Minden, ami amerikai vasút. Társaságok, vonalak, gőzösök, dízelek, kocsik, még amerikai stílusú modellezés is, meg amit föl sem soroltam, szóval minden...
Egy darabig igen, aztan selejteztek. Ket masik Amtrak szett vesztegelt Millwaukeeban amit most eladtak Afrikaba. A 2021 szeptemberi Trains magazin kozolt egy dagalyos cikket a temarol.
Tulajdonkeppen a Washington allambeli baleset ahol a mozdonyvezeto benezte a sebessegkorlatozast a vonal elso napjan es a vonat leesett a hidrol, kinyirta a Talgo jovojet Amerikaban. Ekkora igazsagtalansagot - politikai futball aldozata lett a gyarto.
A fene se gondolta, hogy mekkora Ward-Leonard gépek dolgoztak az újvilágban.
A kettős egység hossza 94 láb (28,77 m), a 714.400 font súlyból (700,4 tonna) 540 tonna nyugodott a 16, 1422 mm átmérőjű hajtott kerekeken.
Egy apróság, szerintem valami hiba csúszott az átváltásba, nekem 324 046kg jött ki, ami a két mozdonyra/egységenként hat tengelyre vetítve jobban is hangzik.
Igen én is úgy tudom jól sikerült a felújításuk. Lehetett olyanokat olvasni,hogy MARC megvehetné az Amtrak HHP-8-sait de mivel jelenleg még nem járt le a lízingszerződésük ( Ha jól tudom 2022-ben jár le ) így vélhetően nem tudták eladni őket. Pedig nyilván jobban megérné mint dízelezni vezeték alatt a Penn Line-on.
Egyébként 2019-ben az Amtrak ellen pert indított a lízingcég mivel kannibalizálták HHP-8-saik nagy részét.
Visszatérésükről pedig,már tesztelik őket,áramszedő és vélhetően mechanikai berendezéseiktől megfosztva vezérlőkocsiként fogják őket használni,kiváltva velük a régebbi Metroliner vezérlőket!
A MARC meg átalakította őket, és ahogy olvasni, tűrhetően elmuzsikálnak a kritikus pontok javítása óta. Oké, kisebb cég, mást jelent náluk a "kis széria".