Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

downer Creative Commons License 2021.10.17 0 0 118796

Pedig ugyanaz. :)

 

1zolee1 Creative Commons License 2021.10.14 0 0 118795

Én is írtam:))

Előzmény: bovoar (118789)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2021.10.14 0 0 118794

Hacsak olyannak nem, akinek szintén csak 1 db sérült, vagy esetleg eltenné tartalékba... egy körkérdést vagy hirdetést szerintem megér a dolog, nem olyan egyszerü már ilyen felnit keríteni, ha szükség lenne rá.

Előzmény: bojo (118793)
bojo Creative Commons License 2021.10.14 0 0 118793

Visszatérve a felvásárlási árhoz. Megkérdeztem, hogy az alufelnit mennyiért veszik. 280 - 300 Ft/kg. A Multiplán volt 15-ös 8 kg/db. Mivel az egyik eléggé megsérült, nem tudok mást kezdeni vele, le fogom adni a MÉH telepre. 3 db nem nagyon kell senkinek. 

Előzmény: bovoar (118789)
downer Creative Commons License 2021.10.14 0 0 118792

Ja, amúgy írtam emailt. 
Mert mit tehetnénk? Csináljuk a dolgainkat, amíg lehet.

Előzmény: bovoar (118789)
downer Creative Commons License 2021.10.14 0 0 118791

Ha meg onnan nézzük, ez a mondvacsinált vészhelyzet innentől kezdve már sosem lesz megszüntetve...az ugyanis nagyon kell, hogy legyen mire hivatkozva jogilag megalapozni a covid-fasiszta emberiségellenes intézkedéseket.
Arra is utaltam, ez lesz az utolsó autóm, mert jelenleg semmiben és senkiben nem lehet bízni, hogy megálljanak vagy megforduljanak a jelenlegi folyamatok. 

Előzmény: bovoar (118788)
bojo Creative Commons License 2021.10.14 0 0 118790

Ahoz keresni kell egy bontót, ahol ebbe belemennek. Olyanról is tudok, hogy elvitték tréleren a kocsit, a bontós lefotózta, fizettek és vitték is vissza a komplett autót. 

 

Itt a lista

https://www.kozlekedesihatosag.kormany.hu/hu/dokumentum/267137

Előzmény: bovoar (118789)
bovoar Creative Commons License 2021.10.14 0 0 118789

Miközben az előző válaszomat írtam, rájöttem mit is írtál. Tehát ha jól kitudom árulni akkor még mindig jobban járok 30000. fizetni hogy bevegye a bontó ,és kitudom vonatni a forgalomból. Mert egyébiránt 20Ft/ kg. egyenlő a nullával.

Előzmény: bojo (118787)
bovoar Creative Commons License 2021.10.14 0 0 118788

Ha jól értelmezem a fennálló vészhelyzetet, akkor elvileg április végéig járhatok vele, mivel december végén járna le a műszaki és a vészhelyzet megszünését követő 120 napig érvényesek a lejárt okmányok.Jelen esetben 2022 január 01. van meghosszabbítva.

Az oké ,hogy kiárulom, de hogyan vonatom ki a forgalomból véglegesen?Ha mondjuk sikerül eladni a nagyját és csak a kasztni marad a cullangokkal akkor a jegyzett bontó beveszi még?

Előzmény: downer (118786)
bojo Creative Commons License 2021.10.14 0 0 118787

Én végigjártam. Két féle képpen lehet kivonatni, adás/vételivel, vagy bontási igazolással. A bontási igazolást csak regisztrált autó bontó adhat ki. NKH honlapján fenn vannak. Nálunk a bontós azt mondta, ha fődarabok benne vannak, akkor fizet 20 Ft/kg árat érte. Ha csak a héj van meg, akkor én fizetek 30000 Ft-ot. 

Előzmény: bovoar (118785)
downer Creative Commons License 2021.10.14 0 0 118786

Kiárulnám a helyedben. Két hátsó lámpa pl. ha fasza, bármikor megveszem. :)

Megkérdezek neked egy lehetőséget.

