Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kacagógerle Creative Commons License 2022.02.02 0 0 2203

"Azért a kotla kifejezés, eléggé tólzóm, főleg, hogy egyszer beszereled az autódba és jó eséllyel nem kell ki-be helyezni állandóan."

Én nem csak autóban használom, hanem más célra is. Gyakorlatilag fél évig autóban van fél évig nem, és ebben a fél évben más területen van használva. Időnként jó pár 10 métert kell hurcibálnom oda-vissza, amiatt is jobb volt számomra az előző excell vastag fogantyúja, nem kellett azon parázni hogy mikor szakad le. 

Előzmény: kisqKta (2202)
kisqKta Creative Commons License 2022.02.02 0 0 2202

Az EU mindenkinek kiadta, hogy tessék a felhasznált műanyag mennyiségét csökkenteni, ezért így ez mindenkire vonatkozik.

Azért a kotla kifejezés, eléggé tólzóm, főleg, hogy egyszer beszereled az autódba és jó eséllyel nem kell ki-be helyezni állandóan. Ergo a foggantyú pont tök mindegy, hogy milyen, de ez az én szerény véleményem. 

Előzmény: kacagógerle (2200)
Cymantrene Creative Commons License 2022.02.01 0 0 2201

Ha már alapjáraton tölt a generátor, akkor menetközben nem sokat számít az akku kapacitasa. 

Viszont ezt ellenőrizd, így van-e. Apám 33-as Alfája, egy 92-es példány, alapjáraton nem töltött. A fényszórók fényén szépen lehetett látni, hogy mikor emelkedett meg a feszültség. Rendszeres dugóba ácsorgással sztem le is merült volna az akkuja.

Előzmény: ÁdidiGaga (2199)
kacagógerle Creative Commons License 2022.01.28 0 0 2200

Sziasztok!

Mi folyik az Exide-nál? Ebbe a kotlába árulják a prémium akkukat? Hol van a régi vastag fogantyús normális akku? 
Belül legalább jó? Valakinek van ilyen akkuja?

 

ÁdidiGaga Creative Commons License 2022.01.23 0 0 2199

Köszi neked is a szakértést - asszem nekiállok méricskélni mert nem kizárt hogy valahogy visszanyerhető az a pár centi.

Már arra is gondoltam, hogy ha a klímacső engedi akkor a kesztyűtartó hátsó, amúgy is szűkített részét levágnám és a hűtőegység beférhetne vagy legalábbis kevésbé nyúlna be a motortérbe...

 

Persze a villamos vonal is érdekel - leginkább hogy az akkukapacitás normál működéskor számít-e? Mert ha csak indításkor érdekes az kezelhető - kb. évente 15-20 napot tölti az autó a szabadban az éjszakát. Most ugyan botrányosan szarul indul egy téli kinti éjszaka után - de erre a motorra meg erre a karbipárra már nem fordítanék energiát és reményei szerint az új motor másik karbikkal már nem okoz ilyen gondot.

 

Amúgy egyszerű autó - maikhoz képest lényegében áramtalan gyújtás nélkül! Pld. számítógép nincs, rádióról mindig leveszem az előlapot, (egyébként sem a gyújtás kapcsolja hanem én ,még az órája sem megy ha kikapcsolom, úgy van beállítva) - pár éve 5 év állás után a kvarcórát kellett beállítani - lényegében az az egyetlen folyamatos fogyasztó.

Előzmény: raider (2197)
qtc Creative Commons License 2022.01.23 0 0 2198

AGM akkut ne vásárolj, mivel az autód töltőrendszere nem ahhoz van kialakítva.

Normál vagy EFB akkut alkalmazhatsz.

 

Előzmény: raider (2197)
raider Creative Commons License 2022.01.23 0 0 2197

Régen DIN-szabvány szerint adták meg az indítóáramot (ez volt a 255A), most pedig EN-szabvány szerint adják meg (ez a 440A). A 44Ah az 55Ah helyett (tapasztalatom szerint) nem okoz megoldhatatlan problémákat, de próbálj a 44-esből valami nagyobb indítóáramú akksit szerezni (pl. AGM-et, ha van ilyen méretben).

