Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Nyitotta:Howard, de nem a kacsa, 2005.05.27 17:28 |
Hozzászólások: 45781 | Hozzászólók: 2063
Különféle légfegyverek javításáról, tunningolásáról, kipróbálásáról, ötletekről szóló topik. (Itt az erős puskákat, avagy a duplarugós stb. törvényellenes fegyvereket nem kedvelik !!)
Annyit még ehhez a hónoló szerkentyűről , hogy lehet tuningolni ne kelljen a külső két palástot mindig kézzel összefogni mivel a belső rugók szétnyomják akkor kívülre is lehet a két végén hornyokat esztergálni és abba egy-egy végtelenített spirálrugót tenni összefogónak mint a kipufogó cső tágító szerszámnál . Ja és a két külső fél héjnál le kell törni az éleket 30 fokban és úgy felragasztani a csisz vásznat hogy ne tépje le a léghenger horony azokat .
Én nagyjából kapiskálom mit akar mondani . Csak kicsit zavaros . Én egy ilyenre gondoltam . Ez nagyjából segítene a dolgon de nem 100 % . Ez is egy hónoló amiről már beszéltem tegnap . Ez nem akad el a henger hornyában de cserélgetni kell a ragasztott csiszoló vásznakat sűrűn nem csak szemcse nagyságban hanem mert nem teljes felülete dolgozik ami tökölős . Ha valakinek megéri csinálja meg mert minden henger mérethez más kell . Ez nem akad el a henger hornyolásánál tehát elméletileg lehet javítani a xar hengeren .
Biztosan velem van a baj, de ebből szinte semmit nem értek, nem tudom vizuálni. Addig tudtam követni, hogy kell két darab öntöttvas valami. Mi forgácsol? Mivel tudsz fogást venni? Mi állítja be a pontos méretet? Vagy ennél a módszernél is a meglévő furat vezet?
A köszörűs elküldene melegebb éghajlatra ha ilyen hosszon 25-ös zsákfuratot akarnál vele palástköszörű gépen felköszörültetni még szabályos körkörös horony nélküli furat esetében is . Az olyan hosszú szárú korongot megküldeni néhányezer fordulattal nagy bátorság illetve hülyeség lenne . Mondhatni nagy csattogás durranás lenne belőle .
Első lépésként 2 db a furat -0.05 mm-es 50 hosszú öntöttvas anyag leesztergálása. ! Két végén kisebb átmérő, beszúrva biztosító gyűrűnek, az egyikbe M10 menet átmenően. Az utóbbi darabot egyik oldalán lelapolom, és ezen felület két oldalán hosszanti lépcsőt készítek. Ebbe a felületbe jön 4 db rúgófészek, mely rúgóknak feladata a másik esztergált előgyártmányból kialakított felület feszítése. Innentől a befogott ( Miki tanácsának megfelelően) gyűrű a légházra, állóbáb, késtartóba egy laposvas ( a tokmányba fogott csigafúróval előzőleg megfelelő méretűre fúrva) itt halad át a szerszám tengelye, amit az M12-es menetbe rögzítettünk. A gondosan olajozott szerszámot tologathatod kézzel, a szegnyereg eltávolítását követően! A biztosítógyűrű helyett , vékonyabb rúgóból készített egy-egy menet helyben tartja a két szerszámfelet, illetve bizonyos határok között engedi szétfeszítő rúgók hatékonyságát! Megoldás itt egy nagyobb biztosító gyűrű, vagy eleve mélyebbre szúrni a fészkét néhány tizeddel
Vonatkoztassatok el az esztergálástól és a furatköszörüléstől, mert hosszában nyitott a furat, ami a picifelületen felfekvő-és állandó feszültséggel rendelkező- szerszám esetében nem ideális! Van megoldás amivel megmunkálható kellő pontossággal a légház, főleg abból eredően, hogy a dugattyú "munkafelülete nem igényel semmilyen beavatkozást!
Arra céloztam, hogy a Bornerrel (bár csak 2000 Ft-os, ahogy írod...) is sikerült ilyen szórást produkálni. Van másik lövedékem, ami még ennél is olcsóbb, valami H&N Sport, laposfejű, na azzal sehogy nem tudok ilyen szórást produkálni.
Dugattyútömítéses kérdésemre valaki? IJ 61-hez kéne, és arról kéne infó, hogy ezzel még mi kompatibilis (én az IJ/MP 53-ról hallottam).
