Keresés

Részletes keresés

Vince76 Creative Commons License 2017.12.17 0 0 39747

93-97 ig ezt tudom pontosan akkor javába dübörögtek a puposok Fólyod Kaposvár között.

Előzmény: r1232 (39743)
Hamster Creative Commons License 2017.12.17 0 0 39746
zsiráftotya Creative Commons License 2017.12.16 0 0 39745

Az is az igazsághoz tartozik,hogy amíg a Hámánban voltak,forda szerint napivizsga csak a Nyugatiban.ill a Déliben volt....

Előzmény: zsiráftotya (39744)
zsiráftotya Creative Commons License 2017.12.16 0 0 39744

Nem a szaktudással volt a baj,hanem azzal,hogy mint írtam,a Nohabon egyedi módon volt/van megoldva a fék állítás....kellett hozzá egy talpaskulcs,az meg nem mindenhol volt...

Előzmény: Tamás410 (39742)
r1232 Creative Commons License 2017.12.16 0 1 39743

A kétezres évek első feléről írtam.

Előzmény: Vince76 (39735)
Tamás410 Creative Commons License 2017.12.16 0 0 39742

"Féket nem engedtek állítani"

 

Pedig a szaktudással, akkor tájt sem volt probléma - gyanítom a "nagy Hámános" beesett napira ! Ha pécsiek jöttek a "mesés technikával " - napizni semmi "probléma" nem volt,bár ők inkább Pécsett intézték az akkori gépfordulók miatt. :-)

 

Előzmény: 19620405 (39721)
zsiráftotya Creative Commons License 2017.12.16 0 0 39741

Azt hiszem két malomban őrölünk....

Előzmény: Vince76 (39737)
zsiráftotya Creative Commons License 2017.12.16 0 0 39740

Előfogattal....

Előzmény: zsiráftotya (39739)
zsiráftotya Creative Commons License 2017.12.16 0 0 39739

Csak Starján és Somos között jártunk időnként.../Mondjuk télen a Keletitől végig.mert jött az Fc-i Szergej,a kazánkocsival.. /

Előzmény: Vince76 (39738)
Vince76 Creative Commons License 2017.12.16 0 0 39738

Déli parton végig azok vitték nyáron meg a Folyodról a fürdöst kaposig 253 254 116

Előzmény: Vince76 (39737)
Vince76 Creative Commons License 2017.12.16 0 0 39737

Hát láttam.

Előzmény: zsiráftotya (39736)
zsiráftotya Creative Commons License 2017.12.16 0 0 39736

Ezt hol hallottad ?

 

Előzmény: Vince76 (39735)
Vince76 Creative Commons License 2017.12.16 0 0 39735

Szergej kellet elé külömben nem volt tartható a menetrend azért voltak tuningolva a gépek talán sörösgigant mondhatna rola többet.

Előzmény: r1232 (39727)
19620405 Creative Commons License 2017.12.10 -1 0 39734

Valamikor Dombovári  pupos volt ,meg láttam eredeti zold szinben .

Előzmény: M40 224 (39610)
19620405 Creative Commons License 2017.12.09 -4 0 39733

Egy tortenet .,ugy 40 eve --inasok voltunk .es persze logtunk valamelyik gozoson.,fa árnyekában .Fábrics bátyánk  tuzvigyázo lehetett a negyszázason  valahogy odatevettunk  .szot .szo kovetett .Aztán gyuvok hamarosan ,folfogott ket fektuskot.ElindultDombovőr -also fele a restibe meg visszaszolt ,ha leeg rakják meg . fojt kov .

zsiráftotya Creative Commons License 2017.12.08 0 0 39732

Ahogy mostanság a dolgok állnak-Mindegy... :)

Előzmény: 19620405 (39731)
19620405 Creative Commons License 2017.12.08 -1 0 39731

Már nem muvelem a vasutat. Vezetek de nem Nohab -mozdonyt .hanem zod  postás Mercit .Hát .hogy melyik lenne jobb nemtom .

Előzmény: zsiráftotya (39726)
hmsoft Creative Commons License 2017.12.04 0 1 39730

Volt köztük merev-  és akadt nem-merev kapcsolós is.

Többnyire a merev volt szokásos.

 

OFF Merev ütköző-vonókészülék = kapcsolás után a fejek egymáshoz képest függőleges irányban nem (sem) mozdulnak el. Az SzA-3 szerkezetileg nem ilyen. Viszont te vélhetően nem erre gondoltál, hanem arra, hogy "merev" = nincs munkaemésztőkészüléke. Ilyen SzA-3 létezik, úgy hívják, hogy "gőzmozdony-jellegű", ugyanis rajtuk terjedt el (a régebbi járműveken nem volt lehetőség a munkaemésztőkészülék elhelyezésére). Mostanság például kisebb szolgálati motorkocsikon használják, szintén amiatt, mert nem fér el a munkaemésztőkészülék az alvázkeretben. A személykocsikat illetően, átnyálaztam az 50-es évektől épített típusokat, és nem találtam munkaemésztőkészülék nélkülieket közöttük. A régebbiek mellesleg gerinctartósak voltak, amely konstrukciónál eleve kényelmesebb a két Z vagy I tartó végeiben kialakítani a munkaemésztőkészülék helyét (ahelyett, hogy a mellgerendára csavaroznád a "gőzmozdony-jellegű" változat talpát). Az első nagyszériás, SzA-3-hoz való munkaemésztőkészüléket 1947-ben vették gyártásba (CNII-N6). ON

hm

Előzmény: solidpasi (39717)
kerékmánia Creative Commons License 2017.12.04 -1 0 39729

Jajjjj,  bocsánat hogy V43-at irtam,  a már át-számozott-  és 3-jegyü tipuskóddal abszolájte 21. századivá vált

járgány szakszerü megnevezése helyett.

