Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Panzerbear Creative Commons License 2018.04.18 0 0 5008

A nyúlott lánc "elrakhatja" a vezérlést úgy, hogy égés (gyujtás) problémák legyenek. 

Előzmény: Alex_Aston (5007)
Alex_Aston Creative Commons License 2018.04.18 0 0 5007

Megnyugtattál... :)

 

Előzmény: Panzerbear (5006)
Panzerbear Creative Commons License 2018.04.18 0 0 5006

A gyujtási gond lehet a nyúlott lánctól is... 

Előzmény: Alex_Aston (5005)
Alex_Aston Creative Commons License 2018.04.18 0 0 5005

Sziasztok!

 

Holnaptól egy 2013-as évjáratú, még a II-es Octavia tulaja leszek a 122LE-s TSI motorral.

A kocsit átnézettem egy erre szakosodott szakemberrel, mert ennyi pénzért nem akartam magamra hagyatkozni a vásárlásnál, hiszen nem vagyok autó szerelő, nagyokat lehet szívni használt autóval ugye.

Na, szóval, a kocsi rendben van, patent állapotú, még a 185e km ellenére is, ami belement ilyen rövid idő alatt. Flotta kezelő szervizelte, leinformálható módon volt karbantartva. Elvileg egy sofőr használta, a km-ből, és a kocsi állapotából véve hosszú távokon, ami ugye elvileg a legjobb egy autó szempontjából.

Egyedül az 1-es hengernél volt gyújtási gond, de az árba bele alkudtam 4 új gyári minőségű gyertya és gyújtó trafót, hogy azt adják mellé, majd én belerakatom a szerelőmmel. Szaki szerint egyszerre érdemes cseréli, mert hamarosan a többi is beadja ilyenkor a kulcsot. Így legalább ez is rendben lesz.

 

A lánca még a gyári (ami ugye tudtommal a rákfenéje ennek a motornak), és nem csörög zörög, nagyon szépen jár a motor, ez is ellenőrizve lett.

 

A kérdésem igazából az lenne, hogy mi az amire jobban figyelni kell ennél a motornál, autónál ilyen korban és km mellett, meg úgy általában, mi a tapasztalatotok?

 

Előre is köszi!

superb III 150 pK Creative Commons License 2018.04.17 0 0 5004

Hasonló tapasztalatom van a 150 LE -s Skoda Superbbel, 8 L körüli a városi fogyasztás ; 6,5 L auto pályán 130 -as tempónál, 5.3 L 90-es sebességnél nyugodt stilusban,...ezt 28.000 km megtétele után írhatom,erőre pedig bőven elég , megpakolt csomagtérrel,4 személlyel nem kell félni at autópályán , nyugodt vezetési stílushoz bőven elég a motor !

Előzmény: bp2bb (4996)
Realtukko Creative Commons License 2018.04.17 0 0 5003

Valamiért nem jól hozza be a linket. Írd be az oldal keresőjébe a cikkszámot, de a végéről a C-t hagyd le.

Előzmény: Realtukko (5002)
Realtukko Creative Commons License 2018.04.17 0 0 5002

Vezérlésállítót kell cserélni, igen. A vízpumpát passzolom.

 

Ebben a javítószettben elvileg benne kell legyen a vezérlésmódosító is. Asszem neked a 03C198229C jelzséű kell, de mérget nem veszek rá. 

 

https://webshop.langauto.hu/FrmItemSearch.aspx

Előzmény: Ultras_1899 (5001)
Ultras_1899 Creative Commons License 2018.04.17 0 0 5001

Sziasztok!

Szeretnék tisztán látni, így kérném a segítségeteket. Van egy 2012-es O2 FL-en, 1.4 TSI motorral (CAXA motorkód). Indításkor van amikor gyenge lánccsörgést hallok, így hamarosan tervezem a vezérléscserét. Azt szeretném kérdezni, hogy ilyenkor miket kell cserélni az autóban? Olvastam olyat, hogy a vízpumpát és a vezérlésállító kereket is. 

Körülbelül mennyibe szokott kerülni egy ilyen mutatványnak az anyagköltsége?

 

Köszönöm a segítséget!

Törölt nick Creative Commons License 2018.04.17 0 0 5000

Nincs gond a 125 lovas verzióval. Amikor mi mellettük döntöttünk a józanság vezérelt. 125-150 ló között, ha jól emléxem 400e Ft különbség volt.  Ha a fiatalok úgy döntenek, hogy nekik is kell az a +25 lóerő és + 50 Nm nyomaték kb. 110e Ft-ért elérhető bármelyik chip tuning műhelyben. Természetesen csak oda fogjuk vinni, ahol fék pad is van. A 125 lovas verziónál az adók is kedvezőbbek, úgyhogy szerintem az a jobb/értelmesebb választás! 

