Keresés

Részletes keresés

NAR Creative Commons License 2019.07.29 0 2 25662

Ha a rákosrendezői vasútmegállót a Hungária körút alá tennék, ott át lehetne szállni az 1-es villamosra. Akinek a 3-as metró kell, az Újpesten szállhat át, akinek a Szentlélek tér/Batthyány tér környéke, azoknak a HÉV Aquincumnál. Marad a Bécsi út - Vörösvári út környéke, amin segíthetne ez a villamos, de nem tudom, hogy ez megéri (pl. Ürömről most közvetlen busz visz a rendelőbe, egy busz-vonat-villamos átszállás nem tűnik nyerőnek).

Előzmény: ÁsítóSárkány (25661)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.07.29 0 1 25661

Nem tudom, mennyit fog segíteni az 1-es villamos Aranyvölgyben. Amilyen lassan végigdöcög a városon.

Lenne potenciál a dologban, ha gyorsvillamost csinálnánk az 1-esből: minél kevesebb szintbeni kereszteződés, az a kevés is a villamoshoz igazított programmal (mint a Nagykörúton), kicsit kevesebb megálló (amit más járművekkel volna értelme lefedni). Akár egy kvázi-metró gerinc szerepe is lehetne az 1-esnek hosszútávon, és azzal együtt már volna értelme.

Előzmény: Mash_bakter (25660)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.07.28 0 0 25660

https://magyarepitok.hu/utepites/2019/07/osszekapcsoljak-az-esztergomi-vasutvonallal-a-fonodo-villamosokat

 

Összekapcsolják az esztergomi vasútvonallal a fonódó villamosokat

obuda.hu, magyarepitok.hu

2019.07.17. 15:40 -Szabó Ákos

Intermodális csomópont és parkoló is épül, a szentendrei HÉV-et pedig részben a föld alá süllyesztik és metróvá alakítják.

 

A tervek szerint 2021 és 2025 között meghosszabbítják az 1-es villamost (melynek múlt héten adták át a Kelenföldi pályaudvarig nyúló új déli szakaszát): a Bécsi úton a Vörösvári út és az Aranyvölgy között, ahol az esztergomi vasútra lehet majd átszállni. Itt intermodális csomópont és P+R parkoló is épül majd az terv szerint, melyhez az 1-es villamos mellett 17-es, 19-es, és 41-es járatok is közvetlen kapcsolatot kapnak majd.

 

A Batthyány tér és Szentendre között járó H5-ös HÉV-et a budai belváros és Békásmegyer közti szakaszát hosszú távon metróvá alakítják – mivel Óbuda közlekedését kettészeli négy szintbeli kereszteződéssel a járat, azt a föld alá süllyesztik.

 

 

 

 

Előzmény: NAR (25659)
NAR Creative Commons License 2019.07.28 0 1 25659

"Csillaghegy és Békásmegyer között nincs is megálló; vajon mire gondolt a költő: legyen több megálló vagy éppen a vonatot megfogó lámpa a Szentendrei útnál és/vagy a Pünkösdfürdő utcánál?"

 

Nyilván az utóbbi. Igazából 4 ilyen lámpára lenne szükség (Ürömi út, Kert sor, Szentendrei út, Pünkösdfürdő utca) ezen a szakaszon, meg legalább két másikra Aquincumig: Határ út, Monostori út. A villamosok átlagsebessége (részben pont az ilyen lámpák miatt) fele-harmada a HÉV-ekének, szóval érzésre 3-4 perc plusz menetidővel járna ez az ötlet - más szögből nézve a Békásmegyer-Batthyány tér menetidő 25%-kal nőne. Szerintem ezt nem gondolta végig.

