Light/flash stand: Itt az a bajom, az olcsó kategóriával, hogy 2-2,5 kilós terhelhetőséget írnak, ami a boom karos megoldásokat (ha majd rendelek olyat is), eleve kizárja. Erre már 8 kg-ot írnak, ami elfogadhatóbb. Vélemény? http://advesphoto.hu/termek/studiovaku_allvany_blazzeo_lite_base_200m.html
Ernyők: Kettőt-hármat szeretnék, mivel próbálgatnám őket, mivel, mit lehet előállítani. Van itthon egy 110 cm-es esernyőm, az még barátságosan elfér a szobában, egyelőre ekkorákat szeretnék. Igen ám, de teszteket keveset találni ezekről, azok híján, laikusként nehezen állapítom meg a minőségüket. Ezt itthonról venném, hogy hamar meglegyen. Egy shoot-thru, egy ezüst reflex, meg talán egy arany? A digitalko-ról és az advesphoto-ról mást is fogok rendelni, ezért gondoltam az ernyőket is megoldom innen:
Nem bekattanós, folyamatosan állítható a két véglet között. Stabil, magas. Sokszor akciózzák, láttam már ennyiért választható Savage (2,72*11) háttérrel is, illetve magában 20.000 ft környékén.
Kíváncsiságból érdeklődök, hogy mennyit érhet egy Norma 46-FIL típusú hálózati vaku? Nyílván használati értéke nincs, de pl. egy gyűjteményben lehet jól mutatna.
80x80as szerintem kicsit nagy, elég nehéz kezelni és mozgatni, főleg gyengébb állványon. Viszont a méhsejtért irigykedem, én azt nézem, hogy esetleg a 60x60ra meg erre a 80x80ra utólag lehet-e venni, mert az a tipp viszont nekem jönne jól :-)
Háttérnél a keresztrúdnál lehet jobban járnál egy teleszkópossal. Emlegetted, hogy nincs sok helyed. A szétszedhető az 3 fix darabból áll és néha elég babra munka illeszteni/csavarozni, valamint el is fáradnak a toldások.
Boom karhoz viszont elég erős állvány kell, az már kicsit zsebbenyúlósabb és lehet érdemes lenne idehaza beszerezni. Nálam más a képlet, mert van vagy 7 darab erősebb állványom és az jó a csapos lámpákhoz, hátterekhez, boomhoz, amihez éppen akarom. A sima vakuállvány éppen csak kibírja, ha Kínából van akkor rosszabb esetben rögtön el is hajlik. Ezeket előre nehéz megtippelni, de a vaku egy kisebb fényformálóval még éppen megáll, ha döntöd akkor már le kell súlyozni, ha erőkarként kihajtod, akkor meg irány a végtelen és tovább.
Ugyanezek érvényesek a 3 méteres állványokra is, minél magasabb annál billegősebb a vége és ugyan megtartja a hátteret, de elég korlátozott móka lesz.
Teleszkópos keresztrúd tippje mellé még azt mondanám, hogy vakuállványt MCGoattól nézzél, háttérhez vagy egyéb dologhoz, aminél terhelés van, nekem még ezek a nem éppen fotós cuccok váltak be, viszont meg is kérik az árát: http://bolthely.hu/piramistechnika/id/04093_LST80_fenyallvany
Körbe kell nézni akár használtan is, mert van remény, de akár Obis akciós reflektorokhoz valókkal is tudsz operálni.
3 az egyben ernyővel nem szopnék, az olcsóbb "kínai" (tudom, tudom, minden kínai, de ugorjunk) cuccnak még a nyele is gyengébb és rövidebb, az áteresztő elég sok fényt vissza is ver. Blazzeonak meg legalább tompára kerekített a vége és belemegy a vakupapucsba. Ez is fontos :-D Szóval szerintem végy külön ernyőt, vagy próbáld ki... Átlagos portrét felével is meg lehet oldani, amúgy nálam sokszor szoftbox/reflex/áteresztő ernyő a konfiguráció, vagy mikor miképpen.
Sziasztok! Vakunál a középérintkezős elsütés hogy működik? Van egy YongNuo 560 IV-em, aminek két csatlakozási pontja van, a "keret" és a középső egyetlen lába. Első tippem, hogy a fényképezőgép ezeket zárja rövidre.
