Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Robi53 Creative Commons License 2015.01.26 0 0 32436

Szia, stevie-13

 

Lehet, hogy jó kérdést, jó formában tettél fel.

Hogy én nem így érzem, tekintsünk el tőle.

A "para" lehet hogy jogos kritika, de elképesztő rossz tapasztalatok eredménye.

A "szakszervizek" általam megismert körének, értékelhető részében, fogalmuk sincs, mikor, miért, mivel, és hogyan kellene dolgozni, hogy egyébként valójában mivel dolgoznak, arról még kevésbé. Ha van, sem biztos, hogy ügyféltől sugárzó "kényszer" nélkül van is kedvük, esetleg érdekük betartani erkölcsi é szakmai követelményeket (semmi általánosítás ! lokális, eseti ügyek ! de ha azok "rendszeres" vagy visszatérő tapasztalatok, akkor mégis csak kell tenni valamit, ha mást nem, védekezni).

 

Eset1: bemegyek a márkaszervizbe, elmondom, hogy x autómnál 10 e-nél olaj-és szűrőcserét szeretnék, kérem, mondják meg, milyen árban, és milyen olajjal csinálják. Mondják, hogy "úgy kb. y Ft". Értem. De milyen olajjal? Esetleg, hogy milyen szűrővel is? És van opció is? És az árban akkor mit jelent? Válasz: Hát, van - asszem !!! - kétféle olaj, a "jó", meg a "drágább", és egyik az y Ft, a másik meg z Ft. De, hogy "most" melyik melyik, azt most pontosan nem is tudom, meg ez "változhat is". A  szűrő, meg, ami éppen raktáron van az alvázszámhoz megfelelők közül.

Megköszöntem a szíves fogadtatást és tájékoztatást, távozom.

 

Eset2:

Olaj:

Előre leegyeztetem a márkaszervizzel, hogy viszonylagos sürgősséggel szeretnék olajat és szűrőt cserélni 10 e-nél. Megbeszéljük, hogy Magnatec Prof. 5w-30 A5 olajat szeretnék (van is), és csak annyi a kérésem, hogy a szűrő "gyári" legyen. Írásban küldenek ajánlatot (az olaj sokkal magasabb árú, mint amit a web-ről - megbízhatónak érezhetőt, gyári alkatrészforgalmazónál - látok, a szűrő is sokkal drágább, a munkadíj viszont visszafogott, összességében még a korábbi ("jó" kategóriájú) olajjal adott y Ft-nál is kicsit kevesebb. Megyek, autózom A km-t, de talán ez lesz az én szervizem. (egy kis malőr volt, de még nem változtattam ezen a reményemen).

Érkezés, kézbe vétel, szakavatott munka. Raktáros hozza a kért olajat (5 l, mert a Prof. az ilyen, megfelelőnek tűnő csomagolásban-feliratozással). Egy bizonyos pillanatban - talán időtöltésből is - kézbe veszem a flakont, olvasgatnám a hátoldalat. ÉS A TESSÉK-LÁSSÉK RÁBIGGYESZTETT KUPAK ALÓL A KEZEMRE FOLYIK VALAMI OLAJ-SZERŰ, FEKETÉS LÉ - de hát ennek olvasmányaim alapján olaj-zöldnek kellene lennie, és talán a kupakot is rá szokták tekerni csomagoláskor ! -, DE A FLAKON EGYÉB RÉSZEIN IS MÁR AZONOSÍTHATÓK ILYEN KORÁBBI FOLYÁS-NYOMOK. kÉRDÉSEMRE MEGÁLLAPÍTÁST NYER, HOGY SAJNOS VALÓBAN, EZ NEM ORIGINAL CUCC, EZ "1500-AS" ANYAG, CSAK TÉVEDÉSBŐL NEM LETT A SZOKÁSOS MÓDON MEGJELÖLVE, ÉS A RAKTÁROS ÚJ, ÉS ROSSZ HELYRŐL VETTE LE, DE MÁRIS CSERÉLJÜK.... és a raktárost is gyorsan leszúrják, meg meg is mutatják, hogy hogyan kell megjelölni, és hova kell rakni - és én közben látom, hogy ez már nem az első ilyen oktatás volt, tudja ezt ő. És remélem, hogy mégis csak tévadés volt, és ha a szerelő veszi kézbe és nem én, akkor azért szintén nem került volna bele....

