Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Lbx Creative Commons License 2018.08.20 0 0 28195

Alapvetően esztétikai okai vannak, de emellett a jármű tulajdonságaira is hatással lehet.

Legelőször is le kell szögezni; ha más átmérőjű felni kerül az autóra, a gumi méretének kiválasztásakor ügyelni kell az un. váltóméretre - tudomásom szerint az új abroncs külső kerülete +/- 2,5%-on belüli eltérést mutathat a gyár által meghatározott abroncséhoz képest - pl. egy váltóméret kalkulátor: https://www.autoguminet.hu/valtomeret-kalkulator/ . Ennek egyrészt a sebességmérésben van szerepe - ha nagyobb az eltérés, a sebességmérő csalni fog. Másik következmény, hogy kisebb kerületű abroncs esetén az autó dinamikája növekszik, de adott fordulatszámhoz kapcsolódó sebessége alacsonyabb lesz (így azonos sebességnél többet fogyaszt az autó, mint a gyári méretű abronccsal), a nagyobb kerületű abroncs esetében a gyorsulás csekélyebb lesz, az adott fordulatszámhoz tartozó sebesség viszont magasabb lesz. Ha a tűrésen belüli méret kerül a gépre, ezek a hatások nem érzékelhetők.

A nagyobb átmérőjű felni/alacsonyabb oldalfalú abroncs előnye például, hogy kevesebb lesz a radiál abroncs oldalának torzulása, így pl. a kanyarokban stabilabb lesz az autó. Hátránya, hogy az alacsonyabb oldalfalú abroncs kevéssé rugalmas, így az úthibákat, egyenetlenségeket jobban továbbítja a futómű, és a bennülők felé - magyarul jobban ráz.

Az ilyen váltások esetében természetesen figyelemmel kell lenni az adott abroncs súly, illetve sebességindexére is.

Itt egy viszonylag átfogó cikk a témában: https://totalcar.hu/magazin/2016/03/08/milyen_gumit_tehetek_az_autora/

Előzmény: Szoles99 (28189)
jwkllr Creative Commons License 2018.08.19 0 0 28194

Van valakinek olyan megoldása, hogy a regenerálást visszajelző is jelzi, nem csak a pillanatnyi fogyasztás ugrálása?

Szoles99 Creative Commons License 2018.08.19 0 0 28193

Igen, észben tartom... :-)

Előzmény: tuzer (28192)
tuzer Creative Commons License 2018.08.19 0 0 28192

Figyelmedbe ajánlom a 28179. hsz-t.....

Előzmény: Szoles99 (28189)
Szoles99 Creative Commons License 2018.08.19 0 0 28191

Köszönöm, akkor jól sejtettem, hogy ez van a dolog mögött. 

Előzmény: dokeee (28190)
dokeee Creative Commons License 2018.08.19 0 0 28190

Manapság divat a nagy kerék. Sok értelme nincs, esztétikai kérdés.

Előzmény: Szoles99 (28189)
Szoles99 Creative Commons License 2018.08.19 0 0 28189

Más témájú kérdésem még, hogy olvasgatom, hogy sokan lecserélitek a 15-ös kerekeket 16-osra. Ennek mi az oka, mitől jobb a nagyobb kerék peresebb gumival? Vagy csak szebben néz ki, ezért szeretik sokan? (Közben azt is látom, hogy van, aki 17-ről vált 16-osra, vajon ezt miért teszi?)


Nyári kerékszettnek nézegetek felniket, és nem tudom eldönteni, hogy 15-ös vagy 16-os legyen, ezért szeretném tudni az előnyöket - hátrányokat.

Köszönöm.

Szoles99 Creative Commons License 2018.08.19 0 0 28188

Sziasztok!

 

Egy olyan kérdésem lenne felétek, hogy jellemző hiba-e, hogy a légyszűrő csöve, amelyiken a homlokrácstól a szűrőházba megy a friss levegő levedli a bőrét mint egy növésben lévő anakonda? Képen mellékelem az állapotot:

 

https://ibb.co/m0zhvz
https://ibb.co/gHZFFz
https://ibb.co/cx9FFz



Az enyém ilyen, és látszik, hogy korábbi tulaj már ragasztgatta szalaggal -na de miért nem feketével, ez mondjuk rejtély marad :-) - , de már a másik felén is levált az a nagyon vékony pvc borítás. 


Kérdésem, hogy ennek teljesen becsomagoltnak kell lennie, tehát szépen tekerjem át szalaggal, hogy nem szívjon oldalról levegőt?

Gondolom igen, bár nem értem, hogy akkor  ez miért nem egy masszív gumicső, miért ilyen szövetes belsejű valami ezzel a vékonyka borítással. 


Vagy esetleg mégsem teljesen beburkolt lenne? Ha esetleg megnézné valaki a saját autóján ezt a csövet még ép állapotban, azért hálás lennék.

 

 

potyi20 Creative Commons License 2018.08.18 0 0 28187

hali.megint volna par kerdesem :

 

1. ezeknek a ceed -eknek milyen a gázpedál? úgyértem,h elektronikus,vagy bovdenos ?

