Keresés

Részletes keresés

híg ember Creative Commons License 2023.06.14 -1 0 24914

Ilyen dolgokat állít...?

Előzmény: lipovánok (24913)
lipovánok Creative Commons License 2023.06.14 -1 0 24913

Ez tökmindegy.

Bármely sémi nyelvben levő Istent jelentő vagy istennév ( él, elohim, il, allah stb. ) szavaknak jó nagy nulla közük van a magyar élni (ez amúgy oroszul жить) igéhez.

Te pedig azt mondod hibásan hogy de.

Pedig nem.

És a legnagyobb szégyen, hogy a hasonló hangalak miatt mondod a buta dolgot.

Előzmény: kitadimanta (24912)
kitadimanta Creative Commons License 2023.06.14 -1 1 24912

"De hiszen te magad állítottad, hogy te vagy az, aki összefüggést lát

a magyar élni ige,  és az Istent jelentő Él szó között.  Visszavonod?"

Dehogy vonom vissza! Csak Te összekeverted a szezont a fasámlival...: "De hiszen az élő Úr és az arámi Éli összekutyulása olyanfokú idiotizmus, mint ez a "fordítás":""

- Él nem arámi, hanem kánaáni istennév.

- Az Úr pedig a héberek Istenének helyettesítő neve.

- Tehát az Úr és Él közé nem lehet egyenlőségjelet tenni.

A Biblia világosan fogalmaz, mikor Hóseás a hébereknek (Júdának)  megtiltja, hogy az Úr helyett Él-nek áldozzanak:

Hós4:15 „Ha te paráználkodol is Izráel, csak a Júda ne vétkezzék! És ne járjatok Gilgálba, és ne menjetek fel Beth-Avenbe! és ne esküdjetek így: Él az Úr!

 

Előzmény: lipovánok (24904)
lipovánok Creative Commons License 2023.06.14 -1 0 24911

Szóval Hitlerről jól kell rosszat mondani.

És ha én rosszul mondok rosszat, az baj?

 

Előzmény: Kútásóóó (24908)
lipovánok Creative Commons License 2023.06.14 -1 0 24910

Miért ne lehetne róla rosszat mondani?

 

Lehet, sőt kell is!

 

 

Lehet bizony. De a közmondás azt mondja: halottról vagy t, vagy semmit.

De a közmondást NEM KELL betartani.

 

 

 

 

 

 

"De viszon a lényeg, hogy jól."

        

viszont, és nem viszon.

 

 

Nem, nem kedves büdöstroll, mert halottról NEM vagy jól, vagy semmit, hanem vagy jót, vagy semmit. Azt, hogy "vagy jól, vagy semmit" azt csak te találtad ki, és az egy idióta baromság, mint azoknak a 90 %-a amit ideszemetelsz.

 

 

 

Előzmény: Kútásóóó (24908)
lipovánok Creative Commons License 2023.06.14 -1 0 24909

Bunkó vagy Eltérítő de okosnak akarsz feltünni!

 

 

Nem vagyok bunkó de nem is akarok okosnak feltünni!

És ki az az Eltérító, büdöstroll? Mert én lipovánok vagyok.

Ki is van írva itt alul, büdöstroll.

Előzmény: Kútásóóó (24908)
Kútásóóó Creative Commons License 2023.06.14 -1 0 24908

Bunkó vagy Eltérítő de okosnak akarsz feltünni!

 

Mondok egy példát attól talán eljut az agyadig az aforizma lényege.

 

Itt van példának okáért a gyülőlt " Ecsetbajszú"

Ő már halott ugyebár.

Miért ne lehetne róla rosszat mondani?

 

Lehet, sőt kell is!

 

De viszon a lényeg, hogy jól. 

(vagy inkáb ne mondj semmit)

 

Előzmény: lipovánok (24898)
lipovánok Creative Commons License 2023.06.14 0 0 24907

De hisz ezt nem is kisbetűvel írtam!

Előzmény: lipovánok (24906)
lipovánok Creative Commons License 2023.06.14 0 0 24906

Es az "elohim" szó is ebből lett: élő hím?

Előzmény: kitadimanta (24903)
lipovánok Creative Commons License 2023.06.14 0 0 24905

Ki volt a kánaániak Istene?

 

Nem ez a kérdés. Hanem az, hogy fellelhető-e Jézus Éli szavában a magyar él, élni ige. Erre felelj meg nekem, de ne kertelj egyet sem.

