Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Az Il-2-es fegyverzete 82-132mm-es nír ( kicsi a harci rész, 1-5 kg)), PTAB kazettás bombák, 50-100 kg-os repeszrombolók, egy hk elhárításra és tábori erődítmények rombolására optimalizált kialakítás.
A boxcar-nál :) meg GP250 lb-nél kezdődött a világ, egészen a tonnásokig, ergo más is volt a hatás.
"in less than four years (December 1941- August 1945), the US Army Air Forces lost 14,903 pilots, aircrew and assorted personnel plus 13,873 airplanes --- inside the continental United States . They were the result of 52,651 aircraft accidents (6,039 involving fatalities) in 45 months."
Forrás: AAF Statistical Digest 1945
Vannak ellentmondások, de a nagyságrend így is rettenet, még akkor is ha kb. mindegyik 4-ik baleset járt totál gépkárral.
Hogy a humán oldalon túl mibe is kerülhetett ez a veszteségi ráta, a gépárak
A célazonosítási gondok meg messze nem meglepőek az akkori műszaki lehetőségek + egyéb tényezők, többek között:
- terep és időjárás: "belátni " a völgyekbe, hegyi időjárás viszonyok
-szigorú álcázás és rádió csend, menet fegyelem az ellennnél
-minimális mozgatása a teknyikának.
-nem lehetett alkalmazni a tűzfelderítést-lásd Öböl 1 ahol gyakorlatilag "kiugrasztottak" iraki egységeket a sivatagi állásaikból, a nem túl pontos első MLRS sorozat hatása:)
> Az AF alatt valóban felderítési és célazonosítási gondok voltak. Azóta meg eltelt 20 év és nem LANTIRN, hanem Sniper és LITENING II és ezek upgradeje van. 20 km-ről azonos méretű gépek típusa megállapítható.
Időközben az álcázás is sokat fejlődött, már gyártják a metaanyagból készült szőnyegeket, amelyek IR/UV/EW tekintetben gyakorlatilag láthatatlanná teszik a katonákat, járműveket. Már némelyik migráns is Harry Potter-nek öltözve próbál átjönni a záráson, láthatatlanná tevő köpenyben - de hogy honnan szerzik, NGO-nak bekamuzott CIA vagy ilyesmi forrásból?
Meg aztán manapság egy 6x6-os lehet kukásautó vagy katyusa vagy sahid-mobil vagy kukásautónak álcázott BMP-torony és csak a szövegkörnyezetből lehet tippelni, hogy mi micsoda (minek kukáskocsi a sivatag közepén)?
Szóval az emberi szem és ész, ami év tízezredek alatt fejlődött idáig a kardfogú tigris általi megevés révén, egyelőre nem nélkülözhető a katonásdiban.
A legkinkább bombázott és utcai harcok után is "csak" kb. 60%-a volt Berlinnek lerombolva, a belváros esetén közelített ez a 100%-hoz.
Bp kapcsán írd be a keresőbe, hogy budapest 1945 és szerintem kicsit revideáld nézeteidet. Min. olyan súlyosan volt leromobolva és nem a bombázások miatt. Berlint is az ostrom zúzta le teljesen és nem a bombázások. Ahhoz "végtelen" sok bomba kellett volna.
Ezek csak a harci veszteségek vagy a balesetek is benne vannak?
Én is röhögtem, hogy a harcászati Il-2-őt a stratégiai bombázáshoz hasonlítja.
Az AF alatt valóban felderítési és célazonosítási gondok voltak. Azóta meg eltelt 20 év és nem LANTIRN, hanem Sniper és LITENING II és ezek upgradeje van. 20 km-ről azonos méretű gépek típusa megállapítható. A LANTIRN-nal pár 8 km-ről egy BTR kvázi nem különböztethető meg egy kisbusztól...
5.6 nm. Lövésem sincs mit látni a célkeresztbe. Hosszú jármű, ennyi.
