Keresés

Részletes keresés

gumpy Creative Commons License 2008.11.03 0 0 12699
Nagyon szép, európai megoldás. A következő lépés fegyveres őrök beállítása lesz?
Előzmény: [db] (12698)
[db] Creative Commons License 2008.11.03 0 0 12698
vrobee Creative Commons License 2008.11.02 0 0 12697
a Combinok most máshol járnának
Dehogy... csak úszótesteik lennének.
"két megálló a hatos hajóval..." :)))
Előzmény: DAttis (12692)
vrobee Creative Commons License 2008.11.02 0 0 12696
Szia!
Említed az 5-ös metrót, de ha végiggondolod, igazából az jelentené a végleges megoldást a körúti villamos nagy forgalmára.
Ha már metróban gondolkodunk, akkor ugyanis nem muszáj a körút nyomvonalát követni. (Az utasok pl. szívesebben utaznak egyenesen, mint körbe.) A körúti villamosok forgalmának elég nagy részét a különböző sugárirányú vonalak közti átszálló utasok adják: HÉV-ek, M1, M2, M3, 7-es busz stb. Ezt teljesen jól ellátná az M5 tervezett nyomvonala, bizonyos átszállásokat szükségtelenné is téve. A körúton persze maradna célforgalom, de azt bőven kiszolgálná a megmaradó -közepes forgalmú- villamosvonal.
Előzmény: hill123 (12678)
[db] Creative Commons License 2008.10.28 0 0 12695
Szondi.
Előzmény: Gianmarco (12694)
Gianmarco Creative Commons License 2008.10.28 0 0 12694

Mégis itt kell megkérdeznem, mert személyesen se tudták megmondani, akit kérdeztem, és én sem bírom felismerni: ez melyik kereszteződés?

Valami általam kevésbé ismert hely lehet...

Előzmény: [db] (12677)
**BPO-700** Creative Commons License 2008.10.26 0 0 12693

milyen más lenne a városkép a keresztező főbb utak meg hidacskákon ívelnék át eme csatornát

 

Olyan Velence-formájú. Számos-számtalan kis-nagy hidakkal! Ekkor már ki lehetne zárni a Belvárosból a forgalmat is..., de ez már tényleg OFF! :))

Előzmény: DAttis (12692)
DAttis Creative Commons License 2008.10.26 0 0 12692
"A XIX. században egyébként komolyan felmerült a Reitter-csatorna megépítésének gondolata a Nagyárok helyén, ha ez megvalósult volna, akkor ez a topik talán az ott úszó hajókról szólna a villamosok helyett. :-)"


OFF:
Erről olvastam én is, szvsz jó, hogy nem így alakult, azért milyen más lenne a városkép a keresztező főbb utak meg hidacskákon ívelnék át eme csatornát (pld Váci út, Király utca) és a Combinok most máshol járnának (nem csak 1esen mert lennének rövidebb Combinok) :)
Előzmény: Szakadáskapcsoló (12691)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2008.10.25 0 0 12691

Így van. A Nagykörút alatt egyrészt a talajszerkezet miatt is nehéz lett volna metrót építeni, másrészt a körúti villamost rövid távra célszerű igénybe venni. A Moszkva tértől pl. a Blaha Lujza térig villamossal 18 perc, metróval 8 perc + lépcsőzés; a Ferenc körútig 22 perc, metróval 9 perc + átszállás + lépcsőzés. Hasonló hatása lesz a 4-es (Móricz Zs. k. - Rákóczi tér) és az 5-ös metrónak is (Oktogon - Boráros tér).

 

A Moszkva-Móricz táv meg már most is feleannyi idő a 61-es villamossal, mint a 6-ossal.

 

A XIX. században egyébként komolyan felmerült a Reitter-csatorna megépítésének gondolata a Nagyárok helyén, ha ez megvalósult volna, akkor ez a topik talán az ott úszó hajókról szólna a villamosok helyett. :-)

Előzmény: **BPO-700** (12688)
**BPO-700** Creative Commons License 2008.10.24 0 0 12690

villamos mellett busz, pótlás nélkül

 

Ne menjünk ebbe bele, mert ez már más tészta

Előzmény: hill123 (12689)
hill123 Creative Commons License 2008.10.24 0 0 12689
"Lehet megéljük megint azt a korszakot, mikor ismét erre jár majd a busz..."
Ezt hogy érted? A villamosok helyett busz leszm esetleg villamospótló a metróépítés miatt?
**BPO-700** Creative Commons License 2008.10.24 0 0 12688

Nagykörút alatt nem lesz semmilyen kéregalatti akármi.

Pont a korábbi link miatt (csatorna) is.

 

A Nagykörút nem azért alakult ilyenre, mert így akarták anno az emberek, hanem azért, mert Dunána itt volt a mellékága. Vagyis a jelenlegi villamosok alatt "kis-Duna" folyt. De ez más történet.

 

Nagykörút úgy jó ahogy van! Csak villamosok. Lehet megéljük megint azt a korszakot, mikor ismét erre jár majd a busz... Megéljük? Ez megint egy külön téma...

Előzmény: hill123 (12678)
[db] Creative Commons License 2008.10.24 0 0 12687
Köszi.
Előzmény: Rizsavi Tamás (12682)
[db] Creative Commons License 2008.10.24 0 0 12686
Bizony, volt olyan, hogy a Nyugatitól az Oktogonig (az Oktogon felé) 4-5 villamos állt. Rendesen feltorlódtak a pályán keresztben álló autók miatt.
Előzmény: CKD Kombinát (12685)
CKD Kombinát Creative Commons License 2008.10.23 0 0 12685
A szokásosnál is borzalmasabb volt a forgalom.

