Mindegy, csak megnéztem a hozzászólásaid - tanúlságos volt, és próbáltam olyan kreatívan és annyi értelemmel válaszolni, ahogyan Te írogatsz a topicokba.
Magyarán: nem tudom miről van szó én nem értek hozzá, de jól beszólok ide is, hogy a füledbe rágjam.
Hétvégén, bocs, hogy nem tudtam menni, de leköltekeztem magam OFF az amerikai autóstalálkozón és a nejem húzta a száját (jogosan), hogy mág egy kirándulás. ON.
Remélhetőleg ha a tervek megvalósulnak nem kell állandóan macerás engedélyekkel, meg egyéb pepecselős dolgokkal foglalkozni, hogy valaki hajtányozhasson "szabadon" egy közforgalmú vágányon.
Nem tudom, akad-e köztetek olyan, aki még nem látta a mozikban mostanság vetített "Az élet egy csoda" című filmet.
Ha akadna ilyen személy, az nagyon gyorsan kapja össze magát, és irány a mozi, mielőtt még élete egyik legjópofább, neki készült filmjéről lemaradna :-)
Ma kint voltam a MVP-ban, nekem csak most esett le, hogy két működőképes normál nyomközű PKVG van! Az egyik, amit eddig is mindíg láttam, ez, a "lábbal hajtós", és amint a kép mutatja, már nem az eredeti blokk van benne. A másikban viszont eredeti, irányváltós blokk van. Gyorsan körbe is fotóztam :) Majd este feltöltöm a képeket róla.
Igen, a hidas képen is ő látható, egyidős társával együtt. Egyébként az a kép egy hat napos túrán készült, melynek során Somogyországot és környékét jártuk be. Ahol lehetett megszűnt vasutak helyén és elhagyott dűlőutakon mentünk. Az 1500 km-es túrából talán 600 km volt az aszfaltutas "gyorsasági" szakasz :-)
A mellékelt kép is a túra során készült, mégpedig az egykori Kaposvár-Barcs vonal helyén. Bal oldalt egy ottfelejtett lejtésjelző...
Blokk: elvileg jó a 350-es Jawa blokk, feltéve, ha a lánckihajtása jobb oldalon van. Egyébként valóban túlméretezett, egy 150-es MZ, vagy a Matiz által említett SR blokk az ideális.
Otthon a Simsontól a 350-es Jawa-ig minden megtalálható a műhelyünkben, most épp egy 125-ös ETZ-vel járok.
Szerintetek a 350-es blokk jó lenne a PVG-be, vagy ahhoz már egy kissé méretes?
Blokk tehát lenne, meg lelkesedés is, csak maga a kaszni hiányzik.
Kopaszhaj! A kisvasutas topicba múltkor feltett elveszett hidas képeden is a 74-es TS-ed látszik?
Van azért még pár hely, ahol lehetne drezinázni. 15-én például bejártam a körvasút Bp. Angyalföld - Duna Plaza közötti szakaszát, egy-két bokortól eltekintve - ami kivágásra érett - járható a pálya (kb.1 km)
Tesóm motorjára Finsternél csináltatott csövet. Kedvező áron dolgozik. Látva a PVG konstrukcióját kipufogó terén, hát nem egy gázlengéstani mestermű. Ha valaha a kezem közé kerül egy, megkeresem én is Finstert, csináltatok egy kedvezőbb áramlású csövet hozzá. Találtam egy járműtelepen dolgozó ismerőst, utánajár az SR-nek. 15-én árverés lesz ténylegesen, ha mást nem akkor ott körülnézek.
A TS-eket láttam a fotókon, nem lehetett nem észrevenni! A bizonyos szomszéddal időnként folynak tárgyalások, hogy átguruljon bátyámhoz a motor...csak még sosem sikerült elég bort itatni vele :)
Más: találtam egy fotót, amin Gyuri a vasúttörténeti parkban hajtányol :) Gondolom van nektek is, de szívesen átküldöm!
Teljesen szétoffoljátok ezt a topikot, így nekem is be kell vallanom, hogy van egy 1974-es MZ-TS 150-es vasam. Gyurinak szintén. Sok megszűnt vonalat jártunk már be velük:-)
Egyébként hajtányba is jó az MZ motor, Gyurinak is egy 250-es TS blokk dolgozik benne.
Szerintem az SR blokk pedig pont ideális: kicsi, nyomatékos, ráasásul négyütemű. (baromi kellemetlen a PVG-n, amikor a kétütemü blokk füstje a szélvédőnek köszönhetően ott kavarog az ember körül)
Teljesen OFF: tesómék szomszédjában egy TS áll így, régi rendszámmal, hiánytalan állapotban! Nem sokkal mögötte egy zöld Skoda 105-ös, tető alatt, szintén régi rendszámmal. Beálltak vele oda, és nem mentek többet, hiánytalan, eredeti....ON
MZ is tök jó, a Nagymező utcában van még pár bolt, ahol mindent megkapsz hozzá. Anno ott vásároltunk mindent...régi szép idők :)))
A kiskunborzasztói hajtány végül is Téged nem érdekel?
1995 -ös évjárat (úgy emléxem), első gazdájától. Érdemes megfigyelni a rendszámtáblát így lehet tippelni, hogy mióta áll a gép kihasználatlanul.
Forgalmival (naná, hogy régi), üzemképesen, hiánytalanul. A képről a hiányzó oldalsó dekni is megvan, bár úgysem lesz rá szükségem. Az aksi viszont K.O.
Az "etalon" gépen is robogóblokk van. Szereztem egy Aprilia 125-ös robiblokkot, majdnem ingyen, idehaza derült ki, hogy a karbin kívül nincs használható része. Simson blokkom viszont van. Azt legalább töviről-hegyire ismerem :-)))).Primitív, de megbízható.