Előzmény: stepboy83 (25657)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.07.28 -1 4 25658

A szerző megtanult bizonyos dolgokat annak idején, de mára sem lett belőle közlekedési szakember. Egy időben egy pártban próbálkozott politizálni, az a párt lényegében kiírta magát a politikából, így ő most megint másutt próbálkozik. De sajnos ő is abba a körbe tartozik, aki olvasott valamit, felületesen, Nyugat-Európában megvalósult fejlesztésekről, és addig nem nyugszik, amíg mindet viszont nem látja Budapesten is, akár kell, akár nem, akár hasznos ez, akár nem. 

 

(És akkor ezek még csak a nagy vonalak, még a részletekbe bele se mentem). 

Előzmény: stepboy83 (25657)
stepboy83 Creative Commons License 2019.07.28 0 0 25657

pgeri visszatért:

https://merce.hu/2019/07/27/az-5-os-metro-valosag-is-lehetne-csak-nem-pont-ugy/

 

Azt írja: "technikailag semmi akadálya nem lenne, hogy egy Batthyány térről induló „metró” Csillaghegy és Békásmegyer között „villamos” legyen, majd ettől kifelé „vasút”, de ahol szükséges, pl. Pomázon, ott egy rövid szakaszon újra „villamos”".

Meg ezt: "Márpedig ha egy 120 méteres metrószerelvény jellegű valami is képes egy kereszteződésnél megállni a pirosnál, akkor mi szükség van elásni azt a föld alá?"

 

Csillaghegy és Békásmegyer között nincs is megálló; vajon mire gondolt a költő: legyen több megálló vagy éppen a vonatot megfogó lámpa a Szentendrei útnál és/vagy a Pünkösdfürdő utcánál? Miért gondolják azt egyesek, hogyha kevés pénz van akkor inkább visszafejlesztik a tömegközlekedést? A jövőről beszél, miközben az általa példaként hivatkozott amszterdami M51-es vonalat pont idén vették le a közúti szakaszról; marad a villamos mint metróra ráhordó járat (https://amstelveenlijn.nl/).

 

Úgy gondolom a VEKE javaslata teljesen logikus: legyen egy metró észak-Buda és Csepel között, a szerelvények meg legyenek képesek Békásmegyertől Szentendréig a meglévő infrastruktúrán közlekedik. Ugyanez M2 esetében Déli pályaudvar és kelet-Pest; a szerelvények meg mehetnek tovább Gödöllő felé. Így ugyanolyan vonatokat lehetne beszerezni a két vonalra, ugyanaz az infrastruktúra stb.

Azt is gondolom, hogy ennek irdatlan költségei vannak, és a főváros belátható időn belül ezt nem lesz képes megoldani (egyrészt anyagi, másrészt szabályozási oldalról). Ezért talán mégis a MÁV-os irány lenne a járható legalább M5 esetében: vagyis új szerelvények, fokozatos pálya fejlesztés (ahol kell külön szintű kereszteződés, alagút). De ami tömegközlekedés szempontjából még jó, azt nem kéne elrontani.

 

 

 

 

NAR Creative Commons License 2019.07.24 0 2 25656

Te most komolyan azt hiszed, hogy a Pilis*-ból Solymáron keresztül haladók tömegével Budaörsre és Érdre mennek?

Előzmény: . kata31 (25653)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.07.23 0 1 25655

Ezek szerint te fogalmaztál pontatlanul, Budaörs-Érd és Óbuda kapcsán. (A körgyűrűk lényege, hogy csokorba gyűjtik a viszonylatokat)

 

Az intermodalitás egy külön történet, de ami a 10-es utat illeti, nem is a város külső határán kell elkezdeni, hanem kb. Piliscsabától befele végig. Ugyanez pepitában a szentendrei HÉVvel.
Amihez persze nem ártana, ha a Volán ráhordana a vasútra...

Előzmény: . kata31 (25654)
. kata31 Creative Commons License 2019.07.23 -1 0 25654

Valahogy diket beszélsz úgy,mintha nem pont én igyekeznék nem kiragadni az észak - kelet és dél kelet városi és körüli forgalomból csak Solymár és Budförs közti relációt....és nem csak a ma munkahelyeiről beszélnék,a Bécsi utat említve..

