosan megmondani: úgy tanuljon, hogy az ékletében sokszoprosan rá fog fizetni, a mostani lazaságára. Na ezért kaptad a nyaklevest kisfiam, hogy ezt tartsd az életbe a legfontosabbnak, ne faszbúkot.

 

Csak szigorúan, de igazságtalanul.

Csókolom.

Jó reggelt Magyarország:-)

 

 

amplitudinis2 Creative Commons License 2015.03.14 0 0 22367

Na akkor segítek még jó?

http://gyakornok.com/munka

Itt például egy adat bázis, hol milyen gyakornoki munka lehetőség van.

Ezek felsőfokú tanulmányokat folytatóknak, vagy egy két éve végzett balekoknak:-)

 

Na most. A szakképzés , mint tudjuk, a jelenben preferáltabb, mint a gimnázium.

 

Szeretném látni, hogy melyik suliba, milyen szakmát oktatnak. Ezt kistérségenként.

Szeretném látni, hogy ezeknek a gyakorlati helye melyik cég. A kistérségben.

Gyanum szerint az oktatott szakmák közül az adminisztratívakat, ilyen olyan ügyintéző, kedvencem a logisztikai tökvakarók, de legfőbb kedvenceim a retkes HR bagázs. Azokat nagyon utálom. HElyes, hogy eztekjet kidobjuk a francba.

A kommunikáció szakokkal együtt. 

 

Tehát tulajdonképp az az alapvető kérdés, hogy az adott szakmára ott fel e tud gyakorlatilag készülni a kistérségben.

Ha van gyakorlati hely, ott mi fogja biztosítani azt, hogy valóban szakképzik őket és nem csak csicskjácskák lesznek.

Világos?

 

De egyébként azt tudom ajánlani a szülőknek-  on-line tanulható- perspektív szakmára adják a gyereküket.

Ez havi 30000Ft költség kb/gyermek, de sokkal rövidebb idő alatt és sokkal hatékonyabban és az életben valóban valós

és külföldön is elismert szakképzettséggel fog rendelkezni a gyermeke, különösen, ha olyan szakmát választ amihez az ismerettségi körben van mérnök arról a szakterületről és hajlandó mentorálni. Ez lényegében csak annyi, hogy konzulense.

 

sgd.de

tessék kérem ez egy online- szakképző iskola.

irassák be németre és vele párhuzamosan vagy egy fél év múlva kezdeje a tanulmányait.

Két légy egy csapásra. Idegen nyelv nélkül ma már főleg a magyarral nem tud boldogulni. Azt tanulni kell.

De a szakmai mentor, konzulens az hozzá tudja juttatni értelmes tananyaghoz. Amiből érdemes tanulni.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: amplitudinis2 (22366)
amplitudinis2 Creative Commons License 2015.03.14 0 0 22366

Mit nem értesz azon, hogy olyanon sportolsz, ami nem tény?

Tény akkor lesz, ha prezentálod a térképet.

14x azt jelentette, hogy 141 vagy 143 kistérség van Magyarországon.

Nem néztem a pontos adatnak utána.

 

Tudod bazdmeg, vannak szakmák, ahol előbb adatot gyűjtenek, aztán gondolkodnak...:-)

Cisco Bajnok:-)

 

Előzmény: momentan (22359)
Coldspot Creative Commons License 2015.03.14 0 0 22365

Ez nem merészség kérdése. Neki vasárnapokon Semjén Zsolttal kell mennie szalonkát lőni.
Esetleg cinkét, de ebben nem vagyok biztos.

Előzmény: Tickname (22364)
Tickname Creative Commons License 2015.03.14 0 0 22364

http://index.hu/belfold/2015/03/14/harrach_peter_nyugalomra_inti_a_vaciakat/

 

Gondolataimat az ünnep után – tárgyilagos dialógus formájában – szívesen megosztom bárkivel.

 

kedves harrach úr

 

a nagy büdös lófaszt érdeklik a maga "gondolatai"

 

de ha nagyon akarja, menjen majd oda a polgárok szombati bolti tolongásaiba, tudja, akiknek a családját olyan szépen megvédte maga is

 

azt nem meri ugye ?

cumeszk Creative Commons License 2015.03.14 0 0 22363

Ebben a cikkben az OH-on verik el a port, aminek semmi köze a szakmaszerkezeti döntéshez, az a fenntartó sara.

Az OH egyébként mostanság az egyetlen felettes, ahova lehet telefonálni, segítséget kérni, ahol emberekkel lehet beszélni, olyanokkal, akik értik is, miről beszél az ember. Nem leugatnak, nem fölényeskednek, nem hivatalnokként, hanem partnerként tárgyalnak. Üdítő jelenség mostanság.

Előzmény: nemertemenezt (22337)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!