Előzmény: kitadimanta (24903)
lipovánok Creative Commons License 2023.06.14 0 0 24904

De hiszen te magad állítottad, hogy te vagy az, aki összefüggést lát

a magyar élni ige,  és az Istent jelentő Él szó között.  Visszavonod?

 

Előzmény: kitadimanta (24903)
kitadimanta Creative Commons License 2023.06.13 0 0 24903

De hiszen az élő Úr és az arámi Éli összekutyulása olyanfokú idiotizmus, mint ez a "fordítás":""

Miféle élő Úr? Te mit olvasol?

Jó ember...! Ki volt a kánaániak Istene?

Előzmény: lipovánok (24899)
kitadimanta Creative Commons License 2023.06.13 0 0 24902

"Nincs jelentősége a hosszasan felsorolt izraeliek és más népek közötti konfliktusokról, valamint az izraeliták saját belső politikai és vallási ellentmondásairól szóló igehelyeidnek, mert ezzel nem cáfolod, hanem alátámasztod, hogy az ószövetség szól ilyenekről."

Teljesen félreérted az egészet... Én nem az izraeliek belső konfliktusairól és úgy általában más népekkel való harcáról, hanem a két nép, a kánaáni illetőségű (velük azonosítható) izraeliek és a honfoglaló héberek konfliktusairól beszélek.

 

"Másfelől azért sincs jelentősége az ezekkel való foglalatosságnak, mert NEM az élő istennel való kapcsolat helyes meghatározásáról szólnak a történetek, hanem az istennek tartott Jahve tiszteletéről a tőle eredeztetett törvények betartásáról, vagy attól való eltérésekről, valamint történelmi események nem hiteles leírásairól."

Azért van jelentősége - nem is kicsi, hanem nagyon is nagy - mert e történelmi háttér nélkül nem lehet megérteni Jézus színrelépésének okát, sem pedig tanításának lényegét.

Ti. ezekben a versekben - és még sok tucatnyiban - éppen e két etnikum politikai és vallási harca domborodik ki, végig ütközteti az ősi vallást a héberrel úgy, hogy mindenek fölöttivé emeli Mózes Istenét, vallását és mélységesen elítéli az ősi hitet, amit Jézus is követet, és amit tűzzel-vassal irtani kell.

 

"Sajnos ezeknek még erkölcsi oktatási célból való felhasználása is inkább emberiség ellen elkövetett bűn, hamis istenfelfogás és félrevezető erkölcsi és társadalmi iránymutatásai miatt."

Ami a sajnos ebben, hogy nem oktatják, hanem ahogy és ahol csak tudják eltitkolják.

 

"A Bibliában van írva ugyan ezekről, éppen Jézus szájába illesztve hallani helyes istennel való kapcsolatról, egészséges életfelfogásról és emberekkel való erkölcsös kapcsolatok kialakításáról, de ezeket sajnos a Bibliai környezetbe és szövegekbe ágyazva félrevezetően hiábavalóvá teszi az istenkeresők kutatásait,"

Amennyiben nem elég alapos az illető... Egyébként meg szinte minden kiolvasható a Bibliából amire egy úgymond "Istenkeresőnek" szüksége van.

 

"Jahve nem egyenlő az élő Istennel, a kánaáni istenek sem egyenlőek vele, Jézus a korabeli zsidóknak egy egészen más istenről beszélt, mint amit azok Jézus idejéig egyáltalán hallottak."

   - Semmilyen sokadik Istent nem talált ki, nem hirdetett. A vastagon szedettel egyetértek, az ezt követő félmondattal azonban nem, mert Jézus Istene azonos a kánaániak Istenével, sőt, Istennőjével!!! (Szentlélek)

Ő nem a patriarchális társadalmi berendezkedés és az azt kiszolgáló Mózes-vallás, hanem az ősi anyajogú társadalom és az ennek megfelelő vallás híve volt. A korabeli zsidók - és elődei (héberek) éppen ezeket az Isteneket gyűlölték, akiknek tiszteletét kívánta Jézus Jahve helyébe emelni.

   - Látod, te sem olvastad/olvasod eléggé figyelmesen a Bibliát, mert akkor nem esnél ekkora tévedésbe...

Jézus semmi újat nem talált ki, Ő az ősi békés vallás hirdetője volt, ez számtalan versből kitűnik még akkor is, ha ha hitelteleneknek tartod. Ti. egy leírt "ideológia" nem lehet hiteltelen, csak az események/körülmények, illetve a szereplők.