Előzmény: ÁdidiGaga (2196)
ÁdidiGaga Creative Commons License 2022.01.23 0 0 2196

:-) Gondolhatod, hogy ha még a németeknél is megesett ilyen - akkor mi mehetett az olaszoknál?! :-p

 

OK, nem kísérleti, hanem akkor poénból betették a 155 szériában árult vezérlőjét előtte néhány 33-asba (vagyis mivel úgyis kérdezted, ez a Sportwagon nevű kombiváltozat - ami a későbbiekkel ellentétben önállóan ezen a néven ment és nem "33 SW" volt a neve , mint ahogy nemrég a 156 vagy 159 kombija már a számot is viselte az SW mellett).

 

De akartam is írni , hogy lépjünk túl ezen a digitális vezérlőn , mert - ahogy jól észrevetted - nem erről szól a dilemma, hanem valóban maga a klíma kialakítása kavar be az akksinak (annyi, hogy nem csövezés hanem maga az evaporátor-ház türemkedik be -de ez lényegtelen).

 

Az 1983-1990 elődmodell (ami szintén 33 de nem igazi előd, hanem az enyém annak egy erős faceliftje amit az olaszok NUOVA 33-nak hívtak de a két széria egynek tekinthető műszakilag - na ez is olyan olasz dolog! :-) bármelyik klímása elvileg ugyanígy van megcsinálva , csak ezekből alig van már működésben, pláne klímás nem nagyon akad :-(

 

Közben rákerestem 175x175x190 car battery néven és sajnos valamiért max. 44 Ah-t találtam

 

Ez 440A indítóáramú - megnéztem a 2700 oldalas manualban az akkumulátorokat és normál méretben 55Ah és 255A van megadva.

 

Sajnos az autóvillamosság az, amit legkevésbé sikerült még elsajátítani - kezdenék megbarátkozni ezzel a linkelt cuccal - csak nem vagyok tisztában, a gyakorlatban hogy néz ki, hogyan érhető tetten, ha 50-55 helyett csak 44Ah a kapacitás ugyanabban a verdában?

Előzmény: Rumcice (2195)
Rumcice Creative Commons License 2022.01.23 0 0 2195

Nem oltani akarlak, csak kísérleti dolgok soha nem mentek sorozatgyártásba. BMW-nél is tudok olyan dolgokról, ami nincs leírva dokumentációkban, és az alkatrész katalógusban sincs róla se kép, se cikkszám, pedig hát ugyan ott a német precizitás, aztán mégse... :)

 

Szóval itt nem az automata klímával van a baj, hanem a klímacsövekkel, ami megegyezik a manuális klímával, és elveszi az aksi elől a helyet.

 

Még annyit árulj el, hogy az milyen Alfa, milyen motorral, évjárattal, motorkóddal, stb, és segítek googlizni, hátha találok valami képet az aksi/klíma környékéről.

Előzmény: ÁdidiGaga (2194)
ÁdidiGaga Creative Commons License 2022.01.23 0 0 2194

Szia!

 

Először is kösz a hozzászólást!

Másodszor: hidd el, jótanácsért jöttem- nem vitatkozni és főleg nem OFFolni - de pár szóban jellemezném a szitut és látni fogod hogy nem sületlenségeket írok!

 

A használós autómat 11 évesen vettem. és azóta nálam van, más autóm soha nem volt - sőt:  a 2008-as válság után beb.sztam a garázsba lejárt műszakival és szétrohadt bal hátsó sarokkal. Egy szétvágott autóból sikerült a már nem kapható komplett kerékdoblemezt kinyernem és egy "vándorhegesztővel" közösen kilakatoltuk. A fél autó ki lett szedve emiatt -ezeket felújítva cserélve tettem vissza , 2014-től újra forgalomban, 2019-ig 4 2000+-os túra külföldre - eddigre a motorblokk-hengerfej-vezérlés és a váltó kivételével minden kopó-fogyó alkatrész ki lett cserélve , a motor-váltó projekt épp folyik, el kellene mennem a felfúrt blokkért és a köszörült főtengelyért a gépműhelybe aztán mehet a legó :-)

Mint láthatod, a jelszó  "a végtelenbe és tovább!" :-) - az összes szerelés saját meló - más autóhoz nem értek és nem is érdekel mivel amúgy házakat tervezek - de elhiheted hogy kenem-vágom a típust, nemzetközileg is kommunikálok tulajokkal, nem első ránézésre írtam amit írtam...