Szűrő:

'Gyári" csomagolás, és ez nem is használt. Kérdezem: Mi ez? Milyen gyártmány lehet? Jó, vagy legjobb? Teljes tanácstalanság. Gyári. Fogalmuk sincs.  Talán arról se, hogy sok-minden lehet a dobozban, és persze erősen hasonlítanak. Ok. Megértettem, tudomásul vettem. Bár azt hiszem, kellő profizmussal még a beszállító is megmondható lenne, ezzel azonosítható az esetleg akár csak nüansznyi (de sok esetben bizony hatalmas !!!!) minőségi különbség. Hiszen részben ezért is változnak a beszállítók. (tudom, a másik fele az üzleti-és együttműködési szempont).

És az üzemanyagszűrők gyári dobozában is sokféle cucc lehet - éppen megfelelő; jó; legjobb; éppen szívünk-csücske beszállító; legolcsóbban beszállító; .... (arra gondolni sem merek, hogy amit éppen beletettünk érkezésed előtt, te hülye) De azt gondolom, a valódi profik tudják, hogy melyikben mi, és az hol van a skálán. Miközben az "egységár" ellenére a ketyerék egészen eltérő értéket képviselve, egészen eltérő áron is vannak - üzemanyagszűrő estében nem ritka a 2-2,5x árkülönbség, aminek nem hiszem, hogy csak az az oka, hogy egyik el akarja adni, a másik meg nem feltétlen.

De ha nem tudom egyeztetni, megismerni, az egyébként legmagasabb szakszerviz árszabásssal kapom valamelyiket, azt annyi. (és ez is lehet persze 5 perce a gyári dobozban, de erre megint nem is merek gondolni).

 

Eset3:

2000-ben vettem egy Off-os autót, újonan. Nagy odafigyeléssel használtam és szervizeltettem, semmi baj nem volt - egészen a 100-as garancia utáni, első (vaqgy második?) olajcserét követő ideig. Olajcsere után kb 1500-2000 km-el: Városi, könnyű autózás. Fokozódó csattogó motorhang - kenés ??? - , irány azonnal a forgalmazó/szerviz ! Baj van! Csattog, nem régóta, azonnal ide indultam. Itt a végén már felvillant az olaj-lámpa is.

Válasz: biztos nincs olaj. Hát, volt. De nagyon nem szép ! Már a pálcán is láttam, hogy olyan - zsíros! Hagyjam ott, megnézik, elintézik. Megnézték, elintézték. Olaj-és szűrőcsere, valamiknek (hidrotőke??) cseréje, meg valaminek a tisztogatása. És persze átvételkor kifizetés.

2-3000 km használat után: autópályán, 110-120-nál előbb csattogás, majd rángatás, füst a kipufogón, olaj-lámpa, motor-leállás. Trailer, szakszerviz - nem ugyanaz, mert az ország más részében van.

Otthagyva, jól megjavították. Szétszedték az egész motort, 1 dugattyú, meg hidrotőkék, meg valami szelep-ügyek, meg egy hajtókar, meg mindenféle csapágyak, sőt, főtengely csapágyazás, meg köszörülés (??? nagyon nem tudom, mi), de az egész cakli-pakli 370 eFt, és jóskodó figyelmeztetés, hogy ügyeljek jobban az olajcserére, meg a szűrőre, meg az olajra, meg mindenre.

És eljövök, és még haza sem érek, és ugyanazok a jelek! Leállítás, trailer, és hazaszállítás az otthoni, de már másik (mert az előző, world wide változások miatt már kiesett a hálózatból) szakszervizbe. Szerencsére még ismerős is van, egyeztetnek importőrrel, és előzmények alapján megcsinálják "garanciában", rendesen. Azóta belement még 100 ekm, jó pár év, de mindig félve, hogy mikor esik ki alólam. Ezért átfedéssel, de átültem egy újba, mert a munkámhoz kell az autó, nem elég, ha van, meg szerviz is, bőven. És ez egy nem-luxus, de nagyon megbízható strapa-autóról szól, ami igaz is. Egész addig, amíg el nem cseszik - olaj minőség, vagy egyáltalán olajcsere, vagy szűrő minőség, vagy egyáltalán szűrőcsere, vagy a fene tudja mi. De meggyőződésem, hogy valahol itt van/volt a kutya elásva. Csúnyán átvertek (gondatlanul vagy aljas módon), és kész.

