Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

_matel_ Creative Commons License 2020.05.14 0 0 35389

Kértem kölcsön egy másik légtömegmérőt holnap azt beteszem és logolok vele egyet. Befecs dózis melyik mérőblokkban van? Mert emlékeim szerint ahol az alapjárati szállított anyagot állítom az gyárilag el van szúrva és gázadásra lemegy 0.0mg-ra...

Töltőnyomás szívósoron óra szerint egyezik a két autónál meglátjuk a VCDS is ugyanazt méri-e?

ECU tartalom jó kérdés én soha egyikből se vettem ki az ECU-t. Eleve szar helyen van az anyós lába alatt, de lassan ott tartok amelyik jobban megy abból kiveszem és megnézem az IC lábait forrasztgatták-e mert ez csak úgy írható még. Kiszerelés nélkül pl VCDS-sel kideríthető-e hogy írott vagy gyári?

Előzmény: balabmw (35385)
_matel_ Creative Commons License 2020.05.14 0 0 35388

A váltó ami benne volt búgott 4-ben mert az előző tulaj hosszú ideig használta rövid távra az autót úgy hogy kevés olaj volt a váltóban. Nem láttam értelmét a javítgatásnak és bontva egy árban volt a két váltó. Kiindulva a régi autóból az röhögve elbírta volna a PDTDI váltót is. Számokkal a különbség minimális (DUK) ez 2000rpm-nél 98km/h és a másik amit kivettem illetve a régi autóban is van (DHF) 95km/h ugyanilyen fordulaton. A mostani autóban ha visszaváltók 3-ba és padlót nyomok akkor sem gyorsul érzésre úgy mintha a másik autóban azonos tempónál 5ben csak nyomok egy félgázt, nem is padlót. Semmit mást nem akarok elérni minthogy ha valaki tötyög az úton biztonságosan meg tudjam előzni, rövid szakaszon is.

 

Jah az eredeti gyári váltó csak 84km/h szintén 2000rpm fordulaton mert hosszmotor és nehéz a kaszni így a gyáriak jó rövid váltót álmodtak bele.

 

Csak annyit várok tőle hogy 100km/h-s utazónál ahol a legtöbbet használom az autót nem pörög szét a motor és nem hangos...

 

Előzmény: 409 (35386)
mica-r Creative Commons License 2020.05.14 0 0 35387

Hogy lomposabb legyen :-)

Előzmény: 409 (35386)
409 Creative Commons License 2020.05.14 0 0 35386

 

 "..majd most tettem bele egy sokkal hosszabb 1.9PDTDI váltót."

 

 És ettől mit vársz?

Előzmény: _matel_ (35382)
balabmw Creative Commons License 2020.05.14 0 0 35385

Logold le és hasonlítsd össze mindkét autón a MAF-ot meg a befecs dózist. Esetleg a töltőnyomást is.

Amelyik jobban megy biztos, hogy gyári ECU tartalom?

Előzmény: _matel_ (35384)
_matel_ Creative Commons License 2020.05.14 0 0 35384

Mindkét autón porszáraz az egész szívórendszer. EGR is OFF. Még a szívósor nem lett kitakarítva addig még én is reménykedtem ilyenekben. Sőt a kompresszió is egyforma a két autón. Légtömegmérőt még nem próbáltam keresztbe cserélni a 2 autó között és a később szerzett tele volt szar utángyártott olasz jeladókkal amit mind ki kellett dobnom mert néha 10 fokot csalt a vízhőmérséklet jeladóm. Lehet a légtömegmérőt is cserélték valami utángyártottra.  Érdemes lenne megpróbálni másikkal?

Előzmény: Tectane (35383)
Tectane Creative Commons License 2020.05.14 0 0 35383

Szivósor nincs tele ? Légtömeg mérő , turbó nyomás szabályozó jó ? Cooler nem lyukas ? Előtöltès pontos ? 

Előzmény: _matel_ (35382)
_matel_ Creative Commons License 2020.05.14 0 0 35382

OFF: csak hogy érthető legyen a szenvedésem. Több mint 10 éve vettem egy ilyen lemezfedeles 1.9TDI-t amivel több százezer km-t mentem. Végig magam szervizeltem megszerettem. Az autó 2 éve családom belül máshoz került. Én vettem egy színre márkára típusra felszereltségre mindenre megegyező ugyanilyen autót. Az utóbbi két évben sikerült teljesen rendbe tenni magamnak, de érezhetően rosszabbul megy még mindig mint a másik. Fék csapágy semmi nem szorul biztosan mert már mindent megcsináltam rajta. A különbség a régiben Seven Diesel márkájú utángyártott 520-as csúcsok voltak és gyári 110 lóerős váltó. A mostaniban gyári 520-as csúcsok és korábban ugyanolyan DHF-es váltó majd most tettem bele egy sokkal hosszabb 1.9PDTDI váltót. Nem vezetek se sportosan se gyorsan de mikor előzésre kerül a sor a két autó teljesítménye elsőre bárki számára érezhetően teljesen különböző. Az egy ECU tartalmát nem hasonlítottam még össze az lehet esetleg még ennyire más? A régi 409-essel meg tudom ezt tenni? Vagy van ötlet teljesen azonos adagoló és mindenféle beállítás mellett a teljesítménykülönbségre?