2.mennyire  bírják jól a kiképzést,váltó,fékek,futómű,féltengelyek ? (átleptem a 5500 kmt,most már kicsit jobban nyomom neki :)     )

3.Hibásodott meg az elmúlt 4-5 évben valakinek 1.4 / 1.6 benzinmotor a kocsiban?

Köszike

aamen Creative Commons License 2018.08.17 0 0 28186

szerintem két dolgot érdemes megfontolni
az egyik, hogy akarsz-e egyedi konfigú autót, vannak-e egyedi igényeid
ha igen akkor nagyjából cseszheted a kifutó szériát, mert azokat talán májusig legyártották, új már abból nem lesz
ha viszont nincsenek ilyen ambícióid, akkor most addig érdemes elmenned hogy milyen modellek vannak készleten
aztán várni amíg felbukkan az új verzió az árlistákon
onnantól lesz sürgős a kereskedőknek a régiek kiszórása a készletről, akár jelentős kedvezménnyel is
tehát kb egy-két hónap múlva
akkor kell nekimenni a márkakereskedőknek hogy kinálgassanak egymás alá

Előzmény: hantorish (28184)
KAti Creative Commons License 2018.08.17 0 0 28185

Milyen motorral? Én két paramétert vennék figyelembe: Inkább városi, rövid utak vagy hosszabb kirándulások? (Benzin/dízel)

Elég, ha mozog a forgalommal, vagy szeretsz gyorsabban haladni, mint a többség? (gyengébb/erősebb motor)

Gondolkodj el az automata váltós autón. Nagyon jó :-)

Előzmény: hantorish (28184)
hantorish Creative Commons License 2018.08.17 0 0 28184

Sziasztok,

 

Hosszas keresgélés után arra jutottunk, hogy egy 2013 utáni Ceed-re cserélnénk a 2005-ös Passatunkat.

 

Az lenne a kérdésem, hogy tudtok-e most valami nagyon bestbuy ajánlatot új, vagy pár éves szalonautóra esetleg, amit valamely forgalmazó akcióz az SW-ből? Elméletileg ugye jön most az új és ha jól gondolom ilyenkor a készleten lévőekre szoktak jobb ajánlatokat adni.

 

Illetve még egy kérdés. Milyen motor az ajánlott ehhez a kasztnihoz, illetve melyik az amit mindenképpen érdemes elkerülni. Nem szeretnék felesleges lóerőket, de azt sem szeretném, ha szenvedne az autó. Jobb lenne benzines, mert éves szinten csak 15.000 km-t megyünk, de nekem a dízelről sincs rossz véleményem, ha kulturáltan jár...

 

Előre is köszönöm a segítséget!

Szoles99 Creative Commons License 2018.08.17 0 0 28183

:-)) Örülök, ha tudok segíteni. 
Pár kép, ami segíthet, bár mondom, nagyon egyértelmű lesz minden, amikor megbontod. A lényeg, hogy a kormányon oda menjen a zsírból, ahol mozgó részek vannak (ahová a karmos nyúlvány bemegy, oda mélyen be kell fújni), meg persze magát a zárcilindert is érdemes megkenni.

 

https://ibb.co/b1YdDK
https://ibb.co/cd7Yfz
https://ibb.co/mzYjne
https://ibb.co/iyJjne
https://ibb.co/fWE77e

Előzmény: Bz81 (28177)
Bz81 Creative Commons License 2018.08.15 0 0 28182

Szia! Ez a  régebbi típusoknál is meglehet oldani (2010 évi), hogy felhúzza az ablakokat?!Nekem nincs benne külön riasztó, csak az alap  gyári!

Előzmény: tuzer (28180)
ikim2025 Creative Commons License 2018.08.15 0 0 28181

Nekem is,de a szervizeléseknél minden 30000 Kmes olajcseréknél nekem cserélte a szerviz,és nem szóltam,hogy cseréljék.Szerviz könyvbe is be van írva,láttam is.

Igaz én az olajat 15000 Kmnél cserélem,amióta nálam van az autó,de ennek ebből a szempontból nincs jelentősége.

Tehát itt valami titkos gyári utasítást gondolok,amit nem vernek nagydobra. :))

Előzmény: cápaFeri (28178)
tuzer Creative Commons License 2018.08.14 0 0 28180

u.i: Itt: Vestar Autó Kft. | Kia Szabó márkaszerviz oldják meg, hogy a riasztó élesítéskor automatikusan felhuzigálja az összes ablakot, egy jelképes összegért (30k).

Előzmény: tuzer (28179)
tuzer Creative Commons License 2018.08.14 0 0 28179

Hát átvettem a drágámat (valami pazar), gumikat lecseréltem Michelin 4 évszakosra. Ergo ha vkit érdekel egy tételben 4 db 9, azaz kilenc km-t futott Continental ContiPremiumContact 5 205/55 R16 91H abroncs, 

az árukereső legolcsóbb darabáránál 2k-val olcsóbban, keressen.

