Keresés

Részletes keresés

paca664 Creative Commons License 2020.11.30 0 0 11795

Asztanában és Almatiban a felszállóajtón és az utastérben is van, a jegykezelőknek megfelelő sűrűségben. Persze ott összajtózás mellett minden buszon/trolin van is kaller.

 

Az utastérben elhelyezett kódok ugyanúgy működnek mint a jegykezelők, azaz állandó ellenőrzés nélkül csak a bliccelésre szoktatják az utasokat. Mert elég lesz akkor csippantani amikor látják az ellenőrt. Ilyen szempontból logikus hogy a kód csak kívülről, azaz felszállás előtt vagy a járművezetőnél legyen leolvasható.

Előzmény: Econell99 (11790)
torqmatic Creative Commons License 2020.11.28 0 0 11794

Igen, Bp-n is így van. Van az összes ajtónál kívül és a vezetőfülkénél is.

Előzmény: ckg471 (11791)
ckg471 Creative Commons License 2020.11.26 0 1 11793
trizs77 Creative Commons License 2020.11.22 0 2 11792
ckg471 Creative Commons License 2020.11.21 0 0 11791

Vagy mondjuk mindkét helyre, hogy haladjon az utascsere...

Előzmény: Econell99 (11790)
Econell99 Creative Commons License 2020.11.20 0 0 11790

Ez a qr kód valóban érdekes. Jobban működne, ha nem kívül lenne az ajtónál, hanem mondjuk a jegylyukasztóra lenne rátéve valahova.

Előzmény: ron89 (11789)
ron89 Creative Commons License 2020.11.20 0 0 11789

Most már tudjuk, hogy a DKV-nál a sűrítés a tanszünetre váltást jelenti. Legalább nem szombatra váltanak át, ez is valami.

Az eddig elrendelt sűrítésről is csak annyit sikerült megtudni, hogy reggel és délután 1-2 vonalon sűrítünk, de hogy mikor azt már nem árulták el. Így hogy a fenébe tervezzen vele az ember? Nem tudom mennyi sűrítőjárat közlekedhetett valójában, de ma láttam egy villamost "rásegítő járat" táblával, így valamennyi tényleg volt.

 

Ez a mobiljegyes QR kód szkennelgetés mennyire működőképes? Nehezen tudom elképzelni, hogy mikor 15-en szállnának fel mögöttem, akkor nekiálljak kódot beolvasni?

 

Előzmény: sosiforda (11787)
Econell99 Creative Commons License 2020.11.19 0 0 11788

Na. Jobb későn, mint soha. :D

Előzmény: sosiforda (11787)
sosiforda Creative Commons License 2020.11.19 0 1 11787

Időalapú (60 perces) mobiljegy Debrecenben 2021. január 1-től:

 

https://www.dkv.hu/dkv_hirek/386

 

"2021. január 1-jétől a DKV Zrt. kibővíti az elektronikusan megvásárolható értékszelvények körét és elindítja az időalapú mobiljegyet.

Az időalapú közlekedési mobiljegy kizárólag a mobiltelefonos applikáción keresztül vásárolható majd meg, ugyan olyan módon, mint az egyszeri utazásra érvényes vonaljegy.

Az időalapú közlekedési mobiljegy 400 Ft-ba kerül majd és egy óra hosszáig korlátlanul biztosítja az utazást autóbuszon, trolibuszon és villamoson."

 

Ugyanebben a hírben az esti ritkítás 2020. november 23-tól:

 

"A 20 óra utáni menetrend módosítás fontosabb elemei:

  • Az 1-es és 2-es villamosok este nyolc óra után 15, 22 óra után pedig 20 percenként közlekednek majd.
  • Egyes autóbusz vonalakon 20 óra után 30 percenként indulnak majd járatok.
  • A 45-ös autóbuszok 20 óra után nem közlekednek, helyette a 25-ös és 25Y-os autóbuszok a Vámospércsi út, forduló érintésével közlekednek a Vincellér utca és a Veres Péter utca között."
marky-511 Creative Commons License 2020.11.14 0 0 11786

Ezen én is gondolkodtam már. Valószínű, hogy így kevesebb a menetidő. Nem tudom, a Vértesin mennyire használták a két megállót, mert ha semennyire, akkor tényleg kár arra kerülni. Plusz az út minősége sem valami fényes.

