Ebben teljesen igazad is van. Felesleges kétszer ellenőrizni. Főleg úgy, hogy második hónapja egy pontgyűjtőkártya felmutatásával utazom. (Természetesen van bérletem. Erre eddig csak akkor volt szükség, ha járművön jött az ellenőr.)
"A metróban is zavar, hogy befelé és kifelé is mutassam fel a bérletemet. Ha befele menet nem szűrik ki a jegy nélkül utazókat, akkor az levő ellenőrök feleslegesek. Ha ők nem azok, akkor a kifelé ellenőrzők azok."
Ebben teljesen igazad is van. Felesleges kétszer ellenőrizni. A zaklatás viszont egy kicsit durva kifejezés. Semmiből nem tart a mozgólépcsőn állva elővenni a táskádból/zsebedből a bérletet.
"Azzal, hogy megveszem a bérletemet, szerződést kötök a BKV-val, hogy a megállókban vagy az interneten megtalálható feltételek mellet igénybe veszem a szolgáltatását. Időnként kicsit egyoldalúnak érzem a feltételek betartását."
Ebben a szerződésben az is benne foglaltatik, hogy ellenőrizhetik a bérletedet. Nekem a Volánbuszon minden egyes nap be kell mutatom a vezetőnek reggel is, meg este is hazafelé a bérletemet. Ezután még gyakran ( kb. heti kétszer ) felszállnak ellenőrök, és ők is elkérik a jegyet/bérletet. Akkor ez most zaklatásnak minősül, és hazafelé háborodjak fel? :)
Engem is elriaszt a villamosmegállóban álloámmásozó kommandó, pedig van bérletem.
A metróban is zavar, hogy befelé és kifelé is mutassam fel a bérletemet. Ha befele menet nem szűrik ki a jegy nélkül utazókat, akkor az levő ellenőrök feleslegesek. Ha ők nem azok, akkor a kifelé ellenőrzők azok.
Egyszer ellenőrizni utazásonként a szabályosan utazókat - ellenőrzés. Többször: zaklatás.
Inkább azt is ellenőrizzék időnként, hogy miért kell a megadott 6-7 perc követési idő háromszorosát várni egyes járatokon, amikor az egész menetidő 11 perc.
Azzal, hogy megveszem a bérletemet, szerződést kötök a BKV-val, hogy a megállókban vagy az interneten megtalálható feltételek mellet igénybe veszem a szolgáltatását. Időnként kicsit egyoldalúnak érzem a feltételek betartását.
"Inkább otthonossá, emberközelivé kellene varázsolni az közfogalmú közlekedést."
Ahhoz előbb inkább jegyet kellene venni rá, nem kéne összefirkálni, egyéb módon rongálni, teleszemetelni a járműveket. A fizető utasokat nem hiszem, hogy zavarja ez a dolog. Engem pl. nem zavar. Akit meg igen, az belegondolhatna, hogy az ő érdekében történik. Ez egy ilyen ország, ilyen birka néppel. A BKV sem szórakozásból csinálja ezt, hanem azért, mert nincs más megoldás.
Ezt én is gyanítom. Nem tudom miért hiszik azt, hogy a Stasi-módszerek a XXI. sz. elején nagyon trendinek számítanak. OFF Tudom, ma a politika egy része is háborút hirdet a lakosság egy része ellen "potyautas" ugybár ON, de ezt nem kellene legalább itt átvenni. Inkább otthonossá, emberközelivé kellene varázsolni az közfogalmú közlekedést.
Szia! Említed az 5-ös metrót, de ha végiggondolod, igazából az jelentené a végleges megoldást a körúti villamos nagy forgalmára. Ha már metróban gondolkodunk, akkor ugyanis nem muszáj a körút nyomvonalát követni. (Az utasok pl. szívesebben utaznak egyenesen, mint körbe.) A körúti villamosok forgalmának elég nagy részét a különböző sugárirányú vonalak közti átszálló utasok adják: HÉV-ek, M1, M2, M3, 7-es busz stb. Ezt teljesen jól ellátná az M5 tervezett nyomvonala, bizonyos átszállásokat szükségtelenné is téve. A körúton persze maradna célforgalom, de azt bőven kiszolgálná a megmaradó -közepes forgalmú- villamosvonal.