Az O3-ban ugyan ez a motor 150 lóerőt tud 250 Nm-rel (valószínűleg ez is tovább lesz okosítva 180/290-re), érezhetően vehemensebb, erősebben húz, de ez csupán szoftver kérdése. A Golfokkal hasonló fogyasztás érhető el, 90-100 tempomatos utazásnál. A 4.7 fogyasztás tudatos vezetés esetén lejjebb szorítható, de a fiatalokat ez csak az elején érdekelte. Most már inkább élmény tudatosan vezetnek ... :) 

 

Előzmény: bp2bb (4999)
bp2bb Creative Commons License 2018.04.17 0 0 4999

Nyilván a Te véleményed értékesebb, én még nagyon keveset mentem vele. A 150 lovas motor nyilván jobb lenne, de szimpla közlekedésre, utazáshoz ez is megfelel.

Előzmény: Marty (4998)
Marty Creative Commons License 2018.04.16 0 0 4998

Ehhez azért erősen oda kell figyelni, és 90 -nel menni 6-ban..

Én országúton hosszú távon tudok 5,5 körülit kihozni 90-110 mellett. Pályán 140 (óra szerint) 6,2-6,6.. Vegyesben 7,1.

Ez több mint jó szerintem

Azért a 150 lovas még jobb lenne. Uis, ha pályán a kamion miatt le kell lassulni, bizony a váltóhoz kell nyúlni, és vissza rakni 5-be, mert 6-ban nem nagyon indul meg..Ennél az előző 1.9 PDTDI-m lényegesen jobban tolt, pedig csak 105 LE-s volt..

 

Előzmény: bp2bb (4996)
ac07 Creative Commons License 2018.04.16 0 0 4997

Igaz VI-os Golf, de nálunk autópályázással inkább 6-7 l között van a 100 km-es fogyasztás, városban, rövid utakon elérheti simán a 10-et (és nem is szereti sem a váltó, sem a motor).

Már 4. éve hajtjuk, belement kb. 70e km, komoly baja nem volt, szerintem mindenre elég, ami a normális közlekedéshez kell, padlózva meg lehet vele meglepetéseket okozni. 

Előzmény: nnz (4994)
bp2bb Creative Commons License 2018.04.15 0 0 4996

Szerintem elég.
A fogyasztásról nehéz írni, mert stílus és útszakasz kérdése is. Országúton, pályán (családdal, megpakolva, hatodikban tempomattal) 5,1L.
Bár, az enyémben még csak 2200km van, állítólag később még kedvezőbb lesz a fogyasztása.

Előzmény: nnz (4994)
Törölt nick Creative Commons License 2018.04.14 0 0 4995

Lóerőből sosem elég szerintem.

Előzmény: nnz (4994)
nnz Creative Commons License 2018.04.14 0 0 4994

Sziasztok,

 

Golf 7 Variant 1.4 DSG vásárlás előtt állok. Kérdésem elég hozzá a 125Le motor? Kinek mi a tapasztalat? Fogyasztás?

Elég nyugis tempóban vezetek, évente 2-3 alkalommal megyek hosszabb útra megpakolva családdal.

 

 

reactorpeet Creative Commons License 2018.04.10 0 0 4993

Üdv mindenkinek!

Eladó egy láncos 1.4 tsi motor.Generátor,önindító,klímakompresszor nincs rajta.Irányár:310000.-

Akit érdekel hívjon:06 30 2222513

endre70 Creative Commons License 2018.04.10 0 0 4992

Helló,

 

Composition Media rádió ezzel a kütyüvel okosítható lehet,hogy telefon kijelzőn látottak pl. gps megjelenjen?

 

https://www.ebay.com/itm/Universal-Car-Wifi-Mirror-Link-Screen-Android-iOS-Electric-DLNA-Airplay-Adapter/253086256755?_trksid=p2485497.m4902.l9144

endre70 Creative Commons License 2018.04.09 0 0 4991

hát ezt mar nem,hacsak nem te vetted meg :-)

Előzmény: vwkoll87 (4990)
vwkoll87 Creative Commons License 2018.04.06 0 0 4990

Sziasztok!

 

Kiszemeltem egy kocsit, 1,4tsi 140le változatú motor van benne. Mit lehet tudni erről a motorról érdemes megvenni? 

 

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/volkswagen/golf_vii/volkswagen_golf_vii_1.4_tsi_bmt_comfortline_bor-szovet_ulesek-12774877

ac07 Creative Commons License 2018.04.06 0 0 4989

Ez az ősöreg 1.6 mpi-nél is így volt, 90e km-től szemrevételezés, konkrét csereidőpont nem volt rá. Csak a tapasztalat: 90-100e km és/vagy 6-8 év.