   - Az Élő Isten volt a kánaániak és Jézus Istene. Le van írva a Bibliában, apokrifekben és ha mást állítasz az csupán vágyvezérelt képzelgés, vagy a leírtak téves értelmezése, aminek semmi alapja nincs, ui. más források nem állnak rendelkezésünkre.

Előzmény: takarito (24894)
lipovánok Creative Commons License 2023.06.13 0 0 24901

Igen, de ennek sem a topik címéhez nincs köze,

sem az épp aktuálisan zajló  vitához nincs köze,

De máshoz,  csak nem ezekhez igenis van köze.  

Előzmény: polária (24900)
polária Creative Commons License 2023.06.13 -2 0 24900

2023

Miképpen tavasztol eljutunk a télig azonképpen a vallások is megfáradnak és FRISSÜLNIÜK kell.

világnézeteket vessük alá a mai valóság tesztjének !

lipovánok Creative Commons License 2023.06.13 -1 0 24899

De hiszen az élő Úr és az arámi Éli összekutyulása olyanfokú idiotizmus, mint ez a "fordítás":

 

Éli, Éli, lama sabaktani. -->

Él, él, lám szombat után is.

 

Te így ülteted át magyarra?

Előzmény: kitadimanta (24892)
lipovánok Creative Commons License 2023.06.13 0 0 24898

A latin nyelvben a "jól" és "jót" közötti különbséget a kontextus határozza meg, valamint a szórend és a toldalékok.

 

Na ez az amit ő nem ért, csak mechanikusan

fordít mint egy két dollárt érő szegényember AI-ja.

Előzmény: takarito (24893)
híg ember Creative Commons License 2023.06.12 -1 0 24897

Aha...

Előzmény: takarito (24896)
takarito Creative Commons License 2023.06.12 -1 0 24896

Pontosan ez egy olyan hely, ami éppen az ellenkezőjét szeretné bizonyítani annak hogy Jézus NEM a Mózes istenét hirdette azért, hogy Jézust a megígért Messiásnak hitessék.

Előzmény: híg ember (24895)
híg ember Creative Commons License 2023.06.12 -1 0 24895

Jézus a korabeli zsidóknak egy egészen más istenről beszélt, mint amit azok Jézus idejéig egyáltalán hallottak

 

Az én Atyám az, a ki dicsőít engem, a kiről ti azt mondjátok, hogy a ti Istenetek...

Előzmény: takarito (24894)
takarito Creative Commons License 2023.06.12 -2 0 24894

Nincs jelentősége a hosszasan felsorolt izraeliek és más népek közötti konfliktusokról, valamint az izraeliták saját belső politikai és vallási ellentmondásairól szóló igehelyeidnek, mert ezzel nem cáfolod, hanem alátámasztod, hogy az ószövetség szól ilyenekről.


Másfelől azért sincs jelentősége az ezekkel való foglalatosságnak, mert NEM az élő istennel való kapcsolat helyes meghatározásáról szólnak a történetek, hanem az istennek tartott Jahve tiszteletéről a tőle eredeztetett törvények betartásáról, vagy attól való eltérésekről, valamint történelmi események nem hiteles leírásairól. Sajnos ezeknek még erkölcsi oktatási célból való felhasználása is inkább emberiség ellen elkövetett bűn, hamis istenfelfogás és félrevezető erkölcsi és társadalmi iránymutatásai miatt.

 

Jézus is kifejezetten az ebben a felfogásban élő tekintélyek ármánykodása miatt halt meg, tehát ebből nem fogod megérteni sem az Isten helyes kapcsolatát az emberrel, sem azt, hogy hogyan kell különbséget tenni a jó és a rossz között, sem azt, hogy milyen életutat kell valakinek követni, ha igazság szerint akar cselekedni.

A Bibliában van írva ugyan ezekről, éppen Jézus szájába illesztve hallani helyes istennel való kapcsolatról, egészséges életfelfogásról és emberekkel való erkölcsös kapcsolatok kialakításáról, de ezeket sajnos a Bibliai környezetbe és szövegekbe ágyazva félrevezetően hiábavalóvá teszi az istenkeresők kutatásait, és sikeresen zavarja meg az ember jóról és rosszról alkotott elképzeléseit.