 

És általában is azt látom: a szervizeknek van 1, jó esetben max kétféle olajuk, azt nyomják mindenbe, amihez hozzáférnek. Hogy egyébként jó-e bele? Esetleg a legjobb-e? Hát, biztos, hisz olaj. Egyebekkel is ez a helyzet. Alvázszám alapján kód, rendelés, és lesz benne valami.

 

Hát innen a frusztráció. Para?

 

Előzmény: stevie-13 (32432)
SLX-350 Creative Commons License 2015.01.26 0 0 32435

Szia Dojcsáklaci,

 

A motorhoz (a szűrő cseréjével együtt) 3.70 liter min. API SF minősítésű, célszerűen SAE 10W-40-es motorolajra, a váltóhoz pedig 2.20 liter API GL-3-as SAE 75W-85-ös vagy 75W-90-es hajtóműolajra van szükség.

Előzmény: dojcsáklaci (32433)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.26 0 0 32434
Előzmény: Robi53 (32430)
dojcsáklaci Creative Commons License 2015.01.26 0 0 32433

Tiszteletem Uraim!

1992 évjáratú Daihatsu Charade-1295köbcenti-66Kw-benzin-valós! 127000km.Motor és váltóolajat keresek,valamint feltöltési mennyiségeket.Köszönöm.

stevie-13 Creative Commons License 2015.01.26 0 0 32432

megpróbálok informálódni, melyik OE/OEM gyártó mind mond a szűrőjéről, pl 1,5-2-3 mikronos tartomány tekintetében, illetve, hogy a Ford "gyári" szűrő, az valójában mi/melyik, milyen paraméterekkel.

 

 

Az ágyban a csajoddal is ennyit parázol? :-)

Előzmény: Robi53 (32430)
Robi53 Creative Commons License 2015.01.26 0 0 32431

Kedves oLayos,

 

Nem találom. Segítenél?

 

"Ezzel itt a Milyen motorolajat használsz? topikban én nem foglalkozom többet, ennek is van saját topikja, csakúgy mint a részecskeszűrőknek."

 

(EGR témát keresem a részecskeszűrő mellett)

Előzmény: oLayos (32412)
Robi53 Creative Commons License 2015.01.26 0 0 32430

T. GGxxx ,

Köszönöm.

Elolvastam, máshol is utána-olvastam gázolajszűrés és üzemanyag-minőségek rejtelmeinek.

Valóban elég feleslegesnek (tán még valamelyest "károsnak") is azonosítható a túlzottan sűrű üzemanyagszűrő csere. Valóban, inkább "jó" kell bele ebből is, mint sűrűbben vacak.

Bár ez a Mann Multigrade kompozit ügy már 2006-os, vélhetően az alapvetések nem változtak.

(Az elején is jól szuperál, de ez "folyamatosan" javul a kapacitás határának valamilyen mértékéig, aztán - bár vélhetően jól szuperál - de képességeit az eltömődöttség okozta áteresztési lehetősége csökkenteni kezdi - na ekkor KELL cserélni. És akkor itt lehet a gyártóművi 60 ekm-es határ, ami, ha nem a legjobb a gázolaj, hát előbb eljöhet - persze, fene tudja, mikor.)

És akkor valóban, ha elhisszük OMV Maxx-ról, hogy e tekintetben (3-5 és 5 mikron feletti részecskék száma, ezen belül aránya, sőt, 2-3 mikronos "összetevők), akkor ezzel a gázolajjal és egy eredendően jó szűrővel, inkább ne cseréljünk, ameddig nem kell/ajánlott, mint igen.

Viszont, az is olvasható, hogy a szennyeződés jó része (nagyobbik része), nem a gyártásból kikerülű cucc jellemzője, az a fejtések, szállítmányozás, tárolás, tankolás (és használat közbeni beporosodás ! stb.) során "keletkezik bele".