Előzmény: Tetra79 (4985)
superb III 150 pK Creative Commons License 2018.04.06 0 0 4988

köszönöm szépen a választ es a segítséget...... kár hogy a belga technikusok nem ilyen tisztán látják a dolgokat.... de hat mit lehet tenni, gondolom meg van fogva a kezük es csak saját díler által forgalmazott termeket használnak 

Előzmény: mantec (4980)
Panzerbear Creative Commons License 2018.04.06 0 0 4987

A VW nem gyárt semmilyen szíjat. Ilyet rendel bele, ilyet kap. Ahogy a láncnál is volt.... 

Előzmény: inas1 (4986)
inas1 Creative Commons License 2018.04.05 0 0 4986

Akkor a Volkswagen ilyen komoly szíjakat gyártana? Sok helyen azt olvasom, hogy 5-6 évente cserélni kell akkor is, ha keveset megy vele az ember, mert elöregszik az anyaga. Régen volt már szíjas autóm, azok sem voltak meg sokáig, úgyhogy jó lenne konkrétumokat is olvasni ez ügyben, mert egy elég fontos alkatrészről van szó. Az állítólag, meg a talán szerintem kevés lehet ebben a témában. Most akkor benne van valami a leírásokban, vagy nem? Készülnék autót venni, ezért érdeklődöm és gondolatban van egy láncos is, persze nem ez a márka.

Tetra79 Creative Commons License 2018.04.05 0 0 4985

Nekem 1.4TSI 140Le, CHPA motorom van.

 

Beszéltem két márkaszervizzel. Szigetszentmiklósival és Sopronival is.

Vezérműszíjat nem kell cserélni, azért nincs benne szerviz leírásokban.

120 - 150e km-nél érdemes kérni vezérműszíj ellenőrzést (vagy megnézik) és ha kell, akkor cserélik. 

Állítólag 200e km-t is simán el lehet menni vele.

 

Előzmény: ac07 (4984)
ac07 Creative Commons License 2018.04.05 0 0 4984

Vezérlés cserére szerintem nincs pontos előírás, hanem elvileg szemrevételezés van írva a szervizkönyvben. Én 6-8 év - max. 90000km után cserélném.

Az első szerviz elvileg olaj + szűrő + pollenszűrő + mobilitás garancia - ez 40-100e Ft között szóródhat márkaszerviztől függően. Nyugodtan kérj árajánlatot több helyről is mailben, így össze tudod hasonlítani - elvileg mindegyiknek ugyanazon tételeket kellene tartalmaznia, ill. az egyes műveletekre a gyári időkeretnek is azonosnak kellene lennie. Ami biztosan el fog térni: rezsi óradíj, olaj literje, szűrők ára. Arra is érdemes rákérdezni, hogy viheted-e mondjuk az olajat, ha az megfelel a gyári előírásnak (VW504.00 a 30 ezres periódushoz) és akkor marad-e az assistance is.

Előzmény: zoka40 (4982)
mantec Creative Commons License 2018.04.04 0 0 4983

T csab744

 

"... csak abban ..."

Meg abban is, hogy a Shell GTL alapolajjal készíti, míg a többiek HC-vel.

Meg abban is ...

Meg abban is ...

stb.

Előzmény: Csab74 (4981)
zoka40 Creative Commons License 2018.04.04 0 0 4982

Sziasztok!

Nem találtam a választ Inas kérdésére, ezért én is megkérdezem:

1.4 TSI 125LE vezérmű szíj csere km/év?

Még egy kérdés:Első kötelező szerviz 2év/30km kb. mennyibe kerül (1.4 TSI-125LE)?

Előre is köszönöm a segítséget.

Csab74 Creative Commons License 2018.04.04 0 0 4981

Ez csak abban tér el az 5W30-tól, hogy hidegben folyékonyabb.

Elviekben ennek csak télen lenne jelentősége.

Előzmény: superb III 150 pK (4978)
mantec Creative Commons License 2018.04.04 0 0 4980

T superb III 150 pK!

"... 0W-30 ..."
A gyártóművi követelmény nem viszkozitási osztály (5W-30, 0W-30 ...), hanem VW 504 00 elfogadással rendelkező motorolaj.

"... Shelll 0W-30 ..."
Ha a Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30, vagy Shelll Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 motorolajat használod, az rendelkezik a hivatkozott gyártóművi előírással.
Választhatod még a Mobil 1 ESP 0W-30, Ravenol VSW 0W-30 motorolajat is.

Előzmény: superb III 150 pK (4978)
PAN18C Creative Commons License 2018.04.04 0 0 4979

Szia! Nekem a m. szervizben a következő olajat töltötték be.

 

Cikkszám: 15669B CASTROL motorolaj 5W-30, 5l
részére SKODA SUPERB Kombi (3V5) 1.4 TSI 150LE

SAE viszkozitási osztály:  5W-30 Térfogat [liter]:  5 olaj:  Szintetikus olaj specifikáció:  ACEA C3 Gyártói engedély:  MB 229.31, MB 229.51, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00 Termékcsoport:  EDGE Verzió:  LL Kötési mód:  Kanna

Üdv:

Előzmény: superb III 150 pK (4978)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!