Szia! Említed az 5-ös metrót, de ha végiggondolod, igazából az jelentené a végleges megoldást a körúti villamos nagy forgalmára. Ha már metróban gondolkodunk, akkor ugyanis nem muszáj a körút nyomvonalát követni. (Az utasok pl. szívesebben utaznak egyenesen, mint körbe.) A körúti villamosok forgalmának elég nagy részét a különböző sugárirányú vonalak közti átszálló utasok adják: HÉV-ek, M1, M2, M3, 7-es busz stb. Ezt teljesen jól ellátná az M5 tervezett nyomvonala, bizonyos átszállásokat szükségtelenné is téve. A körúton persze maradna célforgalom, de azt bőven kiszolgálná a megmaradó -közepes forgalmú- villamosvonal.
"A XIX. században egyébként komolyan felmerült a Reitter-csatorna megépítésének gondolata a Nagyárok helyén, ha ez megvalósult volna, akkor ez a topik talán az ott úszó hajókról szólna a villamosok helyett. :-)"
OFF: Erről olvastam én is, szvsz jó, hogy nem így alakult, azért milyen más lenne a városkép a keresztező főbb utak meg hidacskákon ívelnék át eme csatornát (pld Váci út, Király utca) és a Combinok most máshol járnának (nem csak 1esen mert lennének rövidebb Combinok) :)
Így van. A Nagykörút alatt egyrészt a talajszerkezet miatt is nehéz lett volna metrót építeni, másrészt a körúti villamost rövid távra célszerű igénybe venni. A Moszkva tértől pl. a Blaha Lujza térig villamossal 18 perc, metróval 8 perc + lépcsőzés; a Ferenc körútig 22 perc, metróval 9 perc + átszállás + lépcsőzés. Hasonló hatása lesz a 4-es (Móricz Zs. k. - Rákóczi tér) és az 5-ös metrónak is (Oktogon - Boráros tér).
A Moszkva-Móricz táv meg már most is feleannyi idő a 61-es villamossal, mint a 6-ossal.
A XIX. században egyébként komolyan felmerült a Reitter-csatorna megépítésének gondolata a Nagyárok helyén, ha ez megvalósult volna, akkor ez a topik talán az ott úszó hajókról szólna a villamosok helyett. :-)
"Lehet megéljük megint azt a korszakot, mikor ismét erre jár majd a busz..." Ezt hogy érted? A villamosok helyett busz leszm esetleg villamospótló a metróépítés miatt?
Nagykörút alatt nem lesz semmilyen kéregalatti akármi.
Pont a korábbi link miatt (csatorna) is.
A Nagykörút nem azért alakult ilyenre, mert így akarták anno az emberek, hanem azért, mert Dunána itt volt a mellékága. Vagyis a jelenlegi villamosok alatt "kis-Duna" folyt. De ez más történet.
Nagykörút úgy jó ahogy van! Csak villamosok. Lehet megéljük megint azt a korszakot, mikor ismét erre jár majd a busz... Megéljük? Ez megint egy külön téma...
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy a BKV, vagy különböző tervezői irodák gondoltak már arra, hogy a Nagykörút alatt metrót építsenek? Szerintem lehetne kéregvezetés majdnem végig, a Dunán át vagy mély alagút, vagy mélyen épített vasúti híd vezethetne át, és e metróvonal építésénél csak a pótlóbuszokról kellene gondoskodni, forgalmat csak minimálisan kellene terelni, ugyanis lehetne az alagút közvetlenül a villamos sínek alatt. Talán az 5-ös metró építésének kezdetén felvetül a téma. Ezzel a metróvonallal, létrejöhetne egy igazi körgyűrű, nem olyan mint a 3-mas metró, és ezzel az átszállási kapcsolatokat jelentősen növelné +a nagy befogadó képességű metrókocsik nagyon sokat enyhítenének a forgalmon. Akár a jelenlegi villamosvonalat is át lehetne alakítani egy S-bahn szerű vonalra, magasperonos vagy pályasüllyesztéses megoldással, bár ez elcsúfítaná egy kicsit a városképet. Ha metrót építenénk lehetne akár egy földalatti villamos is, NEM a combinokkal, mert pont az a cél, hogy több embert tudjunk szállítani egyszerre. Így ez lehetne a második kis földalatti, sokkal hosszab, kicsit magasabb kocsikkal. A nagy átalakítás után a villamospálya helyén parkosítást kéne alkalmazni, ezzel a környezetvédelmet segítenénk. És azért írtam, hogy lehetne S-bahn szerű, hogy a budapesti villamosvonalak között megmaradhasson ez a jól használható kapcsolat. Tudom hogy ez Európa legforgalmasabb vili vonala, és én is nagyon szeretem villamosként, ráadásulez egy legendás villamosvonal, hiszen a Nyugatipályaudvartól nem tudom meddig terjedő szakasza volt Budapest első villamosa, de a leg ésszerűbb megoldás ez lenne.
ma rekordot döntöttek a babakocsisok: először egy, majd már kettő párhuzamosan a rokihelyen, végül megérkezett a harmadik is, de már csak a csuklónál fért el. na inkább nem arrafelé szálltam le a járműről :)
Mostanában sokat járok a körúton hétköznap csúcsidőben is, mindkettőnek a végefelé, az Oktogon és a Ferenc körút szakaszon. Általában nehéz, és néha törékeny csomagokkal. És le vagyok döbbenve, hogy a hétvégén kényelmes, modern villamos mennyire használhatatlan tud lenni. Ha egy lámpafázison nem jön át jármű, akkor garantált az utaslemaradás. Néha 2-3 villamost is várni kell, míg emberi módon felfér az ember. De aki ezen a szakaszon fel tud szállni, azt is vagy az ajtóknál tapossa a többieket (és a többiek őt), vagy a csuklóalagút sötétségét élvezheti, esetleg megpróbál befurakodni a belsőbb régiókba, de akkor állandó tolakodásnak teszi ki magát, vagy épp neki kell közelharcot vívnia a leszállásért (nem mindenki a végállomásig megy!). Egyszerűen balkáni. Ez a villamos szép és jó, de nem erre a forgalomra való.