Már pedig, ezek nem befolyásolható körülmények, és ha vannak is előírások, azok betartása kevésbé mérhető, időtől-helytől és még sok mindentől erősen függő.

 

Tankolok az országban mindenhol (OMV-nél persze), fogalmam sincs, mikor milyen arányban "por"-t.

Következtetésem valamelyest eltér javaslatodtól:

30-nál fogom cseréltetni a gázolajszűrőt, és addig megpróbálok informálódni, melyik OE/OEM gyártó mind mond a szűrőjéről, pl 1,5-2-3 mikronos tartomány tekintetében, illetve, hogy a Ford "gyári" szűrő, az valójában mi/melyik, milyen paraméterekkel.

 

Előzmény: Törölt nick (32423)
oLayos Creative Commons License 2015.01.25 0 0 32429

T mantec!

 

Ez egy 103 lovas, sor 5-ös csöves motor. Mi indokolja a VW 505.01 spect?

Előzmény: mantec (32427)
oLayos Creative Commons License 2015.01.25 0 0 32428

T suzuki samuraj!

 

15 ezer/1 év és a minimum dízeles olajkövetelmény VW 505.00. 

Előzmény: suzuki samuraj (32426)
mantec Creative Commons License 2015.01.25 0 0 32427

T suzuki samuraj!

2011.04.26-án is feltett kérdésedre (26172) már válaszoltam (26173).
A válasz továbbra is áll.

Előzmény: suzuki samuraj (32426)
suzuki samuraj Creative Commons License 2015.01.25 0 0 32426

Sziasztok

 

1996-os audi A6 2.5 tdi (motorkód AEL) milyen motorolajat ajánlótok ? Elsősorban a vw motorolaj kód ,szám érdekelne . Válaszokat előre is köszönöm

Törölt nick Creative Commons License 2015.01.25 0 0 32425

Végigolvastam a részecskeszűrös bejegyzésetek egy részét, én ilyen motorral szerelt autóval járok pár éve, néhány dologra oda kell figyelni: városi használatnál minnél gyakrabban kell cserélni olajat (8e km), vegyes használatnál is legalább 15e km-ként, van egy nyomásszabályozó, ami néha tönkremegy (de a diagnosztika megmondja és ki kell cserélni- nekem egyszer cseréltek- nem nagy tétel), ha a MIL lámpa kigyúl, irány a szervíz.  Én betartom a gyári előírást a olajból és soha nem vettem észre, hogy mikor generál, de generál, mert minden olajcserénél megnézetem a vezérlő memoriájában, hogy mikor generált utoljára. Szóval ez egy olyan rendszer, amivel kell kicsit foglalkozni és akkor problémamentes. 

cs!rke Creative Commons License 2015.01.25 0 0 32424

Á, dehogy. Öreg vagyok már ahhoz, hogy ilyesmin felhúzzam magam. Csak már sok volt. A laikus, aki meg tanácsért jön ide, az nem látja egyből, hogy milyen félretájékoztatás folyik kedves topictársunk részéről. A stílus meg végképp alpári. De ennyi, ettől én még nyugodtan alszom. :)

Előzmény: oLayos (32421)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.25 0 0 32423

T Robi53!Bármit teszel,bárkire hallgatsz,az a saját döntésed lesz!A gázolajszűrővel kapcsolatos véleményem:Normál gázolajnál felezni a csereidőt,az általad használtnál a gyári érték a mérvadó.Nem írom le a miértjét.(A kompozit szűrőkonstrukció további előnye az, hogy a kezdeti leválasztási hatásfoka is igen jó. Általában a szűrők javulnak használatuk során, mert a bennük lekötött szennyeződés az átáramlási keresztmetszeteket szűkíti, és más szenynyeződésmegkötési mechanizmusokat is javít. Ha a szűrőnek nagy a tárolókapacitása, akkor ezt a jó szűrési hatásfokát – eltömődés nélkül – sokáig megőrzi. Tehát az első időszak a kritikus: vajon hogyan alakul a η(3–5 µm) érték kezdetben. Egy egyrétegű, nagy kapacitású szűrő a fenti részecsketartományban éppen hogy eléri a 60%-ot, míg a kompozit MULTIGRADE személygépjármű-szűrőknél 95%, haszongépjármű-szűrőknél 99% felett van.http://autotechnika.hu/uploads/files/archiv/2006/08/12-17.pdf  ) További szép eszmecserét kivánok neked,itt a topikban.