A minap azon gondolkodtam, hogy a HW 35-s 28 mm-s légtárába hogyan és miből lehetne egy HW 30-s 25 mm-es légtárát mint betétet beépíteni és ezzel megoldódna a HW 35 7,5 J-ra való vissza szelídítése, egy gyári HW 30 -s dugattyúval szerelve!
Remélem, hogy erre Miki és Kleno is felkapja a fejét!:-)))
A tűzfal az átömlővel maradna, a dugattyú akasztó is ugyan abban a tengelyben működve az elsűtő szerkezettel átalakítás nélkül működne!
Tényleg rászóltál!
"Mondhatni egyszerűbb precíziós acélcsőből készíteni egy új hengert . NPR 30x2 vagy 29x2 attól függ 26-os vagy 25-ös belső átmérőjű kell ".
"Ott a felület meg a körkörösség olyan lesz amilyenre sikerül ."
Jó eséllyel rosszabb mint előtte. A vitaindító kérdésben néhány századról volt szó. A felületet kell rendbe rakni, a néhány század ovalitással nem szabad foglalkozni, bármilyen rugalmas tömítés kikompenzálja.
Kíváncsi lennék egy köszörűs arcára, ha megmutatnád neki a feladatot. 25-30mm átmérőben ilyen mélyre benyúlni.:-))
Bandi ! Amint említettem a felhúzókar horony a problem és a szerszám . Ha esztergálod első műveletként akkor alapból kell készíteni egy megfelelő hosszúságú lehető legvastagabb késszárat ami beér a léghenger végéig ami sacc. 300 mm hosszú puskától függően . Készen nem lehet kapni olyan furatkést ami ennek megfelelő . 20 x 200-as talán a kapható leghosszabb cserelapkás azt minimum 25-ös belső átmérőtől lehet használni de az rövid . Ára meg 20-70 000 Ft.
A hornyos résznél a horony széle üti a késhegyet amit az nem szeret és beremeg párszázados fogásnál is . Ott a felület meg a körkörösség olyan lesz amilyenre sikerül . Utána meg még fel is kell valahogy csiszolni .
Palástköszörű gépnél megint a szerszám a problem .
Mondhatni egyszerűbb precíziós acélcsőből készíteni egy új hengert . NPR 30x2 vagy 29x2 attól függ 26-os vagy 25-ös belső átmérőjű kell .
Az elsütő szerkezet csapjai finoman be vannak ütve kirnerrel, hogy ne jöjjenek ki. Óvatosan egyenként ki lehet ütni mind a kettőt és vigyázva, hogy a rugó el ne tűnjön szét lehet szerelni.
Ügyes vagy! Meg vagy dicsérve!Sajnos én is ezért adtam el annó egy kitűnő minőségű és szinte újszerű LG 427-est még a járvány előtt mert az utolsó mm-én csak fel keményedett és nem tudtam úgy használni, ahogy szerettem volna. Most is van eladó de pont ezért nem vettem meg mert más se tudta megoldani amióta meghalt a Bolyai régi fegyvermestere az Ócsai ftzls. Kár érte is mert nagyon jó szakember volt és nagyszerű műhelyben dolgozott ahol minden volt ami kellett.
Esetleg ha valakinek lenne infója róla, hogy a rugóvezető hogy néz ki, azt is nagyon megköszönném, mert kezd gyanús lenni, hogy hiányos a szerkezet. Elég mostoha sorsa volt eddig, de szeretném, ha tényleg rendesen össze lenne rakva ezúttal.
Én azt tanultam az ERWA lőtéren ahol volt szerencsém dolgozni egy Bolyais fegyvermestertől, hogy az irányzék nem alkatrésze a fegyvernek csak tartozéka. Annak leszerelése vagy másfajta felszerelése nem minősül fegyver javításnak. Légyszi a magad dolgával foglalkozni!
Úgy-úgy! Én az állóbáb pofáihoz pluszban egy menesztő gyűrűt is illesztenék, hogy ne a légtáron fussanak a pofák. Ezzel még azt is kiküszöbölném, ha nem teljesen kerek a légtárkülső felülete.
Az LG sütés egyszerű és éppen ezért könnyű szétszerelni.Legtöbbször elég egy kipucolása a elsütő háznak és egy pici zsírral összeszerelni. Keményre edzett sajtolt lemez alkatrészekből áll és a tengelyekből.