Viszont, most hordozgatáshoz rendeltem egy picike vakut, egy Nikon SB-27. Még nem jött meg, de most nézegetem a képeken, hogy ennek a "kerete" (talp) műanyag! A gépem nem Nikon, hanem középérintkezős elsütéssel "M" módban tervezem használni mint a másikat is (Fuji X-M1).
Persze már úton van külföldről, szóval kicsit későn kérdezem - fog ez működni? Talán a műanyag talpon is van valami érintkező, amit fotókon nem lehet kivenni? Egy bizonyos YouTube szaki szerint (Angry Photographer) a Nikon vakuk teljesen jók Fujihoz, sőt, sokkal jobb választás mint a Viltrox vagy YongNuo...
Sajna ezt feltalálták Orbán apádék,hogy igazolvány útlevél jogosítvány képeket reprodukciós eljárással a kormány irodák állítsanak elő azonosíthatatlan minőségben az emberekről, mivel így mindenki bárki fotójával tünhet el.
Elég sok stúdió működik ma is úgy, hogy "minden be van állítva". Mondanak egy ISO/rekeszt, aztán csókolom, odaáll a modell, nagy villanás, alapban kész is. Igaz semmi extra nem lesz benne, de rendesen ki van exponálva, nem túl lágy, nem árnyékos, katalógusba is rögtön elmenne. Aztán ha valaki pöcsölni akar akkor úgy tolja, mint haver, hogy 2 órát elszórakozik a vakukkal, miazmással, és "nem bírom a kommersz nagyüzemi fost" kiáltással fényképeket is gyárt. Néha sokkal kevesebb cuccal, és/vagy kombók. Most éppen Tőle tanulgatom az aprólékot.
2014 december elején egy karácsonyi vásáron vettünk egy kézműves karkötőt. Össze is barátkoztunk a készítővel, és küldtem neki néhány képet a "termékről", pl. ezt is:
Nagyon tetszettek is neki, érdeklődött, hogy hogy s mint menne ez, vállalok-e kézműves termékfotózást is....?
Az ügy kapcsán kiderült pár dolog, hogy miért is nehéz a profi fotózás a kézműves termékek világában...
Annyiban egyszerűsödik a dolog, hogy azonos ékszerből van 3 méret, de konkrétan tényleg 1700-1800 darab kép lesz a végeredmény.
Ez volt a legjobb ár, ennél volt magasabb is. Csak körbekérdeztem, írtam is 3-4 ékszerfotós cégnek, kértem árajánlatokat.
De most már ha lenne fele ennyiért ajánlat, akkor is magam csinálnám. Challenge accepted. :)
És a cél most az, hogy a webshopra minden felkerüljön, az 1.0ás webshop gyalázatos minőségű, ha egyenletes - még ha nem is a legvájtszeműbb kiritkusokat is elismerő csettintésre késztető - minőségben felkerül minden, én már boldog leszek.
És tényleg este és éjszaka fogok rajta dolgozni (a következő két és fél hónapban szünnap nélküli folyamatos munka jön: tavaszi vásár).
A munka helyszínén (faházas-vásáros kitelepülés) talán lesz időm az utómunkára és a feltöltésre.
Valamikor békében volt ( ma is meg van) egy mobil műtermem. Ez áll egy kétlámpás BRAUN hobbi 600, csak hálózati változatban és egy FIL nyeles ruszki fotocellás vakuból, megfelelő hosszúságú szinkron kábellel. A fejek jólképzett kottaállványokra lettek felrakva és ment a meló. Ez a meló abból állt, hogy amikor a TSZ elnök ki akart egy kicsit menni bevásárolni Bécsbe akkor indított két buszt jutalom utazással a célpontra. Mindezt az akkor domináns utazási irodával elboronálta, ( Csak így lehetett kimenni 3 éven belül) Tehát az utazási ügyintéző és a fotós felkerekedett és munkakezdés előtt a polaroid miniportréval elkészítette a 70-80 igazolványképet, amiből csináltak egy csoportos útlevelet ( később ez egyénire változott) és irány az éden. Akinek nem volt pénze kiváltani a lehetséges valuta keretet az érintett felljebbvalók készségesen átvállalták a terheket.
