Mint a forumból kiderül, beruháztam egy pár motorosan behejló visszapillantóra. Egyenlőre ezzel mahinálok, a tükörlap mozgatás már minden irányban megfelelő - Pepi, egyébként sikerült a kapcsolót is megcsinálnom, nem volt könnyű rájönni, hol a bibi-.
Szóval, esetleg ha tudnál segíteni, hogyan kell bekötni a tükrök behajtását?! Amit tudok:
A kapcsolón 10 pár vezeték van, ebből kettő a behajtáshoz küldi a pozitívat annak függvényében melyik irányba akarom a tükröt mozgatni.
A "maradék" 8 a tükörlapokat mozgatja plusz a pozitív, negatív bemenet, ehhez a saját meglévő, 8 vezetékből álló köteget használtam fel, nyílván.
Mindkét oldali tükörhöz tartozik még 4-4 vezeték, melyek a behajtásért felelősek.
A gond ott van, hogy egyenlőre még azt nem tudom hogyan kell összekötni őket, melyeket kell letestelni ha egyáltalán le lehet e direkt testelni valamelyiket is, ugyanis állástól függően hol az egyiken, hol a másikon jelenik meg a pozitív...
Na ebben ha tudsz segíteni, az nagyon jó lenne :))
Konkrétan: sárga+narancs: tükrök behajtása (végálláskapcsolóval meg is áll)
fehér+világoszölt: tükrök kihajtása használati helyzetbe, és ugyan csak
Hy shamal. Én írtam a rajzokról. Milyen alkatrész bekötése érdekel? A könyvben nem a teljes autó rajza van egy oldalon, hanem alkatrészenként. Így jobban áttekinthető. Üdv Kapi
Pepi! A tükrök fent vannak, és működnek :)), egyenlőre csak az eredeti kapcsolóval.
Szerintem a kapcsoló amit adtál hozzá nem az igazi, mert szétszedtem,hogy kicseréljem az izzót és a forrasztások pár helyen el voltak törve stb., próbáltam forrasztani, de nem állítja csak az egyik oldali tükröt...
És már az is meg van, hogy mit hová mivel kell összekötni, hogy működjenek, tuti lesz, remélem :)
SOS, van valakinek Croma tükörállító kapcsolója, behajlós??? és lehetőleg jó :)
Egyébként a burkolat minden gond nélkül cserélhető volt, így egyenlőre nem kell bajlódnom a színrefújással.
Ez az elektromos rajt engem is érdekelne, ha el tudná küldeni valaki valamilyen formában. Az nagyon jó lenne. Egyenlőre még csak a behajlós tükrök bekötésével vacakolok, mit, hová, de tudjátok, hogy nekem is tervben van a turbósítás :)
Hy. Annyit tudok, hogy a lendkeréken lévő fordulatjeladó is a gyujtómodulba van bekötve. Egyébként én csak dízelekkel foglalkozom. A szervízkönyvem adataival próbáltam segíteni. Javaslom nézd át a többi jeladókat. Főleg a túlnyomás és a hőmérséklet adókat. Üdv Kapi
Hy k-api megkaptam a képeket,ilyenre van szükségem ha ilyen turbó van a motoron akkor érdekene a komplett motor.A jövö7en megyünk Nyárlőrincre aztán beugrok megnézni hogy muzsikál a motor és a többit+beszéljük.Hol is lax pontosan?Mikor vagy othon mikor lehet megnézni?
Hy. A Mikroplex első lábára a felsőholtpont jeladó megy ami az ékszíjtárcsánál van. Kék 1. zöld2. láb A befecskendezés vezérlő első lába a biztosíték táblán keresztül a gyujtótrafóra megy, kék-fehér vezeték. Ez a rajz Mikroplex gyujtás és Bosch Jetronic befecskendező rendsterhez van. Üdv Kapi.
Hy elbandi. A megadott címre elküldtem 3 képet a turbóról. Ha nem kell az egész 2,5-ös motor írd meg milyen problémád van. Hátha tudok segíteni. Gyöngyösre sűrűn átjárok. Üdv Kapi
Hello Közben találtam már rajzot csak nem teljesen egyértelmű. Megtudnád nézni nekem hogy a motorvezérlőegység elvileg 1-es lábán ahol fogadja a gyújtásjelet az honnan jön a gyújtástól? köszi
Hy. 4-5 oldalon találtam kapcsolási rajzokat amik alatt turbo ie felirat is volt. Írd meg, hogy szkennelve vagy fénymásolva tudod fogadni. Esetleg eljössz érte. Hol laksz? Én jászsági vagyok. Üdv Kapi
Hy Elbandi. Ahogy telon beszéltünk elhoztam a 2,5-ös Cromát és szombaton nem kell bemennem túlórázni. Tehát a hétvégén akár össze is jöhet a dolog. Üdv Kapi
Igazság szerint nem kellene ennyi minden, a behajlósak mondjuk érdekelnének, jó is lenne karácsonyi ajándéknak részemre... :) kapcsoló jár hozzá? hétvégén pont megyek peste, vasárnap
Egyébként elhiszem, hogy még a fólia is rajta volt, már csak azért is, mert az én Cromám egy matek profé volt előzőleg, és mit ad Isten az enyémen is látszanak a fóliadarabok itt-ott még most is :) Szóval tényleg tuti kaszni, főleg, hogy amit lehetett megkapott tőlem konzerválás jegyében... csakhát ez a turbó... :))
remélem összejön; a fék meg... vadi új jurid tárcsák elől hátul, szétkapott és kipucolt tuskók, munkahengerek...