Előzmény: bovoar (118785)
bovoar Creative Commons License 2021.10.14 0 0 118785

Egy pindurkát irigyellek érte.Én már sajnos nem mondhatom el az enyémröl,hogy,sikeres vizsgát tesz,mert olyan csapnivaló állapotban van a hátulja (küszöbök, sárvédö íve,fenéklemez),hogy úgy döntöttem már nem költök rá.Lengökarokat is kellene cserélni,ABS is vacakol.Karácsonyig van müszakija, addig még gurul,aztán mi lesz a sorsa azt még nem tudom.Nagyon sajnálom,hiszen van benne egy tökéletesen müködö 155ezret futott motor,beltér is rendben,csak a kasztni nagyon vacak. Ha valami jó ötlet arra vonatkozóan hogyan lehet megszabadulni a legkissebb vérveszteséggel töle (hivatalos bontó állítólag fillérekért veszi át) A lényeg az, hogy ki lehessen vonatni véglegesen a forgalomból.

Előzmény: downer (118780)
downer Creative Commons License 2021.10.13 0 0 118784

Hónap végefelé fogom forgalomba helyezni, még használom télig és kiderül a beülés kérdése. Télre meg szerintem le is rakom, mert a fagyos bőrre ráülni az keserves. :)

Mondjuk, még az ülésfűtésre rá se néztem, az az igazság. 
Most már mindkettőnknél lesz egy kombi meg egy szedán. Mind a négyet én hajtottam fel, mind svájci illetőségű. Hm, na szerintem ilyen hülye tuti nincs még egy. :D

Előzmény: R. Scherbotsky (118783)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2021.10.13 0 0 118783

Be fog ülni pár heti használat után, legalábbis ez az általános tapasztalat pl. ültetőrugóknál.

Műszakihoz gratula. Szépen alakul a családi gyűjtemény, szerintem az öcséddel együtt már szignifikáns részét birtokoljátok az Európában még forgalomban lévő öthengereseknek :) 

Előzmény: downer (118782)
downer Creative Commons License 2021.10.13 0 0 118782

Nem, de magas a hátulja. Az egyik hátsó rugón a ráhúzott gumicső alatt meghízott a rozsdától, így vettem újakat és az nagyon meglátszik, hogy fenntartja a seggét. Nem tetszik. 

Előzmény: Adm (118781)
Adm Creative Commons License 2021.10.13 0 0 118781

Így se csúnya :)

Na meg őszintén, én nem is vagyok oda az ültetésért, volt már benne részem, élvezem, hogy a Stilo eddig nem ért le sehol sem.

Előzmény: downer (118780)
downer Creative Commons License 2021.10.11 0 1 118780

Ja, nem is újságoltam...múlt héten meglett a műszaki. Visszalakítva....

 

downer Creative Commons License 2021.10.08 0 0 118779

5,5 kg-mal több a 2.4 főtengely-lendkerék együttes tömege, mint a 2.0-é. Ebből a főtengelynél a kisebb diffi, csak 2 kg, a lendkeréknél meg 3,5. Közelebb lesz tehát a 2.4 főtengely - sima lendkerék kombó tömege az eredeti 2.0 felálláshoz, mint az eredeti 2.4 felálláshoz. Akkor mégiscsak a nagyobb balansztengelyt kell használni.

downer Creative Commons License 2021.10.06 0 0 118778

Meg fogom mérni pontosan mindkét lendkereket, hogy mennyi a különbség, valami számszerű legyen kindulásnak. Meg a 2.0 főtengelyét tudom még azon kívül, mert nem gondoltam erre, hogy beépítés előtt megmérjem a 2.4-et.

Nem a lendkereket kell ellensúlyozni, hanem a főtengelyt. Minél nagyobb tömeg forog, annál kiegyensúlyozottabb. Nyilván, annál nehezebb is lendületbe hozni. Ha elveszek a lendkerékből, hozzá kell adni a balanszhoz, csak nem tudom eldönteni, hogy nem-e lesz túl sok a másikkal.

Előzmény: Adm (118777)
Adm Creative Commons License 2021.10.06 0 0 118777

Én az eredeti balansztengelyt raknám vissza, tekintve hogy hiába könnyebb mondjuk a sima lendkerék, de koncentrikus, ott nem kell semmilyen rezgést ellensúlyozni.