 

Bár OFF- a klímáról is pár szó, mivel a kétkedésed erre irányult! Nyilván nem az egész rendszer véletlenszerűen került bele! A klímarendszer nagy része uaz mint a többi autóban, csak ebbe került egy digitális vezérlőpanel (olasz EEC) az automata módhoz való kiegészítőkkel (hőmérők, stb). Nemzetközileg kérdezve is alig pár ilyen autóról tudunk, nagyon szűk gyártási időtartamban és pont kicsivel azelőtt,hogy a nagyobb tesó 155 megjelent első automata klímás Alfaként nagyon hasonló funkciójú és kinézetű, szintén EEC műszerfali panellel.

Végül a leírás meg az olasz nyelv: szoktam viccelni, hogy a donorautót "papírok nélkül" vettem de ehhez képest egy félpolcnyi garanciajegy, használati, katalógus, rádiógépkönyv volt hozzá - na ebben van egy pároldalas stencilezett (!) olasz leírás a klímavezérlőről minimális technikai infóval, de kapcsolási rajz , vezetékelés, semmi . A lakatolástól a Permanent összkerékhajtásig mindent tartalmazó 2700 oldalas angol gyári szerelési könyv a gyártás 5 éve alatt volt kétféle (mindkettő nem automata - csak más az elpárologtató és a box megoldása) klímarendszert részletesen bemutatja - de csak a hagyományos tekerőgombos műszerfali vezérlővel, az automata vezérlő szóba sem kerül...

 

Végül az akkuról is :-)

 

Az autót az ország másik végéből tréleren hozta az eladó, mivel azonos kombikaszni , szín és évjárat a használóssal  + nagyobb motor, összkerék meg ez a klíma - kifizettem és az ár ismeretében nem érdekeltek a részletek.

 

Akksi nem volt benne, a helye, a tálca és a saruk pont ugyanúgy a szélvédő előtt , a jobb első torony mellett vannak mint az enyémen!

Csak éppen a vezérlésétől függetlenül ez a klímarendszer a gyártás alatt létező kettő elv közül a korábbi , ahol az elpárologtató/evaporátor/klímahűtő a szellőzőboxtól függetlenül, a kesztyűtartó mögé a tűzfalban egy lyukba van beletéve és a motortér felé való kiterjedése lecsökkenti az akkumulátor helyét...

 

Ennyit tudok - sajnos a manual sem tér ki erre a témára - pedig elvileg a nem-automata vezérlésű gyári klíma korai verzióinál is ugyanígy van minden, azaz ott sem lehet az akku normál téglalap alakú. Képeket keresek esetleg meg tulajokat ilyen autókról...

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Rumcice (2193)
Rumcice Creative Commons License 2022.01.22 0 0 2193

valamilyen teszt jelleggel gyári, de hivatalosan nem létező

 

Ilyen nem került soha kereskedelmi forgalomba. Olaszul kellene megtanulnod, vagy legalábbis googliznod, és kiderülne, hogy az adott klímás Alfában gyárilag máshol és máshogy volt az akkumulátor. A donorautóban hol és milyen aksi volt? Vagy hiányzik?

Előzmény: ÁdidiGaga (2192)
ÁdidiGaga Creative Commons License 2022.01.22 0 0 2192

Sziasztok!

 

Olyan érdekes problémám lenne, hogy van egy  veteránkorú (32 lesz mindjárt) Alfám amit régóta szeretnék klímásítani. A bontott "normál" (nem automata) klímaszettemhez sok minden hiányzik , sérült - ugyanakkor vettem egy nagyon keveset futott donorautót amiben gyanítom valamilyen teszt jelleggel gyári, de hivatalosan nem létező (=semmi leírás :-s) automata klíma van.

