Udv Tibi! A holnapi nap aktualis meg neked? Kb mikor ersz Polgar kozelebe? mert lehet ha jossz eled menenk. Mert turara en se megyek!! Valaki jon meg mit tudsz?!
Igaz nekem más Rigám nem volt,csak Delta. Ismerőseim körében volt 12,16 ahhoz képest kiforrott technika. Legjobban eltalált küllem.Ammennyire rossz híre van megbízhatóság terén én úgy tapasztalom nagyon jól használható kis szerkezet. Napi szinten használom 10 km-t. Soha nem hagyott az út szélén. Blokk rendbe van rakva. Bármikor használva pöccre indul,nem kell szerelgetni sem. Simsonhoz képest más kategória,de pl a gyújtása fejlettebb mint a Simsoné. 3 fokozat valóban elférne,de nekem órája szerint 60-at megy. Maximálisan meg vagyok elégedve vele.
Elnézést, de teljesen kiütött a szénanátha egy kis megfázással kombinálva, most kezdek jobban lenni. Az markolatnál lévő bowdenállító csavarban akad meg a bowdenház végén lévő fém kupak ahogy mozog. Ha úgy állítom, hogy az állítócsavart, hogy ne tudjon a bowdenház mozogni, akkor meg ezért pörög a motor. Húztam egy műanyagcsövet az állító csavarra, hogy a markolatnál se törjön meg a bowden, így talán jó lesz, még nem tudtam kipróbálni, talán holnap.
jól gondolod , csak annyi van hogy sajnos a munkám mellet annyira kiszámithatatlan az időm , van rá remény hogy szabad legyek de ezt csak péntek este tudom meg hiszen azon mulik a munkámat be birom e fejezni pénteken . . ( egyébként kár hogy nem vasárnapra szervezik , sok ember van ugy hogy ebben a rohanó világban a megélhetésért szaladva szombaton dolgoznia kell . ( nem mindenki nyugdijas ) viszont vasárnap jönne sőt még akár a családtagok közül is részt vennének ilyen összejöveteleken .
Van nékem is Deltám , és és az a véleményem hogy eléggé eltalált kis motorok ezek , nem csak tetszetősek hanem müszaki megoldásaiban sem rosszak . ha nem hagyták volna abba a gyártásukat ,azóta biztosan ki finomultak volna gondolok itt minőségre , vagy egy harmadik sebességre , s akár a Simson ok mellé és lehetne őket sorolni .
Udv Tibi! Turara nem igen tervezek mert programom van du.ra! 8korul en kimegyek regisztralok aztan... de ha 9korul polgarra ernel megvarlak de lehet 10korul is mennenk eggyutt!! A tobbieket meg nem tudom...
Szombaton ki mikor tervezi az érkezést? Ez egy egész napos program lesz, de nekem nincs egy egész napom rá, meg viszonylag messze is van, úgyhogy tíz óránál korábban nemigen érnék oda. De a program szerint akkor kezdődik a túra, amin én nem kívánok (két órányi motorozás után (meg előtt)) részt venni. Szóval lehet, hogy szerencsésebb lenne ha eleve csak délre, délutánra mennék - de elkerülni sem akarok senkit, ezért kérdezlek titeket.
Lehet hogy a problémáid felét az okozza hogy a gázbovden illetve a siber nem áll mindig vissza alaphelyzetbe főleg a felpörgés jelenségre gondolok . Volt problémád a gázmarkolat házának a rögzitésével nem lehet hogy ott a miatt szorul a gáz markolat ?
Nézted e már ?
Az a gázbovden nincs belül ki szálasodva ? esetleg nem tul durva vastag a bovden a házban ? vagy a bovden valamejlyik végén nem törik nagyon , ? a bovdenházat nem csipte oda kormány egy esetllges borulásnál ?
Megmondom őszintén, hogy hosszabb távra nem igen mernék elmenni. Sajnos nem üzembiztos, a gázbowden még mindíg fennakad valahol és időnként vagy beindul és pörög vagy nem indul be, ha pörög megmozgatom a markolatnál a bowdent és ekkor leáll. És úgy néz ki, hogy ami új gyertyám volt az valóban bedöglött, mert nem indul vele, csak a régi használt hosszúmenetessel működik.
A Pionyir szuper gép, vagy 25 éve nekem is volt. Sajnos nem becsültem meg eléggé.