 

Nekem igazán 8,de a forgalom itt van! 22 ezer egység a Szentendrein, 23 ezer a 10-esen ..és az intermodálist elcseszték,mert nem a város szélén van. Egy parkolóknak parkolóknak kevés helyet biztosítani tudó helyen. A bevonzott forgalom,mag ha már bent van a városban nem fog ott átszállni,ahol a 260-es busz is csak fél óránként jár és  villamostól sem várható jobb menetsűrűség az eddig elhangzott,nem minden járat fog addig kimenni információ alapján.

Előzmény: ÁsítóSárkány (25651)
. kata31 Creative Commons License 2019.07.23 -1 0 25653

A Solymáron áthaladókból...tudod erről ott járunk át Nagykovácsi-Budakeszi felé mióta világ a világ...és ha nincs M0 nyugat,majd az északon érkezők is!

Előzmény: NAR (25652)
NAR Creative Commons License 2019.07.23 0 0 25652

És miből állna az a hatalmas Solymár-Budaörs forgalom, amihez keresztbe és kasul kellene furkálni a budai hegyeket?

Előzmény: . kata31 (25650)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.07.23 0 2 25651

Nem viccelek, és teljesen másról beszéltünk. A két konkrét viszonylat amit emlegettél, pont elhanyagolható önmagában.

Ha arról akarsz beszélni, hogy "Csepeltől Újpalotáig fog itt mindenki keresztbe mozogni" akkor beszélj arról, és ne másról.

 

"sokszoros Graphisoft méretű beruházás pakol" -- melyik és hol?
"... akár hektárban is" -- nem, nem: csak a munkaerő létszáma az érdekes a témánk szempontjából. Ha csak szajkózod a magadét és meg se próbálsz érdemben reagálni, akkor részemről itt és most fejeztem be a választ.

Előzmény: . kata31 (25650)
. kata31 Creative Commons License 2019.07.23 -2 0 25650

Viccelsz, a napi 23 ezer egységes forgalmú Bécsi úton?..de telkesen mindegy..Csepeltől Újpalotáig fog itt mindeki keresztbe mozogni,mert ma nem lehet még Solymárról sem,csak úgy átsuhanni Budaörsnek egyenes szakaszon sehol.. és viszont.A rozsdaövezetkben meg sokszoros Graphisoft méretű beruházás pakol,pont mert nincs M0 nyugat és Aquincumi híd..elég a Bécsi úti Tescoval szembeni történetre nézni..akár hektárban is.

 

..ezért lesz kihozva igazán az 1-es villamos is,ha a végállomását el is szúrták,csak mert ott lakik a fél városvezetés és nem egy megállóval kintebb, ahová az kellene.

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (25646)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.07.22 0 0 25649

Néha extrém agyament ellátási területek is vannak.

Kis kereséssel megtaláltam... ha Budaörs nem is, de Zsámbék, Tök, Perbál stb.  jópár szakrendelés szempontjából oda tartozik: https://www.szentmargitkorhaz.hu/a-korhazrol/ellatasi-terulet/

Előzmény: NAR (25648)
NAR Creative Commons License 2019.07.22 0 0 25648

A Margit kórházba sem Érdről meg Budaörsről járnak be, hanem Ürömről meg Pilisborosjenőről...

Előzmény: ÁsítóSárkány (25646)
NAR Creative Commons License 2019.07.22 0 0 25647

Szóval nem Bogdáni, hanem Bojtár utca (ami nem párhuzamos a Bécsi úttal, hanem keresztezi). A tévészékházban talán tényleg dolgoznak elég sokan, meg a Festo-nál is, de a többi inkább nagy alapterületű, de kevés embert foglalkoztató hely (pl. hőerőmű). Dolgozhatnak arrafelé mondjuk annyian, mint amennyien a szomszédos lakótelepen élnek (csakhogy a nagyságrendekkel tisztában legyünk). Nem látom, hogy ez olyan nagy forgalmat generálna Érd és Budaörs felől...