Pont ez az. Az angolszászoknak kevesebb saját légierős veszteségük volt a magasból szőnyegezés miatt, cserében izzé-porrá bombázták Németországot, legalábbis annak civil részét, amit aztán 100% újjá kellett építeniük Marshall-segéllyel, persze lehet ez is volt a mesterterv, a gazdasági és kulturális szolgaságba döntés.
A szovjeteknek viszont iszonyú saját légierős veszteségük volt az alacsonyan repülő harcmodor miatt, de mivel így pontszerűen támadhattak a repülőik (Il-2/P-39/Pe-2), a célpontok relatíve épebben maradtak. (Bp. például felismerhető maradt az erőddé nyilvánítás és 2 hónapi rettentő ostrom ellenére.)
Mondjuk ha az USAF 99-ben a jugóknál Warthog-okkal támad fűnívóban, lehet lett volna 100 gépveszteségük és közel annyi pilóta is - de meg tudták volna találni a valós célpontokat és utána valszeg meg tudták volna indítani a vágyott szárazföldi inváziót az orthodoxia megsemmisítésére. Így meg hamarosan visszaül a putyin a szerb maradékba és 20-25 év alatt kitakarítja a koszovói, bosnyák stb. mahometán bandát Európából, odalesz a kalergista új világrend.
The table below summarizes all losses in the ETO during the war:
Aircraft Type
Number Lost
B-17
4,754
B-24
2,112
P-47
1,043
P-38
451
P-51
2,201
Total10,561
Total American Air Force losses worldwide during World War II: 27,694 aircraft, including 8,314 heavy bombers, 1,623 medium and light bombers, and 8,481 fighters as destroyed in combat.
> 15kft alatt harcterületen nem repülünk. "NATO harcparancs 18 évvel ezelőtt"
Ez nagyon jó, csak ugye Jugóban lebombázták a fekete műanyag fóliából leterített autópályát, a felfújható és vesszőfonatú hk. dandárokat, meg a SA-akármennyinek nézett, erdőben kirakott ex MiG-21 radarokat, a beásott gyalogsági hadosztályt viszont észre sem vették - mivel 5km magasból semmit se lehet megkülönböztetni semmitől.
A szírek a saját hazájuk felszabadításáért harcolnak és nyilván vállalják az alacsonyabb csatarepülés és a vele járó magasabb veszteség kockázatát azért, hogy "buta" muníciókkal is tudjanak pontosabban dobni a vahhabiták törülközős fejére és így ne kelljen drezdai szinten szőnyeg szétbombázni minden városukat a győzelemért.
Ez már a 2.vh-ban is így volt, hogy a ruszkik Il-2 és P-39 alacsony támadókkal dolgoztak, az angolszászok meg nagy boxcar 4-motoros kötelékekkel, aztán vagy eltalálták a gyárat vagy helyette a várost vagy azt sem. Meg lehet nézni, hogy mekkora Il-2 veszteségek voltak, kb. 35 ezret gyártottak belőle, de 2 ezer se maradt a háború végére. Ahhoz képest a SyAF szinte ép.
Nem. Az fáj, hogy politikai mocsárrá változtatsz már huszadjára egy szakmai topikot. Hpasp is szólt lent érte. Más fórumokon az ilyen eltévelyedők az első figyelmeztetés után hamar a banamákon nyaralnak ideiglenesen és aztán végleg is.
Én konkértan leszarom, mert engem a technikai aspektusa érdekel és nem az, hogy egyesek igencsak elborult világnézetével hadakozzak. Annyi értelme lenne, mint szél ellen pisálni...
Sztrela-2 sehol nincs hadrendben évtizedek óta, Sztrela-3-at VSz-ben csak Szu használt, de Iglával lecserélték vagy 30 éve. A harmadik világból származnak sanszosan a Sztrela-2 másolatok, azt képesek gyártani.
Én nem próbálok úgy tenni, mint aki felismer egy ilyen (békegalamb volt a jelem már az ovodában is) de logikus, hogy ezeket lehet beszerezni a k. európai országoktól ahonnan ezerrel áramlik a fegyver sziriába.
Azért kicsit aggasztó, mert egy tucat ilyen rakétával hetekre blokkolni lehetne az eu-ban a polgári légi közlekedést.