The world record was last held by Western Australia in October 2000. To regain the Guinness World Record title Western Australia will need to pull a road train with more than 87 trailers over 332.2 metres our plan is to pull 100 trailers one mile (1600m).
Szerintem félreértetted: kiszerelik (vagy be sem teszik) ezt a kopoltyús kütyüt, és a helyére, a törzsbe plusz üzemanyagtartályokat helyeznek. Ezek amúgy általában (mert egy ilyen gépen általában több is van) a törzsben és a szárnyakban helyezkednek el.
OFF bár én csak mezei futóhonvéd voltam Kecskeméten, amikor csak tehettem kimentem a repülésre (aztán ez lett a feladatom). Úgy láttam, hogy a 29-es póttartálya nem a felső kopoltyú helyére szerelhető, a kék hangárban sokszor mászkáltunk a gépek körül, megnéztünk mindent rajta. Ha jól mléxem a két hajtómű közé + a szárnyakra szerelhető ilyen, ezekkel mentek Fairfordba. Felszállás előtt / taxizáskor a hajtómű beszívó nyílás mindíg zárva volt, és a kopoltyúk voltak nyitva. Ezt láttam, meg is van örökítve pár helyen, 100%-ra mondanám. A földes reptérről való felszállásról ott is megoszlottak a vélemények. Tény, hogy létezett erősebb futóműves kivitel, az tudta ( az anyahajóról felszállni képes változat is erősebb futóművel volt), nekem akkor ott a tisztek azt mondták, hogy a magyar gépek nem szálltak le/fel nem szilárd burkolatú pályáról. Még egy dolog biztos: amikor volt a közös amerikai-magyar gyakorlat, és leszálltak Kecskeméten amerikai gépek, előtte a KRAzos porszívó ment oda-vissza vagy 10x, mert féltek, hogy felszív valamit. Ugyanezt csak a repülőnapkor csinálták, a sima repüléseknél nem. ON
Építőgépekkel foglalkozó cég vagyunk. Pár évvel ezelőtt vett valaki egy marha nagy kompaktort tőlünk. Gyengébbek kedvéért, ez egy (jelen esetben) rakodókanállal ellátott, körmös kerekű munkagép, aminek a járóművében vibromotorok vannak, ezáltal a szemét rakodása közben tömöríti az alatta lévő cuccot. A fazon úgy gondolta, hogy a géppel napközben rakodni fog, este hazafelé (vagy amikor kell) meg betömöríti a töltést. A masina persze se erre, se arra nem jó, pedig az ára az Ivecoénak legalább a duplája volt...
Na még egy utolsó utáni hozzászólás, de most már tényleg jó lenne befejezni:
Annak idején a Top Gunban meg az Aranysasban többször is szóbajött ez a futóműkérdés. Mindig azt írták, hogy a MiG-29-esről van egy ilyen legenda, hogy (több MiG típus után ismét) lehet füves reptérről üzemeltetni. Ez azonban a futómű terhelhetősége miatt csak tévhit. Alapvetően korrekt újságnak tartom az Aranysast, még ha írnak is néha hótt nagy baromságokat. Abban mindenesetre biztos vagyok, hogy a 29-esek egyszer sem települtek át Kenyeribe (ami pont egy ennek a gyakorlására szolgáló reptér), még akkor sem, amikor párhuzamosan üzemeltek a 21-esekkel, amik viszont évente legalább egyszer gyakorolták ezt a felszállást. Nem igazán akarok ezzel kapcsolatban komolyabb vitába keveredni, én ezekre az infokra alapozom az állításomat. Igazából döntő bizonyítékként a 29-es futóművének dokumentációja szolgálna (mint ahogy szolgált anno a Tu-154-es doksija is), ez viszont nem áll rendelkezésemre.
Concorde: szándékosan fogalmaztam úgy, hogy "én úgy emlékszem", mert nem voltam már biztos benne. Anno olvastam erről egy hosszabb cikket, de az már régebben volt. Most valahogy az rémlett, hogy azt írták az újságok, hogy a hajtómű beszívott valami lemezdarabot, ami előtte defektet okozott. Igazából az egész (itt) lényegtelen, csak amiatt írtam be, hogy az ilyen hajtóműkialakítás gyengéjére írjak egy példát.
Ennyi. Ha valaki folytatni akarja a vitát, én szívesen állok rendelkezésére, de talán érdemesebb lenne egy másik topicon folytatni, hátha valaki itt már nagyon unja.
Örülök a diagnózisnak mert még ma napközben is eszembe jutott a kép, amikor láttam egy hasonló DAF-ot. Hogy miféle félszerzet lehetett ez új! Cargo fülkével. Mondom magamnak: lehet hogy benéztem és négytengelyes volt?