Nem hiszem, hogy a körforgalom megoldaná azt, hogy ne a város végétől várakozzanak az autók a továbbhaladásra.
A Pesti és a Csabai/Péceli út kertes házas övezetre lett tervezve. Azért mert az utóbbi időkben 3-4 buszmegállóként megspékelik egy-egy lakóparkkal, az út szélessége még meg tágul meg.
Néhány éve történt, már megvolt a buszsáv és a 60-80 cm széles elválasztósáv a zebrával:
Szinte alig volt forgalom, de arra a szakaszra/részre éppen akkor, egyidőben érkezett Kert felől egy csuklós BKV-busz és egy kamion/teherautó (Spar/Aldi/Tesco/mindegy), valamint Kert felé tartó szintén csuklós BKV-busz.
Nem volt egyértelműen balesetveszély, de olyan szerencsétlenül érkeztek meg egymás mellé, hogy a teherautónak néhány métert vissza kellett tolatni, hogy ne ütközzenek.
Arra már nem emlékszem, hogy Csaba felé volt-e autó. Csak arra figyeltem fel, hogy a Kert felé menő busz megáll félig áthaladva a zebrán, ahonnan senki nem akart átjönni a Csabai úti oldalra.
Lehet ötletelni a 1,5-2 méter átmérőjű körforgalommal kapcsolatban, lehet házakat lebontani miatta. Igaz, van ott egy kisebb, hosszúkás tér, abból bármit lehet építeni, de attól az említett szakaszon az úttest már nem szélesíthető tovább néhány ház lebontása nélkül. Bár nem ott lakom, de én felajánlanám körforgalomnak a mi telkünket, (pl) a Turai kastélyért cserébe...
Két problam is van a maglódi körforgalmat bővíteni kellene mint a Budakalászi körforgalom, itt torlódik fel a sor, az MO -án is állnak az autók. A kucorgó térre is körforgalom kell, mert 5 utca torlódik kanyarodó sávokkal kombinálva. Katasztröfa. Egyetértünk.
A közlekedésszervezés egy nagyvárosban valami olyasmi, mint egy, egymással is összefűzött, ördöglakat-halom megoldása-kibogozása.
.
"Kíváncsi lennék arra, hogy egy komoly szaktudású "közlekedést fejlesztő mérnök", a fulladásig elfajzott röhögőgörcs vagy agyérgörcs nélkül hogyan tudja majd elolvasni ezeket az ötleteléseket."
.
Hát én sem ötleteket nem mernék adni a témában, sem az ötletek elbírálására nem vállalkoznék (de talán még az a régi, egyetemi évfolyamtársam sem, aki egy időben az FKF forgalomtechnikai vezetője volt).
Egy ilyen bonyolult rendszerben egy probléma látszólag jó megoldása általában tíz újabb problémát okoz. :)
A héten két alkalommal is el kellett menni a maglódi bevásárlóközpont egyik "áruházába". Az egyik alkalom a koradélelőtti órákban volt, a másik alkalom egy délután. Hazafelé a Pesti úton mindkét alkalommal nagyon sokat vártunk a Zrínyi utcai jelzőlámpa zöldjére. Egyik alkalommal a Sáránd utcáig állt a sor, a másik alkalommal a Sárándon túl. Előttünk többségében furgonok, teherautók és kamionok várakoztak. Nem ismerem jól a környéket, nem járunk arra sokszor, nem tudom, hogy ott mekkora a forgalom, és azt hogyan lehetne kikerülni. A két "utazás" között 2 nap különbség volt, mind a kettő a nagy forgalomban.
Nem sokat olvastam arról, hogy ez a közlekedésben mennyire gáz, de arról annál többet, hogy milyen felháborító, hogy a Mezőtárkány utcánál hol van a buszmegálló.
-
Kíváncsi lennék arra, hogy egy komoly szaktudású "közlekedést fejlesztő mérnök", a fulladásig elfajzott röhögőgörcs vagy agyérgörcs nélkül hogyan tudja majd elolvasni ezeket az ötleteléseket.