 

Jahve nem egyenlő az élő Istennel, a kánaáni istenek sem egyenlőek vele, Jézus a korabeli zsidóknak egy egészen más istenről beszélt, mint amit azok Jézus idejéig egyáltalán hallottak.

Előzmény: kitadimanta (24885)
takarito Creative Commons License 2023.06.12 0 1 24893

A latin nyelvben a "jól" és "jót" közötti különbséget a kontextus határozza meg, valamint a szórend és a toldalékok. Általában a "jót" az tárgyesetben találjuk, míg a "jól" a folyamatos vagy komparatív kifejezéseknél fordul elő. Például:

"Bene" jelenti "jól". Pl.: "Sapientia bene est." (A bölcsesség jó.)
"Bona" jelenti "jót". Pl.: "Bona puellam video." (Jó lányt látok.)
A pontos jelentés megértéséhez és a helyes fordításhoz a környezetet és a szórendet is figyelembe kell venni a latin mondatban. Ha a "bene" maga a tárgy, akkor "jót" jelent.

 

Ennél fogva a "De mortuis nil nisi bene" kifejezés pontos fordítása "A halottakról semmit csak jót". Az "bene" a "jót" jelenti itt, nem pedig "jól". A "halottakról csak jól" kifejezés latinra fordítása a következő lenne: "De mortuis tantum bene" vagy "De mortuis tantum bonum".

Előzmény: Kútásóóó (24886)
kitadimanta Creative Commons License 2023.06.12 0 0 24892

Jól emlékszel...

Előzmény: Hahó a Balti tó (24889)
lipovánok Creative Commons License 2023.06.12 0 0 24891

Hogy te milyen jól beszélsz külföldiül!

Előzmény: híg ember (24890)
híg ember Creative Commons License 2023.06.12 -1 0 24890

ELI, ELI! LAMA SABAKTÁNI

 

Ami magyarán annyit tesz: "Él, él, lám, szombat után is"...

Előzmény: kitadimanta (24884)
Hahó a Balti tó Creative Commons License 2023.06.12 0 0 24889

Nem te vagy az, aki összefüggést látott vala a magyar "élni" ige, és az Istent jelentő "él, -il, allah" szó közt?

Előzmény: kitadimanta (24884)
Hahó a Balti tó Creative Commons License 2023.06.12 0 0 24888

jól-tot jelent*

 

* ez csak viccelődős szójáték, de mindjárt jön a hülyetroll, mondva, nincs olyan hogy "jóltot".

Előzmény: Hahó a Balti tó (24887)
Hahó a Balti tó Creative Commons License 2023.06.12 0 0 24887

Ezt következetesen úgy fordítják, hogy "Halottakról jót vagy semmit". Ez mindenképpen helytelen, mert a latin "bene" jelentése 'jól'.

 

És annak ellenére, hogy a bene jól-tot jelent, úgy kell fordítani, hogy jót.

Ugyanis te nemcsak semmihez nem értesz, de még a fordításhoz sem.

Mert te mechanikusan, szótárazva fordítanál, azt nem vizsgálva, mi

adja vissza az eredeti értelmet. Miért van ez? Mert butatroll vagy.

Előzmény: Kútásóóó (24886)
Kútásóóó Creative Commons License 2023.06.12 -1 0 24886

halottakról jól vagy semmit"

 

"Azt, hogy  halottakról jól vagy semmit, soha senki nem mondja."

 

Elmagyarázom:

 

De mortuis nil nisi bene.

 

Ezt következetesen úgy fordítják, hogy "Halottakról jót vagy semmit". Ez mindenképpen helytelen, mert a latin "bene" jelentése 'jól'.

 

 

A 'jót' az "bonum" lenne. És az eredeti jelentésében van igazán értelme a mondásnak: "halottakról jól (tehát az igazat) vagy semmit". Hiszen a halott nem tudja magát megvédeni a hamis vádakkal szemben. Ám a tényeket (még ha azok között rosszak is vannak) el lehet mondani. Tehát nem kell szépíteni semmit, de hazudni sem szabad!

 

 

 

Előzmény: lipovánok (24882)
kitadimanta Creative Commons License 2023.06.11 0 0 24885

"A Biblia első része, az Ószövetség, tartalmazza az izraelita nép történetét és vallási hagyományait. Ebben a részben szerepelnek történetek az izraeliek és más népek közötti konfliktusokról, valamint az izraeliták saját belső politikai és vallási ellentmondásairól is."