Körút is jól elverődött: három 4-es egymás után, majd két 6-os, össze vissza az egész...

De az Off 18-56on is volt legalább ekkora káosz...
Előzmény: [db] (12677)
rm40 Creative Commons License 2008.10.23 0 0 12684
Egy kis olvasnivaló Neked a nagy tervek előtt:

Pest föld alatti patakja – a nagykörúti főgyűjtő-csatorna
Előzmény: hill123 (12678)
Rizsavi Tamás Creative Commons License 2008.10.23 0 0 12682
Jóféle képek:)
Előzmény: [db] (12677)
Rizsavi Tamás Creative Commons License 2008.10.23 0 0 12681
Igenvalószínű....
Előzmény: hill123 (12679)
Rizsavi Tamás Creative Commons License 2008.10.23 0 0 12680
Jó villamos...
Előzmény: BY 61-19 (12676)
hill123 Creative Commons License 2008.10.23 0 0 12679
Ja és a lényeg amivel ON vagyok: a Combinok mehetnének az 1-es vonalra.
Előzmény: hill123 (12678)
hill123 Creative Commons License 2008.10.23 0 0 12678
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy a BKV, vagy különböző tervezői irodák gondoltak már arra, hogy a Nagykörút alatt metrót építsenek? Szerintem lehetne kéregvezetés majdnem végig, a Dunán át vagy mély alagút, vagy mélyen épített vasúti híd vezethetne át, és e metróvonal építésénél csak a pótlóbuszokról kellene gondoskodni, forgalmat csak minimálisan kellene terelni, ugyanis lehetne az alagút közvetlenül a villamos sínek alatt. Talán az 5-ös metró építésének kezdetén felvetül a téma. Ezzel a metróvonallal, létrejöhetne egy igazi körgyűrű, nem olyan mint a 3-mas metró, és ezzel az átszállási kapcsolatokat jelentősen növelné +a nagy befogadó képességű metrókocsik nagyon sokat enyhítenének a forgalmon. Akár a jelenlegi villamosvonalat is át lehetne alakítani egy S-bahn szerű vonalra, magasperonos vagy pályasüllyesztéses megoldással, bár ez elcsúfítaná egy kicsit a városképet. Ha metrót építenénk lehetne akár egy földalatti villamos is, NEM a combinokkal, mert pont az a cél, hogy több embert tudjunk szállítani egyszerre. Így ez lehetne a második kis földalatti, sokkal hosszab, kicsit magasabb kocsikkal. A nagy átalakítás után a villamospálya helyén parkosítást kéne alkalmazni, ezzel a környezetvédelmet segítenénk. És azért írtam, hogy lehetne S-bahn szerű, hogy a budapesti villamosvonalak között megmaradhasson ez a jól használható kapcsolat. Tudom hogy ez Európa legforgalmasabb vili vonala, és én is nagyon szeretem villamosként, ráadásulez egy legendás villamosvonal, hiszen a Nyugatipályaudvartól nem tudom meddig terjedő szakasza volt Budapest első villamosa, de a leg ésszerűbb megoldás ez lenne.
[db] Creative Commons License 2008.10.22 0 0 12677
Késő délutáni csúcs:



Az 5-6. lámpacikluson való átjutás sem volt ritka ma délután.


BY 61-19 Creative Commons License 2008.10.17 0 0 12676
Nores Creative Commons License 2008.10.17 0 0 12675
ma rekordot döntöttek a babakocsisok:
először egy, majd már kettő párhuzamosan a rokihelyen, végül megérkezett a harmadik is, de már csak a csuklónál fért el. na inkább nem arrafelé szálltam le a járműről :)
FKU-911 Creative Commons License 2008.10.16 0 0 12674

Igen (2011,2012,2039...)

Előzmény: tezslam (12671)
[db] Creative Commons License 2008.10.16 0 0 12673
Fixtükrös kocsik:

2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2018, 2019, 2020, 2021, 2023, 2025, 2026, 2027, 2028, 2030, 2033, 2034, 2036, 2037, 2038, 2039, 2040. (33/40)
Előzmény: Szakadáskapcsoló (12672)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2008.10.16 0 0 12672
A 2026 is felvehető a listára.
Előzmény: [db] (12658)
tezslam Creative Commons License 2008.10.09 0 0 12671
A Combinokra októberben kerültek fel újabb reklámok?
czzs Creative Commons License 2008.10.08 0 0 12670
Mostanában sokat járok a körúton hétköznap csúcsidőben is, mindkettőnek a végefelé, az Oktogon és a Ferenc körút szakaszon. Általában nehéz, és néha törékeny csomagokkal.
És le vagyok döbbenve, hogy a hétvégén kényelmes, modern villamos mennyire használhatatlan tud lenni. Ha egy lámpafázison nem jön át jármű, akkor garantált az utaslemaradás. Néha 2-3 villamost is várni kell, míg emberi módon felfér az ember. De aki ezen a szakaszon fel tud szállni, azt is vagy az ajtóknál tapossa a többieket (és a többiek őt), vagy a csuklóalagút sötétségét élvezheti, esetleg megpróbál befurakodni a belsőbb régiókba, de akkor állandó tolakodásnak teszi ki magát, vagy épp neki kell közelharcot vívnia a leszállásért (nem mindenki a végállomásig megy!). Egyszerűen balkáni. Ez a villamos szép és jó, de nem erre a forgalomra való.
czzs Creative Commons License 2008.10.08 0 0 12669
A jelenleginél azért még úgy is többet nyújtana.
Előzmény: bvau (12668)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!