Előzmény: S6tech (11785)
S6tech Creative Commons License 2020.11.14 0 0 11785

Számomra, az a furcsa, hogy a Vértesi úti vasúti átjáró már megnyitásra került, de a 39-es járatok nem kerültek vissza  a Vértesi útra, pedig anno ez az útvonal maradt állandóra. Visszakerestem a régi cikket a terelésről, ott is ezt írják

 

A DKV Zrt. közleménye szerint a munkák érintik a 39-es szepesi járat közlekedését is, így 2020. május 15-én üzemkezdettől várhatóan 2020. augusztus 31-én üzemzárásig a 39-es autóbusz mindkét végállomás irányába terelőútvonalon közlekedik.

Az építési munkák miatt a 39-es autóbusz egyik irányban sem érinti a Vértesi utca (észak), valamint a Vértesi utca (dél) elnevezésű megállóhelyeket.

 

De mégis maradt végig a 4-esen nem került vissza a Vértesire, vajon miért? és igy marad?

paca664 Creative Commons License 2020.11.13 0 0 11784

Köszönöm, majd akkor igyekszem megszerezni.

Előzmény: Balu424 (11783)
Balu424 Creative Commons License 2020.11.13 0 0 11783

Balogh Tamás Zoltán: TROLImázs c. könyvéből

paca664 Creative Commons License 2020.11.13 0 0 11782

Ha volt már akkor bocsi. Az 1994-1995 körül Debrecenben járt Skoda troliról keresek képet. Ha jól emlékszem akkor még osztatlan szélvédős volt, három ablaktörlőszárral. Ez lehet?

Econell99 Creative Commons License 2020.11.12 0 0 11781

A Derék utcán ma láttam egy MAN-t (legalábbis ha jól láttam akkor az volt)

Előzmény: ckg471 (11780)
ckg471 Creative Commons License 2020.11.11 0 0 11780

40db Civis18 csuklos 45 db Volvo 7700A

+ ideiglenesen itt van 4 csuklós MAN Kecskemétről, hacsak vissza nem vitték őket, habár ebben a cikkben érzek némi távoli sugallatot, hogy maradnak.

Előzmény: norbertos (11779)
norbertos Creative Commons License 2020.11.11 0 0 11779

Most hány busza is van a DKV-ITK párosnak? 130? (84 civis12 szolo, 40db Civis18 csuklos, 1 Reform, 5 MBconnecto)

Előzmény: Törölt nick (11777)
Econell99 Creative Commons License 2020.11.07 0 0 11778

Kevés lesz ennyi busz szerintem. Lesznek gondok. Bár legalább a csuklós arány nőni fog 2009-hez képest.

Előzmény: Törölt nick (11777)
Törölt nick Creative Commons License 2020.11.06 0 2 11777

Hogyan tovább Debrecen buszközlekedésében: 

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:533351-2020:TEXT:HU:HTML&src=0

 

Autóbusz rendelkezésre tartása és kiegészítő szolgáltatások biztosítása a Szerződés keretében, az alábbiak szerint:

— 2021. július 01.-2021. augusztus 31. időszakban 110 db használt és/vagy új autóbusz, melyből 70 db szóló és 40 db csuklós autóbusz,

— 2021. szeptember 01-2022. január 31. időszakban 117 db használt és/vagy új autóbusz, melyből 73 db szóló és 44 db csuklós autóbusz,

— 2022. február 01-2022. június 30. időszakban 123 db használt és/vagy új autóbusz, melyből 73 db szóló és 50 db csuklós autóbusz,

— 2022. július 01.-től kizárólag 123 db új autóbusz, melyből 73 db szóló és 50 db csuklós autóbusz,

— Az új autóbuszok rendszerbe állításakor, azok közül 10 db szóló és 10 db csuklós autóbuszra, a járművekre vonatkozó műszaki specifikációban meghatározott utasszámláló rendszert kell telepíteni,

— Opció: 10 db szóló, illetve 15 db csuklós autóbusz, mely több részletben lehívható az autóbuszok rendelkezésre bocsátásának kezdő időpontjától, azaz 2021. július 1-től számított 6. év végéig, az igényt a rendszerbe állítás előtt legalább 9 hónappal az Ajánlatkérő írásban jelzi.

10 db új szóló (low floor) autóbusz rendelkezésre bocsátása minimum 65 000 km/év/jármű futásteljesítmény mellett, valamint 15 db új csuklós autóbusz rendelkezésre bocsátása minimum 55 000 km/év/jármű futásteljesítmény mellett.

— Csuklós autóbusz: 100 %-ban alacsonypadlós autóbusz, rendelkezésre bocsátása minimum 55 000km/év/jármű futásteljesítmény mellett,

— Szóló autóbusz: a szóló autóbuszok 35 %-a lehet alacsony belépésű (low entry), többi szóló autóbusz 100 %-ban alacsonypadlós autóbusz, rendelkezésre bocsátása minimum 65 000 km/év/jármű futásteljesítmény mellett.