Nem akarok sok tucatnyi idézetet hozni ennek cáfolására, csak néhányat a rend kedvéért.

Már az elején megadja a Könyv alaphangját:

1M 9:25-26. „Monda: Átkozott Kanaán! Szolgák szolgája legyen atyjafiai közt.
Azután monda: Áldott az Úr, Sémnek Istene, néki légyen szolgája Kanaán!”

2M23:23. "Mert az én Angyalom te előtted megyen és beviszen téged az Emoreusok, Khitteusok, Perizeusok, Kananeusok, Khivveusok és Jebuzeusok közé, és kiirtom azokat."

 

Ennek megfelelően a továbbiakban folyamatosan az izraeliek, az izraeli (kánaáni) királyok bűnei vannak napirenden, s a két nép egymással vívott harca:

 

Jákób (Izrael) bűneiből:

Zsolt 78:21-22. „… tűz gyulladt fel Jákób ellen, és harag gerjedt fel Izráel ellen; Mert nem hittek Istenben.”
Zsolt 78:9-10. „Efraim fiai, a fegyveres íjászok hátat fordítottak az ütközet napján;    
Nem őrizték meg az Isten szövetségét, és nem akartak járni az ő törvényében;”
Ézs 43:23 „Nem adtad nékem égőáldozatul bárányaidat, és áldozataiddal nem dicsőítettél engem;”
Hós12:2, 7. „…megbünteti Jákóbot az ő útai szerint….  Kanaánita ő!”

Hós1:10. [Izrael, ti] „…Nem vagytok az én népem, ez mondatik nékik: Élő Istennek fiai!

2Krón 33:8. "És nem űzöm ki az Izráelt e földről, melyet adtam volt a ti atyáitoknak; de csak úgy, ha ők is mind megtartándják, a melyeket nékik Mózes által parancsoltam, minden törvényt, rendeléseket és ítéleteket;"

2Krón 34:7. "Lehányatá azért az oltárokat; az Aserákat és a bálványokat összetördelé mind porrá, és minden naposzlopot elpusztított Izráel egész földén; azután megtére Jeruzsálembe."
Ézs 27:9. "Ezért így tisztíttatik el a Jákób hamissága, és épen ez a gyümölcse bűne elvételének, hogy olyanná teszi az oltárnak minden kövét, minők a széttört mészkövek: nem kelnek fel többé a berkek és naposzlopok!"
Ez 6:4. És elpusztulnak oltáraitok, és összetörnek naposzlopaitok, és elhullatom sebesültjeiteket bálványaitok előtt.
Ez 6:6: Minden lakóhelyeteken a városok elpusztuljanak, és a magaslatok elveszszenek, hogy elpusztuljanak és rommá legyenek oltáraitok, és törjenek össze és legyenek semmivé bálványaitok, és kivágattassanak naposzlopaitok, és eltöröltessenek csinálmányaitok.
 

Az izraeli királyok bűnei:

1Kir11:5. "Mert Salamon követi vala Astoretet, a Sídonbeliek istenét, és Milkómot, az Ammoniták útálatos bálványát."

1Kir 13,33. "De még e történet után sem tért meg Jeroboám az ő gonosz útjáról, hanem ismét papokat rendele a nép aljából a magaslatokra, és a ki akarja vala, azt szentelé fel, hogy legyen a magaslatok papja."
1Kir 16:25. "És gonoszul cselekedék Omri az Úr szemei előtt, és gonoszságával meghaladá mind az ő előtte valókat."
1Kir 16:30-33. "És gonoszabbul cselekedék Akháb, az Omri fia az Úr szemei előtt mindazoknál, a kik ő előtte voltak."
 

Politikai és vallási harcokról:

2 Kir 23:19. "És lerontotta Jósiás a magaslatok minden házát is, a melyek Samária városaiban voltak, a melyeket az Izráel királyai csináltak volt, hogy az Urat haragra ingereljék, és épen úgy cselekedett azokkal mindenekben, a mint Béthelben cselekedett."