De ha nagyon macerás lenne ez a motorépítés, keresek egy turbósat, de lehet, hogy egy Themát :)) csak az a baj ezt már ismerem az utolsó csavarig, nem szívesen adnám oda egy "turbóért"
Hy Elband. Írd meg vagy telefonálj sürgősen, ha még keresel 2,5-ös td Croma motort. Egy régi ismerősöm felajánlotta autóját bontásra. A kormánya elengedi az olajat és már nem akar foglalkozni vele. Mindennapi használatban volt, jövő nyárig vizsgás. Tehát ha megegyezünk nálam kiszerelhető a motor és azonnal elvihető. Tel: 06-20-3177542 Üdv Kapi
Volt egy magyar af-s kasznim,neki hoztam a másikat.....'csak'a motorcserét kellett papírozni.Amire hoztam egy szemét volt-ilyet kerestem itthon direkt-amit hoztam pedig újszerű:-))Itthon téptem le a nejlont az alsó szőnyegről...hihetetlen de igaz:-))gyönyörű volt,itthon nem találtam volna ilyet,depláne ennyiért.Nekem így érte meg/jobban/azért írtam mint lehetőséget,hátha így döntesz,vagy ha nem legalább tudsz ilyen lehetőségről is.Ma már nem vágnák bele,annál lustább vagyok:-))Remélem sikerül a turbós projekt,jó munkát,utána pedig sok-sok élvezetes kilómétert kivánok:-)))!
Más:a turbón nagyobb a fék is,azt is cserélj sztem:-))Vizsgán lehet kérdezik majd:"a megnőtt teljesítménnyel arányban nőtt a fékerő is igaz?"
Lehet 'barát'vizsgán nem,de idegennél tuti megkérdezik sztem.
Szia!nemcsak aköteg a stekker is más,mivel más acomputer motorblok kivülröl azonos de a turbosnak a blokkon belül a dugoknak külön-külön hütése van ,nekem is 2.0i volt gondolkodtam adolgon nem éri meg,más a tükrök szépek müködnek rendesen rengeteg cuccom maradt Cromához pl elektromos elsö+hátso eblak emelö,hátso féktárcsa,hátso fék munka henger.komplet gyujtkapcsolo,felujitot generátor,elsö komplett golyaláb,fűtőmotor+radiátor,centrál motorok,központizár vezérlö,hátso komplet lámpa sor,meg még rengeteg aproság azért irtam a csere berét mer egy ben szeretném elcserélni valami értelmes dologra,Bp-lakom.
Köszönöm a hozzászólásod! Ezzel a kábelköteges dologgal kicsit elszomorítottál, de azért nem annyira, nem lehetetlen. De miben különbözik ennyire a két computer?? Több/kevesebb vezeték? Még egy nagyon lényeges dologra nem kaptam választ, a 2.0i blokk és a 2.0tie blokk megegyezik??
Motoros bőrt már láttam egy V6-os Cromában.. egyébként a Thema is jó motoros bőrbe, a hátsó meg lehetne egy Croma bőr, u.olyan színben... Esetleg Thema bőr, motoros nincs a cuccok között? :)
És hogyé adnád a tükröket, a behajlósakat? Működnek ugye? És cserébe mire gondoltál? Mondjuk nekem most egy magnat bandpass mélyládám van, amit én csináltam, de már nem használom.
Először is kösz a véleményt, már azt hittem nem reagál senki. :)
Miszont azt nem igazán értettem meg, mi a különbség a két projekt között akár anyagilag, akár meló ügyülieg. Ha jól értettem behoztál egy kasznit, meg egy mocit, és összeraktad, plusz egy rakat engedélyeztetés, nem?
Namost nekem van egy forgalmis 2.0-ásom, és egy u.i. blokkom pluszba, az volt az eredeti moci, ergo motorszámmal nincs gond, csak épp egy turbót biggyesztenék rá :) plusz a szükséges alkatrészek.
Kasztni nagyon okés, nem akarnék másikat helyette, nah érted :) és szerintem a vizsgán sem szólhatnának, hisz a motorszám 2.0-ásé...
Szia! én dolgoztam 10 évet FIAT-LANCIA bontoba,azt tanácsolom ne fogjálbele,rengeteg dolgot kel cserélni kábel kőteget is,más létezik fekete ful bör garnitura,elektromos tükreim nekem is vannak felesleges behajlosak,meg-még sok aproság vivel ezek nem jok a Kappára valakit érdekel valami eltüdjuk csere-berélni mert foglalja a hejet ,telo:30 9 621 361.