Az Ajánlattevő hibájából eredő rezsifutás és a kieső menetrendi teljesítmény elszámolásra kerül, mellyel az éves minimális futásteljesítmény csökken.

Új autóbusz: a szolgáltatási időszak kezdete előtt legfeljebb hat hónapnál nem régebben, első alkalommal Magyarországon forgalomba helyezett autóbuszok. Az autóbuszoknak érvényes magyarországi műszaki vizsgával, forgalmi rendszámmal kell rendelkezni. A forgalmi engedély hivatalos feljegyzések rovatának tartalmaznia kell az „útkímélő tengely” bejegyzést, valamint olyan bejegyzést, amely alapján az autóbusz alkalmas közforgalmú személyszállítás végzésére.

A forgalomba helyezési kérelem benyújtása előtt az autóbusszal megtett út kizárólag a gyártásra, az üzemi próbára, illetve a Magyarországra történő leszállításra legyen visszavezethető, amely nem haladhatja meg az ezer kilométert, az Ajánlatkérő első alkalommal történő megfelelőségi ellenőrzésekor.

Az összes új autóbusznak egységes gyártmányúnak vagy egységes kereskedelmi névvel rendelkezőnek és egységes arculatúnak kell lennie.

A járműveknek és az összetételének a teljes szerződéses időszakban meg kell felelni a mindenkori helyi közösségi közlekedésre vonatkozó jogszabályoknak.

Nyertes Ajánlattevőnek a járművek külső arculatára legalább 3 különböző változatra kell ajánlatot tennie úgy, hogy abban szerepeljenek (de nem feltétlenül alapszínként) Debrecen városának színei (kék, sárga). Az arculati terveket színesben, a jármű minden oldalát bemutatva, a szerződéskötéshez kell bemutatnia a nyertes Ajánlattevőnek.

Használt autóbusz: 100 %-ban alacsonypadlós és/vagy alacsonybelépésű, városi kategóriájú, dízelüzemű, alacsony káros anyag kibocsátású motorral és automatikus nyomatékváltóval rendelkező, függetlenül szabályozható utastéri és vezetőtéri hűtő és fűtő berendezéssel ellátott, a kerekesszékkel közlekedő utasok fel- és leszállására is alkalmas autóbusz. A használt autóbusz gyártási időpontja 2008. év előtti nem lehet, valamint a felajánlott autóbuszok átlagos futásteljesítménye nem lehet több, mint 900 000 km.

A használt autóbuszok legfeljebb három féle gyártmányúak és/vagy három kereskedelmi névvel rendelkezőek lehetnek.

A fentiekben meghatározott ütemek kezdő időpontjához képest legalább két héttel korábban, a rendelkezésre bocsátandó autóbuszokat a fenti ütemeknek megfelelő darabszámban és összetételben biztosítani kell az autóbuszok tervezett tárolási helyén.

Rendelkezésre tartási diszpozíció:

2021. július 01.-2021. augusztus 31. időszakban

— Iskolaszüneti napokon:

Csuklós Autóbusz: 40 darab

Szóló Autóbusz: 70 darab

2021. szeptember 01.-2022. január 31. időszakban

— Munkanapokon:

Csuklós Autóbusz: 44 darab

Szóló Autóbusz: 73 darab

— Hétvégén:

Csuklós Autóbusz: 20 darab

Szóló Autóbusz: 53 darab

— Munkaszüneti napokon:

Csuklós Autóbusz: 20 darab

Szóló Autóbusz: 53 darab

— Iskolaszüneti napokon:

Csuklós Autóbusz: 40 darab

Szóló Autóbusz: 70 darab

2022. február 01. időszakot követően:

— Munkanapokon:

Csuklós Autóbusz: 50 darab

Szóló Autóbusz: 73 darab

— Hétvégén:

Csuklós Autóbusz: 20 darab

Szóló Autóbusz: 53 darab

— Munkaszüneti napokon:

Csuklós Autóbusz: 20 darab

Szóló Autóbusz: 53 darab

— Iskolaszüneti napokon:

Csuklós Autóbusz: 40 darab

Szóló Autóbusz: 70 darab

A fenti mennyiségek a forgalmi feladat ellátásához szükséges maximális rendelkezésre bocsátott darabszámokat jelentik opció és műszaki tartalék nélkül.