Előzmény: Robi53 (32417)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.25 0 0 32422

T oLayos!Az itt eltöltött hosszú évek alatt,sok segítséget kaptam,adtam,jelentős az általam megoldott hibák száma,bakot is lőtem párszor.Ez szokott pár embernek lelki sérülést okozni,ami rendszeres sértegetéssé fajul.Érdekes esetek is megestek,például az ABS EGYIK FEJLESZTŐ MÉRNÖKÉT,elüldözték a szakmai topikból.Ő jelenleg ECU programokat ír,fejleszt,egy nagy világcégnél.A topiktárs sértegetett,de azért hírdeti a megoldásaimat más topikokban,amit anno nem tudott megoldani.Ennyit róla.Szakmailag az EGR szelep hibái ide tartoznának,mert hibás működés esetén,elég nagy olajkárosító tud lenni.Próbálsz lejáratni úgy,hogy nem tudod a rendszer működési előírását.Leírom neked,hogy a legnagyobb sebességi fokozatban,a 120 km/h sebességnél levő fordulatszám előtti fordulatszám a szabályzás megszüntetési fordulatszáma,ami minden sebességi fokozatban,kógens érték.Alapjáraton elméletileg nem működik,viszont indításkor öntesztet végez,ezért nehéz a lezárása,a kiiktatása.(Hirtelen rengetegen keresték a működési elvét.)

Előzmény: oLayos (32421)
oLayos Creative Commons License 2015.01.24 0 0 32421

T cs!rke!

 

Látom felhúztad jól magad, ezek szerint Te jobban ismered.

 

Nem tiltottam le, naponta jönnek hasonló ügyfelek. Értelmezem, hogy ki írta és betudom mint szmogot a Hungárián.:)

Előzmény: cs!rke (32419)
oLayos Creative Commons License 2015.01.24 0 0 32420

T Robi53!

 

" ...  OMV Maxx gázolaj marad kizárólagosan ... "

 

Jó döntés és reméljük az elkezdődött kútbezárásaik nem egy totális kivonulás előjelei. (l:  Bosznia, Horvátország)

 

Motorolajat legtöbbet - az össz. forgalmazás/felhasználás 2/3 részénél is többet - a Castrolból használunk fel.. Úgy tapasztalom, hogy nálunk még mindig erre a vevők legtöbben. A Castrol név rendesen beleégett a köztudatba.

Hozzáteszem, nekünk különösebb probléma nincs ezzel a márkával.

 

Persze hozzák sokan az olajat, ami azért tükrözi a magyar palettát. 

Motulról én sem hallok rosszat - persze kósza hírek minden márkáról szárnyra kapnak - de olyan mennyiségben rendszeresen visszajáró ügyfélnek nem cserélünk, hogy abból esetleg releváns tapasztalatot összegezzek. Jó a híre és erősödik a marketingjük.

Mobil-t gyakrabban kérnek, teszi a dolgát az is. Egy-két márkába ezt töltünk, amelyiknél a Castrolt jobban csipegeti.

Okát nem ismerem és csak halkan mondom.

 

Most ezzel a "Melyik legyen"-re választ ugyan nem adtam, de ha gondolod kipróbálsz mást és saját szubjektiv meglátásod alapján döntesz. Ha olyan autóm lenne mint a Tied, akkor a  Motult lehet megpróbálnám, stabil olajnak tűnik.

... de ezt nem tudom szakmai érvekkel alátámasztani, meg nem is akarom. Az adalékolások mély titkaiba nem látok bele.

 

Meg 10 ezrenkénti olajcserénél ezek mindegyike kifogástalan lesz!:)

... bár ilyen üzemeltetési szokások mellett még túlzásnak is mondanám, de nem teszem, mivel ártani nem árt.

Előzmény: Robi53 (32417)
cs!rke Creative Commons License 2015.01.24 0 0 32419

Innentől tiltva vagy nálam, mindkettőnknek jobb.