Előzmény: . kata31 (25640)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.07.21 0 0 25646

Nem a hektárt meg a telepek darabszámát, hanem a munkahelyek számát számoljuk...

 

Egyrészt, a környék részben rozsdaövezet is, másrészt viszonylag nagy telephelyeken adott esetben tucatnyi ember ha dolgozik...

Kb. A Magyar Rádióból nézem ki, hogy a Kunigunda utcában viszonylag sok munkavállalója van, ha nagyon akarom, akkor ott a Festo...

 

Ehhez képest a Graphisoft parkban több ezer munkahely van... plusz az IBS ahova diákok járnak.

 

Szóval az egész tágabb környék amiről beszélsz, az együttvéve talán annyi munkahelyet ad, mint a Graphisoft Park önmagában.

Aztán a munkavállalók mekkora hányada jár arról a környékről? Vélhetően nem túl nagy..

 

Amúgy ha a diákokat is számoljuk, akkor az Óbudai Egyetem lehet még említésre méltó... és egyes szakrendelések ellátási területe miatt szóba jöhet még a Szent Margit Kórház. Aztán kifújt.

 

Jóindulattal párszáz ember viszonylata.

Előzmény: . kata31 (25640)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.07.21 0 0 25645

Amennyire értem, értelemzavaró hibákról is szó volt...

Előzmény: . kata31 (25643)
. kata31 Creative Commons License 2019.07.20 0 0 25644

Te nem is akarsz semmit kezdeni, csak kötözködsz. Kérdezted,kik nevében beszélek, az viszont nem érdekel,hogy miért.. Üröm állomáson nem állnak meg csak óránként  a vonatok. Így lényegtelen,hogy Piliscsabán 15 percenkénti sűrűséget tervez a MÁV. Az meg eleve érdekes,hiszen ott már nincs két vágány,ahol elférne több járatkapacitás.

 

Az agglomeráció forgalmát meg minek kell bevinni a városba az Aranyvölgyig,mikor előtte elválasztható a város szélén a jövendő aquincumi híd felé haladó irány és csak ezen a ponton van lehetőség más közlekedési funkciók jövőbeni bővítésére?

 

..véletlen pont az M0 lehajtói is ide vezetnek..

 

Az egy dolog,ha nem érted ezeket,de akkor minek akarsz mindenáron véleményt formálni, ha az ismeretek elől elzárkózol?

Előzmény: . kata31 (25643)
. kata31 Creative Commons License 2019.07.20 -1 0 25643

Szerintem éppen topicrombolsz,hiszen ez nem nyelvhelyességi izgulda.. Az pedig nekem minimum,hogy a témában legyenek ismereteink.. Netán információink a témákról..

Csak a héten az Aquincumi híd, a HÉV,csak ebből a régióból..

 

Persze senkitől nem várom el,de a véleményem ez alapján képzem természetesen.

Előzmény: farigó82 (25641)
farigó82 Creative Commons License 2019.07.19 0 0 25642

Hát igen... :(

Nehéz bármit is kezdeni, ha valaki nem hajlandó tisztességesen magyarul írni.

Előzmény: Mash_bakter (25624)
farigó82 Creative Commons License 2019.07.19 0 3 25641

Ha te figyelnél oda a nyelvhelyességedre (pl. "itt lakók") és az igényességedre (pl. vessző utáni szóköz hiánya) a hozzászólásáradatodban, valószínűleg mindenki jobban figyelne rád. Érthető, hogy telefonról nehéz jól gépelni, meg többször átnézni, amit írtál. Kérlek, hidd el, megéri megtisztelni az olvasótársakat azzal, hogy számítógéphez leülve mindegyik hozzászólásodnak megadod módját.

ex41fan

Előzmény: . kata31 (25627)
. kata31 Creative Commons License 2019.07.19 0 0 25640