A járművenkénti és kivitel szerinti kilométerre vetített egységdíjak tartalmazzák a rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban történő kiadás összes költségét, ezen belül:

— a járművek rendelkezésre bocsátását a Szerződés szerint

— a megfelelő teljesítéshez szükséges azonos gyártmányú műszaki tartalék rendelkezésre tartása az Ajánlattevő feladata,

— a járművek teljeskörű fenntartását a garanciális időszakra és azt követően is a további bérleti időszakra, valamint az alkatrészek biztosítását garanciális időn belül gyári alkatrészekkel, garanciális időn túl gyári minőséggel megegyező minőségű alkatrészekkel. Tartalmazza a gyártóművi szervízciklusokhoz kapcsolódó teljes anyag és munkadíj költségét, valamint tartalmazza a műszaki hibás járművek mentésének, vontatásának költségét,

— a járművek átadására-átvételére alkalmas telephely biztosítását. Továbbá üzemanyagkút biztosítását a telephelyen vagy annak legfeljebb 300 méteres körzetén a megadott elvárások szerint,

— a járművek külső és belső tisztítását a megadott elvárások szerint,

— irodahelyiségek biztosítását a járművek átadási-átvételi helyén,

— járművek teljeskörű kötelező felelősség- és CASCO biztosítását, amely alkalmas az esetleges utasbalesetekből származó kárigények rendezésére.

(Folytatás a II.2.14 pontban)

 

Magyarán a Cívisek cseréje fokozatosan történik meg Conectokra és Reformokra.

HBweb hu Creative Commons License 2020.11.05 0 0 11776
Köszönöm szépen!
Előzmény: LMG-140 (11775)
LMG-140 Creative Commons License 2020.11.05 0 1 11775

RFM500 15:30ig nagyallomasos jaratok

RMD-k főleg Segner 

RWZ 1 fixen van a Doberdo utcan (14:06kor megy 15Y) a többi vagy Vincellér vagy Segner általában

RXZ 1 a 402es a 49es vonalcsoporton 5 óráig illetve a Vincelléren

Előzmény: HBweb hu (11774)
HBweb hu Creative Commons License 2020.11.05 0 0 11774
T. Szakik!
Adatik ma 1-2 órám Debrecenben. Ez nem túl sok. Segítségeteket kérem, hogy mely térségben találom meg az RFM-500-ast, az RMD-, RWZ- és az RXZ-ket, legalábbis minél többet belőlük.
Előre is köszönöm!
ARC187V Creative Commons License 2020.11.04 0 0 11773

Nem tudom ki hogy van velle de szerintem a MAN LION'S CITY GL jó lenne IKARUS TROLI pótlonak, ha már csak 1 van a 4 IKARUSból.csúcs időn kívül meg mehetne a nagy állomásra vagy a vincellére pár köre nagy forgalmú járatba.Am tudom hogy ideiglenesen van it. 

Econell99 Creative Commons License 2020.10.27 0 0 11772

90 szóló + 70 csuklós kombó lenne a minimum, amire szükség lenne.

Előzmény: torqmatic (11770)
Econell99 Creative Commons License 2020.10.27 0 0 11771

Egyetértek. Meg a buszok összszáma is kevés lett, ezt is érzik valszeg, mert kevesebb szóló lett kihajítva, mint amennyi új (vagy használt) csuklós jött.

Előzmény: torqmatic (11770)
torqmatic Creative Commons License 2020.10.25 0 2 11770

Ebből is látszik egyébként, hogy mekkora baromság volt annó a szolgáltatóváltáskor a csuklósbuszok számának drasztikus csökkentése. Azóta azért csak lett

+ 5 Conecto

+ 3 (?) használt Volvo

+ 4 MAN

+ ugye a 2-es villamos, ami szintén felszabadított vagy 10-12 csuklóst

 

Remélhetőleg a következő járműparkcserénél értelmesebben kalkulálnak majd a busztípusokkal.

LMK-133 Creative Commons License 2020.10.24 -3 0 11769

És ez a 4+1 MAN nem fog már soha visszatérni Kecskemétre? 

marky-511 Creative Commons License 2020.10.19 0 2 11768

Köszönöm!

Előzmény: Törölt nick (11767)
Törölt nick Creative Commons License 2020.10.19 0 3 11767

Az eddig Kecskeméten futó 5 db osloi MAN csuklósból 4 db kerül Debrecenbe. Az ötödik Hatvanba került szerződéses járatra.

Előzmény: marky-511 (11766)
marky-511 Creative Commons License 2020.10.19 0 1 11766

Ezt jól megcsavarták. Félek, hogy csak a késések nőnek tovább ezzel.

Milyen csuklós MAN buszokat említenek egyébként?

Előzmény: Econell99 (11765)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!