De hogy ne csak üres vagdalkozás legyen:

1./ egr: nem sebességfüggő, nem csökken a turbónyomás. Ha ismernéd a rendszer működését, akkor nem jönnél egy olyan baromsággal, hogy 'ha egy nyomás alatt levő rendszerben kinyitnak egy szelepet,ott csökken a nyomás'. Hallottál már pl. emap-ról?

2./ Robi53-at is félrevezeted, mert nem az egr működését érezte, mint ahogy ő ezt meg is állapította. Inkább regenerálás az.

3./ A fix olajcsereintervallumú autókban nem mindig van olajszenzor.

4./ Nem jelzi ki az olajszenzoros autó, ha felhígul az olaj (legalábbis nem mind, az biztos). Ha ismernéd az olajszenzor működését, meg az ecu ezzel kapcsolatos működését, akkor nem írtál volna ilyet.

5./ DPF lámpa sincs minden autóban, viszont képzeld, találkoztam már olyan autóval, amiben volt, de dpf meg nem.

6./ utolsónak írom (de csak mert nincs kedvem tovább szemezgetni az aranyköpéseidet): 'Nem jut motorolaj a szűrőbe'. :D :D Te csak számítógépes szimulációban láttál autót?!? Szerinted nem jut motorolaj a kipufogóba? Nem kell azzal a hülyeséggel jönnöd, hogy mitől is mennek tönkre a dpf-ek, mert az koránt sem biztos, hogy úgy van, ahogy mondod, de azt meg biztos nem bizonyítod be, hogy a motorolaj nem árt a dpf-nek.

 

Ezek után eléggé visszás egy ilyen megjegyzés:
"(Regeneráció: Nem "jelzi" semmi.Ennyi a topiktárs hatalmas szakértelméről!)"

Arroganciáról: olvasd vissza csaracs 32374-es hozzászólását. Nem hozzád szólt, kicsit iróniával kérdezte, amit kérdezett, de inkább 'kétségbeesést' éreztem benne, meg tanácstalanságot. Annak tudtam be, hogy ő nem ért annyira hozzá, mint amennyit az itt lévőkről gyanít. Erre a 32377-es minősíthetetlen hozzászólást intézted hozzá. Pirossal, helyenként ordítva (?) oktatsz ki vele egyszerre többeket.

 

Szóval valami önvizsgálatot kéne tartanod. Ha eredménytelenül zárul, akkor csak sajnálni tudlak. Mindenki hibázhat, ezzel nincs is gond. De amit művelsz, az túlzás. Szállj le a magas lóról, mindenki jobban jár.

Gyanítom, hogy oLayos topictársnál már tiltva vagy, mert túl higgadtan reagál a hülyeségeidre.

 

Ezzel befejeztem. Ha a fröcsögésen kívül van más mondanivalód is, akkor megkereshetsz.

Előzmény: Törölt nick (32418)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.24 0 0 32418

Üres vagdalózás,mint máskor!Lehet tíltani aki nem tetszik,senkit sem kényszerítenek az írásaim olvasására.Megkérlek kerülj el,igaz a hosszú évek alatt,nem először kérem!Nekem nem kell bizonyítanod,a csoportnak bizonyíthatod az állításaim ellenkezőjét.Végeztem a személyeddel.......

Előzmény: cs!rke (32416)
Robi53 Creative Commons License 2015.01.24 0 0 32417

T oLayos,

Igen, eddigi olvasmányaim alapján EGR ügyben valami nagyon hasonlót, határértékekben is ilyesmit képzeltem el. Köszönöm.

Az a - feltehetően - regeneráció is valóban az lehetett, és talán a használati körülmények, mód, üzemanyag, olaj, stb. okán, nem is indokolt ilyeneket sokszor/sűrűn észrevennem.

 

A topic témájához illeszkedően is:

Azt már eldöntöttem (akár indokolt, akár nem), hogy OMV Maxx gázolaj marad kizárólagosan, mellette, 10-enként lesz olaj-és szűrőcsere is.

Február elején bekövetkezik a 20 e-s szerviz.

