Holnaptól egy 2013-as évjáratú, még a II-es Octavia tulaja leszek a 122LE-s TSI motorral.
A kocsit átnézettem egy erre szakosodott szakemberrel, mert ennyi pénzért nem akartam magamra hagyatkozni a vásárlásnál, hiszen nem vagyok autó szerelő, nagyokat lehet szívni használt autóval ugye.
Na, szóval, a kocsi rendben van, patent állapotú, még a 185e km ellenére is, ami belement ilyen rövid idő alatt. Flotta kezelő szervizelte, leinformálható módon volt karbantartva. Elvileg egy sofőr használta, a km-ből, és a kocsi állapotából véve hosszú távokon, ami ugye elvileg a legjobb egy autó szempontjából.
Egyedül az 1-es hengernél volt gyújtási gond, de az árba bele alkudtam 4 új gyári minőségű gyertya és gyújtó trafót, hogy azt adják mellé, majd én belerakatom a szerelőmmel. Szaki szerint egyszerre érdemes cseréli, mert hamarosan a többi is beadja ilyenkor a kulcsot. Így legalább ez is rendben lesz.
A lánca még a gyári (ami ugye tudtommal a rákfenéje ennek a motornak), és nem csörög zörög, nagyon szépen jár a motor, ez is ellenőrizve lett.
A kérdésem igazából az lenne, hogy mi az amire jobban figyelni kell ennél a motornál, autónál ilyen korban és km mellett, meg úgy általában, mi a tapasztalatotok?
Hasonló tapasztalatom van a 150 LE -s Skoda Superbbel, 8 L körüli a városi fogyasztás ; 6,5 L auto pályán 130 -as tempónál, 5.3 L 90-es sebességnél nyugodt stilusban,...ezt 28.000 km megtétele után írhatom,erőre pedig bőven elég , megpakolt csomagtérrel,4 személlyel nem kell félni at autópályán , nyugodt vezetési stílushoz bőven elég a motor !
Szeretnék tisztán látni, így kérném a segítségeteket. Van egy 2012-es O2 FL-en, 1.4 TSI motorral (CAXA motorkód). Indításkor van amikor gyenge lánccsörgést hallok, így hamarosan tervezem a vezérléscserét. Azt szeretném kérdezni, hogy ilyenkor miket kell cserélni az autóban? Olvastam olyat, hogy a vízpumpát és a vezérlésállító kereket is.
Körülbelül mennyibe szokott kerülni egy ilyen mutatványnak az anyagköltsége?
Nincs gond a 125 lovas verzióval. Amikor mi mellettük döntöttünk a józanság vezérelt. 125-150 ló között, ha jól emléxem 400e Ft különbség volt. Ha a fiatalok úgy döntenek, hogy nekik is kell az a +25 lóerő és + 50 Nm nyomaték kb. 110e Ft-ért elérhető bármelyik chip tuning műhelyben. Természetesen csak oda fogjuk vinni, ahol fék pad is van. A 125 lovas verziónál az adók is kedvezőbbek, úgyhogy szerintem az a jobb/értelmesebb választás!
Az O3-ban ugyan ez a motor 150 lóerőt tud 250 Nm-rel (valószínűleg ez is tovább lesz okosítva 180/290-re), érezhetően vehemensebb, erősebben húz, de ez csupán szoftver kérdése. A Golfokkal hasonló fogyasztás érhető el, 90-100 tempomatos utazásnál. A 4.7 fogyasztás tudatos vezetés esetén lejjebb szorítható, de a fiatalokat ez csak az elején érdekelte. Most már inkább élmény tudatosan vezetnek ... :)
Nyilván a Te véleményed értékesebb, én még nagyon keveset mentem vele. A 150 lovas motor nyilván jobb lenne, de szimpla közlekedésre, utazáshoz ez is megfelel.
Ehhez azért erősen oda kell figyelni, és 90 -nel menni 6-ban..
Én országúton hosszú távon tudok 5,5 körülit kihozni 90-110 mellett. Pályán 140 (óra szerint) 6,2-6,6.. Vegyesben 7,1.
Ez több mint jó szerintem
Azért a 150 lovas még jobb lenne. Uis, ha pályán a kamion miatt le kell lassulni, bizony a váltóhoz kell nyúlni, és vissza rakni 5-be, mert 6-ban nem nagyon indul meg..Ennél az előző 1.9 PDTDI-m lényegesen jobban tolt, pedig csak 105 LE-s volt..
Igaz VI-os Golf, de nálunk autópályázással inkább 6-7 l között van a 100 km-es fogyasztás, városban, rövid utakon elérheti simán a 10-et (és nem is szereti sem a váltó, sem a motor).
Már 4. éve hajtjuk, belement kb. 70e km, komoly baja nem volt, szerintem mindenre elég, ami a normális közlekedéshez kell, padlózva meg lehet vele meglepetéseket okozni.
Szerintem elég. A fogyasztásról nehéz írni, mert stílus és útszakasz kérdése is. Országúton, pályán (családdal, megpakolva, hatodikban tempomattal) 5,1L. Bár, az enyémben még csak 2200km van, állítólag később még kedvezőbb lesz a fogyasztása.
köszönöm szépen a választ es a segítséget...... kár hogy a belga technikusok nem ilyen tisztán látják a dolgokat.... de hat mit lehet tenni, gondolom meg van fogva a kezük es csak saját díler által forgalmazott termeket használnak
Akkor a Volkswagen ilyen komoly szíjakat gyártana? Sok helyen azt olvasom, hogy 5-6 évente cserélni kell akkor is, ha keveset megy vele az ember, mert elöregszik az anyaga. Régen volt már szíjas autóm, azok sem voltak meg sokáig, úgyhogy jó lenne konkrétumokat is olvasni ez ügyben, mert egy elég fontos alkatrészről van szó. Az állítólag, meg a talán szerintem kevés lehet ebben a témában. Most akkor benne van valami a leírásokban, vagy nem? Készülnék autót venni, ezért érdeklődöm és gondolatban van egy láncos is, persze nem ez a márka.
Vezérlés cserére szerintem nincs pontos előírás, hanem elvileg szemrevételezés van írva a szervizkönyvben. Én 6-8 év - max. 90000km után cserélném.
Az első szerviz elvileg olaj + szűrő + pollenszűrő + mobilitás garancia - ez 40-100e Ft között szóródhat márkaszerviztől függően. Nyugodtan kérj árajánlatot több helyről is mailben, így össze tudod hasonlítani - elvileg mindegyiknek ugyanazon tételeket kellene tartalmaznia, ill. az egyes műveletekre a gyári időkeretnek is azonosnak kellene lennie. Ami biztosan el fog térni: rezsi óradíj, olaj literje, szűrők ára. Arra is érdemes rákérdezni, hogy viheted-e mondjuk az olajat, ha az megfelel a gyári előírásnak (VW504.00 a 30 ezres periódushoz) és akkor marad-e az assistance is.