Mert azért van, ami tényleg fejlödik.

A mázolás, a gépek elején ...

 

Előzmény: kerékmánia (39728)
kerékmánia Creative Commons License 2017.12.04 -2 1 39728

Aztán kitört a tuti-korszerü csudi-fejlett EU-konform supervasút,  és két éve nyáron, szombaton délelött

kökemény 3 azaz három darab vagonnal  rongyolt a V43 a Balatonra.  Természetesen három különböző tipusu vagonnal, kellemes csiricsáré összhatású vonatot alkotva,  ahogy kell,  használtvackot vásárló csudavasútéknál. 

Na és Fonyódig 25 perc késés,  az eleve nem TGV-szerü menetrendhez képest.  

A csiricsáré lajhár-expressen sacc 600 utas, és utközben még fel akartak szállni jópáran.  Kis naivak ...

Még szerencse,  hogy ilyen rohatt-sokat fejlödtünk.   

Mondjuk visszafelé, még a 70-es és 80-as évekhez képest is.

Persze, a jegy-árak azért már nagyon globalizáltak és boldogitóan EU-szintüek.

Na, akkor utaztam utoljára vonattal,  azóta inkább itt és a könyvespolcon, néha külföldön tombolom ki a vasútmániámat.

 

Előzmény: r1232 (39727)
r1232 Creative Commons License 2017.12.04 0 1 39727

Ezek azért eléggé durva számok nekem, akinek az eddigi legnagyobb vonatok a 8 kocsis balatoniak voltak.

 

Pedig a kétezres évek első felében a Balatonnál a 10-12 kocsis vonatok elég gyakoriak voltak nyáron, pl. a 8502-8503 rendszeresen ekkora volt. De az északi parton sem volt ritka a 10 kocsi.

Előzmény: seadxdx (39707)
zsiráftotya Creative Commons License 2017.12.04 0 0 39726

A Nohab fékállítás egy egyéni megoldású.spéci talpaskulcs kellet/kell/hozzá..

Előzmény: 19620405 (39721)
söjtöri Creative Commons License 2017.12.04 0 0 39725

Üdvözlök mindenkit!

Valaki megtudná mondani meddig lessz a 22es nohab  

Szigetes gúnyánan?Ès átfestik e vagy marad a règi.

D F T Creative Commons License 2017.12.03 0 0 39724

Nagyon utáltam amikor a 16, 15-ös vonatpárra olyan V43-as jutott amin csak D2-es volt.

Előzmény: zsiráftotya (39718)
General Specific Creative Commons License 2017.12.03 0 0 39723

2000 környékén még bőven voltak 10-12 kocsis vonatok a a 29-esen, de "nekem" M41-gyel 13, M62-vel meg 15 volt a rekordom.

Érdekes, hogy utána kezdtek el erősen csökkenni a kocsiszámok.

Előzmény: solidpasi (39708)
solidpasi Creative Commons License 2017.12.03 0 0 39722

Gyerekként,  lehet igy "látni",  s megmosolyogtató az emlék,  mint a későbbi esetleges érdeklődés eredete.

Az objektivabb "szemüveg"  azért picit más képet ad.

Előzmény: 19620405 (39721)
19620405 Creative Commons License 2017.12.03 -2 0 39721

Valamikor 80 évekbe  Dombovári fűtoházba beszaladt napi vizsgára  1 M 61 megypiros  mozdony .Fiatal gyerekként bámultam  a mesés technikát .Féket nem engedtek állitani ,Szergej elgurult a forditoig már 20 mm nyult a fékhenger .

zsiráftotya Creative Commons License 2017.12.01 0 0 39720

Néha egy-egy "Bárisnya"is tudott némi meglepetést okozni....

Előzmény: solidpasi (39719)
solidpasi Creative Commons License 2017.12.01 0 0 39719

Annyi volt biztos, hogy 100 mozdonyvezetőből 95 zokogva kerülte ezeket a vonatokat.

Aki nem ismerte ezeket a "másképp müködö"  orosz fékeket,  nagyokat szivott velük, s az utasok sem örültek. 

Szokni kellett,  és extra figyelmesen kezelni. 

Előzmény: zsiráftotya (39718)
zsiráftotya Creative Commons License 2017.12.01 0 0 39718

Két bökkenő is volt velük :1 vastagabb fővezeték, 2 vegyesen volt a kétnyomásos,és aKE fék...A tovább menő kocsikon KE fék volt, a törzsszerelvény pedig Matroszov..

Előzmény: solidpasi (39717)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!