Még ingadozom kicsit, de erős valószínűséggel kérni fogom a gázolajszűrő cseréjét is.

Ami inkább foglalkoztat, hogy melyik olajat kérjem/válasszam:

- Magnatec 5w-30 A5 , esetleg Magnatec Prof. 5w-30 A5,

- Mobil Super 3000 X1 FE 5w-30,

- Motul Specific 913d ?

(mindegyik formálisan is wss-m2c913-d-s, amiről hajlamos vagyok elhinni, hogy legújabb/legmodernebbként a legjobb választ adja az üzemanyag bio összetevőkre is)

(legegyszerűbb persze a Ford Formula lenne, de valahogy úgy azonosítottam, hogy az még csak a 913-c, elég nagy kavarodás van a web-en abban a kérdésben is, hogy A1 vagy A5, ezért vettem ki a körből).

 

Olvastam nekem megbízható hozzászólást Mobil választás indoklásával, érvet Motul általában vett jóságáról, Castrol maximális megfelelőségéről. Valahogy nem tudtam végül képbe kerülni Magnatec vs. Magnatec Prof. tekintetben, de elfogadom mindkettő maximális megfelelőségét (különösen, ha tényleg ugyanaz).

Van értelme ezen tovább gondolkodni?

Melyik legyen?

Véleményed?

 

 

Előzmény: oLayos (32412)
cs!rke Creative Commons License 2015.01.24 0 0 32416

Más szemében a szálkát?

Nem az a baj, hogy tévedsz, hanem az, hogy mindent úgy kezelsz, mintha Te lennél az Isten, más meg hülye. Az utolsó 50 hozzászólásban több tévedésed van, amire rávilágítottak, de oda se neki, nehogy tanulj belőle! ;)

Előzmény: Törölt nick (32414)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.24 0 0 32415

MotortechnikaSKYACTIV-D - A MAZDA ÚJ DÍZELMOTORJA

A Mazda a dízelmotor új generációját alkotta meg, a Skyactiv-D az Euro 6-os normát SCR vagy NSC nitrogénoxid katalizátor és kisnyomású kipufogógáz visszavezetés nélkül teljesíti. A 14:1 kompresszióviszonyú motor égésfolyamat irányítása optimalizált, kétfokozatú feltöltéssel és csökkentett súrlódási veszteséggel növelték a hatásfokot, fogyasztását 15-20%-kal mérsékelték.

Előzmény: cs!rke (32413)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.24 0 0 32414

Maradj a tuningnál,vagy tényekkel cáfoljál!Nagyon nem tetszik a hosszú évek óta tartó ocsmánykodásod,főleg amikor szakmai téren sem tudtatok segíteni.Alapvető tény,ha egy nyomás alatt levő rendszerben kinyitnak egy szelepet,ott csökken a nyomás.Bármekkora hülyeségeket leírtál más topikokban,én sosem trollkodtam,pedig bőven lett volna mit.Maradjunk a tényeknél,a vagdalózások helyett.Becsméreltem valakit?Kit?

Előzmény: cs!rke (32413)
cs!rke Creative Commons License 2015.01.24 0 0 32413

Érdekes stílusod van. Mindenkit leoltasz, becsmérelsz. Csak azt nem tudom mire fel, mert amennyi hülyeséget összehordtál már itt, az alapján inkább kérj elnézést most már majdnem mindenkitől!

Előzmény: Törölt nick (32410)
oLayos Creative Commons License 2015.01.24 0 0 32412

T Robi53!

 

Nagy baj lenne, ha egy jó EGR szelep működését ennyire észrevennéd. Mivel folyamatosan teszi a dolgát az ECU felügyelete alatt így ez része a motor normális működésének. Mint említettem, ha jó!

Működik az indítás után pár másodperccel általában 10-20% nyitással - levegőhőmérséklet függvénye is - majd normál átlagos motorterhelésnél 5-30%-os nyitási értékeket variál a kapott utasítás alapján.

Padlózásnál lezár, csakúgy mint teljes gázelvételnél.

Ritkán 80%-os nyitás is előfordul, de én még jól működő EGR-nél nem láttam nagyobb értéket. Ez határozott, de nem padlógázas gyosításnál olvasható/látható.

