Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Igen jól sikerült az első Magyar Modellező Fórum ma Bátonyterenyén. Aki eljött egészen biztosan nem bánta meg. Nagy köszönet illeti a szervezőket, hogy ezt tető alá hozták, s remélhetőleg nem marad folytatás nélkül a dolog.
Megkérdeztem az adott címen levélben, hogy terveznek-e on-line elérést az előadásokhoz. Bevallom, kissé meglepődtem, amikor egy nagyon kedves válaszlevélben arról tájékoztattak, hogy igen, rögzíteni fogják az előadásokat, sőt, esetleg élőben is lehet majd követni FB-n.
Gondolom hozzám hasonlóan kevesen laknak Bátonyterenye közelében.
Szia. Szerintem bármelyik fa gyökere jó. Én haszáltam tuja gyökeret, nyárfagyökeret de még paprika gyökeret is.:-) Metszőolló kérdése az egész, jól körbe metszeni, vagy pótolni ahol kell, faiparival lehet beragasztani, sűriteni a lombot ha kell.
Úttörő vállalkozásba fogott a Viessmann Modellgyártó Kft., azzal hogy felvállalta a Magyar Modellező Fórum megszervezését.
A rendezvény december 2-án, szombaton, 9 órakor kezdődik Bátonyterenyén, az Ady Endre Művelődési Központban (3070 Bátonyterenye, Molnár Sándor út 1–3.). A szombati délelőtt folyamán öt előadást hallgathatnak meg az érdeklődők, majd délután ezt egy állófogadás követi a Viessmann Modellgyártó Kft. bátonyterenyei telephelyén (Bátonyterenye, Orgona út 1/C.).
Sziasztok, diorámához, terepasztalhoz milyen vastag víztiszta plexit szoktatok használni? Otthoni használatra kell, nem kiállításra, csak nagyon porosodik, ezért gondoltam ilyen védelemre. Köszi előre is a válaszokat.
sziasztok, már több helyre feltettem. Ide is felteszem, hátha tud valaki segíteni
Dioráma készítéséhez keresek használt (NEM ÚJ!) H0-ás csak EGYENES kalapsíneket (sokat) és azzal kompatibilis, használt kalapsín BALOS, ÁLLÍTÓMŰ NÉLKÜLI (alias roncs) váltókat (4-10 darab).
A sínek lehetnek régi papírtalpfásak is, azokat már úgysem használja senki sem.
Ajánlatokat ármegjelöléssel, fényképekkel az emailcímemre várom!
Az újakon kisipari gyártók által készültek vannak. Heizerdorfon 3D nyomtatott van, de nagyon törnek, így áttértem a réz öntvényre. Bergdorfon már azok vannak.
Régen volt, hogy kireszeltem rézből, ott mozgott a súlykörte és a tábla is forgott.
Nekem a kitérő jelzéskép kéne mozogjon a súlykörte nem fontos. Egyelőre nem találtam ilyet kereskedelmi forgalomban Roco H0 2.1 kitérőkhöz. A tied milyen típus? Vagy saját gyártmány?
Nem is baj, hogy nem oldottad meg, a valóságban sem mozog a nem helyszíni állítású kitérők súlykörtéje. Ha meg mégis mozogna, akkor kell hozzá egy bakter is.
Igen, akkor torzul jobban, ha szűkebb az ív és ezzel együtt szélesebb kibontás kell, mert pl. egy út megy el a viadukt alatt. Mindenesetre megnyugodtam, hogy a nagyvasúti viaduktoknál is látszik a lábak szűkülése:)
Ez a "gyári" megoldás, a külső íven nagyobb rádiuszú a boltív, a belsőn kisebb + még két rövid egyenes szakasz, hogy a magassági viszonyok kijöjjenek. Ez nem valami elegáns megoldás szerintem.
Majdnem rákérdeztem, de visszakerestem a korábbi hozzászólásaidat és megtaláltam a fotókat az építésről, hogy az íves viaduktnál hol kellett csalnod, hogy a boltívek "szépen" nézzenek ki. Néztem valamelyik gyári íves viaduktot, ott nem sokat tököltek, a lábak oldalai maradtak párhuzamosak, így a felső boltív szűkül, gyakorlatilag nem henger, hanem kúp felületű a boltív. Én is arra jutottam, hogy jobb, ha a lábak szűkülnek felülnézetben, így a boltív szabályos marad. Szerencsés esetben, mint Nálad is, az ív külső oldala felől látszik az íves viadukt, így nem érzékelhető, hogy a lábak szűkülnek, belülről már sajnos elég feltűnő lenne. Incselkedek egy ilyen pici dupla-ovál pályatervvel, csak nem H0m-ben hanem H0-ban, nyilván enyhén növelve a méreteken és kicsit izgalmasabbá téve. Ennél sajnos a hátsó íves viadukt belülről látszik.