"A XIX. században egyébként komolyan felmerült a Reitter-csatorna megépítésének gondolata a Nagyárok helyén, ha ez megvalósult volna, akkor ez a topik talán az ott úszó hajókról szólna a villamosok helyett. :-)"
OFF: Erről olvastam én is, szvsz jó, hogy nem így alakult, azért milyen más lenne a városkép a keresztező főbb utak meg hidacskákon ívelnék át eme csatornát (pld Váci út, Király utca) és a Combinok most máshol járnának (nem csak 1esen mert lennének rövidebb Combinok) :)
Így van. A Nagykörút alatt egyrészt a talajszerkezet miatt is nehéz lett volna metrót építeni, másrészt a körúti villamost rövid távra célszerű igénybe venni. A Moszkva tértől pl. a Blaha Lujza térig villamossal 18 perc, metróval 8 perc + lépcsőzés; a Ferenc körútig 22 perc, metróval 9 perc + átszállás + lépcsőzés. Hasonló hatása lesz a 4-es (Móricz Zs. k. - Rákóczi tér) és az 5-ös metrónak is (Oktogon - Boráros tér).
A Moszkva-Móricz táv meg már most is feleannyi idő a 61-es villamossal, mint a 6-ossal.
A XIX. században egyébként komolyan felmerült a Reitter-csatorna megépítésének gondolata a Nagyárok helyén, ha ez megvalósult volna, akkor ez a topik talán az ott úszó hajókról szólna a villamosok helyett. :-)
"Lehet megéljük megint azt a korszakot, mikor ismét erre jár majd a busz..." Ezt hogy érted? A villamosok helyett busz leszm esetleg villamospótló a metróépítés miatt?
Nagykörút alatt nem lesz semmilyen kéregalatti akármi.
Pont a korábbi link miatt (csatorna) is.
A Nagykörút nem azért alakult ilyenre, mert így akarták anno az emberek, hanem azért, mert Dunána itt volt a mellékága. Vagyis a jelenlegi villamosok alatt "kis-Duna" folyt. De ez más történet.
Nagykörút úgy jó ahogy van! Csak villamosok. Lehet megéljük megint azt a korszakot, mikor ismét erre jár majd a busz... Megéljük? Ez megint egy külön téma...
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy a BKV, vagy különböző tervezői irodák gondoltak már arra, hogy a Nagykörút alatt metrót építsenek? Szerintem lehetne kéregvezetés majdnem végig, a Dunán át vagy mély alagút, vagy mélyen épített vasúti híd vezethetne át, és e metróvonal építésénél csak a pótlóbuszokról kellene gondoskodni, forgalmat csak minimálisan kellene terelni, ugyanis lehetne az alagút közvetlenül a villamos sínek alatt. Talán az 5-ös metró építésének kezdetén felvetül a téma. Ezzel a metróvonallal, létrejöhetne egy igazi körgyűrű, nem olyan mint a 3-mas metró, és ezzel az átszállási kapcsolatokat jelentősen növelné +a nagy befogadó képességű metrókocsik nagyon sokat enyhítenének a forgalmon. Akár a jelenlegi villamosvonalat is át lehetne alakítani egy S-bahn szerű vonalra, magasperonos vagy pályasüllyesztéses megoldással, bár ez elcsúfítaná egy kicsit a városképet. Ha metrót építenénk lehetne akár egy földalatti villamos is, NEM a combinokkal, mert pont az a cél, hogy több embert tudjunk szállítani egyszerre. Így ez lehetne a második kis földalatti, sokkal hosszab, kicsit magasabb kocsikkal. A nagy átalakítás után a villamospálya helyén parkosítást kéne alkalmazni, ezzel a környezetvédelmet segítenénk. És azért írtam, hogy lehetne S-bahn szerű, hogy a budapesti villamosvonalak között megmaradhasson ez a jól használható kapcsolat. Tudom hogy ez Európa legforgalmasabb vili vonala, és én is nagyon szeretem villamosként, ráadásulez egy legendás villamosvonal, hiszen a Nyugatipályaudvartól nem tudom meddig terjedő szakasza volt Budapest első villamosa, de a leg ésszerűbb megoldás ez lenne.