 

Tekintettel autók korára , én ezt a nem bolygatott, keveset futott, ráadásul működésében korszerű szettet tenném be egyben.

 

Itt jön a bibi!: egy klímaalkatrész gyárilag csak úgy fért-fér el, hogy betakar az akkutálcába. Nem volt benne akku de kb. annyi hely marad hosszában mint a szélessége, azaz négyzetes akku kell bele.

 

Én FIAT Punto-akkuként ismerem ezt a méretet és legjobb tudomásom szerint csak 42 Ah-ban létezik - nekem ez nem annyira tetszik , mármint hogy 55-60 helyett csak kb. 2/3-a kapacitású lenne ezentúl a verdában :-(

 

Szerintetek létezik ilyen méretben normál kapacitású ??? - bármilyen megoldás érdekel! Kösz.

kisqKta Creative Commons License 2021.12.13 0 0 2191

Az Autonet saját matricás akkumulátora, sajna sosem lehet biztosra megmondani, hogy ki gyártotta, mert változó a beszállító ártól és elérhetőségtől függően. 

Előzmény: Vebber (2190)
Vebber Creative Commons License 2021.11.16 0 0 2190

Kereső nem enged 3 betűs szavakra keresni. QWP akkuról van itt valakinek érdemi tapasztalata?

dlajos33 Creative Commons License 2021.09.15 0 0 2189

A tél előtt mondta.

Előzmény: qtc (2188)
qtc Creative Commons License 2021.09.14 0 0 2188

Előbb, utóbb valóban ki kell majd cserélned.

Mit jósolt? Mennyi ideje van még?

Előzmény: dlajos33 (2187)
dlajos33 Creative Commons License 2021.09.14 0 0 2187

Megvolt,vill.szerelő mondta hogy lassan meg fog halni a mostani.

Előzmény: gsis (2186)
gsis Creative Commons License 2021.09.14 0 0 2186

Érdemes lenne a kocsi töltési rendszerét leellenőriztetni! Amúgy, nekem a Topla vált be legjobban, 5-6 évig bírja mindkét autónkban.

Előzmény: dlajos33 (2185)
dlajos33 Creative Commons License 2021.09.14 0 0 2185

Most Bosch 60aH 540A van benne,3 éves de haldoklik.

Előzmény: dlajos33 (2184)
dlajos33 Creative Commons License 2021.09.14 0 0 2184

Üdv!

Mazda 3 2010 1.6 benzin.

Melyik lenne a legjobb választás?

Napi 40-50 km használat.

Tesla 75aH 720A

Forse 60aH 600A

Tople 66aH 640A.

Yrwall Creative Commons License 2021.07.29 0 0 2183

Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy erről az aksiról van valami véleménye valakinek?

Electric Power Premium Gold 92Ah 810A Jobb+ Autó akkumulátor

Előre is köszi!

Applefan Creative Commons License 2021.07.23 0 0 2182

Egyforma szint, bármelyik tökéletes! 

Előzmény: Amerigo57 (2181)
Amerigo57 Creative Commons License 2021.07.16 0 0 2181

Sziasztok.
Az akkumulátor közül melyiket érdemesebb megvenni, átlagos évi kilométert véve. Tapasztalatból szerintetek melyik a jobb ?

Exide Premium 77Ah 760A right+

KRAFTMANN 12V 77Ah 780A right+

Forse 74Ah 720A right+

Esetleg ebben a méretben - szélesség 278 - 280 mm, teljesítményben AGM akkumulátor ?

 

Egyéb márka javaslatot is szívesen várok tapasztalat alapján.

 

Köszönöm előre is.

Applefan Creative Commons License 2021.06.06 0 1 2180

Ezek közül a TAB-ot venném.

Előzmény: Hepax (2178)
Applefan Creative Commons License 2021.06.05 0 0 2179

A Forse kimaradt, pedig írhattam volna, az is nagyon jó. És hogy még nehezebb legyen választani, még egy tipp: Rocket.

