Az akku fedelének minkét oldalán látok szellőzőfuratot. Sok mai autóban ezek zárt helyen, a csomagtartóban, vagy a hátsó ülés alatt vannak beszerelve és az egyik szellőzőfurathoz a kocsi alá kivezető PVC cső csatlakoztatható, feltételezem, a kis kupak az ilyenkor nem használt másik furathoz való.
Az új Bosch akksihoz adtak valami kütyüt az alábbi képek szerint. Mi lehet az? (Nem a plusz saru műanyag kupakjára gondolok, hanem arra a pici dologra.)
Egy simsonos fórumtárstól azt tanultam pár éve, hogy bowdent, de főleg km óra spirált nem szerencsés olyan helyről vásárolni, ahol feltekerve tárolják.
Ezen kívül a spirált érdemes megforgatni, és minnél kisebbet üt a vége, annál jobb, szebben fut vele az óra.
Nos, Wartburg spirállal meg voltam lőve, netes vásárlás, ki tudja hogyan tárolják, a csomagba úgyis feltekerve kerül. Ezért rendeltem kettőt, az egyik bekerült, kerreg, kattog is szépen, a másik pedig vagy 3 éve lóg a garázsban.. most kap egy kis kenést még, talán növeli az élettartamot.. :)
Wartburg 1.3 biztosítékainak pontos áramértékeiről hol találok valami információt? A táblában elhelyezett biztosítékok egy része már sajnos leolvashatatlan az oxidációtól.
Vegre game over. A duda szol. A relet szetkaptam, belul lehetett kontaktushiba - az 1980-as de luxe-ban biztosan ki van relezve. A hangja sokkal ercesebbe valt, nem olyan rekedt.
A bekapcsolva maradt gyari radio szivatott. A kis zold led eg ugyan, de kivulrol alig lathato.
A regi akksiert vegul is nem nagy kar, kozel ot eves volt.
Ma mentem egy kört a kocsival, valami nem oké vagy a gyujtással, vagy a porlasztoval, vagy mindkettövel... De nem is ez volna a kérdésem..
Mikor tolattam be a garázsba, ahol az ajtonál elég nagy a szintkülönbség, másodikra sikerült belenditeni az autot. A kuplung-válto, stb-nek ez nem tesz jot, kicsit szenved ilyenkor, föleg, hogy nem az igazi a motor beállitása most...
Beálltam, majd azt vettem észre, hogy nincsenek meg a sebességek.. 1, 2, R nincs... Szabadonfutó ki, majd be, és újra van sebesség... Ilyen létezhet? És ha igen, mitől?
Kimérheted, ha már úgyis multiméterezel, a kikapcsolt állapotban lévő fogyasztást. Remélem a kis szürke agysejtjeivel megtalálja a belga a hiba okát :)
Fura lenne nekem, ha a harsona okozná, ha nem működteted akkor arra nem folyhat áram. Esetleg valami nem lekapcsolódó csomagtartó- vagy motortér-világítás? Vagy nem felejtettél benne a szivargyújtóban valami USB töltőt?
Megneztem a dudat, hogy miert nem szol. Helyette egy helyzetjelzot es az egyik feklampaizzot kellett megmozgatnom, hogy vilagitson.
Nagyobbik problema, hogy az uj akkun 12,4V-ot mertem. Egyszer mentem vasarnap vele 100Km-t, es berakaskor 12,6V volt. Szoval valami gigszer van.
Vagy kicsi a toltofeszultseg, vagy valahol szivarog el az aram - kisebb zarlatszeru dolog? Olyan, ami meg nem bantja a biztositekot. Eztan leallas elott merek feszkot es leszedem az egyik polust.
Jaro motornal meg merek toltofeszultseget.
Persze az is lehet, pont a harsona zarlatosodott le. De ugyan miert, ha 40 evig nem volt vele bibi. Szerzodtetem Herkule Poirot-t, nyomozza ki, hogy mi van. :-)
Hát remélem a Bosch az nem "kaka technológia" lesz :-)
Nálam eléggé kiverte a biztosítékot, amikor egyszer valóban érintkezési hibás lett az egyik biztosíték, mert előtte csak mosolyogva olvastam a fórumon a biztosítékok masszírozását. Majd írd meg hogy vannak a dudáid!
Nem talált a vonóhorog :-) Közlekedési tábla volt, az ok meg lemenő nap általi elvakítás emelkedőn felfelé, kissé poros szélvédő mellett. Szerencsére a tábla csak kifordult a földből, így csak a kaszni kapott ütést, a gyújtáshoz nem ért hozzá semmi. Elég rossz érzés volt, a keletkezett eszmei kár a legszomorúbb...
Ja, ma derult meg ki, a harsona nagyon kussolt a motorhazteto alatt, amikor mukodnie kellett volna. Alamerulok majd a biztositekok tengerebe rendbe rakni az ugyet...
Ha mar igy, dragan alakult, akkor a Bosch markanevtol tobbet varok, mint egy atlagos akkutol. Legalabb 7...8 evet. Dolgozzon mar meg azert a markanevert, mert a nev kotelez...
Carwell a markaja, nem zseles, hanem hagyomanyos. Azt irja, nem igenyel apolast. Azert az elektrolit szintjet idonkent ellenoriztem. Meg az van rairva, hogy "Ca-Ca technologia". Nekem nem mond semmit.
Ezt hogy sikerult? Viszonylag olcson megusztad. Kiegyeznek vele, ha ennyi lenne a kovetkezo 10 evben a "botlasom".
Érdekes, hogy ilyen hamar tönkrement... Milyen márka volt? Egyébként a benzinkutas árakhoz képest nem volt az olyan drága. Ha a Balaton szelet 200 forint, akkor az akku csoda hogy nem kerül 30-40 ezerbe :-) Lényeg hogy megoldódott.
Nálam meg "megtört a lendület", ahogy egyik fórumtárs szokta írni.
Aztán egy kis haveri segítséggel...
...megoldódott a dolog:
Falura jó lesz :) Tulajdonképpen csak szegény hűtőzsalu szenvedett olyan károsodást, ami a funkciót rontja, azt lehet hogy ki fogom cserélni.
Hazafele jovet Bp. fele ma kora delutan egy motoros elhasalt az M7-esen a jobbkanyar elott, ami ravezet az M1-re. Moci keresztben fekudt, eppen nem zarta le a belso savot. Katasztrofaturistak ugy lefekeztek, majdnem abbol is baleset lett. Eppen felre altak masok autokkal segiteni, amikor odaertunk. A motoros atrepult (?) a belso elvalaszto mezore, belso savbol egy pillanatra lathato volt. Magat a balesetet nem lattam. Vagy elvesztette az egyensulyt, vagy valaki kivagodott ele elozni a kulso savbol, es a motoros kivedo manovere nem sikerult. Latszott, maganal volt szegeny, de a mozdulatai alapjan igen komoly fajdalmai lehettek.
Mult het szerdan voltam a telken. Oda es vissza osszesen egy szazas. Generator tolt, szabalyozott feszultseget a generatorfelujito ceg allitotta be ugy 4...5 eve.
Ha van a kéderben lemez (szokott lenni, de a Wartburgéra nem emlékszem), próbáld meg fogóval megszorongatni. Ha nincs, a tetőkárpitot jól meg lehet fogatni régi, lemezből készült tetőkárpit bolhával. Beszerezhető bontóból, pl. régi Ladából. A többi helyen nem marad más, mint a ragasztás.