Előzmény: _matel_ (35381)
_matel_ Creative Commons License 2020.05.14 0 0 35381

Eredetileg ez is a kérdéseim között volt hogy szükséges-e mindenféleképpen új ECU-t írni rá? A szükséges légmennyiséget a T15-ös turbóval a gyári ECU tartalom mellett is meg tudom oldani...

Előzmény: mica-r (35378)
_matel_ Creative Commons License 2020.05.14 0 0 35380

Tavaly raktam bele új gyári (egytömegű) kuplungot meg a leghosszabb 1.9PDTDI váltót. Szóbeszéd alapján ez a 130-140 lóerőt még tartósan elviseli. Ehhez a teljesítményhez számoltam vissza levegőmennyiséget (hogy a gyári turbóval ki tudom-e szolgálni) illetve a szükséges anyagmennyiséget a motor gyári értékei meg Krézi egyik régebbi írása alapján. Utóbbi egy mintapéldaként szolgált. Gondolod privátban szívesen átküldöm a linket Krézi írásáról...

Előzmény: balabmw (35379)
balabmw Creative Commons License 2020.05.13 0 0 35379

Meg akartam már korabban kérdezni,hogy miért 50 a cél dózis?

De ha ezt számoltad,akkor írd meg hogyan jött ki ez szám.

Előzmény: _matel_ (35377)
mica-r Creative Commons License 2020.05.13 0 0 35378

Az 502-es csúcs szállytási többletét egy jó adagolós szaki fejből megmondja. De nagyjából arányosítani tudsz, ha a mostanival összemhasonlítod az áteresztő lukak felületét.

Te fogod átírni a motorvezérlőt?

 

Előzmény: _matel_ (35377)
_matel_ Creative Commons License 2020.05.13 0 0 35377

Pont amiatt írtam hogy elkerüljem a tanulópénzt felesleges kiadásokat hogy veszek 2-3 garnitúra csúcsot mire megvan a kívánt érték. Számolással eddig jutottam el. Így a lambda értékem is megfelelő marad még és ennyit a motor is bír. A saccolás bővebben mit jelent? A címem publikus oda is jöhet egy érték hogy mekkora csúccsal lenne érdemes megpróbálni...

Előzmény: mica-r (35376)
mica-r Creative Commons License 2020.05.13 0 0 35376

Nem egészen. 

Jobb ha saccolod, vagy padon méred. 

Előzmény: _matel_ (35375)
_matel_ Creative Commons License 2020.05.13 0 0 35375

Fúvóka keresztmetszetével egyenes arányban nő? Vagy hogyan tudom számolni?

Előzmény: mica-r (35374)
mica-r Creative Commons License 2020.05.13 0 0 35374

Nem tudja mérni a befecs dózist. A nagyobb csúcsokhoz ki kell számolnod a mennyiség emelkedést.

Előzmény: _matel_ (35373)
_matel_ Creative Commons License 2020.05.13 0 0 35373

Sziasztok,

a nagy home-office-olásban kicsit foglalkoztam/foglalkoznék az autómmal is. Mivel minden rendben van rajta és már 20 ezret lementem vele így most a cél a teljesítmény növelés lenne elsősorban de lehetőleg csak magasabb fordulatszám tartományban (2000rpm felett) előzéskor. Az alany 1Z 1.9TDI sorozateleji egy csatis műanyag ECU-val. Jelenleg gyári 520-as csúcsok vannak benne és gyári tartalom van az ECU-ban. Számításaim szerint a motor többi része és annak állapota alapján a célom olyan 50-52mg/löket max dózis lenne vagyis olyan 135-140 lóerő. Ezt ki tudom a turbóval szolgálni és a motor többi része is bírni fogja hosszú távon se lehet semmi meghibásodás a tuning miatt.

Ha jól tudom az AFN 41mg/löket-et nyom 4000rpm-nél ez a 110LE, most ugye ennek a csúcsai vannak benne. A gyári elektromos adagolót nem bántanám max az elemet cserélném nagyobbra ha kell. Kérdés hogyan számolja a bejuttatott anyagot a rendszer. Pl van itthon gyári 502-es csúcsom. Ha beteszem újra beállítom 3,0-3,5mg közé az alapjárati szállított anyagot akkor valójában gondolom az alapjárati anyag mennyisége nem változik és a teljes gázon bejuttatott anyag mennyisége fog nőni?

