Azér' nem gondoltam én azt olyan komolyan... Úgy néz ki, most a feleségem nagyanyjának a Csapel parasztbringájának a felújítása is meghaladja a képességeimet. Helyem meg végképp nincs...
(Azér' jól felment az ára. Az enyémet anno feleennyiért vitték el, illetve számították be, vagy hogy is mondjam... Pedig az viszonylag rendben volt, és költöttem is rá rendesen.)
Ez van véletlenszerüen: pl 90km---- sebesség- fordulat szépen leesik alapjáratra, szép az alapjárat egyébbként, de nem all le a motor!!! Ha leállitom és ujrainditom akkor visszaáll a régi jó állapot.
Nem olyan alkalmi főtengelyjeladós hibának tünik.., mint amit leirtál, bár minden lehet
Elég nehéz értelmezni amit írsz. Most leáll vagy alapjáratra esik vissza? A kettő nem ugyan az. Ha mész - modjuk - 90-el hogyan tud alapjáratra visszaesni? Blokkolja a kereket?
Nekem a 159-nél a főtengely jeladó produkált néha megmagyarázhatatlan leállásokat. De akkor tényleg megállt a motor mintha levette volna az ember a gyújtást. Hibaüzenet nem volt, egy darabig indult, aztán már nem.
Véletlen szerüen, nem kiprovokálható módón alapjáratra esik vissza a fordulat.., leállitva- ujrainditva tökéletesen megy tovább. Diagban hiba nincs, müszerfali hibajelzés sincs.
rég jártam erre. 156 2.5 v6 lyukas kipufogó. Mivel úgy tudom gyárit már nem lehet kapni kíváncsi vagyok mit javasoltok alternatívának. Viszont nem szeretnék túl tolakodó hangot.
A korábbi 156 2.0 TS autómnál csak a kipuffvég volt cserélve, már úgy vettem és gyönyörű hangja volt. (ezt sokan meg is jegyezték) Mikor lecseréltem egy 2.0 TS 147-re amin sport kipuff rendszer volt azt teljesen más hangot nyújott, brummogoós volt, nem szerettem...
illetve a 190 lovas motorral kapcsolatban mintha olvastam volna valamit a 3.0 vízpumpáról. (gyakran megyek városban, gondolom jó meleg lesz a motor)
Vettem a rögzítőt 4-ezerért a feszítőt meg csináltam. Vezérlés csere előtt nagyon dieseles volt. Nem nyúltam a vezérlésmódosítóhoz csak mikor feszítettem fel lazítottam a négy vez.kerék csavarját és utána lehúztam. Picit arrébb került. A lényeg , hogy megszünt azóta a diesel hang. Szépen jár.
A tapasztalat azt mutatja, hogy a javítókészlet pofon a sz@rnak. Rövid idő múlva ugyanolyan dízelhangja lesz. Tisztítani meg nem lehet (legalábbis én még nem hallottam ilyenről). A vezérműtengelyt ígyis-úgyzis ki kell vanni; akkor már egyszerűbb és tartósabb megoldás kicserélni a vezérlésmódosítót. Ahogy nézem, kb. 50ezret lehet spórolni, szerintem nem éri meg. Persze ha magadnak csinálod és van rá időd és nincs jobb dolgod..:)
Még egy kérdésem lenne. Elég dieseles hangja van legtöbbször. Olvastam , hogy forgalmaznak vezérlésmódosítóhoz javító szettett ami egy rugó és egy aláét. Érdemes ezt megvenni beletenni vagy előbb egy tisztítás is javíthat?
Mivel nem te hagytad túlfutni így ne szabadkozz. :) De ha belegondolsz akkor az a motor sokat állt ha csak évi 8000 került bele. Így a vezérműszíj feszítése viszonylag sokat húzta egy irányba a pumpatengelyt (esetleg kicsit túl is lehetett feszítve) ami nem tesz jót neki. Ha szarul lett volna beszerelve az már az első 1000 km-en kijön.
Tudom, de azért egy vízpumpának az idő nem annyira számít és igazság szerint két vezérléscsere periódust is bírnia kellene. Szóval ez még akkor is kifogásolható minőség. Pedig gyári a szett, az kétségtelen.
Magánvéleményem, hogy nincs a szíjak között olyan különbség, hogy az problémát okozzon, ami meg van az már felrakás előtt kiderül. Én a contitechet részesítem előnyben de ez saját becsípődés, hogy olasz autóba olasz technika.... :)