2Krón 11:1. „Méne azért Roboám Jeruzsálembe, és összegyűjté a Júda és Benjámin házát, száznyolczvanezer válogatott hadviselőket, hogy hadakoznának Izráel ellen,”
2Krón 13:16. „És az Izráel fiai menekülének Júda elől,”
Rm11:2. „Nem vetette el Isten az ő népét, melyet eleve ismert. Avagy nem tudjátok-é, mit mond az írás Illésről? a mint könyörög Istenhez Izráel ellen,...”
Ez 13:2. „Embernek fia! prófétálj Izráel prófétái ellen,”
1Kir 18:19, 40. "Most azért küldj el, gyűjtsd hozzám az egész Izráelt a Kármel hegyre, és a Baál négyszázötven prófétáját, és az Aserának négyszáz prófétáját, a kik a Jézabel asztaláról élnek. És monda Illés nékik: Fogjátok meg a Baál prófétáit; senki el ne szaladjon közülök! És megfogák őket, és alávivé őket Illés a Kison patakja mellé, és megölé ott őket."

 

A fogságból hazatérő héberek fogadása:

Neh 4:2. És szóla az ő atyjafiai és a samáriai sereg előtt, és ezt mondá: Mit művelnek e nyomorult zsidók? Vajjon megengedik-é ezt nékik?"

Ezs4:1,4. „Mikor pedig meghallák Júda és Benjámin ellenségei, hogy a kik a fogságból visszatértek, templomot építenek az Úrnak, Izráel Istenének:

És igyekezék e tartomány népe megkötni Júda népének kezeit és elrémíteni azt az építéstől.”

 

Jézus idejében:
Mt 30-35. "És ezt mondjátok: Ha mi atyáink korában éltünk volna, nem lettünk volna az ő bűntársaik a próféták vérében.
Így hát magatok ellen tesztek bizonyságot, hogy fiai vagytok azoknak, a kik megölték a prófétákat.
Töltsétek be ti is a ti atyáitoknak mértékét!
Kígyók, mérges kígyóknak fajzatai, miképen kerülitek ki a gyehennának büntetését?
Annakokáért ímé prófétákat, bölcseket és írástudókat küldök én hozzátok: és azok közül némelyeket megöltök, és megfeszítetek, másokat azok közül a ti zsinagógáitokban megostoroztok és városról-városra üldöztök.
Hogy reátok szálljon minden igaz vér, a mely kiömlött a földön, az igaz Ábelnek vérétől Zakariásnak, a Barakiás fiának véréig, a kit a templom és az oltár között megöltetek”.
 

"Tehát a Biblia sokféle témát tartalmaz, amelyek túlmutatnak a zsidók és az izraeliek vallási és politikai szembenállásán."

Jézus színrelépése is ennek az ellentétnek az utolsó felvonása. Erre a próféciára hivatkozik Máté, mikor felvezeti Jézus küldetését:

Ézs  9:1-4. "De nem lesz mindig sötét ott, a hol most szorongatás van; először megalázta Zebulon és Nafthali földjét, de azután megdicsőíti a tenger útját, a Jordán túlsó partját és a pogányok határát.
A nép, a mely sötétségben jár vala, lát nagy világosságot; a kik lakoznak a halál árnyékának földében, fény ragyog fel fölöttök!
Te megsokasítod e népet, nagy örömöt szerzesz néki, és örvendeznek előtted az aratók örömével, és vígadoznak, mint mikoron zsákmányt osztanak.
Mert terhes igáját és háta vesszejét, az őt nyomorgatónak botját összetöröd, mint a Midián napján; "
 

"A Biblia Kánaánról és a kánaáni kultúráról szóló részeiben több istenről és vallási gyakorlatról is találunk említéseket. Kánaán a Bibliában a mai Közel-Kelet területén fekvő régióra utal, amelyet az izraeliták elfoglaltak az ókori időkben."

Itt egy alapvető tévedés, nem az izraeliek, hanem a héberek voltak a betolakodók. A Biblia is őket említi a kivonulókként.

2Móz 9:1. „És monda az Úr Mózesnek: Menj a Faraóhoz és beszélj vele: Ezt mondja az Úr, a héberek Istene: Bocsásd el az én népemet, hogy szolgáljanak nékem:”

És csak a héberek voltak Egyiptomban:

2M 2:6. "És kinyitá és látá a gyermeket; és ímé egy síró fiú. És könyörűle rajta és monda: A héberek gyermekei közűl való ez."

1M 43:32. "És elhozák néki külön, azoknak is külön, és az Égyiptombelieknek is, kik vele esznek vala, külön: Mert nem ehettek az Égyiptombeliek együtt a héberekkel, mert utálatos az az Égyiptombeliek előtt."