 

Fizikailag 08.22-én délután vagyok elérhető, Bp-n.

cápaFeri Creative Commons License 2018.08.14 0 0 28178

Érdekes. Nekem a könyvben 60000-es gázolajszűrő csereperiódus van....

Előzmény: ikim2025 (28173)
Bz81 Creative Commons License 2018.08.14 0 0 28177

Aztaaa nagy király vagy! :) És köszi, hogy ennyire részletesen leírtad a menetét, szerintem menni fog. Jövő héten lehet nekiesek én is. Ha esetleg meg tudnál osztani pár képet a közbenső lépésekről az nem tiltakoznák :) Sosem baj ha vizuálisan is szemléltetve van a dolog...

Előzmény: Szoles99 (28133)
Bz81 Creative Commons License 2018.08.14 0 0 28176

Köszönöm a  tippet, megfogadom, legközelebbi akcióban be fogok szerezni egyet!

Előzmény: tuzer (28128)
Bz81 Creative Commons License 2018.08.14 0 0 28175

Köszönöm a választ! Igen, így átgondolva teljesen logikus :)

Előzmény: tuzer (28127)
Bosanac Creative Commons License 2018.08.13 0 0 28174

Új árlista: Nekem júniusban szeptember közepét mondtak. Azóta biztos pontosodott.

Előzmény: Törölt nick (28146)
ikim2025 Creative Commons License 2018.08.13 0 0 28173

Volt nekem egy 1.6 TDCI focusom,és ennek a gázolajszűrőjét szét vágtam csere után,ami egy Ufi fémházas szűrő volt.

Nos,ez belülről úgy nézett ki,hogy szűrő háló,finomabb háló,és valami vatelin szerű vatta össze sűrítve.

Szét vágás után,ami 30 000 Km volt,hát a hálók nagyjából tiszták voltak,de a vatta koszos volt.

Szerintem kell neki a 30 000 Km-es csere a Magyar viszonyok között.

A Focus gyárija azt hiszem 60 000 Km volt,de a Kiáé már 30 000 Km.

zenezsalu Creative Commons License 2018.08.13 0 0 28172

Az én Ceed-em (2011 1,6) nagyon rendes volt: Görögörországban egy  vasárnap d.u. sokára sikerült nyitva tartó benzinkutat találni, így kb 20-30 percet is mentünk úgy, hogy három vonalka volt csak a műszerfalon kijelezve. kilométerben talán lehetett vagy 40. Egy rémálom volt.

KAti Creative Commons License 2018.08.13 0 0 28171

Itt egy kicsit zavarban vagyok. Az üzemanyagszűrő nem egy lebegő szigetről szívja az üzemanyagot, a felszín közeléből, hanem fixen, alulról. Ugye?

Miért szív fel több szennyeződést, ha kevesebb az üzemanyag? Értem én, hogy a jobban lötykölődő kevés üzemanyag esetleg jobban felemeli a lerakódott, de nem lekötött, hanem mobil szennyeződést. De ehhez nem kell az 50 literes tartályban 1 litert hagyni, szerintem a 3-4 liter pont úgy lötyög. A víz meg úgyis legalul van.

Előzmény: aamen (28168)
Lbx Creative Commons License 2018.08.13 0 0 28170

"...amikor a szivattyú már a tömény, a tank alján lerakódott olajsáros ganét hozza..."

De ha a szivattyú szívócsonkja állandó magasságban van, akkor az nem fog mocskot továbbítani, akármilyen kevés hajtóanyag van a tartályban. Akkor fog mocskot szívni, ha mocskos anyag kerül betöltésre, és emelkedik a mocskos réteg magassága.

Szerintem.

Előzmény: aamen (28168)
Lbx Creative Commons License 2018.08.13 0 0 28169

Én sem vagyok jó ebben, de a szűrő dolga mégis csak az, hogy szűrjön. De találtam egy 2006-ból való kisokost a témában, jobb, mintha én játszanám el az okosat :-)

http://www.lezo.hu/szerkezettan/hajtas/motor/dizel/PDF/Gazolajszures.pdf

 

 

Előzmény: aamen (28168)
aamen Creative Commons License 2018.08.13 0 0 28168

nem vagyok jó autószerelésből de asszem a probléma itt az hogy a gázolajszűrő vízcseppek és minimális dzsuva kiszűrésére alkalmas
konstrukcionálisan
arra nem amikor a szivattyú már a tömény, a tank alján lerakódott olajsáros ganét hozza

Előzmény: Lbx (28167)
Lbx Creative Commons License 2018.08.13 0 0 28167

"...és ha az utolsó cseppeket itatjuk az autóval, az egy adagolójavítás formájában elég komoly pénztárcagyilkos beavatkozás lehet. ..."

 

Ennek megelőzésére rendeltetett a megfelelő minőségű gázolaj-szűrő, és annak rendszeres cseréje :-)

Előzmény: cápaFeri (28165)
cápaFeri Creative Commons License 2018.08.13 0 0 28166

Pláne, hogy jár az autóhoz assistance szolgáltatás is, többek között erre a célra, úgyhogy az autómentő saját költség lesz ebben az esetben. :-)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!