(Habár emlékeim szerint az utolsó komoly akciótervet a 3877. számú kunbéla úttörőcsapat /csapat vigyázz, fogadás jobbról, zászlónak tiszteeelegj/ vezetősége készítette a névadó aranyhörcsöge náthából való kigyógyulásának hetvenegyedik évfordulója megünneplésére...)
A héten, azt hiszem csütörtökön, reggel 8 óra körül a Pesti úton, a Csabai út és a Maroshévíz utca között, a buszsávban egy BKV csuklós ütközött egy személyautóval. A BKV-s helyszinelőn kívül volt ott egy tűzoltóautó is, de nem lehetett túl nagy baleset, mert a busz vontatás nélkül, "sajátlábán" ment el onnan az Elág felé. Azon a részen a közlekedést mégis "megoldotta" a reggeli-délelőtti 2-2,5 őrára.
Kétszer két sáv is be fog dugulni. Ha szabad utat adunk, egy ideig lesz csak szabad, idővel bedugul, megnő rajta a forgalom. A megoldás, ha a Pesti útról lekerül a teherautóforgalom, az M0-ról a Cinkotai út felöl érkeznek be, és a Vidor után át a keresztúrira, és Vaslónál a Jászberényire. Itt viszont változtatni kellene a főút irányán, hogy a teherautók a Keresztúri felöl Kőbánya irányában gyorsan át tudjanak menni. Így viszon a Keresztúrin nőne a forgalom vasúti átjáró és a Vidor között. Max ide kéne majd bővítés.
Kevesen utaznak vonattal, pedig praktikus de a buszmegállók jobban elérhetőek emiatt nem használják a vonatközlejedést. Gondolkodhatunk a kerületben vonatközlekedésben de a lakótelepekről, senki nem használja csak a buszokat emiatt a kersztúri út 2x2 sávos bővítését kell kegoldani pláne a Vidor utca csatlajozása miatt is. A héten volt egy baleset a Keresztúri úton a kertészt után, teljesen lezárzák a Kersztúri utat, ag autókat a Verss Péter utra és a Jászberényire terelték. Nekem +1 óra volt mire hazaértem.
Rosszkor nézted. Mostanában Rákoskertről keresztúri vásárlás, ügyintézés után, ha a városban van dolgom, ott teszem le a kocsit, (óra 8-kor és 38-kor van vonat befelé) mindig van, de csak 1-2 hely, tehát az említett 2-3 autónál jóval több van a parkolóban. Múlt héten a Keletiből a 21.05-ös Interrégióval jöttem haza (ekkor valamilyen okból nem indul az S80-as, helyett az Interrégió áll meg mindenütt), és még késő este is állt 3 autó az enyémen kívül.
Az utóbbi 1-2 hónapban munkanapokon, napközben 10-15 között több alkalommal mentem el a Pesti úti új vasútállomás mellett. A pakolójában nem láttam még 2-3 autónál többet.
Minden alkalommal várt 2-3-4 ember a vonatra, de nem sok parkoló autó volt ott.
Ezek nem azok a termékek amelyekért tömegek, esetleg kisnyugdíjasok állnak sorba. Ezekből nem lehet bespájzolni hosszútávra.
Viszont az üzletláncok nem követnek el törvénytelenséget, szabálytalanságot. Ezek a termékek (is) beleférnek a rendelkezés szövegében felsorolt termékek közé.
Nem kerületi történet ez a szerencsésnek mondható vonatbaleset, de a cikk vége körül van egy mondat, arról jutott eszembe egy kerületi eset.
Még a buszsáv kialakítása előtt történt a Csabai és Pesti út kereszteződésében. Még nem volt zebra, és az elválasztó járdaszigetet nem fedte aszfalt, növények voltak odaültetve.
A Napkelet utcánál, a kőkereszttel szemben, a növények között volt egy - gyalogosok által kitaposott - sáv, ahol az úttest egyik oldaláról átmentek a másikra.
Egy alkalommal alaposan megkapálták a növények közötti részt, majd volt egy nagyobb eső, ettől szinte egy sártengerré vált.