Az 50mg/lökethez mit ajánlotok? Mekkora csúcsokkal tudom elérni ezt a mennyiséget és a régi 409-es VCDS-ben melyik mérőblokkban tudom mérni menet közben az értékét? Ha nagyobb csúcsot teszek bele ez a mért érték valós marad, reális vagy csalni fog? Esetleg a dolog csak új ECU írásával oldható meg? Jelenleg itthon csak gyári 5x0,205-ös és 5x0,210-es csúcsaim vannak. Természetesen egy olyan 250-300 ezret futott házgarniturába teszem majd őket és az első nyitást is feljebb emelem 220 bar-ra.

Köszönöm, matel

Előzmény: 409 (35372)
409 Creative Commons License 2020.05.09 0 0 35372

Igen, így. :) A telítettséget a nyomáskülönbségből tudja, legalábbis a regen indításhoz abból (is) kalkulál. A hamutartalom az másik eset, "nullázni" azt tudja. Meg esetenként az öregedésszámlálót vagy mi annak a neve.  Aztán fene tudja,hogy éppen mit eszelt ki a fejlesztő.

Előzmény: cam aro (35371)
cam aro Creative Commons License 2020.05.09 0 0 35371

ash-ra, shotra figyelt, az meg kalkulalt.  

nem engedte vegig a valos regent. 

 

dpf maskent szamol...szerintem.  

mig van benne egni valo addig a kilepo hofok magasabb, mint a belepo hofok,. 

 

majd ha a dpf kilepo 720C  csokken, belepo 620-650 C ala.. majd akkor tisztult vegig a dpf.. 

ezt kell elerni.. no meg hogy elinduljon.. 

Előzmény: 409 (35367)
cam aro Creative Commons License 2020.05.09 0 0 35370

Elkezdem menni vele el is kezdte a regenerációt az értek lement 0ra de nem hagyja abba,""

 

menni kell vele amig a dpf belepo hofoka lesz magasabb mint a kilepo. 

ash .shot kalkulacio nem szamit.  

egjen ki ami benne van., 

 

aztan megint ujrairni az immar kiegett dpfet, nyomszenzort, es periferiakat...  hogy nullarul induljon az alapbeallas. 

 

 

 hatalmas füsttel meg is csinalta. ""

lehet mas hiba is..

regen ugy altalaban nem fustol.

 

Előzmény: Szabi001.sa (35365)
Szabi001.sa Creative Commons License 2020.05.08 0 0 35369

Alapjaraton most jelenleg 5mbar.

Előzmény: Szabi001.sa (35368)
Szabi001.sa Creative Commons License 2020.05.08 0 0 35368

3mbar-t ir

Előzmény: 409 (35367)
409 Creative Commons License 2020.05.08 0 0 35367

nyomáskülönbség??

Előzmény: Szabi001.sa (35365)
Szabi001.sa Creative Commons License 2020.05.08 0 0 35366

Bocsi elfelejtettem odaírni. Az autó Skoda Superb 2.0cr 180le dsg 2010

Előzmény: Szabi001.sa (35365)
Szabi001.sa Creative Commons License 2020.05.08 0 0 35365

Sziasztok. Olyan gondom lenne, hogy tegnap regisztráltam egy uj dpfet és újra tanítottam a hamu tömeg miatt a vezérlőt is mostmar a 170ml helyett 0at ír. Elkezdem menni vele el is kezdte a regenerációt az értek lement 0ra de nem hagyja abba, hazamentem vele is indítottam neki egy allohelyzeti regenerálást, 1500as fordulaton hatalmas füsttel meg is csinalta. Ma reggel elindultam vele ismét elkezdett regenerálni. Mit rontottam el? Vagy csak menni kellene vele egy hoszabb távot? 

Motormax Creative Commons License 2020.04.27 0 0 35364

De itt úgy tűnik, hogy jobb hátul van.

 

https://www.youtube.com/watch?v=2-1mvoVf20A

Motormax Creative Commons License 2020.04.27 0 0 35363

Köszi, ez megvan, gondoltam hátha vannak gyakori helyek, mint pl. ha még mindíg a fenéklemezen van a vezető oldalon mint az elődjeiben,

 

ott gyakori volt a beázás okozta vezeték v. csati elrohadása.

 

 

atuc Creative Commons License 2020.04.27 0 0 35362

Igen. A komfortrendszerben az egyik CAN szál szakadt valahol.

A feladat: kideríteni hogy hol.

El kell indulni a komfortelektronikától visszafelé.

Előzmény: Motormax (35360)
Motormax Creative Commons License 2020.04.27 0 0 35361

Motormax Creative Commons License 2020.04.27 0 0 35360

Sziasztok, van valakinek tapasztalata ezzel?

 

19-Can átjáró

 

00470 - Komfortrendszer adatbusz 1 szál üzem

 

      011- szakadás

 

Audi A4 B8 Avant '2016 2.0 crtdi

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!