Azt vedd ezen márkák közül, ami a rendelkezésre álló hely határait figyelembe véve a legnagyobb kapacitású. És persze a legolcsóbb.

Előzmény: Hepax (2178)
Hepax Creative Commons License 2021.06.05 0 0 2178

Amik be is férnek oda a régi helyére kb. ezek lennének:

 

Exide Premium 47Ah 450A right+ (EA472)

TAB Magic 54Ah 510A right+

Forse 50Ah 480A right+

 

Akkor végülis mindegy, hogy ezek közül melyik?!

 

Előzmény: Applefan (2177)
Applefan Creative Commons License 2021.06.02 0 0 2177

Topla, TAB, Banner, Bären, Exide - akármelyik tökéletes lehet. Ne az alsó kategóriából válassz, ennyi a lényeg.

Előzmény: Hepax (2176)
Hepax Creative Commons License 2021.05.28 0 0 2176

Sziasztok. Van egy 1,6-os 2011-es sport swiftem és abba kellene új akku. Ami volt benne:  Banner STARTING BULL 544 09 (44Ah). Milyen akku lenne ajánlott, ha az ára teljesen mellékes? Köszi.

lapar Creative Commons License 2021.05.25 0 0 2175

Igen 4 év, de nagyon nem lennék elégedett vele, ha most cserélni kéne.

Legalább még egy évet ki kell húznia. Pedig az motor aksi, azok kevesebb ideig bírják.

Igaz, hogy én gondozom. Most kisérlet képpen vettem bele olcsót (JP), korábban Exide volt benne, az 6 évig bírta.

Abban igazad van, hogy ha fele árért a felénél több időt bír, akkor már megérte. De a motort betolom, ha nem indul, autónál meg szopás van.

Én egyébként a kocsiba Rocket-tet vettem, de az is csak 4 éves, így nem tudok semmi jót mondani rá, ezt javasolták többen, meg hogy ez a Kia gyári aksijának (Solite) a gyártója is .

A gyári meg általában sokáig bírja. A Fordban a gyári Motorcraftot 9 évesen cseréltem, igaz az benyás volt.

Ebben az autóban meg a 2008-as aksit cseréltem 2017-ben. (2.0 diesel)

Előzmény: tanárnéni kedvence (2174)
tanárnéni kedvence Creative Commons License 2021.05.24 0 2 2174

Az is 4 év eddig. Ajánlhatsz másikat. Én úgy hallottam, hogy a négy év nem számít rossznak. Főleg, hogy az enyém ritkán van használva (töltve), és sokat áll a napon. Ha kétszer ennyiért kapok olyat, amely talán kétszer ennyi időt bír, azzal sem lennék kisegítve. Úgyis kiveszem időnként tölteni, 5-7 éves jótállást meg nem kapok.

Előzmény: lapar (2173)
lapar Creative Commons License 2021.05.24 0 0 2173

Ne legyetek már ilyen kishitűek!

A motoromba utoljára 2017-ben vettem aksit, és ez egy "nevenincs" JP.

Autóakksinak  5-7 évet bírni kell, én legalábbis csak akkor vagyok elégedett vele.

Előzmény: tanárnéni kedvence (2171)
Lutyo1 Creative Commons License 2021.05.23 0 0 2172

Köszi, megfontolom.

Előzmény: tanárnéni kedvence (2171)
tanárnéni kedvence Creative Commons License 2021.05.23 0 0 2171

Ha 4 évig jól működött, akkor maradnék ennél. Az enyém is 4 és fél évet bírt.

Előzmény: Lutyo1 (2170)
Lutyo1 Creative Commons License 2021.05.22 0 0 2170

Jelenleg egy  Electric Power 72Ah 680A J+-os akksi van benne, ez áprilisban volt 4 éves..

Előzmény: Lutyo1 (2169)
Lutyo1 Creative Commons License 2021.05.22 0 0 2169

Sziasztok! Akksicsere előtt állok, ezügyben kérnék építő tanácsot, milyen akksit javasoltok bele? Az alany egy 2000. évjáratú Mk2-es Ford Mondeo 1,8 td motorral. Túlnyomórészt városban van használva, és csillaggarázsban áll.Előre is köszi a tippeket!