A V6-os nincs útban, nincs nagy forgalom a műhelyben mostanában: a V3-ast alakítottam vissza eredetivé, meg egy másik projektbe kezdtem bele nagyon-nagyon lassan. Szerintem várjuk meg a börzét, aztán átalakítom külső rugósra - ha kapunk hozzá cuccot, akkor úgy, ha nem kapunk, akkor házilag oldom meg. Mert mindent meg lehet oldani házilag:
Pedig ott lenne a helye Katonka elvtárs nak is mint a keleti régió l tekintélyes Riga szakértője .
A veterán motorozás másfelé is megy , ( a héten voltam a Szlovákia ban lévő Nagyszombat - on s a városban láttam egy Jáwa pionyir -t de olyan szépen rendbe volt téve , restaurálva hogy a szemem felakadt , egy fiatal srác motorozott rajta de még a ruházata is korhü volt , bőr öltözetben ült a motoron , a körforgalmakban ugy döntötte azt a kismotort hogy nem győztem menni mögötte . ott rendszámköteles lehet a segédmotor hiszen volt rajta )
Tibi , ebben a jelenlegi helyzetben nincs nagyon utban a verho 6 os ? ha gondolod érte megyek ,
A jövő hétvégi veterán motorozásra készölsz e jönni ? Valószinü hogy szabad leszek igy holnap elő is veszem az általad feluljitott Riga 22 -est . Rigás Csabi feltétlen ott lessz hiszen feladatai lesznek mert a szervező csapatban is részt vesz . Gondolom Verhó 4 , jön , meg fel hivom tanárbácsit is jön e .
Én a kényelmes jelzőt csak arra értettem hogy felszálláskor nem kell a lábunkat átt tenni az ülés felett , főleg ha még a csomagtartó is fe l van málházva . Valóban kényelmetlenebb a betekerős változat mint a berugós és lábtartós változat mint pld a 225 babetta . azt hiszem van olyan 210 blokk amelyikbe könnyen be rakható a berugó tengely . DE azért hosszu uton kényelmetlen még a Kárpáti viszonylag nagy ülése is , tavaly Polgár ról Nyiregyházáig kétszer álltam meg pihenni . Készülünk a jövő szombati veterán motorzásra , nem tudom merre felé lakol ? lenne e kedved hozzá .
Összeáll remélem, most savazom a tankot és holnap szeretném kipróbálni. Szeretnék utánajárni ennek "gyertyaevés" problémának is, hogy valós volt-e vagy csak benzincsap szivatott meg. Maga az ülés nem kényelmetlen, de a lábak helyzete a pedálok miatt, ha megtehetném eltüntetném őket.
Mázli, hogy volt szűrő, mert a karbit is takaríthattam volna. Köszi, megfontolom ezt az egybetrafós dolgot, és talán a vezetékeket is kicsit rendezettebbé tudnám tenni, mert gondolom úgyis át kell kötözgetni a dolgokat.
Örülök a sikernek , ha javasolhatnék két dolgot hogy feltétlen tegyél a benzincsap és a karburátor közé szürőt .
A másik hogy ez a trafós gyujtás egy kicsit már a multé főleg hogy mennek tönkre a gyertyá id is .nem olyan drága az a gyujtóegység , kb ötezer , és nincs szükség a trafóra sem tovább .
A Riga k nál is egy gyenge pont az a barna trafó , Vermestibi is dobálja el őket , sőt már nekem is nem egy motor gyulytását át alakitotta trafó nélkülire .
A Babettás fórumon kaptam egy ötletet, amiszerint dugulás lehet, megnéztem és valóban a benzincsap volt eltömődve, csak csurdogált, nem kapott elég benzint a karbi és elfogyott a benzin az úszóházból, ezért pörgött fel a motor, majd állt le.
Megmondom őszintén, fel sem merült bennem, hogy eldugulhat a benzincsap, a tankot kitakarítva, átöblítve raktam fel. Az idén már többször öntöttem bele benzint és engedtem le és feltünt volna, ha csak csurdogál.
Átöblítettem a tankot, de nem lett tökéletes, mindig jön ki belőle valami trutyi, de sokat tisztult, azért a hétvégén átmosom kavicsokkal, de egy új tank lenne a megoldás, rozsdamentes acéllemezből vagy műanyag...A lényeg, hogy első rugásra beindult, mentem is vele, jó volt, de azért nem merek örülni