Előzmény: downer (118776)
downer Creative Commons License 2021.10.05 0 0 118776

Ha lassan is, de azért haladgatok ezzel. 

 

Következik a balansztengely.

 

És itt jön a fogós kérdés. A felső a 2.4 és a 2.0 turbó tengelye, az alsó meg a sima 2.0.

Tekintve, hogy az előbbiek nagyobb forgattyús tömeggel működnek, kisebb tömegű balansztengelyt alkalmaztak.

Eddig sima ügy, ha csak ennyi lenne a különbség, akkor maradhatna az eredeti balansz. De a lendtömeg is beleszámít, tekintve hogy kettős tömegű lendkerék helyére sima fog kerülni, mégiscsak csökken a forgattyús tömeg, megfontolandó a nagyobb balansztömeg alkalmazása. 
Vélemény valakinek?

Aty10 Creative Commons License 2021.09.24 0 0 118775

Nincs mit. Majd írd meg mi volt a probléma.

tamu014 Creative Commons License 2021.09.24 0 0 118774

Szia!

Nagyon köszönöm. Pár oras akrobata mutatvanyok kozepette sikerult athuzni es bekotni.

Elotte teszteltem a teljes rendszert, mukodott, szep tiszta melyhangzas.

Most, hogy at van vezetve a + stb, aramot kap a melylada viszont hang nincs... Eh. Voodoo

Előzmény: Aty10 (118773)
Aty10 Creative Commons License 2021.09.23 0 0 118773

Szia!

A motortér fékfolyadék tartálya alatt van egy nagy kerek vas valami a tűzfalon(hitelen nem jut eszembe a neve),attól balra. A lábtérnél a kuplungpedál tetejénél jön be.

tamu014 Creative Commons License 2021.09.22 0 0 118772

Hali!

Fiat Bravo 1.6 2000- es evjarat.

Aktiv melylada pozitiv vezeteket szeretnem atvezetni a tuzfalon es rakotni az akksira. 

Hol lehetne atvezetni?

Koszi a segitseget!

 

Udv,

Tamas

Adm Creative Commons License 2021.09.22 0 0 118771

Ez lesz, meg valamikor csinálok még egy nyomásveszteség mérést.

Előzmény: downer (118770)
downer Creative Commons License 2021.09.21 0 0 118770

Mondtam hogy lehet mechanikus probléma az alapjárati hiba forrása. Hát kíváncsi leszek a másik motorra. De ha már csak egy normális endoszkóppal bele tudsz nézni a hengerekbe (mindkettőnél), akkor tudsz hasznos következtetéseket levonni.

Előzmény: Adm (118769)
Adm Creative Commons License 2021.09.21 0 0 118769

Köszi, azóta egyébként nem jött elő a hibakód.

Sajnos gyanús, hogy az olajfogyasztás némi szelepzárási problémához vezetett, és ezért jött a kód, ez magyarázat lenne az egyenetlen alapjáratra is.
Majd meglátjuk, mennyire gyorsan súlyosbodik a helyzet, lehet a végén kompletten átkerűl a másik motor, nem biztos hogy lesz idő átnézni, rendberakni.

Előzmény: downer (118767)
Nasgoon7878 Creative Commons License 2021.09.21 0 0 118768

Hello!

 

Na akkor mi a teendő, ha a gyári OEM szám alapján rendelt - már két gyártótól kipróbálva -  olaj pumpa szivattyú 5 mm hosszabb mint az eredeti?

Nem lehet visszatenni az olaj teknőt.... hozzár az aljázoz, és billeg rajta...

 

A teknő nem volt megütve, nincs deformálva.

 

Nasgoon.

Előzmény: Nasgoon7878 (118764)
downer Creative Commons License 2021.09.20 0 0 118767

1-4 henger szokott összekötve lenni a leömlőn és 2-3. Szerintem előbbi vezet a bal oldali katalizátor dobba és utóbbi a jobb oldaliba (szemből). 

Előzmény: Adm (118766)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!