Ugyanez a szett szolgált pl.egy öntöde termékeinek, borospincék stb. fotózásához és még sok helyen.
Elnézést a kitérőér. ,De a fagyisnak is egy alap stabil helyzetet kellene produkálni, és főleg szortírozni és rangsorolni a témák hasonlóságait illetve különbözőségeiket.
A olyan a tárgy, akkor lehet egy nagy szoftboxos megoldással szembedurrantja és működik, csak sorban csere, nyom gomb, csere, kész. Aztán ha üveges/csillogós, akkor mehet a matek, hogy mit merre.
Ha egész nap dolgozik, akkor is ott az éjszaka meg fele hétvége. Sokan csináljuk így az akármit IS :-D
Valami nem egészen gömbölű. Csak egy kis számolás. 600 féle termék 3-3 felvétel az 1800.felvétel / 500.-FT = 900.000.-FT vagy egy tárgyról készült anyag azaz a 3 felvétel 500.-FT?? ( nem hiszem, hogy nem akadna félprofi vagy profi is aki ettől jóval olcsóbban megcsinálná az anyagot ilyen mennyiségnél.
1800. felvétel azaz 600x3
1x3 felv / kb 10 perc = az 100.óra mindez nagy rutinnal, hátterek és alapok cserélgetése nélkül minimum egy samesszal.
Ha valaki egész nap melózik,hogy fogja tudni ezt megcsinálni?
1. A kulcsszám a vaku "erejét" adja meg. Minél nagyobb, annál erősebben villan. Ha a klulcsszámot elosztod a fotózandó ojjektum távolságával, akkor megkapod a szükséges rekeszt ISO 100-on.
(Ez volt, amikor még rendes világban éltünk :) Ma már természetesen ezzel is trükköznek, más a kínai kulcsszám és más pl. egy nevez japán és más ha a vakut tele állásba állítod és más, ha nagylátón van. Úgyhogy nem is érdemes foglalkozni vele. Úgyis használsz sátrat, fényterelőket stb..., tök mindegy, hogy mi a kulcsszám. Csak tudd, hogy ha nagy teret akarsz bevillantani vagy sokszorosan akarod visszaveretni a fényt vagy szűrőkön, lágyítókon átengedni, akkor kellhet a nagy kulcsszám. Egyébként stúdióvakuknak nem is adnak meg ilyen adatot, hisz függ attól, hogy mekkora területre vetíti éppen a fényt. 2-3 próbálkozással megkeresed az adott beállításhoz szükséges rekeszt és egyelőre elfelejted a kulcsszámot.)
2. Szinkronizálás. 1/125 és kész. A te "mini stúdiódban" ez tökéletesen meg fog felelni. Manuálba állítod a gépet, a záridőt 1/125-ödre teszed és kikísérletezed a rekeszt.
(Ez az olcsó manuális vakukra vagy a stúdióvakukra igaz, olyanokra, amiket nem befolyásol a fényképezőgép fénymérője. Más szóval nem TTL vagy automata a vaku. Én ilyeneket javasolnék a te tárgyfotózásodhoz. Pl. a már említett Villanj körte készletet.)
3. A vakukat el kell sütni. Ezzel lehetnek problémák, mert általában a fényképezőgép beépített vakuja is elsüti a külső vakut, de ott lehetnek mérővillantások, amik túl korán elsütik a vakut. Ezért én egy olcsó, manuális, vezeték nélküli elsütőt és vevőt is javasolnék beszerezni.
Összefoglalva a javaslatom:
2 külső vaku. Ezek lehetnek olcsó, használt manuális vakuk. Ilyen kicsi térbe elegendő bármelyik, nem nagyon kell figyelned a kulcsszámra. Szerintem nagyon jól használható egy dupla Villanj körte készlet. Ebben van 2 "vaku", foglalat, állvány, ernyő.
És kellene még egy olcsó vaku kioldó készlet. Nekem ebay-es van, bevállt, de nem sokkal drágábban lehet itthon is kapni. Nem kell, hogy a te gépedhez dedikált legyen, sőt talán jobb is, ha teljesen manuális.