 

Ezeket élőadat kiolvasással lehet látni és akkor nézzük, ha valamilyen EGR problémára gyanakszunk.Sajnos városi használatnál találkoztam már 20 ezret futott TDCi-vel, amelyiknél szorult már és nem zárt kellően. Ő indtási problémával került hozzám. Ha nem lenne ez a szelep, sok bosszúságtól mentesülnének az autósok, de van.

 

... és nem sebességfüggő, inkább terhelés és fordulatszám játszi szerepet.

 

Ezzel itt a Milyen motorolajat használsz? topikban én nem foglalkozom többet, ennek is van saját topikja, csakúgy mint a részecskeszűrőknek.

 

...az említett körforgalmas szituáció egy rövid filterregenerálás volt inkább. Akkor jellemző inkább amit leírtál.

Előzmény: Robi53 (32409)
Robi53 Creative Commons License 2015.01.23 0 0 32411

Ha ez így van, akkor nekem max. 1x volt olyan, ami regenerációnak is gondolható.

(biztos észrevette a jó OMV anyaggal teli tankot - ha így volt, egyéb feltételek fennállását, tán még jó kedvemet és ráérő időmet is, és úgy gondolta, ez a legmegfelelőbb pillanat ....).

 

Egyébként a pályán a 2200 körüli fordulat akár közel is lehetett az általad mondott sebességhez.

És akkor miért csak 2x eddigi élete során? Biztos, hogy észreveszem a seggemmel, ahányszor ezt eljátssza.

Előzmény: Törölt nick (32410)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.23 0 0 32410

OFF:Nem!Sebességfüggő,kb 120km/h-ig dolgozik,az ECU vezérli.Visszavezeti a szemetet a szívócsőbe,amikor nyitott,akkor csökken a turbónyomás,a befecskendezés,stb.Tudomásom szerint,már jönnek az EGR nélküli dízelek.

Előzmény: Robi53 (32409)
Robi53 Creative Commons License 2015.01.23 0 0 32409

Hát, az szörnyű lenne, ha "EGR dolgozását" én bármilyen formában érezném.

És nem (esetleg szakaszosan, vezérelve) de folyamatosan dolgozik?

 

 

Inkább így szerettem volna előbbi vélaszomban:

..."majd csak felismerem valahogy 35 év és 1,5 MILLIÓ km autózás után."

Előzmény: Törölt nick (32407)
Robi53 Creative Commons License 2015.01.23 0 0 32408

Én elhiszem, hogy van olyan Ford is, amiben van. Az enyém nem ilyen.

Az enyémben az elektronikus menetstabilizálót is a BC-n keresztül, "szoftveresen" lehet ki-bekapcsolni, másikakban van egy kivezetett nyomógomb a középkonzolon. Ebből még nem mondanám, hogy egyikben vagy másikban nincs valamilyen funkció, és ennek oka a cost-cutting.

Olajra utaló lámpa, azt hiszem, van, de nem megyek ki ismét megnézni. Viszont, meg lennék lepve, ha baj esetén nem küldene valami szöveges üzenetet is.

Én ezt lényegtelennek érzem, és nem is mutat rá, hogy amiben van ilyen regeneráció-visszajelző közvetlen ledes megoldás, az mikor kezd jelezni (mindjárt, amikor "először" nekiáll, vagy csak amikor már többször megpróbálta és nem sikerült befejeznie, vagy csak egyszerűen, rendre nem állnak elő a szükséges üzemi körülmények - üzemmeleg motor, rövid távú előzmények alapján feltételezhető folyamatos egyenletes futás, elégséges üzemanyag, ....., ....., - és már nagyon kellene)

 

(olajjal kapcsolatos visszjelző lámpa azért nem érdekelt, mert minden hosszabb útra való indulás előtt - és van ilyenem bőven - a pálcával nézem meg (akár hiszed, akár nem, meg is szagolom, és megtapogatom/morzsolgatom kicsit), menet közben meg, ha baj lenne, majd csak felismerem valahogy 35 év és 1,5 km autózás után.)

Előzmény: Törölt nick (32405)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.23 0 0 32407

T Robi53!Szerintem az EGR dolgozott.

Előzmény: Robi53 (32406)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!