Törölt nick Creative Commons License 2021.04.24 0 0 2168

Persze, a beszerelt akku az más eset, ott folyamatosan van rajta némi terhelés, ha nem használod napi rendszerességgel, kell az utántöltés.

Előzmény: Elektronikus (2166)
Elektronikus Creative Commons License 2021.04.24 0 0 2167

Mellesleg szivargyújtó aljzaton keresztül tolom be a tartóáramot, így kényelmesebb.

 

Most lényegtelen, hogy nem minden autóban él a kapcsolat leállítva, az is megoldható, vagy egyéb csatlakozó is felszerelhető, de ilyeneket nyilván én is csak az ötlet kedvéért írok le egy-egy fórumon, nem azért, hogy a későbbiekben menetrendszerűen jön valaki, aki szóvá teszi, hogy ez meg az nincs. Tisztában vagyok vele én is.

Előzmény: Elektronikus (2166)
Elektronikus Creative Commons License 2021.04.24 0 0 2166

Nyilván a vásárlás előtt is pihen valamennyit, de 12,7 V üresjárási feszültség még jónak számít, így azonnal indítóképes (tapasztalat legalábbis). Még egyik szupermarket polcán mérve is tapasztaltam, hogy szépen beálltak erre az értékre az akkuk.

 

Általánosságban 12,6 V felett tartják beépíthetőnek az akkut (gyári ajánlásban is láttam). Ha ez alá merült, töltést ír elő.

12,3 V alá nem ajánlja engedni, mert már elindul elvileg a szulfátosodás, amit rövid távon nyilván nem vesz észre az ember, de ilyeneken múlhat a teljes élettartam.

Tehát a feszültséget időnként ellenőrizve rá lehet jönni, hogy kinek, mi a megfelelő.

Amit a 2157-ben írtam, alapvetően a garázsban álló járműre alkalmazom, mivel vannak időszakok, amikor már ritkábban járok vele, de olyankor is mindig legyen indítóképes, illetve ne szívja le a jármű / riasztó nyugalmi áramfelvétele sem.

 

Ugyanakkor ne kelljen rá külön figyelgetni sem, hogy na most elfelejtettem és túlmerült, miután voltak erre is példák, ami kellemetlen.

 

Noha vannak már bluetooth eszközök is, ami telefonra jelez vagy riaszt is, gondolkodtam rajta, de egyelőre bevált a leírt eljárás is.

Előzmény: Törölt nick (2165)
Törölt nick Creative Commons License 2021.04.23 0 1 2165

Szerintem ne aggódd túl ennyire a dolgot, ha csak készenlétben akarsz tartani egy akkut, feltöltöd, 1-2 napot töltőn hagyod, utána vérmérséklettől függően havonta, negyedévente, ill. minden használat után rátöltesz és kész. Nem akkora a mai akkuk önkisülése, hogy indokolt legyen folyamatosan töltőn tartani. Nekem is van készenlétben akkum, volt, hogy fél évig felé se néztem, akkor is alig veszített valamicskét.

Előzmény: Alec123 (2163)
Elektronikus Creative Commons License 2021.04.23 0 0 2164

Igen, mivel adott esetre vetítve 7 A standard töltőáramból még néhány órányi túltöltést is illene elviselni, de az elektronikus töltő eleve csak 14,4 V-ig megy, ráadásul én úgy vettem észre, hogy ami idő alatt felhúz, nem is nagyon van ideje átmelegedni az akkunak. Bár ez is függhet az állapotától.

 

De majd figyeld meg a biztonság kedvéért, esetleg a pezsgést is lehet óvatosan fülelni, ha nem felnyitható akku.

Előzmény: Alec123 (2163)
Alec123 Creative Commons License 2021.04.20 0 0 2163

köszi, rendeltem egyet...

 

 

Még csak annyi:

- Ha 2A vagy 8A vagy 12A töltéssel töltők egy 70Ah akkut, akkor hosszabb távon melyik jobb az akkunak?