Egy idősebb hölgy át akart menni, de olyan magas és széles volt ez a sziget, hogy nem tudta átlépni. Belelépett a virágágyás közepébe, megcsúszott és egy hatalmasat esett. Elterült a virágágyásban és nem tudott felállni, mert visszacsúszott. Csupa sár lett a ruhája és a táskája.
Azt hiszem, hogy ez egy délutáni nap volt, amikor sokan közlekednek a környéken. Senki nem ment oda segíteni. Végül Kert felől jött egy BKV busz, arról szállt le a vezető és még 2-3 ember, ők segítettek a hölgynek.
Én éppen a dm-ből jöttem haza, így láttam az egészet. Éppen akkor vezették oda a sarkon a járdára, amikor odaértem. Szerencsétlen hölgy ott lakott nem messze a sarokhoz.
Nem ismerem a Göcsej utcai vagy Egészségház/Diák utcai épületek paramétereit. Azt sem tudtam, hogy ezek jelenleg ninsenek használaban.
El tudnék képzelni a Egészségház/Diák utcai épületben egy nőgyógyászat/szülészet/csecsemőgondozásra kialakított szakrendelőszerűséget.
Gondolom, hogy Göcsej utcai épülethez egy kisebb udvar/kert/telek is tarftozik. Ott lehetett volna egy rehabilitációs részt kialakítani. Pl.: térd- vagy csípőprotézis műtét utáni vagy egyéb reumatikus betegség gyógyítására 3-4 hetes bentlakó rehabilitáció, amely nagyon kevés fizioterápiából és napi 1-2 alkalommal 30-45 perces gyógytornából áll. Nagy tornaterem kialakítása nem szükséges hozzá, mert a betegségtől függően
1 gyógytornász 1 alkalommal csak 2-3-4 emberrel tud foglalkozni.
Néhány hónappal ezelőtt meglátogattam valakit a Fiumei úti sebészeten, ott láttam. Az egyik emeleten van egy lezárt rész. Egy szobában 2-3-4 ágy van, asztallal és megfelelő számú székkel és (öltöző)szekrénnyel, valamint a szobán belül elkülönített mosdó-zuhanyozó-wc résszel. A rehabilitációs rész kialakítása még akkor sem lenne rossz ötlet, ha némi térítési díjat kellene érte fizetni.
Sem az országgyülési, sem az önkormányzati választások alkalmával nem hallottam arról, hogy egy jelölt ilyennel kampányolt volna. Nem hiszem, hogy nem hallottak ezeknek az épületeknek a sorsáról.
Régebben, amikor még az utcán kint voltak a különböző hulladékfajtákat külön gyűjtő nagy szemetes konténerek, ha kellett is sétálni hozzájuk egy keveset, azoknak volt értelme.
Most, hogy a házaknál ott van a kétféle (!) konténerke, így már szerintem kevésbé van értelme a dolognak, műanyag és fém az egyikba, papír a másikba... És az üveg?
"Ha az egyházak vállalják ezeknek az épületeknek állagmegóvását/felújítását, miért ne kaphatnák meg oktatási/nevelési (esetleg hitéleti) tevékenységhez?"
Na igen. Majd finanszírozzák a hívek befizetéséből, amiből fenntartják magukat... Ja nem. :)
(Egy dolog a támogatás, ha van egy szilárd, önálló pénzügyi alapberendezkedés egy szervezetnél, saját tegoktól, saját bevétel, amit csak kiegészítenek vele... de így?)
Valójában itt ebből az lesz, hogy erre való hivatkozással emelik majd később még magasabbra az állami támogatást, amit a közös adóból kapni fognak.
Az állami iskoláknak már most is a többszörösét kapják egy főre az "egyházi fenntartásúak", így az államiba járó gyerek rendesen "meg van különböztetve", hátrányosan.
Az önkormányzati vagyon meg egyre kisebb, szublimál, mint a szárazjég... Ahogyan az egész önkormányzatiság is egyre inkább csak körvonalakban marad meg... amíg még... Pöcc és huss...
Ennyit az önkormányzatiságról, meg a szubszidiaritás elvéről.