Erről és csakis a héberek egyiptomi tartózkodásáról van hiteles forrás:

„A 348-as Leiden Papirusz II. Ramszesz által kiadott hivatalos végzés, amely egy építkezésre vonatkozik az új fővárosban, Pi-Ramszeszben, és ebben ez áll: „Osszatok gabonafejadagot a katonáknak és az Apiruknak, akik köveket szállítanak a nagy építkezéshez Ramszeszben!”  (Szolgatárs 9. évf. 2. sz. (2000.) - EPA)
 
"Az ószövetségi iratokban számos figyelmeztetés található az izraelitáknak, hogy ne kövessék a kánaáni isteneket, és ne vegyék át azok vallási gyakorlatait."

Ők nem vettek át semmilyen vallást, mert az az övék volt kezdettől fogva. Ez a másik alapvető tévedés. Az átvételt a hébereknek tiltotta:

Zsolt 106:34-36 „Nem irtották ki a népeket sem, a mint utasította őket az Úr. Sőt összeelegyedtek a pogányokkal, és eltanulták cselekedeteiket.
És tisztelték azoknak bálványait, és tőrré levének azok reájok.”
Hós12:2. …megbünteti Jákóbot az ő útai szerint…. 7. Kanaánita ő!

Tehát a válasz egyértelmű, Jákób (aki egyben Izrael ősatyja) kánaáni illetőségű.

 

Hós 4:15. „Ha te paráználkodol is Izráel, csak a Júda ne vétkezzék! És ne járjatok Gilgálba, és ne menjetek fel Beth-Avenbe! És ne esküdjetek így: Él az Úr!”

Jer 17:1-2. „A Júda vétke vas tollal, gyémánt hegygyel van felírva; fel van vésve szívök táblájára és oltáraik szarvaira, Mivelhogy megemlékeznek fiaik az ő oltáraikról, Aséra bálványaikról a zöld fák mellett és a magas halmokon.”
Jer11:13. „Mert városaidnak száma szerint voltak néked isteneid, oh Júda, és Jeruzsálem utczáinak száma szerint készítettétek a gyalázatnak oltárait, az oltárokat, hogy áldozzatok a Baálnak!”
Mert átvette a héber köznép a többségi izraeli (kánaáni) vallást.

 

"Ezért a Biblia nem igazán ad részletes vagy pozitív jellemzést a "kánaáni istenekről". "

De ad:

Ézs 2:3. "És eljönnek sok népek, mondván: Jertek menjünk fel az Úr hegyére, Jákób Istenének házához, hogy megtanítson minket az Ő útaira, és mi járjunk az Ő ösvényein, mert tanítás Sionból jő, és Jeruzsálemből az Úrnak beszéde;
         4. Ki ítéletet tesz a pogányok között, és bíráskodik sok nép felett; és csinálnak fegyvereikből kapákat, és dárdáikból metszőkéseket, és nép népre kardot nem emel, és hadakozást többé nem tanul."
Jákób Istene Él volt, s mint látható, békés Isten hírében állt.

 

"Ezek a pogány istenek az időjáráshoz, termékenységhez és más természeti jelenségekhez kapcsolódtak. Jézus azt tanította, hogy az Atya az egyetlen igazi Isten, és azt kérte mindenkitől, hogy a magasabbrendű igazságot és szeretetet kövessék, amelyet az Atya képvisel."

Egyrészt nem voltak pogány Istenek, mert Istenek voltak. Csak a héberek szemében voltak pogányok. A sors fintora, hogy Jahve is egy ilyen "pogány" Isten, méghozzá női Isten...:D Történetesen Baál felesége.... Csakhogy Baál (a hébereknél Jahu) és felesége (Jajuah, azaz Jahve) nem a békesség, hanem a harc Istenei voltak...

 

"Egyszerű. Jézus az Istenről mint szeretet, megbocsátás és igazságosság kifejezőjéről tanított."

Ok, de ez hova van leírva? Nem a Bibliába? Miért fogadod el ezt fenntartás nélkül? Mert neked szimpatikus? Megértelek, nekem is az...

 

"Jézus tehát az Istent mint szerető, megbocsátó és gondoskodó Atyát mutatta be."

No, akkor vesd össze az fent idézett Ézs 2:3-4-gyel. Ha azonosságot találsz, az nem véletlen. Ahogy az sem, hogy az utilsó szavait Él-hez intézte, s nem Jahvéhoz... Vajon miért?.

 

Előzmény: takarito (24866)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!