Nem térkép,hanem befelé a Bécsi úti Lidl után lekanyarodok..ott van az jobbra és balra rengeteg üzemmel,raktárral bármivel. Az ott a Bojtár utca..és onnan egészen a Bogdániig lehúzódik a sok cég..persze nem a Szentedrei úti végéhez..Soroljak pár átkötő utat tele ilyen ipari telephelyekkel a Gyógyszergyár u-tól. A Kunigundán át akármeddig?..A Graphisoft egy kis ipari lakópark a fél kerülethez képest,amiről beszélek. Azaz beszéltem,mert ennek aztán semmi köze a kerület közlekedéséhez,hiszen nem főút,nem ráhordó út sem nem nemzetközi közlekedési folyosó(számomra igazából érdektelen,csak munkahelyi területek,mint Újlak is,ahova megint nem a városon át kell majd az új Budafok-Csepel övezeteiből átmozogni..és csak az M0 nyugat halad arra,míg az észek nem .)

 

..mert ugye a Bécsi út mögött elterülő kifejezés rész felett elsikkassz..ott követlen sehol a Bogdáni..ahogy elsikkassz a B.örs ipartelepe felett is,ami összenőtt a környező településekével...

 

Vagy beszéljünk inkább az 1-es villamos meghosszabbításáról,miért nem az M0 nyugat és észak közös csomópontig megy ki..vagy ott sincs semmi?..és nem is lesz?

Előzmény: NAR (25639)
NAR Creative Commons License 2019.07.18 0 0 25639

Bogdáni úti ipartelep? Mikori Budapest térképet nézel, 1970? A BUSZESZ-gyárat évekkel ezelőtt bezárták, idén már el is bontották. A harisnyagyár épületei még állnak, egy-két épületben talán még élet is van, de az is nagyjából üres, bontásra vár. A Filatorigát teherpályaudvart a 80-es években bontották el. Ezen kívül csak lakóházak veszik körbe a Bogdáni utat...

Előzmény: . kata31 (25637)
. kata31 Creative Commons License 2019.07.18 0 0 25638

legalább guglin nézd meg mekkora ipartelepei vannak Érd-Budaörsnek is, átterülve Törökbálintra..és nem csak ezer kereskedelmi cég....ez ritka hülyeség volt a részedről,ne is haragudj..

Előzmény: NAR (25636)
. kata31 Creative Commons License 2019.07.18 -1 1 25637

Tényleg nem Bzdapesti vagy?Óbudán a Bécsi úton végig és a vele párhuzamos Bogdáni úti ipartelepen sokszorosát találod a munkahelyeknek..a XI.-kerben detto..

Előzmény: NAR (25636)
NAR Creative Commons License 2019.07.17 -1 1 25636

Óbudán a Graphisoft Parkban van értelmezhető mennyiségű munkahely, meg talán a Szentlélek tér- Flórián tér környékén, aztán annyi. Érd, Budaörs, még ennyi sem (egy hipermarket hiába nagy alapterületű, csak lézengenek benne az alkalmazottak).

Előzmény: . kata31 (25634)
. kata31 Creative Commons License 2019.07.17 0 0 25635

Csak azért a "személyes" kérdés,mert a leglakottabb és a harmadik leglakottabb kerület elérési is egyben az ÉRD-Budaörs térség kérdése..(XI.-ker és a III.-ker.)

Előzmény: . kata31 (25634)
. kata31 Creative Commons License 2019.07.17 0 0 25634

Ne is haragudj,érd-Budaörs rég nem alvóváros..de Csepel és Újpest sem..Óbuda sem.. te amúgy a fővárosban élsz?

Előzmény: NAR (25633)
NAR Creative Commons License 2019.07.17 0 0 25633

"Óbuda a 3. legnagyobb lakosságszámú kerület..Budaörs -Éred pedig nem a legkisebb agglomerációs körzet.."

 

Mindegyik alvóváros. Miért is lenne jelentős forgalom közöttük?

Előzmény: . kata31 (25626)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!