Persze, a 2A jó, de nagyon lassan tölti fel. A 12A pedig gyors, de többszöri (állandó) használat mellett nem tesz jót az akkunak.

 

Jól gondolom:

2A, ha van idő. 12A, ha gyorsan kell. 8A általános használathoz.

 

Jól gondolom?

 

Előzmény: Elektronikus (2162)
Elektronikus Creative Commons License 2021.04.20 0 0 2162

8 A-os töltő kb. 80 Ah kapacitású akkuhoz ideális, de nagyobbat is feltölt, csak tovább tart.

 

Valamivel kisebb akku is mehet éppen rá mivel túltölteni nem engedi az elektronika (feszültség korlátozott), de túl kis akkut, túl nagy áram jobban felmelegíthet.

 

De igazság szerint az autó generátora sem korlátoz különösebben áramot, csak feszültséget.

 

Ilyen kínai elektronikus töltők is tudják általában, hogy 14,4 V-ig tölt, majd ezt tartja egy ideig, míg az akku által felvett áram tizedrészre esik vissza (a példában 800 mA elvileg), akkor visszaejt 13,6 V tartófeszültségre. Így lehet 100 %-ra telenyomni egy ilyen akkut.

 

Ez elvileg maradhat rajta sokáig, noha egyéb, márkás töltők néha ezt is lekapcsolhatják, vagy később újratölt stb. megoldások vannak.

 

Az Auto XS tartási stratégiájára pontosan nem emlékszem, célszerű venni egy pár dolláros multimétert és megfigyelni. Bár van kijelzője is.

 

Hidegben, illetve AGM akkunál 14,7 V a standard végfeszültség.

Előzmény: Alec123 (2161)
Alec123 Creative Commons License 2021.04.18 0 0 2161

köszi, én is fogok venni nemsokára...

 

Az, hogy max árammal tölt állandóan, az hosszabb távon nem okoz gondot az akkumulátornak?

 

Egyébként, ha már fel van töltve az akku, akkor leáll magától?

Ott hagyható a töltés hosszabb időre is (nem lesz valami gond, pl. tűz, bizti leverés, stb...)?

 

Ja, és erről a regeneráló-impulzus töltésről írhatnál még valamit...

 

 

Előzmény: ''csiga (2160)
''csiga Creative Commons License 2021.04.17 0 0 2160

Van olyan töltőm, kb 1 hónapja próbálgatom. Eddig jól működik.

14V-ig max árammal  tölt, utána vesz vissza. A regeneráló - impulzus- töltés is működik.

 

A csepptöltés viszonylag magas, 14V-on megy.

 

Egyébként igen, megéri megvenni.

Előzmény: Alec123 (2159)
Alec123 Creative Commons License 2021.04.15 0 0 2159

Köszönöm a válaszokat.

 

@csiga

Csak bikázáshoz használnám, ha szükség lenne rá. Ezért akarom valahogy életben tartani.

Persze, Start-Stop rendszerhez nem használnám, csak ahogy írtam, bikázáshoz.

 

@Elektronikus

Egy Aldi-ban vásárolt "nagy darab" Auto-XS akkumulátor töltöm van. Az a normál töltésnél 2A-el tölt, gyors töltésnél 12A-al.

 

Szinten tartáshoz a Normál töltéssel menne, s ha gyorsan kellene bikázáshoz, akkor Gyors töltéssel.

 

Amúgy ezt az Aldi-s Auto-XS akkumulátor töltőt milyennek tartjátok?

 

Nézegettem az internetet Inteligens töltők miatt.

Ehhez mit szólnátok: https://www.aliexpress.com/item/4000640013261.html

 

Megérni megvenni (jó dolgokat tud, s nem olyan drága)?

 

 

Előzmény: Elektronikus (2157)
Elektronikus Creative Commons License 2021.04.14 0 0 2158

Illetve az kimaradt, hogy 12 óráig megy a 30/30 szakasz is, utána 12 óra teljes szünet, így teljes a kép.

Előzmény: Elektronikus (2157)
Elektronikus Creative Commons License 2021.04.14 0 0 2157

Magam részéről megtaláltam a legjobb tartási eljárást, amihez az Optimate 4 gyári töltő működése adta az ötletet.

 

Kis trafós dugasztáp, DC-konverter, diódás védelem áramszünet esetére, hogy ne tudja visszameríteni az akkut.

 

Feszültséget úgy beállítani, hogy 13,6 V-ra álljon be az akkun mérve!

 

Konnektoros időzítővel az egészet 30 percenként be-ki kapcsolgatni!

 

Az eljárás minimalizálja az akku hosszabb távú vízveszteségét, ugyanakkor minden pillanatban "harcra kész", erős akku áll rendelkezésre.

 

Megjegyzem, az Optimate 6 ezen felül beiktat még 12 órás teljes szüneteket is, ami alatt figyeli a feszültség esését, azaz a tartóképességet. Ez a processzoros figyelés jó akkunál nem fontos éppen, de a 12 órás szünet attól még nem árthat, ha valakinek úgy szimpatikusabb.

Előzmény: Alec123 (2155)
''csiga Creative Commons License 2021.04.13 0 0 2156

A családban 4 dízel autó van, minimum 1 akku mindig van tartalékban. Az állandóan csepptöltőn van.

 

Aldi-Lidl olcsóbb ( 3.8A) töltő tökéletes, ha még nincs.

 

Bikázásra, esetleg gyors cserére, ha nagyon gyorsan kell, tökéletes. Engem már "mentett" így meg reggel 04.30 órakor, így csak kicsit késtem.

 

Start-Stophoz felejtős.

 

 

Előzmény: Alec123 (2155)
Alec123 Creative Commons License 2021.04.13 0 0 2155

Sziasztok!

 

Adott egy Exide 72Ah 720A akkumulátor, használt, 1,5 éves (még garanciás). Kaptam, azt mondták, hogy hibátlan. A töltőre rakva 12,3 V-t mutatott terheletlenül. Feltöltöttem fullosra. Tartaléknak gondoltam, hátha szükség lehet rá valamikor bikázásnak. Kb. 1-2 évente 1x lenne használva kábelen keresztüli indításnak (másik akku besegítésének).

 

A kérdésem a következő:

- Tartaléknak szánom, s a garázsban tartanám. Hogy tudom hosszabb távon életben tartani?

- Időközönként majd megnézem az állapotát. Mikor, és hogyan kellene majd töltenem?

- Van-e értelme így tartaléknak használni (ahogy fentebb leírtam) vagy adjam el?

- Esetleg egy Start-Stop rendszerű akkumulátor besegítésének használható lenne (szükség esetén, bikázásnak)?

 

''csiga Creative Commons License 2021.03.14 0 0 2154

"rámérve az új akksira 12.82V-os kapocsfeszt és 850A-s indítóáramot mértem. 850A  elég bika egy 760-astól. Ez a normál minden hasonló kaliberű akksinál? Ennyivel többet tudnak, mit a néveleges?"

 

Varta AGM-nél  igen. Normál használat során a névleges értéket ( vagy akár picit felette)  még 1 év núlva is tudja.

 

 

"- régi akksit már régóta cserésnek mondta a teszter. Kapocsfesz 12.25V körül volt beszerelve, indítóárama néha 400A alatt volt (modern dízelt szolgált, ami különösen érzékeny a gyenge akksira). Kivéve, teljesen feltöltve (ctek mxs 5 recondition programmal) most tud 550A-t. Mi legyen a sorsa? Szimplán leadjam vagy esetleg eltegyem tartaléknak (nem tudom lenne-e ennek értelme) néha rátöltögetve?"

 

 

Ha pl egy autós ( fényszóró) izzóval lemeríted 10,5V-ra ( alá semmiképp!, vagy inkább picivel felette) és újból feltöltöd, még jobb lesz. Általában kettő, vagy három ilyen ismétlésig javul.

Utána csepptöltőn érdemes tartani. Bármikor jó lesz tartalék akkunak, vagy bikázáshoz segíteni.

 

Előzmény: eREr78 (2151)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!